Тема: «У світі професій»
Програмовий зміст: удосконалювати вміння складати розповіді, будувати правильно речення; закріплювати вміння добирати слова - назви професій на заданий звук, розширювати уявлення дітей про професії та їх значення. Розвивати зв'язане мовлення, логічне мислення, правильну звуковимову у словах, фонематичний звук. Вправляти у вживанні назв інструментів, словосполучення іменника з прийменником, дієслів - назв людей за фахом, чітку звуковимову у словах. Виховувати інтерес та повагу до людей різних професій, слухняність, старанність, працьовитість.
Матеріали: Клей, кольоровий пісок, шаблон атрибута професії, Д/г " Кому що потрібно для роботи?", ілюстрації професій, картки загублених літер, карта пошуку зупинок та літер, загадки про професії.
Хід заняття
І. Підготовча частина.
1. Мовна хвилинка.
- Діти, давайте спочатку привітаємось з нашими гостями.
Доброго ранку, доброго дня,
Вас вітає «Акварельки» дітвора.
Бажаєм здоров'я, бажаєм добра,
Доброго ранку, доброго дня.
- Молодці! Сідайте.
2. Сюрпризний момент
Чути звуки, заходить їжачок.
- Ой, а куди це я потрапив?
(діти відповідають-до дитячого садочка)
- Так? Але я не до вас йшов…Ой, а я забув куди мені потрібно. Зараз, я записав на листочку…(дістає листочок на якому має бути записано куди йшов їжачок)
- Листочок пустий…Куди ж поділися всі літери?! Я знаю, вони загубилися, поховалися. Ви допоможете мені малята їх знайти і згадати куди я йшов, бо мене ж мабуть там чекають?!
(діти погоджуються допомогти їжачку)
- Для того, щоб їх знайти, вам потрібно скористатися цією картою. На ній позначено зупинки, де можна знайти їх. На останній зупинці вам потрібно буде скласти всі літери до купи, і прочитати слово яке утвориться. Саме туди мені і треба потрапити, малята.
Вихователь: Давайте допоможемо і знайдемо всі літери. Розглядаємо карту. А щоб зрозуміти, про що саме піде мова на нашому занятті, ми з вами відгадаємо загадки.
II. Основна частина.
1.Загадки про професії
Він для кожної людини
Ліки має й вітаміни
Прочита рецепт уважно
Що і як робить підкаже. (Аптекар)
Прокидається він рано
І пече нам хліб духмяний
Бублики і пиріжки
Пряники й медівники. (Пекар)
Золоті у нього руки
Робить зачіски, перуки
Постриже і підфарбує
Гарний настрій подарує. (Перукар)
Вихователь: Молодці! А як ми можемо назвати це одним словом?Так це професії. Що таке професія - праця людини.
Їжачок: Увага! Увага! Нам вже пора
Вирушати дітвора.
А подорожуватимемо на потязі:
Я стану машиністом:
Їхав потяг через груп
Чух – чух – чух, чух – чух – чух!
І колесиками стукав
Тук – тук – тук, тук – тук – тук
Раптом потяг зупинився
Т – с – с – с, т – с – с – с
І вагончик відчепився
К – ч – ш, к – ч – ш, к – ч – ш.
- А ось і наша перша зупинка «Робоча»
2. Д/г «Кому що потрібно для роботи»
На дошці висять шаблони до професій. На одній дошці для дівчат, на іншій-для хлопців. Дітям потрібно знайти інструменти для заданої професії, та помістити їх на відповідну дошку.
Вихователь: Молодці діти, добре справилися із завданням. А тепер давайте назвемо яка професія була у дівчат остання? (Листоноша) А у хлопців? (Льотчик). На який звук починаються ці професії? (Л) Вірно, це і є перша літера, яку загубив їжачок.
Їжачок: Дякую вам малята, а тепер нам вже пора, вирушати дітвора, всі готові?
Їхав потяг через груп
Чух – чух – чух, чух – чух – чух!
І колесиками стукав
Тук – тук – тук, тук – тук – тук
Раптом потяг зупинився
Т – с – с – с, т – с – с – с
І вагончик відчепився
К – ч – ш, к – ч – ш, к – ч – ш.
- Наступна наша зупинка «Звукова»
3. Д/г «Назви професію на заданий звук»
«А» – актор, агроном, архітектор, аптекар, археолог, астроном, альпініст.
«Б» – банкір, бібліотекар, балерина, бухгалтер.
«П» - перукар, пекар, продавець, пілот, пожежник, праля, поліцейський.
«В» – водій, вихователь, вчитель, ветеринар, вишивальниця, волонтер.
«М» – маляр, музикант, медсестра, машиніст, масажист.
«С» – сантехнік, садівник, столяр, слюсар, стюардеса.
«К» – касир, космонавт, кондитер, капітан, коваль, контролер.
«Л» – лісник, лікар, льотчик.
«І» - інженер, інструктор, ілюстратор.
Вихователь: Молодці!На який останній звук ми з вами називали професії? (І). Вірно, це і є наступна літера, яку загубив їжачок.
ІІІ. Фізкультхвилинка «Професійні вміння»
Вихователь читає віршик. На перші рядки діти ритмічно плескають у долоні. Далі- виконують імітаційні рухи, показуючи відповідні до змісту дії.
Кожна праця це уміння,
Вміння справжні, професійні:
Так працює в нас жонглер,
Так веде авто шофер,
Так фарбує дім маляр,
Так ось грає сопілкар,
Так працює в нас двірник,
Так завзятий танцівник,
Так пливе спортсмен -плавець...
Кожний справжній фахівець!
(На останній рядок діти стають прямо, випроставши руки вгору).
Їжачок: Гарно відпочили малята, а тепер нам вже пора, вирушати дітвора, всі готові?
Їхав потяг через груп
Чух – чух – чух, чух – чух – чух!
І колесиками стукав
Тук – тук – тук, тук – тук – тук
Раптом потяг зупинився
Т – с – с – с, т – с – с – с
І вагончик відчепився
К – ч – ш, к – ч – ш, к – ч – ш.
- Наступна наша зупинка «Описова»
IV. Д\г «Опиши професію»
Вихователь ілюструє дітям професії – вони по черзі складають описову розповідь до заданої професії.
По закінченню діти з вихователем знаходять скриньку з наступною літерою К.
Їжачок: Дякую вам малята, а тепер нам вже пора, вирушати дітвора, всі готові?
Їхав потяг через груп
Чух – чух – чух, чух – чух – чух!
І колесиками стукав
Тук – тук – тук, тук – тук – тук
Раптом потяг зупинився
Т – с – с – с, т – с – с – с
І вагончик відчепився
К – ч – ш, к – ч – ш, к – ч – ш.
- Наступна наша зупинка «Загадкова»
V. Мовна гра «Хто де працює»
Діти відповідають на запитання вихователя, утворюючи словосполучення іменників з прийменниками:
- Де працює тракторист? (У полі, на тракторі)
- Де працює перукар? (У перукарні)
- Де працює продавець? (У магазині)
- Куди йде на роботу вчитель? (До школи)
- Де працює будівельник? (На будівництві)
- Де працює кухар? (На кухні)
- Де виступає клоун? (У цирку).
Вихователь: Ой, їжачку, а що це в тебе на спині?Так це ж ще одна загублена літера – А.
Їжачок: Дякую вам малята, а тепер нам вже пора, вирушати дітвора, всі готові?
Їхав потяг через груп
Чух – чух – чух, чух – чух – чух!
І колесиками стукав
Тук – тук – тук, тук – тук – тук
Раптом потяг зупинився
Т – с – с – с, т – с – с – с
І вагончик відчепився
К – ч – ш, к – ч – ш, к – ч – ш.
- Остання наша зупинка «Кольорова»
Вихователь роздає дітям шаблони інструментів до різних професій і діти розфарбовують ці інструменти кольоровим піском. По закінченню роботи діти знаходять останню літеру, яку загубив їжачок – Р, яка була замість атрибуту професії у однієї дитини.
Вихователь: Ось ми і знайшли всі літери, які загубив їжачок.
Їжачок: А тепер давайте складемо всі літери в одне слово, що утворилося?
Діти складають з загублених літер слово – ЛІКАР.
Їжачок: Точно, я ж ішов до лікаря, дякую вам, велике, малята, за допомогу. А мені вже час, я поспішаю. Бувайте.
VI. Підсумок заняття.
Вихователь: Молодці діти, ви справжні помічники.
А чи сподобалося вам «У світі професій»?
- Що саме сподобалося?
- Що було важко?
- Чи всі професії потрібні і важливі?
А нам вже потрібно повертатися в садочок. До побачення любі гості.