Конспект заняття «Моя перша подорож безпечним онлайн-простором»

Про матеріал
Програмовий зміст: сформувати у дітей дошкільного віку (5-6 років) навички безпечної поведінки в Інтернеті; сформувати уявлення дітей про безпечне використання Інтернету; сформувати знання про те, до кого дітям можна звернутись, якщо стали жертвою певних ризиків в Інтернеті; розвивати уважність, спостережливість під час користування гаджетами; виховувати інформаційну культуру дітей. Матеріали: казка Іри Бови «Хаппі та її суперсила», розмальовки за тематикою заняття, олівці.
Перегляд файлу

Тема: «Моя перша подорож безпечним онлайн-простором»

Програмовий зміст: сформувати у дітей дошкільного віку (5-6 років) навички безпечної поведінки в Інтернеті; сформувати уявлення дітей про безпечне використання Інтернету; сформувати знання про те, до кого дітям можна звернутись, якщо стали жертвою певних ризиків в Інтернеті; розвивати уважність, спостережливість під час користування гаджетами; виховувати інформаційну культуру дітей.

Матеріали: казка Іри Бови «Хаппі та її суперсила», розмальовки за тематикою заняття, олівці.

Хід заняття:

І. Підготовча частина.

Безпека – це життя людини,

Безпека – це наше майбуття.

Прийміть до серця світ природи –

Прекрасне буде всіх життя!

II. Основна частина.

  1. Бесіда вихователя з дітьми:

-         Чи користуєтесь ви телефоном/планшетом?

-         Для чого батьки використовують телефон?

-         Для чого ви використовуєте телефон чи планшет та Інтернет? (дивитись відео/мультики, грати в ігри, спілкуватися з родичами)

-         Чи знаєте ви правила безпеки в Інтернеті?

На сьогоднішньому занятті з онлайн-безпеки ми  будемо ознайомлюватись з правилами безпечного Інтернету та гаджетів.

2. Правила безпечної поведінки в Інтернеті для дітей дошкільного віку:

1. Не розповсюджувати особисті дані (адресу проживання, місце навчання, номер мобільного телефону, інформацію про батьків) в Інтернеті.

2 .Якщо трапилась неприємна ситуація, то варто звернутись по допомогу до дорослих, кому дитина довіряє (батьки, старший брат чи старша сестра, вихователь у садочку).

3. Не зустрічатись з тими, кого ми знаємо тільки онлайн - незнайомець завжди залишається незнайомцем.

4. Не відповідати на повідомлення, які є неприємними.

5. Розповісти батькам, якщо хтось надсилає чи говорить неприємні слова.

6. Ні з ким не ділитись своїм паролем до гаджету чи додатку.

7. Перед завантаженням нового додатку слід запитати дозволу у батьків.

III. Фізкультхвилинка

 

Встанем разом на хвилинку, зробимо фізкультхвилинку:

уки вгору, руки вниз, вправо, вліво нахились,

Сіли, встали, сіли, встали, як зайчата, пострибали,

Ніжками потупотіли, у долоньки поплескали,

Веселенько усміхнулись, до роботи повернулись.

 

ІV. Читання казки про  «Хаппі та її суперсилу»

Кожен день черепашки на ім’я Хаппі проходив однаково щасливо. Зранку вона снідала й спілкувалася з батьками, а далі йшла до школи. Ой ні! Ще вона обов’язково знімала піжаму й одягала свій зелений панцир (справжні черепашки панцир не знімають і існувати без нього не можуть, але ж Хаппі казковий герой). Ніхто не має бачити черепашок без панцира! У школі Хаппі вчилася й гралася з друзями, а потім знову поверталася додому. За вечерею розповідала батькам про свій день, потім робила домашні завдання і трохи теревенила з друзями в зообуці. Майже в кожного звірятка у школі була сторінка в зообуці. Це такий сайт, де можна виставляти свої фотографії, вітати друзів з Днем народження й питати про домашнє завдання, якщо раптом забув, у якому саме зошиті його записав. А ще важливо слідкувати, щоб в інтернеті з’являлися тільки ті світлини, які тобі подобаються. *Пам’ятайте, друзі, що Хаппі – персонаж казки. Справжні черепашки панцир не знімають і існувати без нього не можуть! Одного ранку черепашка Хаппі отримала в зообуці повідомлення від тритона Тритона: «Привіт! Давай дружити!» Це було досить несподівано, бо раніше на її сторінку заходили лише ті звірятка, з ким вона спілкувалася у школі. Але Хаппі здалося, що це гарна нагода збільшити коло друзів. Тому, ретельно дослідивши сторінку незнайомця, вона відповіла одним словом: «ОК». Відтоді черепашка Хаппі почала дружити з Тритоном і проводити в зообуці більше часу. Вони спілкувалися про вчителів, про друзів, про нудні завдання й цікавезні пригоди у школі. Обмінювалися різними кумедними картинками й улюбленою музикою. Листування в мережі було ще й досить особистим. Розповідали про хвилювання, несправедливість і страхи. Тому тритон попросив черепашку тримати їхнє спілкування в таємниці. І Хаппі погодилася. Їй здавалося, що новий друг знає її краще за всіх, розуміє більше за всіх і підтримує частіше за всіх. Одного дня у школі сталася халепа. Через нескінченні розмови з тритоном Хаппі стала неуважною на заняттях. Ще б пак! Тепер вона засинала пізніше, ніж зазвичай, не висипалася й не могла зібратися з думками. От і цього разу черепашка переплутала дні й забула виконати одне дуже важливе завдання. Через це в класі з неї усі глузували. Засмучена Хаппі повернулася додому. Батьки ще були на роботі. Тож вона одразу пішла до своєї кімнати, увімкнула зообук і написала: - Привіт, Тритоне! У мене сьогодні був дуже поганий день. 15 - Якщо довіряєш, доведи! Знімай панцир і роби фото! Або я тобі більше не друг! І не здумай комусь про це розповісти, ти обіцяла. У тебе є п’ять хвилин! Хаппі подивилася на годинник. За п’ять хвилин мала повернутися з роботи мама. Але порадитися з нею, вона не встигала… Що ж робити?.. Хаппі дуже розхвилювалася. Вона не хотіла втрачати друга, але й не знала, що буде, якщо надіслати фотографії. Раптом у кімнаті з’явилась мушка Мо. Вона показала черепашці різне майбутнє, яке може трапитися. - Пам’ятай, Хаппі, надсилати можна тільки ті фотографії, які ти готова побачити на дубі біля школи! – сказала мушка. – Крім того, справжні друзі не повинні змушувати робити неприємні тобі речі! Після мандрів майбутнім черепашка остаточно вирішила, що вона зробить. Хаппі відповіла тритону своє впевнене «Ні!», зробила фотографії їхнього листування й заблокувала шахрая. Черепашка розповіла про нього батькам і попередила друзів у школі. І черепашка розповіла другові про свою халепу. Тритон всіляко її підтримував, а потім сказав, що вона йому дуже подобається. Через ці слова Хаппі забула про всі негаразди! - Хаппі, а зроби для мене зараз фото! Хочу побачити, що ти вже не сумна, а всміхаєшся! – попросив тритон. Черепашка швиденько сфотографувала себе у дзеркалі й надіслала те фото, яке їй найбільше сподобалося. - Хаппі, ти особлива! Я ніколи ще не бачив такої гарної черепашки! - написав тритон. – А можна подивитися, які ви, черепашки, без панцира? Надішли фото! Такого Хаппі не очікувала. Усмішка щезла вмить. Вона перечитала це повідомлення тричі, перш ніж відповіла: - Але черепашкам не можна показуватися іншим звірям без панцира. Це ж мій одяг, мій захист… - Захист потрібен від тих, кого ти не знаєш, – заперечив тритон. – А ми з тобою друзі! Хіба ти мені не довіряєш? - Довіряю! Звичайно, довіряю! – написала Хаппі, але їй не подобалося прохання тритона. - Якщо довіряєш, доведи! Знімай панцир і роби фото! Або я тобі більше не друг! І не здумай комусь про це розповісти, ти обіцяла. У тебе є п’ять хвилин! Хаппі подивилася на годинник. За п’ять хвилин мала повернутися з роботи мама. Але порадитися з нею, вона не встигала… Що ж робити?.. Хаппі дуже розхвилювалася. Вона не хотіла втрачати друга, але й не знала, що буде, якщо надіслати фотографії. Раптом у кімнаті з’явилась мушка Мо. Вона показала черепашці різне майбутнє, яке може трапитися. - Пам’ятай, Хаппі, надсилати можна тільки ті фотографії, які ти готова побачити на дубі біля школи! – сказала мушка. – Крім того, справжні друзі не повинні змушувати робити неприємні тобі речі! Після мандрів майбутнім черепашка остаточно вирішила, що вона зробить. Хаппі відповіла тритону своє впевнене «Ні!», зробила фотографії їхнього листування й заблокувала шахрая. Черепашка розповіла про нього батькам і попередила друзів у школі.

 

2. Запитання до казки:

  • Як ви гадаєте, чому черепашка Хаппі завжди, як виходила з дому, була у панцирі? (Відповідь: Бо панцир - її захист). Важливо озвучити, що наша черепашка казкова, тому вона знімала панцир перед сном. Справжні ж черепашки ніколи не знімають панцир.
  • Як ви думаєте, чому тритон просив черепашку тримати їхнє спілкування у таємниці? (Відповідь: бо він був насправді злочинцем). Наголосити дітям, якщо ми приготували мамі подарунок, то можемо про це не розповісти їй. Але якщо щось нас засмутило чи налякало, то обов’язково цим потрібно поділитись з дорослим!
  • Як ви думаєте, чи можуть справжні друзі просити зробити щось таке, що вам неприємно? (Відповідь: ні ) Нагадати дітям, що у будь-якій неприємній ситуації важливо звернутись до дорослого - батьків чи вихователя.
  • На вашу думку, яка ж суперсила була у Хаппі? (Відповідь: уміти казати “Ні”).

 

V. Підсумок заняття:

 

1 . В Інтернеті можна дивитись дитячі мультики. (так)

2 . В Інтернеті можна завантажити гру без дозволу батьків. (ні)

3 . Якщо з’являється відео, яке лякає, то треба про це сказати мамі чи татові. (так)

4 . Я можу дивитися мультики чи грати в ігри скільки хочу. (ні)

5 . Я можу давати свій чи батьків мобільний телефон незнайомцю на вулиці. (ні)

6 . Якщо на екрані з’являється повідомлення, то я маю показати його батькам. (так).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
26 листопада 2023
Переглядів
277
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку