Тема: Подорож до лісової крамниці
Мета: Ознайомити дітей з елементарними економічними поняттями: реклама, товар, купюри, та з діями пов’язаними з цими поняттями. Закріпити знання про різні види лічби, суміжні числа та склад числа в межах 10. Вправляти дітей у розрізненні понять: вужчий-ширший, високий - низький. Розвивати під час виконання завдань економічного характеру логічне мислення, пам'ять, увагу, інтерес до навколишнього життя. Виховувати особистісні якості дошкільнят пов’язані з економічною діяльністю(працьовитість, бережливість).
Матеріали: гроші, картки з завданнями, ведмедиця, прислів’я, загадки, іграшки,
Роздатковий: яблука, горіхи, гриби, м’ячик, «Дай відповідь» гра
Хід заняття
-
Послухайте діти загадку: Хоть у нього шуба є, та як холод настає, він тоді не їсть, не п’є, і не ходить, не гуляє,, а у лігво спати лягає.
-
Ведмідь
-
Так. До нас прийшла в гості ведмедиця. Звати її Анастасі Петрівна.
-
Ведмедиця: Я запрошую до себе в гості до лісу. В лісі у мене є крамниця, треба поспішати бо мають привезти лісовий товар: білки, бджоли.
-
Скажіть мені, що таке товар?
-
Товар – це те що можна купити і продати.
-
Товар – це певні речі, які виготовляють, вирощують люди для продажу.
-
А що може бути товаром у лісі?
-
Горіхи, ягоди, гриби, мед, квіти.
-
А що в ваших крамницях є товаром?
-
Іграшки, одяг, книжки, взуття, машини.
-
А які крамниці ви знаєте?
-
Дитячий світ, Книги, Взуття, Супермаркет
-
Ведмедиця: Ось і бджоли-трудівниці принесли до моєї крамниці різні товари. Білка – горішки, грибочки, ягоди. Їжачок – яблучка, груші, Бджоли - медку.
-
Скільки горіхів принесла білка?
-
5
-
Скільки горщиків з медком принесла бджола?
-
4
-
Чого більше? На скільки більше? На скільки менше?
-
Скільки яблук приніс їжачок?
-
6
-
Скільки грибочків принесла білка?
-
5
-
Чого більше? Чого менше? На скільки? Більше? На скільки менше?
-
Назвіть сусідів числа , що позначають кількість горіхів, яблук.
-
Що дорожче коштує: мед чи горіхи? На скільки?
-
Що дешевше коштує гриби чи яблука? На скільки?
-
Зраділа ведмедиця, що багато товару. Розставила на прилавок. Тільки товар щось не розкуповується. Забули напевно, про мене і мій магазин лісові мешканці.
-
Раптом Скре-ке-ке? Скидає хитрим оком на ведмедицю?
-
Сорока: Чого це ти Ведмедиця не торгуєш? Чи немає чим? Чи товар поганий? Яким має бути товар у крамниці?
-
Якісним, свіжим, повинен бути товар у магазині.
-
Та ні Сорока, мед духмяний, і горіхи добрі, груші і яблука стиглі, гриби нечервиві та ніхто до мене не йде. Може забули про мою крамницю, а може не знають, що товар у мене новий з’явився? Чи нікому не потрібен мій товар? Допоможіть мені, щоб всі знали про мій магазин та показали всім по телебаченню, почули по радіо, намалювали гарні оголошення і розвішати на деревах.
-
Сорока: Знаю! Знаю! Я тобі допоможу! Реклама, потрібна реклама.
-
Ведмедиця: Реклама? Що це таке?. Такого товару у мене в магазині немає.
-
Сорока: засміялась
-
Ведмедиця: Чому ти Сорока смієшся? Я не знаю що таке реклама. Розкажіть мені.
-
Реклама – це повідомлення про наявність товару, його якість, можливість придбання.
-
Ведмедиця: А що можна рекламувати? Які реклами ви знаєте?
-
Кіндер – це сюрприз, смачний шоколад, цікава іграшка.
-
Кетчуп – з лану до столу із стиглих помідорів.
-
Шоколад «Корона» так смакує якість
-
Болить горло бери «Стрепсіл»
-
Ведмедиця:: Допоможіть і мені розрекламувати мій товар.
-
В нашій крамниці є багато соковитої морквиці!
-
Покуштуєш солоденького, запашного медку – будеш здоровий і веселий на весь рік.
-
В нашій крамниці є багато полуниці- з’їж одну і захочеш ще другу.
-
Кому, кому грибочків для синів і дочок?
-
Груші, яблука рум’яні на вітаміни вони багаті.
-
Завітайте, завітайте в наш магазин і придбайте наші товари.
-
Сорока: Як багато різних реклам. Тепер я можу над лісом, над полем, всім прострекочу який і де товар продається. От усі звірі, птахи і комахи дізнаються про твою крамницю.
-
Ведмедиця: Дякую вам мої друзі, ви для мене зробили велику послугу. Послуга –це робота яка виконується щоб допомогти людям у лікуванні, навчанні, ремонту.
-
Я чула, як сорока рознесла рекламу про мій магазин. І написала слово «Крамниця». Що таке крамниця?
-
Крамниця - це будинок у якому є багато товару, який купляють.
-
І що там можна купити?
-
Можна купити овочі, фрукти, книги, солодощі.
(Діти допомагають мені розв’язати завдання у двох крамницях продається однакові товари. В якій з них на вашу думку буде більше покупців, і чому?
-
Швидше розберуть товар де є цінники і де є реклама.
-
Ведмедиця: Я швидше поставлю цін на кожен товар.
-
Час скоро промайнув і зараз обідня перерва. Фізкультхвилинка з м’ячем.
-
«Дай відповідь»
М’ячик наш уміє грати,
В ваші руки попадати
В нього запитань багато –
Будемо відповідати.
-
Запитання: Скільки днів у тижні?
-
А скільки з них робочих?
-
А вихідних днів?
-
Назвіть числа, менше за число 7.
-
Назвіть числа, більше за число 8
-
Якщо слон вищий за тигра, то тигр … (нищій)
-
Якщо море ширше за ріку, то річка …( вужча)
-
Із скількох одиниць складається число 5?
-
Які бувають крамниці?
-
Відірвався ґудзик, що робити?
-
На одязі з’явилася пляма, що робити?
-
Взуття намокло, що робити?
-
Взуття забруднилось?
-
Не грайся хлібом ( не викидай його!)
-
Без хліба – не має обіду?
-
Ведмедиця: Діти прийшов перший покупець Зайчик, у нього сталася неприємність. Він вирішив купити моркву, а не має за що купити і не вміє лічити. Допоможемо йому.
-
Скажіть за що можна придбати товар з крамниці?
-
За гроші.
-
Що таке гроші?
-
Гроші – засіб для здійснення обміну.
-
Гроші – обмінюються на різні товари і послуги.
-
Які є гроші?
-
Гривні – українські, рублі – російські, долари – американські
-
Розглянемо гроші у гаманцях. Які купюри є у вас?
-
1,2,5,10.
-
1. Допоможемо зайчикові.
Морква коштує 6 грн. якими купюрами має розрахуватися Зайчик?
-
1+5
-
1+1+1+1+1+1
-
2+2+2
-
2. Допоможемо лисички
Лисичка прийшла купити ягід. У неї 5 грн., а ягоди коштують 3 грн.
Скільки дати їй решту?
-
2.
-
Якими купюрами?
-
3. Їжачок хоче купити меду. У нього є 10 грн., а мед коштує 8 грн. Скільки дати ведмедиці здачі? Якими купюрами їжачок буде розраховуватися?
-
Ведмедиця: Діти до мого магазину прийшов новий товар. Будьте уважними, він із завданнями. Якщо розв’яжете ці завдання правильно товар залишиться, а з помилкою означає що товар не свіжий, не якісний і продавати не можна.
-
Приклади: 5+1=6, 6-1=4, 5+3=8, 2+5=7
-
Розкажіть прислів’я, приказки про економіку.
-
Ощадливість краща від багатства.
-
Легше нажити гроші, ніж зберегти.
-
Усього у світі не купити.
-
Бережіння – краще ворожіння.
-
У доброго хазяїна й соломинка не пропаде.
-
Копійка гривню береже
-
Ведмедиця: Я дуже рада, що знайшла таких друзів розумних, кмітливих. Це вам подарунок любі діти за вашу працю. « Кожна праця – повинна бути оплачена»
Конспект заняття з економіки в старшій групі на тему:
«Подорож до лісової крамниці»
Підготувала:
Гоголюк С. І.