Овочі, шикуйсь
Мета. Вчити викладати цифровий ряд, закріпити пряму лічбу; дати знання про суміжні числа, продемонструвати наочно, яким чином можна порівнювати суміжні числа, закріплювати вміння співвідносити число та кількість; закріпити поняття "більше", "менше", "порівну", користуючись знаками <, >, =; поглибити знання дітей про овочі. Розвивати логічне мислення, спостережливість, пам’ять, мовлення. Виховувати увагу, самостійність..
Обладнання: набірне полотно, цифри, силуетні зображення овочів (шість видів по 6 екземплярів) та справжні овочі, роздаткові картки до гри "Овочі, шикуйсь", "Звари суп", "Консервовані овочі", корзина, серветка, тарілка з нарізаними овочами.
Хід заняття
Встаньте, дітки, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться всі до мене,
Посміхніться і до себе.
Привітайтесь: Добрий день!
Хай гарно розпочнеться новий день!
Вихователь. Діти, у вас є розрізні картинки, ви повинні їх зібрати, виставши цифри по порядку від 1 до 10, і здогадатися про що ми будемо сьогодні говорити. Що у вас вийшло? Як одним словом можна назвати ці картинки? (Овочі.) Ось ви і дізналися тему нашого заняття.
Дивина така в природі:
У Оленки на городі
Різні овочі ростуть,
Розповзаються, цвітуть.
Вихователь. Де вирощують овочі? Хто вирощує? Для чого вирощують овочі? Куди складають городину? Діти, Оленка на своєму городі зібрала врожай овочів і розклала їх на полицях у погребі. На кожній полиці опинились певна кількість овочів, а скільки саме, нам підкажуть цифри. Вихователь пропонує розкласти овочі на полицях відповідно до цифри-підказки (які саме овочі класти на яку полицю – підкажуть зображення овочів, які вихователь вже виставив на полицю по одному на кожну)
Педагог розповідає, що вночі овочі ожили, подивились, як вони розташовані на полицях, і щось їм не сподобалось. Запитує у дітей, що могло овочам не сподобатися? Підводить до висновку, що немає чіткої послідовності в кількості розташування овочів. Пропонує розкласти їх на полицях так, щоб усі цифри-підказки знайшли собі "сусідів" (від найменшої кількості овочів до найбільшої).
У результаті роботи діти отримують своєрідні "сходинки" цифр, що дозволяє вихователю з’ясувати разом з малятами, яке число більше, яке менше; назвати "сусідів" заданого числа, згадати число за його "сусідами", рахувати в прямому та зворотному порядку, відпрацювати "наступне число", "попереднє число"; порівняти на скільки більше овочів у заданих рядках.
Вихователь пропонує порахувати овочі у їх коморах. Діти працюють на індивідуальних картках, підбирають необхідні цифри до певної кількості овочів.
Дидактична гра "Овочі, шикуйсь"
Вихователь. Діти, а як заготовляють овочі на зиму? (Складають в комори, льох, консервують, заморожують.)
Виросло овочів багато
Треба їх на зиму зберігати.
Будимо їх консервувати
В банки складати.
– Розгляньте овочі, які законсервувала Оленка, та порівняйте їх, поставивши необхідний знак.
Фізкультхвилинка "В саду чи на городі"
Вихователь. Які страви можна приготувати з овочів? (Суп, салат, борщ …) Діти, уважно послухайте вірш про те, як Оленка варила суп.
Суп усім я наварила.
Ось попробуйте, - смачного!
Ви не їли ще такого!
Там і вишня, і малина,
Недоспіла ще калина,
Соняшник є, і пшениця,
З магазину паляниця.
Суп я салом присмачила,
В мисочки усім налила… (Наталя Гуркіна)
Вихователь. З чого варила Оленка суп? Чи готують суп з цих продуктів? З яких овочів можна приготувати суп? Ми з вами перетворимось на уявних кухарів і будимо готувати овочевий суп.
Дидактична гра "Звари суп"
Діти у відповідності до індивідуальної карти-схеми (рецепту супу) добирають овочі і закладають у каструлю.
Вихователь. Оленка передала і нам корзинку з овочами.
А в корзині є грибочки,
І кавун, і огірочки,
Груші, яблука і сливи.
Виноград смачний, красивий!
Морква, ріпка, бурячок.
Дидактична гра "Розпізнай овочі"
Діти мацають овочі в корзині, яка закрита хустинкою, та намагаються впізнати на дотик овочі.
Дидактична гра "Розпізнай на смак"
Вихователь. Діти, а чим корисні овочі?
Вітаміни в овочах корисні та смачненькі,
Щоб були усі здорові, красиві, рум’яненькі,
Щоб росли міцними й дужими,
До хвороб були байдужими.
Треба їсти овочі охоче
І тоді, коли хто хоче.
Використана література: Логіко-математична діяльність. Старша група /Упор. О.В. Бороздіна, А.В. Яковлєва. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2010. – 120 с.
Матеріал до заняття.
Розрізні картинки:
Дидактична гра "Овочі, шикуйсь"
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Веселі овочі