«ПОРІВНЯННЯ ПРЕДМЕТІВ. КВАДРАТ»
Програмовий зміст: ознайомити дітей із квадратом, зі способом складання фігури з окремих частин; учити обстежувати фігуру дотиково – руховим і зоровим способом; закріплювати знання кольорів, закріпити вміння порівнювати предмети, використовуючи метод накладання; виховувати позитивне ставлення до занять.
Матеріали: іграшка їжачок, круг із намальованою посмішкою, квадрат із сумним і веселим виразом «обличчя»; іграшка мишенятко; конверти з кругом і квадратом усередині; картка із зображенням квадрата; квадрати, складені з двох частин; плоскі м’ячики – великий і маленький; великий і маленький квадрати-коробки для гри.
ХІД ЗАНЯТТЯ:
І. Організаційний момент
1. Ознайомлення з квадратом. Вихователь викладає на дошці круг, на якому зображена посмішка, і квадрат із сумним виразом «обличчя».
- Хто це? У нього гарний настрій. Але подивіться: поруч із ним нова фігура. Їжачок просить нас допомогти йому дізнатися назву цієї фігури.
2. Гра мишенятка з кругом і квадратом.
ІІ. Основна частина
- Що заважає мишенятку вільно пересуватися по новій фігурі? Запропонувати порахувати кути. Нова фігура теж «посміхнулася», згадала своє ім’я – Квадрат.
- Що є у квадрата? А у круга є кути?
Гра «Круг, квадрат»
На столі у дітей конверти з кругом і квадратом усередині. Запропонувати обвести сторони квадрата пальчиком, не повертаючи його. Потім діти рахують кути і сторони.
- Як називається ця фігура? Чи є кути у круга?
Фізкультхвилинка
Буратіно потягнувся (піднятися на пальчики)
Один - нагнувся
Два - нагнувся
Три - нагнувся
Руки в сторони розвів
Мабуть ключик не знайшов (махи головою вправо-вліво)
А щоб ключик нам дістати (підняти руки в гору)
На пальчики потрібно встати.
Гномик по лісі гуляв (ходити на місці)
Шапочку свою шукав (нахили в сторони)
Вона була не проста
Дзвінка і голосна (плескити в долоні)
Хто гномику підскаже (прижки на місці)
Де шукати пропажу? (хотьба на місці)
Гра «Склади квадрат»
У кожної дитини на столі картка із зображенням квадрата і такий самий квадрат, що складається з двох частин. Запропонувати скласти із частин такий самий квадрат, як на картинці (методом накладання).
Гра «М’ячики у коробці»
Вихователь роздає дітям по два плоскі іграшкові м’ячики.
- Який з них більший? Що слід зробити, щобю порівняти м’ячики? (Накласти один м’ячик на інший). Якого кольору м’ячики?
На столі у дітей по дві коробочки для м’ячиків (два квадрати – великий і маленький).
- У яку коробочку(колір називають і розмір) ми покладемо великий м’ячик?
А маленький?
ІІІ. Заключна частина
Підсумок заняття.