Заняття-гра для дошкільників старшого віку
«Школа бізнесу для малят. Відкриваємо власну справу»
Підготувала вихователь
КЗ «ДНЗ (ясла-садок) №241 КТ»
м. Кривий Ріг
Гога Ю.Є
Програмовий зміст:
Матеріали: мнемозагадка «Гроші», гра–пазли «Гроші різних країн», мнемокартинки для розповіді «Історія виникнення грошей», мнемосмужки «Прислів’я про гроші», Д/г «Що можна купити за гроші, а що ні», атрибути для розігрування економічної казки.
Хід заняття
Діти, ви любити загадки відгадувати, тож погляньте, є у мене для вас загадка, але вона зашифрована, давайте спробуємо здогадатися про що йдеться
Без рук, без ніг
А всю країну обійшли.
(Гроші)
Д/г «Гроші різних країн» Кожна дитина отримує конверт із розрізаною на декілька частин купюрою. Потрібно скласти купюру, назвати до грошей якої країни вона належить та знайти прапор цієї країни.
Гривня –Україна, юань – Китай,
злотий – Польща,
євро – країни Євросоюзу
долар – США
Розповідь «Історія грошей» за допомогою мнемотаблиці.
Вони користувалися тим, що їм давала природа.
В якості грошей використовували рибу, пшеницю, каву, хутро, сіль, навіть корів.
(Діти працюють в парах та називають прислів’я:
Гра «Що можна купити за гроші, а що ні?»
Гра-стратегія «Відкриваємо власний бізнес»
Діти, хочу розповісти вам одну історію. В одному селі жив собі-був один чоловік, звали його…. (одягає дитині капелюх) працьовитий такий, кмітливий. І була в нього жінка Марійка, добра жінка, а готувала як смачно, особливо їй вдавалися українські страви. Усі сусіди любили до неї в гості ходити, смаколики куштувати. Марійки і … мали трьох синів …, …, …. Всі хлопці талановиті: один співає гарно, другий спортом займається, а третій в техніці хист має. Всі жили дружно, господарство невеличке мали: город, худобу. Батьки на роботу ходили-гроші заробляли, а ще й вдома працювали, старші сини в школі навчалися, а молодший в дитсадок ходив. Всі сини допомагали батькам по господарству, у кожного були свої обов’язки. Але потреб у сім’ї було багато: за світло, воду, газ треба гроші платити? сім’ю годувати, худобу? А ще й … у музичній школі навчатися хоче , а …. новий м’яч футбольний потрібен, … інструмент просить, щоб техніку лагодити. На все гроші потрібні, а де їх взяти?
Тож батько зібрав всю родину на сімейну нараду і каже: «Давайте, любі мої, будемо вирішувати, що робити, де гроші брати». (можна продати щось – але батьки працюють, не мають на це часу, економити – це дуже добре, якщо так робити постійно, то можна дійсно зберегти сімейні гроші, але ж потрібно щось придумати таке, щоб можна було і гроші заробляти і для інших людей, щось корисне робити - можна відкрити власну справу – яка гарна ідея!)
Яку ж справу вибрати, як ви гадаєте? (пропозиції дітей… - відкрити кафе)
Тож вирішили зайнятися бізнесом, та стати бізнесменами. Почув … рекламу по телевізору, про те що банк дає гроші в кредит, пішов в банк, взяв гроші та підписав з банком договір про те що буде повертати гроші протягом 3-х років.
Та і узялася вся родина бізнес налагоджувати.
Яким буде кафе? Як назвемо?
Ігрова ситуація – обговорення «Бізнес план» (запропонувати дітям з декілька зразків інтер’єру кафе вибрати те, що найбільше сподобалася)
М/в «Придумай назву кафе»
Д/г «До кого звернутися по допомогу?» (вибрати пари «вид роботи - професія»
Люди якої професії нам допоможуть:
Побудувати будівлю для кафе – будівельник,
Зробити ремонт, пофарбувати стіни – маляр,
Зробити меблі – столяр,
Зробити український посуд – гончар,
Провести воду, підключити посудомийну машину – слюсар,
Налагодити електрику – електрик,
Приготувати їжу – кухар,
Обслужити клієнтів кафе – офіціант
Ось який гарний бізнес-план ми з вами склали. В мене є до вас пропозиція, а давайте на прогулянці влаштуємо таке кафе та пограємо з іншими дітьми нашої групи. Ви згідні зі мною?
Тож засідання наше закінчується, до нових зустрічей!