КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ
ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НАВКОЛИШНІМ
ПОМІЧНИЦЯ ВОДА
ВИХОВАТЕЛЬ-МЕТОДИСТ
ГОНЧАРОВА Н.В.
Мета: познайомити дітей з властивостями води: відсутність форми, може розчиняти речовини, дати елементарне уявлення про процес фільтрації. Розвивати навички проведення лабораторних дослідів. Виховувати бережливе відношення до води. Активізувати і збагачувати словник дітей.
Матеріал: ємності з водою, сіль, цукор, масло, серветки, тарілка, стакани, кубики, кулі.
Хід заняття
-Діти, сьогодні я б хотіла запросити вас в чарівну лабораторію. Що роблять в лабораторії? Проводять досліди.
Підійдіть всі до столу. Погляньте, який предмет є в мене. Що це? Це- фонтанчик. А що ллється в фонтані?
Що можна сказати про воду, за якою ми спостерігаємо? Вона ллється, тече, біжить, журчить. Мета нашої дослідницької групи сьогодні- якомога більше дізнатися про воду. Сідайте на свої місця. У кожного на столі є багато посуду. Який він? Скляний. Як слід поводитися з таким посудом? Візьміть стакан з водою і вилийте трішки води на тарілку, яка вода?
Якби вода не була рідкою, вона не змогла б текти в річках, озерах, морях. А оскільки вода рідка- її називають рідиною. Запам’ятайте: вода – це рідина.
Погляньте, у вас на столі є кубики, шар. Які геометричні фігури вони нагадують? Давайте покладемо їх на долоньку, опустимо в воду. Змінили вони свою форму? А чи має форму вода? Перевіримо. Давайте наллємо воду в чашку, тарілочку. Що сталося з водою? Яку форму вона набула в тарілці, чашці?
Отже, діти, вода не має своєї форми, але вона приймає форму того предмета, в який її наливають.
Гра «Добре-погано». Розділити дітей на 2 команди. Одна відповідає на питання: вода-це добре; інша-вода-це погано. Пояснити свою відповідь.
Погляньте, у вас є баночки(закриті серветками). Що в них- дізнаємося, коли відгадаємо загадки.
Білий, солодкий камінь у воді тане (цукор)
У воді народилася, а води боїться (сіль)
І, нарешті, третя загадка, відгадка до якої знаходиться в піпетці.
Жовте, а не сонце, ллється, а не вода, на сковорідці- піниться, бризга та шипить (масло)
-Діти, а чому сіль та цукор бояться води? Візьміть чашку з цукром, насипте ложку в баночку з водою, розмішайте. Що сталося? Візьміть іншу баночку та насипте туди сіль. Що сталося з нею?
А як ви гадаєте, всі речовини можуть розчинятися у воді? Якщо у воду додати масло, воно також розчиниться? Додайте в баночку з водою трішечки масла. Що ж відбулося? Масло не розчинилося у воді, а плаває на поверхні жовтими краплями. Про що це говорить? Одні речовини можуть розчинятися, інші- ні.
Погляньте, на ту баночку, в яку ми налили масло. Ви б хотіли напитися такої води? Чому? Що ж нам робити? Її потрібно очистити від масла. І це можна зробити за допомогою фільтра зі звичайної серветки. У кожного з вас є такі «фільтри». Зливайте воду з маслом, обережно. Якою стала вода? Чистою. А де ж поділося масло? Залишилося на фільтрі. Це самий простий спосіб очистити воду. Вода, що потрапляє до нас у трубопровід, теж очищується. Воду беруть з річки, відправляють на водоочисні станції і там її очищують від піску, мікробів. І вже після цього вона потрапляє у наш водопровід. Ви бачите, який не простий шлях проходить вода перш ніж потрапити до нас, тож воду слід берегти.
Підсумок.
Давайте всі разом повторимо:
-вода-рідина;
-не має своєї форми;
-розчиняє одні рідини, і не розчиняє інші;
-воду можна очистити з допомогою фільтра.