Заняття-гра для дошкільників старшого віку «Школа бізнесу для малят. Відкриваємо власну справу»

Про матеріал
Заняття-гра з економічного виховання допоможе дошкільникам усвідомити сутність поняття «гроші» та їх значення в житті людей, ознайомить з економічними поняттями «бізнес», «бізнесмен», «власна справа», «реклама бізнесу», «банківський кредит».
Перегляд файлу

Заняття-гра для дошкільників старшого віку

«Школа бізнесу для малят. Відкриваємо власну справу»

 

Підготувала вихователь

КЗ «ДНЗ (ясла-садок) №241 КТ»

м. Кривий Ріг

 Гога Ю.Є

 

 

 

Програмовий зміст:

  • закріплювати знання дітей про гроші, сутність поняття «гроші» та значення грошей в житті людей, розширювати уявлення про грошові одиниці різних країн, довести що за гроші можна купити тільки товари та послуги, але не інші цінності;
  •  розширювати знання про поняття «бізнес», «бізнесмен», «власна справа», «реклама бізнесу», «банківський кредит»; вчити користуватися грошима;
  • формувати розуміння того, що гроші потрібно заробляти і не можна витрачати дарма;
  • виховувати спостережливість, кмітливість, критичність мислення.

 

Матеріали: мнемозагадка «Гроші», гра–пазли «Гроші різних країн», мнемокартинки для розповіді «Історія виникнення грошей», мнемосмужки «Прислів’я про гроші», Д/г «Що можна купити за гроші, а що ні», атрибути для розігрування економічної казки.

 

Хід заняття

  • Вітаємо всіх на черговому засіданні нашої Бізнес школи!
  •  Сьогодні в нашій школі ми зібралися, щоб дізнатися про те, що ж воно таке бізнес і хто такі бізнисмени.

 

 

  • Що таке бізнес? (З англ.. «бізнес» - справа, діло, заняття – будь-який вид діяльності, який дає прибуток від вкладених грошей).
  • А хто такий бізнесмен? (Людина, яка має власну справу, вміє користуватися грошима, вкладати гроші і отримувати прибуток, знає закони економіки, вміє організовувати діло, креативна)
  • А жінки бувають бізнесменами (але ж вони називаються бізнесвумен, бо з англійської вумен – це означає жінка, а мен - чоловік)

 

Діти, ви любити загадки відгадувати, тож погляньте, є у мене для вас загадка, але вона зашифрована, давайте спробуємо здогадатися про що йдеться

Без рук, без ніг

А всю країну обійшли.

                        (Гроші)

Д/г «Гроші різних країн» Кожна дитина отримує конверт із розрізаною на декілька частин купюрою. Потрібно скласти купюру, назвати до грошей якої країни вона належить та знайти прапор цієї країни.

 Гривня –Україна,                                юань – Китай,

 

 злотий – Польща,

                                                               євро – країни Євросоюзу

  долар – США

 

  • Для чого людям потрібні гроші? (Гроші – це засіб для здійснення обміну. Гроші обмінюють на товари та послуги.)

 

  • Пам’ятаєте історію виникнення грошей? Давайте її згадаємо за допомогою малюнків-підсказок.

 

Розповідь «Історія грошей» за допомогою мнемотаблиці.

  • В давні часи  у людей не було ніяких грошей.

Вони користувалися тим, що їм давала природа.

  • Часом люди навчилися вести господарство та виготовляти різні товари.
  • Люди стали обмінюватися товарами. На той час товари і були грішми.

В якості грошей використовували рибу, пшеницю, каву,  хутро, сіль, навіть корів.

  • Мушлі, різні камінці та метали теж були за гроші в різних країнах в давні часи.
  • Потім в якості грошей почали використовувати золото та срібло. З них чеканили монети.
  • Але монетами було дуже незручно користуватися, бо вони дуже важкі. І люди придумали паперові гроші – купюри. Монетами та паперовими грішми користуються і в наші часи.
  • Сьогодні ще й електронні гроші заявилися.  Вони зберігаються на електронних картках, якими дуже зручно користуватися, головне не забути пін-код.

 

 

 

 

 

 

 

 

1451080020_001053701_1-393ec34b0f19ee578c628ab27b1a4d04 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

364067144 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • А чи знаєте ви, як про гроші говорить мудрий український народ? В мене є мнемосмужки, на яких зашифровані відомі вам прислів’я про гроші, вам треба впізнати та промовити прислів’я і сказати чому вчить нас це прислів’я.

 (Діти працюють в парах та називають прислів’я:

  • Копійка гривню береже. – треба бути ощадливим, не витрачати гроші марно, кожна зекономлені копійки накопичується і стають гривною;
  • Не май 100 гривень, а май 100 друзів. – дружба допомагає нам у житті, людина яка має вірних друзів завжди може розраховувати на їх допомогу;
  • Копійка копійку кличе. – якщо вміло розпоряджатися грошима, вміти економити, не витрачати зайвого, то можна назбирати гроші на якусь добру справу для всієї сім’ї.
  • А звідки у дорослих беруться гроші?
  • А у дітей гроші є? А де діти беруть гроші? Чи потрібно гроші заощаджувати?

Гра «Що можна купити за гроші, а що ні?»

Гра-стратегія «Відкриваємо власний бізнес»

Діти, хочу розповісти вам одну історію. В одному селі жив собі-був один чоловік, звали його…. (одягає дитині капелюх) працьовитий такий, кмітливий. І була в нього жінка Марійка, добра жінка, а готувала як смачно, особливо їй вдавалися українські страви. Усі сусіди любили до неї в гості ходити, смаколики куштувати.  Марійки і … мали трьох синів …, …, …. Всі хлопці талановиті: один співає гарно, другий спортом займається, а третій в техніці хист має. Всі жили дружно, господарство невеличке мали: город, худобу. Батьки на роботу ходили-гроші заробляли, а ще й вдома працювали, старші сини в школі навчалися, а молодший в дитсадок ходив.  Всі сини допомагали батькам  по господарству, у кожного були свої обов’язки. Але потреб у сім’ї було багато: за світло, воду, газ треба гроші платити? сім’ю годувати, худобу? А ще й … у музичній школі навчатися хоче , а …. новий м’яч футбольний потрібен, … інструмент просить, щоб техніку лагодити. На все гроші потрібні, а де їх взяти?

Тож батько зібрав  всю родину на сімейну нараду і каже: «Давайте, любі мої, будемо вирішувати, що робити, де гроші брати». (можна продати щось – але батьки працюють, не мають на це часу, економити – це дуже добре, якщо так робити постійно, то можна дійсно зберегти сімейні гроші, але ж потрібно щось придумати таке, щоб можна було і гроші заробляти і для інших людей, щось корисне робити  - можна відкрити  власну справу – яка гарна ідея!)

 

Яку ж справу  вибрати, як ви гадаєте? (пропозиції дітей… - відкрити кафе)

 

Тож вирішили зайнятися бізнесом, та стати бізнесменами. Почув … рекламу по телевізору, про те що банк дає гроші в кредит, пішов в банк, взяв гроші та підписав з банком договір про те що буде повертати гроші протягом 3-х років.

Та і узялася вся родина бізнес налагоджувати.

 

Яким буде кафе? Як назвемо?

 

Ігрова ситуація – обговорення «Бізнес план» (запропонувати дітям з декілька зразків інтер’єру кафе вибрати те, що  найбільше сподобалася)

М/в «Придумай назву кафе»

 

Д/г «До кого звернутися по допомогу?» (вибрати пари «вид роботи - професія»

Люди якої професії нам допоможуть:

Побудувати будівлю для кафе – будівельник,

Зробити ремонт, пофарбувати стіни – маляр,

Зробити меблі – столяр,

Зробити український посуд – гончар,

Провести воду, підключити посудомийну машину – слюсар,

Налагодити електрику – електрик,

Приготувати їжу – кухар,

Обслужити клієнтів кафе – офіціант

 

Ось який гарний бізнес-план ми з вами склали. В мене є до вас пропозиція, а давайте на прогулянці влаштуємо таке кафе та пограємо з іншими дітьми нашої групи. Ви згідні зі мною?

Тож засідання наше закінчується, до нових зустрічей!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 квітня 2020
Переглядів
2334
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку