Інтегроване заняття на тему « Як зайчик казочку шукав?» або « Зайчик і горобина».
Програмовий зміст: Вчити дітей відповідати на запитання за змістом художнього твору, працювати з мнемотаблицями, коректурними таблицями, лего цеглинками, блоками Деньєша,відгадувати загадки; розрізняти узагальнені поняття « фрукти» та « овочі», визначати місце їх знаходження( зростання).
Розвивати: увагу, творчу уяву, зв*язне мовлення ( монологічне та діалогічне), логічне мислення, дрібну моторику руки, спостережливість.
Виховувати: любов до Казки.
Матеріал: аудіо запис « Хтось тихенько плаче», коректурна таблиця « Казки, в яких ми можемо зустріти зайчика.», морква( муляж або справжня), дидактична гра на липучках чи прищіпках « Що де росте?», дидактична гра на липучках « Хто як спить?», мнемотаблиця « Зайчик і горобина»( В. О. Сухомлинський), лего цеглинки, блоки Деньєша, дидактична гра « Чарівна торбинка», аркуші паперу А4 по кількості дітей , патички, склянки з водою, фарби – гуаш.
Ритуал привітання:
Раз- зима прийшла,
Два- снігу нанесла,
Три вітання прийми-
І сусдіда обійми.
Звучить аудіо запис « Хтось тихенько плаче».
Вихователь: « Діти, хто це так тихенько гірко плаче?( відповіді дітей). Послухайте, будь ласка, загадку та скажіть хто це?»
Діти відгадують загадки за допомогою мнемо таблиці:
Довгі вуха, куций хвіст,
Невеликий сам на зріст.
На городі побував,
Нам капусту попсував.
Довгі ноги - скік та скік...
Ми погнались, він утік...
(Заєць)
Вихователь: « Так, дітки, це зайчик. Чому ж він такий засмучений? Що сталося?( відповіді - припущення дітей).
Діти, зайчик, загубився та шукає свій дім.
Давайте йому допоможемо відшукати домівку!»
Робота з коректурною таблицею « Казки , в яких ми можемо зустріти зайчика».( « Рукавичка», «Зайчикова хатка»( Забіли), « Смачний носик»( Ольги Зубер»), « Як зайчик лисичку обхитрив»( Л. Куліш-Зіньків), « Як зайчик сон шукав»( Ольга Зубер), « Про білочку та зайчика, веселих пустунців».)
Вихователь: « Діти, в світі є багато казок, в яких може жити зайчик! Давайте розглянемо їх. Послухайте, будь ласка, загадку і покажіть казку – відповідь на таблиці ( та закрийте її жовтою лего цеглинкою).»
Загадка
Де ж усі сховались звірі?
У якій такій квартирі?
Дуже тісна-невеличка
Це чудова….
Вихователь демонструє дітям муляж ( або справжню моркву) та запитує:
« Діти, що це?( відповіді дітей). Вірно, це морква. Це овоч чи фрукт?( відповіді дітей) Морква - це овоч. Вона росте у бабусі на городі, на грядці. А які ще овочі ростуть на городі?»
Дидактична гра на липучках чи прищіпках « В саду чи на городі?.
Вихователь: « В якій казці зайчик їв моркву, покажіть( закрийте цю казочку червоною лего цеглинкою) її на таблиці. Так, вірно, їв морквинку зайчик у казці « Смачний носик». Морквинка була носиком у сніговичка. Давайте на хвилиночку уявимо себе сніговиками!»
Кінезеологічна вправа « Сніговик».
Вихователь: « Стоячи уявіть, що ви – щойно зліплений сніговик. Тіло повинно бути напружене, як замерзлий сніг. Прийшла весна, пригріло сонце, і сніговик почав танути. Спочатку тане і обвалюється голова, потім опускаються плечі, руки розслабляються і т. д. В кінці вправи м’яко впадіть на підлогу і лежіть, як калюжка води.»
Звучить спокійна музика.
Вихователь: « Діти, чому розтанув сніговик?( відповіді дітей). Вірно, бо прийшла весна, стало тепло і сніг розтанув, з якого був зліплений сніговик.
Давайте подивомося, що сталося з сніжко\ю, яку ми з вами принесли з вулиці. ( вихователь демонструє ємність, в якій лежить розтанувша сніжка принесена заздалегіть з прогулянки).
Так, діти, сніжка розтанула. Чому так сталося?( відповіді дітей). Звісно, бо на вулиці холодно, морозно, а в приміщенні тепло. А сніг від тепла тане.
І у що перетворився сніг?( відповіді дітей). Вірно, діти, розумнички! Сніг перетворився у воду. Адже сніг – це тверда водичка, твердий стан води.
Давайте подивимося, якою буває тверда водичка!»
Розглядання міні- плакату « Твердий стан води» на липучках.
Вихователь: « В якій із цих казок зайчик шукає сон?( відповіді дітей). А як спить зайчик взимку?»
Міні- дидактична гра на липучках « Хто як спить?».
Вихователь : « В одній казочці зайчик з білочкою грали та всі іграшки перемішалися. Давайте допоможемо звірятам непосидам скласти назад іграшки.»
За Мотивами Деньєша « Розділи іграшки»
Вихователь: « Розділить так іграшки, щоб зайчику досталися лише червоні геометричні фігури, а білочці всі геометричні фігури синього кольору. Які геометричні фігури у зайчика, а які – у білочки?»
Варіація гри: « Розділить, будь ласка, між тваринками так іграшки, щоб зайчику дісталися всі великі фігури, а білочці – всі маленькі.»
Вихователь: « З якої ж казочки наш гість?( відповіді - припущення дітей). А наш зайчик зовсім з іншої казки! От послухайте з якої!"
Вихователь демонструє мнемотаблицю до казки " Зайчик та горобина" і зачитує її.
Ритуал входження в казку.
Знову вподорож рушаємо,
Вже казок багато знаємо!
Вліво- вправо повернемось,
Дружно за ручки візьмемось,
Наші очки загораються,
Наші личка посміхаються:
«Казкові двері відчиняються,
Чудова казка починається!»
Звучить чарівна музика( спокійна).
Вихователь знайомить дітей зі змістом казки " Зайчик та горобина" за допомогою мнемотаблиці.
Запитання до казки:
- " Як ви гадаєте, яку пору року описано в казці?",
- " Чому зайчик засмутився?",
- " Чим засипало землю?",
- " Яке дерево побачив зайчик коли був голодний?",
- " Як висіли ягоди? Високо чи низько?",
- " Хто, (або що) допоміг зайчику зірвати ягоди горобини?",
Руханка:
« Я навшпиньки зараз стану
Собі книжечку достану
Буду книжечку гортати
Та малюнки розглядати!
А на них живуть чудові
Персонажі всі казкові
Вовчик,зайчик, їжачок,
Рак, Солом*яний бичок,
Колобок, Сірко, Жар-птиця,
Мишка , півник та лисиця!» (імітація рухів)
Вихователь: « Діти, а які ще дикі тварини живуть в лісі?» ( відповіді дітей). Так в лісі живуть:
Вовк - каже… «р-р-р»,
Сова - каже… «пугу-пугу-пугу»,
Їжачок - каже «ф-ф-ф,
Білочка – що вміє робити білочка?...( імітація рухів),
Психогімнастика( мовленнєва):
– Хто це у ліску? (брови підняти угору.)
– Вовчик виє: у-у-у(звести брови насупити)
– Хто в кущах тремтить ? (обхопити плечі руками.)
– Зайченя сидить (присісти)
– Плаче бідне: е-е-е (потерти очі кулачками).
– Моя мама де? (розвести руки в сторони).
– Мама вже прийшла! ( зробити радісне обличчя)
– Моркви принесла ( погладить себе по животику).
– Зайченятко: і-і-і
– Весело мені! (поплескати в долоні).
Вихователь: « Дітки, що їсть зайчик?( припущення дітей) Так, зайчик полюбляє морквинку та капусточку!»
Пальчикова гімнастика:
« Ми капусту січемо,
Ми капусту солемо,
Ми капусту тремо,
Ми капусту жмемо!»
Вихователь: " Давайте погодуємо зайчика!"
Дидактична гра « Чарівний мішечок»( вихователь пропонує діткам розглянути фрукти та овочі, описуючи їх форму та колір, наприклад, « Діти, це огірок. Це овоч. Він продовгуватий та зелений. »)
Вихователь: " Розумнички, нагодували зайчика! Щоб наш гість більше ніколи не був голодний давайте намалюємо дня нього цілі грона горобини."
Малювання патичком " Горобина для зайчика".
Пальчикова гімнастика:
Наші пальчики гарненькі
Можемо із пальчиків
Ми зробили зайчиків
Зайчик вушками пряде
По сніжку гуляти йде.