Інтегроване заняття на тему « Як зайчик казочку шукав»

Про матеріал
Вчити дітей відповідати на запитання за змістом художнього твору, працювати з мнемотаблицями, коректурними таблицями, лего цеглинками, блоками Деньєша,відгадувати загадки; розрізняти узагальнені поняття «фрукти» та «овочі», визначати місце їх знаходження( зростання). Розвивати: увагу, творчу уяву, зв’язне мовлення ( монологічне та діалогічне), логічне мислення, дрібну моторику руки, спостережливість. Виховувати: любов до Казки.
Перегляд файлу

Інтегроване заняття на тему « Як зайчик казочку шукав?» або « Зайчик і горобина».

Програмовий зміст: Вчити дітей відповідати на запитання за змістом художнього твору, працювати з мнемотаблицями, коректурними таблицями, лего цеглинками, блоками Деньєша,відгадувати загадки; розрізняти узагальнені поняття « фрукти» та « овочі», визначати місце їх знаходження( зростання).

Розвивати: увагу, творчу уяву, зв*язне мовлення ( монологічне та діалогічне), логічне мислення, дрібну моторику руки, спостережливість.

Виховувати:  любов до Казки.

Матеріал: аудіо запис « Хтось тихенько плаче»,  коректурна таблиця «  Казки, в яких ми можемо зустріти зайчика.»,  морква( муляж або справжня), дидактична гра на липучках чи  прищіпках « Що де росте?», дидактична гра на липучках « Хто як спить?»,  мнемотаблиця « Зайчик і горобина»( В. О. Сухомлинський), лего цеглинки, блоки Деньєша,  дидактична гра « Чарівна торбинка», аркуші паперу  А4 по кількості дітей , патички, склянки з водою, фарби – гуаш.

 

Ритуал привітання:

Раз- зима прийшла,

Два- снігу нанесла,

Три вітання прийми-

І сусдіда обійми.

Звучить аудіо запис « Хтось тихенько плаче».

Вихователь:  « Діти, хто це так тихенько гірко плаче?( відповіді дітей). Послухайте, будь ласка, загадку та скажіть хто це?»

          Діти відгадують загадки за допомогою мнемо таблиці:

Довгі вуха, куций хвіст, 
Невеликий сам на зріст. 
На городі побував, 
Нам капусту попсував. 
Довгі ноги - скік та скік... 
Ми погнались, він утік... 
(Заєць)

Вихователь: « Так, дітки, це зайчик. Чому ж він такий засмучений? Що сталося?( відповіді - припущення дітей).

Діти, зайчик, загубився та шукає свій дім.

Давайте йому допоможемо відшукати домівку!»

Робота з коректурною таблицею « Казки , в яких ми можемо зустріти зайчика».( « Рукавичка», «Зайчикова хатка»( Забіли), « Смачний носик»( Ольги Зубер»), « Як зайчик лисичку обхитрив»( Л. Куліш-Зіньків), « Як зайчик сон шукав»( Ольга Зубер), « Про білочку та зайчика, веселих пустунців».)

Вихователь:  « Діти, в світі є багато казок, в яких може жити зайчик! Давайте розглянемо їх. Послухайте, будь ласка, загадку  і  покажіть казку – відповідь на таблиці ( та закрийте її жовтою лего цеглинкою).»

                                      Загадка

Де ж усі сховались звірі?

У якій такій квартирі?

Дуже тісна-невеличка

Це чудова….

Вихователь демонструє дітям муляж ( або справжню моркву) та  запитує:

« Діти, що це?( відповіді дітей). Вірно, це морква.  Це овоч чи фрукт?( відповіді дітей)  Морква - це овоч. Вона росте у бабусі на городі, на грядці. А які ще овочі ростуть на городі?»

Дидактична гра  на липучках чи прищіпках  « В саду чи на городі?.

Вихователь:  « В якій казці зайчик їв моркву, покажіть( закрийте цю казочку червоною лего цеглинкою)  її на таблиці. Так, вірно, їв морквинку зайчик у казці « Смачний носик». Морквинка була носиком у сніговичка. Давайте на хвилиночку уявимо себе сніговиками!»

Кінезеологічна вправа « Сніговик».

Вихователь: « Стоячи уявіть, що ви – щойно зліплений сніговик. Тіло повинно бути напружене, як замерзлий сніг. Прийшла весна, пригріло сонце, і сніговик почав танути. Спочатку тане і обвалюється голова, потім опускаються плечі, руки розслабляються і т. д. В кінці вправи м’яко впадіть на підлогу і лежіть, як калюжка води.»

Звучить спокійна музика.

Вихователь:  « Діти, чому розтанув сніговик?( відповіді дітей). Вірно, бо прийшла весна, стало тепло і сніг розтанув, з якого був зліплений сніговик.

Давайте подивомося, що сталося з сніжко\ю, яку ми з вами принесли з вулиці. ( вихователь демонструє ємність, в якій лежить розтанувша сніжка принесена заздалегіть з прогулянки).

Так, діти, сніжка розтанула. Чому так сталося?( відповіді дітей). Звісно, бо на вулиці холодно, морозно, а в приміщенні тепло. А сніг від тепла тане.

І у що перетворився сніг?( відповіді дітей). Вірно, діти, розумнички! Сніг перетворився у воду.  Адже сніг – це тверда водичка, твердий стан води.

Давайте подивимося, якою буває тверда водичка!»

Розглядання міні- плакату « Твердий стан води» на липучках.

Вихователь: « В якій із цих казок зайчик шукає сон?( відповіді дітей).  А як спить зайчик взимку?»

Міні- дидактична гра  на липучках « Хто як спить?».

Вихователь :  « В одній казочці зайчик з білочкою грали та  всі  іграшки перемішалися. Давайте допоможемо звірятам непосидам скласти назад іграшки.»

За Мотивами Деньєша « Розділи іграшки»

Вихователь: « Розділить так іграшки, щоб зайчику досталися лише червоні геометричні фігури, а білочці всі геометричні фігури синього кольору. Які геометричні фігури у зайчика, а які – у білочки?»

Варіація гри: « Розділить, будь ласка, між тваринками так іграшки, щоб зайчику дісталися всі великі фігури, а білочці – всі маленькі.»

Вихователь: « З якої ж казочки наш гість?( відповіді - припущення дітей).  А наш зайчик зовсім з іншої казки! От послухайте з якої!"

Вихователь демонструє мнемотаблицю до казки " Зайчик та горобина" і зачитує її.

Ритуал входження в казку.

 

Знову вподорож рушаємо,

Вже казок багато знаємо!

Вліво- вправо повернемось,

Дружно за ручки візьмемось,

Наші очки загораються,

Наші личка посміхаються:

«Казкові двері відчиняються,

Чудова казка починається!»

 Звучить чарівна музика( спокійна).

Вихователь знайомить дітей зі змістом казки " Зайчик та горобина" за допомогою мнемотаблиці.

Запитання до казки:

-  " Як ви гадаєте, яку пору року описано в казці?",

- " Чому зайчик засмутився?",

- " Чим засипало землю?",

- " Яке дерево побачив зайчик коли був голодний?",

- " Як висіли ягоди? Високо чи низько?",

- " Хто, (або що) допоміг зайчику зірвати ягоди горобини?",

 

 

               Руханка:

« Я навшпиньки зараз стану

Собі книжечку достану

Буду книжечку гортати

Та малюнки розглядати!

А на них живуть чудові

Персонажі всі казкові

Вовчик,зайчик, їжачок,

Рак, Солом*яний бичок,

Колобок, Сірко, Жар-птиця,

Мишка , півник та лисиця!» (імітація рухів)

 

Вихователь: « Діти, а які ще дикі тварини живуть в лісі?» ( відповіді дітей). Так в лісі живуть:

Вовк - каже… «р-р-р»,

Сова - каже… «пугу-пугу-пугу»,

Їжачок - каже «ф-ф-ф,

Білочка – що вміє робити білочка?...( імітація рухів),

          Психогімнастика( мовленнєва):

Хто це у ліску? (брови підняти угору.)

Вовчик виє: у-у-у(звести брови насупити)

Хто в кущах тремтить ? (обхопити плечі руками.)

Зайченя сидить (присісти)

Плаче бідне: е-е-е (потерти очі кулачками).

Моя мама де? (розвести руки в сторони).

Мама вже прийшла! ( зробити радісне обличчя)

Моркви принесла ( погладить себе по животику).

Зайченятко: і-і-і

Весело мені! (поплескати в долоні).

Вихователь: « Дітки, що їсть зайчик?( припущення дітей) Так, зайчик полюбляє морквинку та капусточку!»

Пальчикова гімнастика:

« Ми капусту січемо,

Ми капусту солемо,

Ми капусту тремо,

Ми капусту жмемо!»

Вихователь: " Давайте погодуємо зайчика!"

Дидактична гра « Чарівний мішечок»( вихователь пропонує діткам розглянути фрукти та овочі, описуючи їх форму та колір, наприклад, « Діти, це огірок. Це овоч. Він продовгуватий  та зелений. »)

Вихователь: " Розумнички, нагодували зайчика! Щоб наш гість більше ніколи не був голодний давайте намалюємо дня нього цілі грона горобини."

 Малювання патичком " Горобина для зайчика".

        Пальчикова гімнастика:

Наші пальчики гарненькі

Можемо із пальчиків

Ми зробили зайчиків

Зайчик вушками пряде

По сніжку гуляти йде.

 

 

docx
Додав(-ла)
Кучинська Лєна
Додано
16 жовтня 2022
Переглядів
568
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку