Інтегроване заняття-квест з розвитку мовлення, ознайомлення з навколишнім та художньої діяльності з елеменами едьютейменту «У світі професій»

Про матеріал
Тема: «У світі професій» Програмовий зміст: удосконалювати вміння складати розповіді, будувати правильно речення; закріплювати вміння добирати слова - назви професій на заданий звук, розширювати уявлення дітей про професії та їх значення. Розвивати зв'язане мовлення, логічне мислення, правильну звуковимову у словах, фонематичний звук. Вправляти у вживанні назв інструментів, словосполучення іменника з прийменником, дієслів - назв людей за фахом, чітку звуковимову у словах. Виховувати інтерес та повагу до людей різних професій, слухняність, старанність, працьовитість. Матеріали: Клей, кольоровий пісок, шаблон атрибута професії, Д/г " Кому що потрібно для роботи?", ілюстрації професій, картки загублених літер, карта пошуку зупинок та літер, загадки про професії.
Перегляд файлу

Тема: «У світі професій»

Програмовий зміст: удосконалювати вміння складати розповіді, будувати правильно речення; закріплювати вміння добирати слова - назви професій на заданий звук, розширювати уявлення дітей про професії та їх значення. Розвивати зв'язане мовлення, логічне мислення, правильну звуковимову у словах, фонематичний звук. Вправляти у вживанні назв інструментів, словосполучення іменника з прийменником, дієслів -  назв людей за фахом, чітку звуковимову у словах. Виховувати інтерес та повагу до людей різних професій, слухняність, старанність, працьовитість.

Матеріали: Клей, кольоровий пісок, шаблон атрибута професії, Д/г " Кому що потрібно для роботи?", ілюстрації професій, картки загублених літер, карта пошуку зупинок та літер, загадки про професії.

Хід заняття

І. Підготовча частина.

1. Мовна хвилинка.

- Діти, давайте спочатку привітаємось з нашими гостями.

Доброго ранку, доброго дня,

Вас вітає «Акварельки» дітвора.

Бажаєм здоров'я, бажаєм добра,

Доброго ранку, доброго дня.

- Молодці! Сідайте.

2. Сюрпризний момент

Чути звуки, заходить їжачок.

-                     Ой, а куди це я потрапив?

(діти відповідають-до дитячого садочка)

-                     Так? Але я не до вас йшов…Ой, а я забув куди мені потрібно. Зараз, я записав на листочку…(дістає листочок на якому має бути записано куди йшов їжачок)

-                     Листочок пустий…Куди ж поділися всі літери?! Я знаю, вони загубилися, поховалися. Ви допоможете мені малята їх знайти і згадати куди я йшов, бо мене ж мабуть там чекають?!

(діти погоджуються допомогти їжачку)

-                     Для того, щоб їх знайти, вам потрібно скористатися цією картою. На ній позначено зупинки, де можна знайти їх. На останній зупинці вам потрібно буде скласти всі літери до купи, і прочитати слово яке утвориться. Саме туди мені і треба потрапити, малята.

Вихователь: Давайте допоможемо і знайдемо всі літери. Розглядаємо карту. А щоб зрозуміти, про що саме піде мова на нашому занятті, ми з вами відгадаємо загадки.

II. Основна частина.

1.Загадки про професії

Він для кожної людини

Ліки має й вітаміни

Прочита рецепт уважно

Що і як робить підкаже. (Аптекар)

 

Прокидається він рано

І пече нам хліб духмяний

Бублики і пиріжки

Пряники й медівники. (Пекар)

 

Золоті у нього руки

Робить зачіски, перуки

Постриже і підфарбує

Гарний настрій подарує. (Перукар)

 

Вихователь: Молодці! А як ми можемо назвати це одним словом?Так це професії. Що таке професія - праця людини.

 

Їжачок: Увага! Увага! Нам вже пора

Вирушати дітвора.

А подорожуватимемо на потязі:

Я стану машиністом:

Їхав потяг через груп

Чух – чух – чух, чух – чух – чух!

І колесиками стукав

Тук – тук – тук, тук – тук – тук

Раптом потяг зупинився

Т – с – с – с, т – с – с – с

І вагончик відчепився

К – ч – ш, к – ч – ш, к – ч – ш.

-         А ось і наша перша зупинка «Робоча»

2. Д/г «Кому що потрібно для роботи»

На дошці висять шаблони до професій. На одній дошці для дівчат, на іншій-для хлопців. Дітям потрібно знайти інструменти для заданої професії, та помістити їх на відповідну дошку.

Вихователь: Молодці діти, добре справилися із завданням. А тепер давайте назвемо яка професія була у дівчат остання? (Листоноша) А у хлопців? (Льотчик). На який звук починаються ці професії? (Л) Вірно, це і є перша літера, яку загубив їжачок.

Їжачок: Дякую вам малята, а тепер нам вже пора, вирушати дітвора, всі готові?

Їхав потяг через груп

Чух – чух – чух, чух – чух – чух!

І колесиками стукав

Тук – тук – тук, тук – тук – тук

Раптом потяг зупинився

Т – с – с – с, т – с – с – с

І вагончик відчепився

К – ч – ш, к – ч – ш, к – ч – ш.

-         Наступна наша зупинка «Звукова»

3. Д/г «Назви професію на заданий звук»

«А» – актор, агроном, архітектор, аптекар, археолог, астроном, альпініст.

«Б» – банкір, бібліотекар, балерина, бухгалтер.

«П»  - перукар, пекар, продавець, пілот, пожежник, праля, поліцейський.

«В» – водій, вихователь, вчитель, ветеринар, вишивальниця, волонтер.

«М» – маляр, музикант, медсестра, машиніст, масажист.

«С» – сантехнік, садівник, столяр, слюсар, стюардеса.

«К» – касир, космонавт, кондитер, капітан, коваль, контролер.

«Л» – лісник, лікар, льотчик.

«І»  -  інженер, інструктор, ілюстратор.

 Вихователь: Молодці!На який останній звук ми з вами називали професії? (І). Вірно, це і є наступна літера, яку загубив їжачок.

ІІІ.  Фізкультхвилинка «Професійні вміння»

Вихователь читає віршик. На перші рядки діти ритмічно плеска­ють у долоні. Далі- виконують імітаційні рухи, показуючи відповідні до змісту дії.

Кожна праця це уміння,

Вміння справжні, професійні:

Так працює в нас жонглер,

Так веде авто шофер,

Так фарбує дім маляр,

Так ось грає сопілкар,

Так працює в нас двірник,

Так завзятий танцівник,

Так пливе спортсмен -плавець...

Кожний справжній фахівець!

(На останній рядок діти стають прямо, випроставши руки вгору).

Їжачок: Гарно відпочили малята, а тепер нам вже пора, вирушати дітвора, всі готові?

Їхав потяг через груп

Чух – чух – чух, чух – чух – чух!

І колесиками стукав

Тук – тук – тук, тук – тук – тук

Раптом потяг зупинився

Т – с – с – с, т – с – с – с

І вагончик відчепився

К – ч – ш, к – ч – ш, к – ч – ш.

-         Наступна наша зупинка «Описова»

IV. Д\г «Опиши професію»

Вихователь ілюструє дітям професії – вони по черзі складають описову розповідь до заданої професії.

По закінченню діти з вихователем знаходять скриньку з наступною літерою К.

Їжачок: Дякую вам малята, а тепер нам вже пора, вирушати дітвора, всі готові?

Їхав потяг через груп

Чух – чух – чух, чух – чух – чух!

І колесиками стукав

Тук – тук – тук, тук – тук – тук

Раптом потяг зупинився

Т – с – с – с, т – с – с – с

І вагончик відчепився

К – ч – ш, к – ч – ш, к – ч – ш.

- Наступна наша зупинка «Загадкова»

V. Мовна гра «Хто де працює»

Діти відповідають на запитання вихователя, утворюючи словосполучення іменників з прийменниками:

-         Де працює тракторист? (У полі, на тракторі)

-         Де працює перукар? (У перукарні)

-         Де працює продавець? (У магазині)

-         Куди йде на роботу вчитель? (До школи)

-         Де працює будівельник? (На будівництві)

-         Де працює кухар? (На кухні)

-         Де виступає клоун? (У цирку).

Вихователь: Ой, їжачку, а що це в тебе на спині?Так це ж ще одна загублена літера – А.

Їжачок: Дякую вам малята, а тепер нам вже пора, вирушати дітвора, всі готові?

Їхав потяг через груп

Чух – чух – чух, чух – чух – чух!

І колесиками стукав

Тук – тук – тук, тук – тук – тук

Раптом потяг зупинився

Т – с – с – с, т – с – с – с

І вагончик відчепився

К – ч – ш, к – ч – ш, к – ч – ш.

-         Остання наша зупинка «Кольорова»

Вихователь роздає дітям шаблони інструментів до різних професій і діти розфарбовують ці інструменти кольоровим піском. По закінченню роботи діти знаходять останню літеру, яку загубив їжачок – Р, яка була замість атрибуту професії у однієї дитини.

Вихователь: Ось ми і знайшли всі літери, які загубив їжачок.

Їжачок: А тепер давайте складемо всі літери в одне слово, що утворилося?

Діти складають з загублених літер слово – ЛІКАР.

Їжачок: Точно, я ж ішов до лікаря, дякую вам, велике, малята, за допомогу. А мені вже час, я поспішаю. Бувайте.

VI. Підсумок заняття.

Вихователь: Молодці діти, ви справжні помічники.

А чи сподобалося вам «У світі професій»?

-         Що саме сподобалося?

-         Що було важко?

-         Чи всі професії потрібні і важливі?

А нам вже потрібно повертатися в садочок. До побачення любі гості.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
26 листопада 2023
Переглядів
243
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку