Інтегроване заняття-квест з природного довкілля, розвитку мовлення, логіко-математичного розвитку з використанням технологій: LEGO.

Про матеріал
: розширити елементарні уявлення дітей про космос, сонячну систему; ознайомити дітей із моделлю Землі – глобусом; закріплювати вміння відповідати на запитання дорослого; збагатити словник прикметниками, іменниками згідно теми; ввести нове словосполучення «космічний простір», вправляти в доборі слів протилежних за значенням; заохочувати створювати конструкції предметного та природного світу з LEGO, добираючи деталі відповідно до схеми; розвивати логічне мислення, увагу, мовлення; виховувати інтерес до природи космосу
Перегляд файлу

 

 

Інтегроване заняття-квест з природного довкілля, розвитку мовлення, логіко-математичного розвитку з використанням технологій: LEGO.

                        

                     

                  «Космічна подорож»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                             

 

                                                                                                              Підготувала:

                                                                                                              вихователь

                                                                                                              Сидько К.М.

 

                                       Космічна подорож

Інтегроване заняття-квест з природного довкілля, розвитку мовлення, логіко-математичного розвитку з використанням технологій: LEGO.

 

Мета: розширити елементарні уявлення дітей про космос, сонячну систему; ознайомити дітей із моделлю Землі – глобусом; закріплювати вміння відповідати на запитання дорослого; збагатити словник прикметниками, іменниками згідно теми; ввести нове словосполучення «космічний простір», вправляти в доборі слів протилежних за значенням; заохочувати створювати конструкції предметного та природного світу з LEGO, добираючи деталі відповідно до схеми; розвивати логічне мислення, увагу, мовлення; виховувати інтерес до природи космосу.

Матеріал: LEGO, схеми-малюнки ракети, схеми-малюнки сонця і місяця, предметні картинки: планети Земля, Марс, космонавта, сонця, скриня з Глобусом, аудіозапис, полотно космічного простору.

 Хід заняття 

І. Організаційний момент:

(Діти разом із вихователем проходять, стають колом)

  • Діти, сьогодні до нас завітало багато гостей. Давайте, привітаємось з гостями  по особливому, з ЛЕГО цеглинками і створимо башточки – привітання.
  • Доброго ранку, сонце привітне! (показують жовту цеглинку)
  • Доброго ранку, небо блакитне! (показують блакитну цеглинку і ставлять на попередню)
  • Доброго ранку, рослини землі! (показують зелену цеглинку і ставлять на попередню)
  • Доброго ранку, подих зими! (показують білу цеглинку і ставлять на попередню)
  • Доброго ранку тобі і мені! (показують червону цеглинку і ставлять на попередню)
  • Доброго дня, всім нашим гостям! (руки перед собою)

(діти складають башточку з переліком відповідних кольорів)

  • Хочу вам сказати, що гості, які прийшли до нас, здивовані тим, як   змінилася наша група!
  • Скажіть, будь ласка, що нове  з’явилося в  нашій групі? ( у нас змінилась стіна, вона стала  гарна, кольорова)
  • А скажу вам по секрету, що ця стіна не тільки гарна і  кольорова, але  ще й вміє  розмовляти. А ви хочете почути,  що  цікавого розповість  нам стіна?
  • (Ім’я), що ти бачиш перед собою на стіні? (планети, місяць, зірки, комети, сонце)
  • Малята, що ви можете сказати про планети,  які вони за розміром і формою, (Ім’я), скажи? ( планети  різні  за розміром: є великі та маленькі; планети різні  за кольором: є  червона, оранжева, жовта, зелена, блакитна)
  • (Ім’я), порахуй найбільші планети, і скажи скільки їх? (Ім’я), рахує, а ви перевіряйте. (Одна планета, дві, три, чотири, всього 4 планети.  Разом чотири планети)
  • То скільки великих планет нарахував(ім’я)?  (чотири)
  • (Ім’я), де знаходяться  сонце місяць і зорі? ( місяць вгорі, а зорі розкидані по всій стіні)
  • Отож, скажу вам, що все що ви бачите  на стіні: планети, зірки, місяць, комети – утворюють космічний простір (Повторіть)

 Дидактична Гру «Який, яка, яке?»

Малята, погляньте,  на стіні є одна  велика зірка, скажу по секрету, що вона  хоче з вами погратися,  ось вона. Зараз ми будемо передавати зірочку один одному, в кого  вона буде в руках, той буде відповідати на запитання.

  • Земля яка? ( кругла, зелена, квітуча, маленька, різнобарвна)
  • Сонце яке? (гаряче, ласкаве, велике, яскраве, кругле, ніжне, блискуче)
  • Місяць який? (круглий, худий, гарний, яскравий, нічний, круглолиций, рогатий, загадковий, різкий, космічний, старий, новонароджений)
  • Зорі які? ( яскраві, нічні, загадкові, космічні, сяючі).

Зірочка дякує вам, ви просто розумнички, стільки багато знаєте про землю, сонце, місяць, ось я прикріплю зірочку  на стіну.

Сюрпризний момент. (Відео-звернення Космічної Феї. Приходить повідомлення на пошту)

Космічна Фея: Добрий день дітки., звертаюсь до вас я – Космічна Фея.

 Я чула що у вашій групі є  незвичайна стіна, а космічна.  А у нас в космосі  зла чаклунка  лиха наробила.

Все в космосі змінилось,

Як  чаклунка там  з’явилась,

Я їй на заваді стала,

Та вона  скарби  забрала.

А мене до вас на Землю,

        Зла чаклунка відіслала.

Ще й завдань  понадавала.

Щоб додому повернутись,

Мушу виконати їх,

Допоможіть мені, малята,

Дуже прошу вас усіх!

- Малята, я пропоную  допомогти Космічній  Феї виконати  завдання, щоб   вона мала змогу повернутися додому, ви згідні? (Так)

- Але ж як нам потрапити якнайшвидше в  космос? ( полетіти на ракеті)

А щоб швидше дістатися в Космос,  я  запрошую  вас до  великої ракети, яку ми з вами збудували напередодні. Займіть. будь ласка, місця в ракеті.

 (діти сідають на  стільчики, з яких збудована ракета)

        Закривайте оченята будем в космос відправлятись, рахуємо разом:

 1,2,3,4,5. (звучить космічна музика діти з вихователем рахують)

Відкрийте оченята, ось ми з вами і в Космосі .

Космічна Фея передала нам  маршрут з чотирьох  зупинок:  першою відвідаємо «Планету – Розумницю», потім  побуваємо на «Планеті – Спортивній», побачимо  «Планету – Математичну», «Планету – Вікторину»  (діти виходять з ракети)

 Щоб потрапити нам на першу планету» Розумницю»  потрібно виконати завдання.

  1. «Планета-Розумники» (діти стоять на килимку)

Я буду вам задавати запитання від Чаклунки,  і кого я назву на  ім’я, той буде відповідати лише одним словом.

 

  •  сонце світить вдень, а місяць - … (вночі)
  •  сонце  на небі взимку низько, а влітку -  (високо)
  • взимку день короткий, а влітку - … (довгий)
  • місяць один, а зірок - … (багато)
  • місяць великий, а зорі - … (маленькі)
  • пташки літають низько, а ракети  - … (високо)
  • Юпітер найбільша планета сонячної системи, а Меркурій -…(найменша)
  • Сонце встає на сході, а ввечері сідає на…(заході).

Молодці,  але Зла Чаклунка підготувала нам ще одне завдання з LEGO-цеглинками. Займіть, будь ласка , місця за столами.

В кожного з вас на столах лежать картинки-схеми для конструювання, відповідно них ви маєте побувати такі ж самі предмети.

 

 

 

 

 

  • Розгляньте малюнки і скажіть, що зображено на картинці, що  у тебе? (сонце)
  •  А в тебе, що зображено на картинці? (місяць)
  • Якої  форми сонце? (круглої)
  • Де розміщені промінці? (навколо круга, кругом серединки)
  • Що зображено на картинці в тебе? (місяць)
  • На що схожий місяць (на ріжок)

Прошу вас з ЛЕГО- цеглинок викласти ті предмети, які на малюнку.

( самостійна робота дітей)

Молодці, розумнички, ви справились з завданням, були уважні і  правильно виклали і сонце і місяць.

А нам час вирушати до  2.«Планети – Спортивної»

 

Космонавти багато займаються спортом, адже мають бути здоровими, сильними, вправними, щоб долати будь які труднощі. Ми з вами теж трішки перепочинимо, і зробимо фізкультхвилинку з LEGO цеглинкою.

(повторити 2 рази)

Кубик з LEGO не простий

Він маленький, чарівний…

Ось цеглиночку візьмемо

На голівку покладемо

Всі присядемо гарненько

Щоб не впала потихеньку

Обережненько встаємо

І у руку знов візьмемо.

Між долоньками стискаємо

І навколо повертаємо

З нею весело стрибати

Можна в хованки пограти.

Ще малюнок намалюємо

І сусіду подаруємо.

В LEGO руки ми візьмемо

І на місце повернемо.

А нам час вирушати до  3. «Планети – Математичної»

Планета підготувала нам таке завдання: це загадки. (Діти відгадують загадки і викладають відгадки за допомогою цеглинок ЛЕГО)

Він давно знайомий мій, 
Кожен кут у нім прямий. 
Всі чотири сторони 
Однієї довжини. (Квадрат)

Він не круг і не квадрат
І не прямокутник.
Має тільки три кути
Звуть його ...(Трикутник)
 

На квадрат я дуже схожий.
Маю теж чотири сторони.
Тільки дві з них протилежні —
Однакової довжини.
А сусідні — різні….(Прямокутник)

Не стоїть і не стрибає
Жодного кута не має…(Круг)

-Діти, а як ми можемо назвати двома словами круг, квадрат, прямокутник  трикутник…? (геометричні фігури)                                                                        (Викладають квадрат, круг і прямокутник)

-(ім’я)Скажи скільки цеглинок використала, щоб побудувати квадрат?                       -(ім’я)Скажи скільки цеглинок використав, щоб побудувати прямокутник?                    -(ім’я)Скажи скільки  цеглинок використала, щоб побудувати трикутник?                     -(ім’я)Скажи скільки цеглинок використав, щоб побудувати круг?

 

Бачу всі справились з завданням, молодці, маєте вправні рученята, ото ж  прямуємо далі з вами до  4.«Планети – вікторина»,  тут на нас чекає наступне завдання.

Вікторина «Назви «космічні» слова» ( на столі лежать картинки)

 

Я буду задавати вам запитання від Чаклунки,  а відповіддю буде картинка, яку ви піднімете вгору.

  • Планета, що зображує глобус. (Земля)
  • Людина, яка працює в космосі? (космонавт)
  • Центральна зірка сонячної планети. (Сонце)
  • Червона планета – сусідка Землі. (Марс)
  • Жителі планети Земля? (Земляни)

«Планета – Сюрприз».

Дидактична гра « Судоку»

Молодці, розумнички, тепер нам потрібно виконати ще одне завдання.

  • Увага: заповніть порожні клітинки цеглинками тих кольорів яких не вистачає. Але щоб колір цеглинок не повторювався в рядку. Які ви молодці! 
  • Чари злої чаклунки зникли і Фея може повернутися додому. Завдяки вам. подолали всі перешкоди і врятували космос від Злої Чаклунки.

 (вихователь вмикає відео-звернення Феї)

«Любі діти!! Не знаю як вам дякувати, юні герої! Ви не побоялись Злої Чаклунки і врятували планети Космосу. За вашу допомогу, дарую вам подарунок- сюрприз,   скриньку.

-А тепер, любі малята вже час повертатись додому,  сідаємо в ракету.

Політали, політали,

На планетах побували,

Хоч цікаво було там – та пора додому нам.

(Звучить космічна музика)

Закривайте оченята будем додому відправлятись, рахуємо разом в зворотному напрямку:

Діти лічать  лічбою  5,4,3,2,1.

Наша ракета приземлилась на планеті Земля.

 

Підсумок заняття:

  •           Діти, погляньте, то що ж подарувала нам Фея? (Глобус) Так, правильно, глобус – це макет нашої Землі.
  •           Давайте з вами уважно розглянемо глобус, і скажіть на що схожа наша Земля? (На м’яч, кулю, сонечко).
  •           Якої форми Земля ? (круглої)
  • А які кольори ви бачите на глобусі? Що символізують кольори нашої планети? (зелений-земля, синій-Вода, коричневий -земний ґрунт, білий-хмари).
  •           Звідки можна побачити Землю у такому вигляді? (З Космосу)

Я теж думаю, що наша космічна подорож була пізнавальна та цікава, і я вам хочу подякувати за ваші старання,  і хочу вам нагадати:

                        Нам планету треба берегти,

                        Доглядати і любити

І Земля, наш спільний дім,

Буде вдячна нам усім.

 

 

- З яким матеріалом ви працювали?

-Яка планета  вам сподобалась найбільше?

- Що для вас було складним?

 Я дуже задоволена вами. Дякую вам. А тепер давайте попрощаємося з нашими гостями.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 лютого 2023
Переглядів
347
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку