Інтегроване заняття-квест з природного довкілля, розвитку мовлення, логіко-математичного розвитку з використанням технологій: LEGO.
«Космічна подорож»
Підготувала:
вихователь
Сидько К.М.
Космічна подорож
Інтегроване заняття-квест з природного довкілля, розвитку мовлення, логіко-математичного розвитку з використанням технологій: LEGO.
Мета: розширити елементарні уявлення дітей про космос, сонячну систему; ознайомити дітей із моделлю Землі – глобусом; закріплювати вміння відповідати на запитання дорослого; збагатити словник прикметниками, іменниками згідно теми; ввести нове словосполучення «космічний простір», вправляти в доборі слів протилежних за значенням; заохочувати створювати конструкції предметного та природного світу з LEGO, добираючи деталі відповідно до схеми; розвивати логічне мислення, увагу, мовлення; виховувати інтерес до природи космосу.
Матеріал: LEGO, схеми-малюнки ракети, схеми-малюнки сонця і місяця, предметні картинки: планети Земля, Марс, космонавта, сонця, скриня з Глобусом, аудіозапис, полотно космічного простору.
Хід заняття
І. Організаційний момент:
(Діти разом із вихователем проходять, стають колом)
(діти складають башточку з переліком відповідних кольорів)
Дидактична Гру «Який, яка, яке?»
Малята, погляньте, на стіні є одна велика зірка, скажу по секрету, що вона хоче з вами погратися, ось вона. Зараз ми будемо передавати зірочку один одному, в кого вона буде в руках, той буде відповідати на запитання.
Зірочка дякує вам, ви просто розумнички, стільки багато знаєте про землю, сонце, місяць, ось я прикріплю зірочку на стіну.
Сюрпризний момент. (Відео-звернення Космічної Феї. Приходить повідомлення на пошту)
Космічна Фея: Добрий день дітки., звертаюсь до вас я – Космічна Фея.
Я чула що у вашій групі є незвичайна стіна, а космічна. А у нас в космосі зла чаклунка лиха наробила.
Все в космосі змінилось,
Я їй на заваді стала,
Та вона скарби забрала.
А мене до вас на Землю,
Зла чаклунка відіслала.
Ще й завдань понадавала.
Щоб додому повернутись,
Мушу виконати їх,
Допоможіть мені, малята,
Дуже прошу вас усіх!
- Малята, я пропоную допомогти Космічній Феї виконати завдання, щоб вона мала змогу повернутися додому, ви згідні? (Так)
- Але ж як нам потрапити якнайшвидше в космос? ( полетіти на ракеті)
А щоб швидше дістатися в Космос, я запрошую вас до великої ракети, яку ми з вами збудували напередодні. Займіть. будь ласка, місця в ракеті.
(діти сідають на стільчики, з яких збудована ракета)
Закривайте оченята будем в космос відправлятись, рахуємо разом:
1,2,3,4,5. (звучить космічна музика діти з вихователем рахують)
Відкрийте оченята, ось ми з вами і в Космосі .
Космічна Фея передала нам маршрут з чотирьох зупинок: першою відвідаємо «Планету – Розумницю», потім побуваємо на «Планеті – Спортивній», побачимо «Планету – Математичну», «Планету – Вікторину» (діти виходять з ракети)
Щоб потрапити нам на першу планету» Розумницю» потрібно виконати завдання.
Я буду вам задавати запитання від Чаклунки, і кого я назву на ім’я, той буде відповідати лише одним словом.
Молодці, але Зла Чаклунка підготувала нам ще одне завдання з LEGO-цеглинками. Займіть, будь ласка , місця за столами.
В кожного з вас на столах лежать картинки-схеми для конструювання, відповідно них ви маєте побувати такі ж самі предмети.
Прошу вас з ЛЕГО- цеглинок викласти ті предмети, які на малюнку.
( самостійна робота дітей)
Молодці, розумнички, ви справились з завданням, були уважні і правильно виклали і сонце і місяць.
А нам час вирушати до 2.«Планети – Спортивної»
Космонавти багато займаються спортом, адже мають бути здоровими, сильними, вправними, щоб долати будь які труднощі. Ми з вами теж трішки перепочинимо, і зробимо фізкультхвилинку з LEGO цеглинкою.
(повторити 2 рази)
Кубик з LEGO не простий
Він маленький, чарівний…
Ось цеглиночку візьмемо
На голівку покладемо
Всі присядемо гарненько
Щоб не впала потихеньку
Обережненько встаємо
І у руку знов візьмемо.
Між долоньками стискаємо
І навколо повертаємо
З нею весело стрибати
Можна в хованки пограти.
Ще малюнок намалюємо
І сусіду подаруємо.
В LEGO руки ми візьмемо
І на місце повернемо.
А нам час вирушати до 3. «Планети – Математичної»
Планета підготувала нам таке завдання: це загадки. (Діти відгадують загадки і викладають відгадки за допомогою цеглинок ЛЕГО)
Він давно знайомий мій,
Кожен кут у нім прямий.
Всі чотири сторони
Однієї довжини. (Квадрат)
Він не круг і не квадрат
І не прямокутник.
Має тільки три кути
Звуть його ...(Трикутник)
На квадрат я дуже схожий.
Маю теж чотири сторони.
Тільки дві з них протилежні —
Однакової довжини.
А сусідні — різні….(Прямокутник)
Не стоїть і не стрибає
Жодного кута не має…(Круг)
-Діти, а як ми можемо назвати двома словами круг, квадрат, прямокутник трикутник…? (геометричні фігури) (Викладають квадрат, круг і прямокутник)
-(ім’я)Скажи скільки цеглинок використала, щоб побудувати квадрат? -(ім’я)Скажи скільки цеглинок використав, щоб побудувати прямокутник? -(ім’я)Скажи скільки цеглинок використала, щоб побудувати трикутник? -(ім’я)Скажи скільки цеглинок використав, щоб побудувати круг?
Бачу всі справились з завданням, молодці, маєте вправні рученята, ото ж прямуємо далі з вами до 4.«Планети – вікторина», тут на нас чекає наступне завдання.
Вікторина «Назви «космічні» слова» ( на столі лежать картинки)
Я буду задавати вам запитання від Чаклунки, а відповіддю буде картинка, яку ви піднімете вгору.
«Планета – Сюрприз».
Дидактична гра « Судоку»
Молодці, розумнички, тепер нам потрібно виконати ще одне завдання.
(вихователь вмикає відео-звернення Феї)
«Любі діти!! Не знаю як вам дякувати, юні герої! Ви не побоялись Злої Чаклунки і врятували планети Космосу. За вашу допомогу, дарую вам подарунок- сюрприз, скриньку.
-А тепер, любі малята вже час повертатись додому, сідаємо в ракету.
Політали, політали,
На планетах побували,
Хоч цікаво було там – та пора додому нам.
(Звучить космічна музика)
Закривайте оченята будем додому відправлятись, рахуємо разом в зворотному напрямку:
Діти лічать лічбою 5,4,3,2,1.
Наша ракета приземлилась на планеті Земля.
Підсумок заняття:
Я теж думаю, що наша космічна подорож була пізнавальна та цікава, і я вам хочу подякувати за ваші старання, і хочу вам нагадати:
Нам планету треба берегти,
Доглядати і любити
І Земля, наш спільний дім,
Буде вдячна нам усім.
- З яким матеріалом ви працювали?
-Яка планета вам сподобалась найбільше?
- Що для вас було складним?
Я дуже задоволена вами. Дякую вам. А тепер давайте попрощаємося з нашими гостями.