Тема: «Маленькі кухарі»
Програмовий зміст: Ознайомити дітей з професією кухаря, його професійними обов'язками, а також предметами "помічниками". Вчити дітей відтворювати образи довкілля та форму предметів в ліпленні. Створювати сприятливі умови для розвитку креативності дитини, прояву ініціативи. Підтримувати активність, ініціативність в пізнавальній діяльності. Збагачувати та посилювати враження дітей поетичним словом та музикою. Розвивати дрібну моторику, пізнавальні здібності, вміння аналізувати, зіставляти, узагальнювати, робити елементарні висновки. Виховувати повагу до чужої праці, бажання допомагати іншим, інтерес до процесу ліплення, самостійність, акуратність.
Матеріали: макет печі, тісто солоне, ягоди для начинки (смородина, малина) піднос, фартушки на кожну дитину, качалка, мультимедійна презентація, музичний супровід.
Хід заняття
Психогімнастика
Доброго ранку, сонце привітне!
Доброго ранку, небо блакитне!
Доброго ранку в небі пташки!
Доброго ранку тобі і мені.
(Чути мишачий писк)
(вихователь звертає увагу на двох мишенят у костюмах кухарів)
-Хто на кухні хазяйнує?
Хто каструлями керує
І з ножем працює вправно?
Хто смачні готує страви,
Пиріжки пече рум’яні,
Варить борщ смачний, духмяний,
Не відтягнеш і за вуха?
Хто цей майстер? Звісно, кухар
Презентація на мультимедійній дошці і бесіда про професію кухаря
Кухар, пекар - це не просто професії, це мистецтво. Перші кухарі, пекарі з’явилися на землі з появою першої людини. Прийом їжі для людини досить приємне заняття. З’їсти що-небудь смачненьке, це те саме маленьке свято, яке кожен з нас може влаштувати собі, і не останнє місце в цьому займає кухарське мистецтво.
Запитання до бесіди
-хто в нашому садочку готує нам смачні обіди та сніданки?(кухар)
- що потрібно кухареві для роботи?(посуд)
- у що одягнений кухар?(фартушок, халат, косинка)
-які страви готує кухар?(суп, борщ, каша)
-чи важлива професія кухаря? Чому?
(відповіді дітей супроводжуються картинками на мультимедійній дошці)
Пальчикова гімнастика «Мої помічники»
Ось мої помічники,дуже спритні та гнучкі.
Поверни їх так і так,це зробити може всяк.
Один, два, три, чотири, п’ять –
Пальці вміють танцювать.
Поскучали,покружляли
Працювати забажали.
Показ ліплення
Спочатку потрібно поділити ваш шматочок тіста на дві однакові частинки за допомогою стеки. Обидві частинки скатати в кульки. Кожну кульку потрібно розкатати за допомогою качалки. Далі потрібно покласти в середину по три ягідки і заліпити кожен пиріжок, сплюснувши їхні протилежні краї.
Під музичний супровід діти ліплять пиріжки та викладають їх на піднос. Коли всі закінчили роботу ставимо пиріжки в піч.
Дидактична гра « Що робить кухар?»
Діти уважно слухають дорослого, який називає різні словосполучення. Якщо, на думку вихованців, сказана фраза відповідає професійній діяльності кухаря,вони дзвонять у дзвіночки. Якщо ні-тупотять ніжками.
Словесний матеріал для гри: варить борщ, ріже моркву, пече пироги, фарбує підлогу, смажить картоплю, водить автомобіль, куштує страву, шиє взуття, носить ковпак, грає на піаніно,тушкує овочі, відціджує макарони, ремонтує телевізор, насипає каші, подає торт.
Приходить півник,дуже вдячний за допомогу, дякує дітям та мишенятам. Запрошує дітей скуштувати пиріжків.
Підсумок заняття: