Тема: Осінь господарочка.
(Музична зала прикрашена осіннім листям,квітами, овочами, фруктами.
До зали під музику заходять діти.)
Непомітно підкралася осінь.
День коротшим стає щодоби
Глянь берізки уже злотокосі
І в дубів багряніють чуби
- Королева осінь запрошує вас до своїх володінь.(На килимку помічають дзвоник. Дзвонять. На стіні з'являється образ осені, звучить різка музика і він зникає).
- Діти злий вітрище забрав нашу осінь і щоб її врятувати потрібно пригадати все, що знаємо про осінь.
- Врятуємо осінь?
-А допоможуть нам наші помічники: руки , очі, вуха, язик та думка
Д/г ,,Осінь яка?" ( діти стають в коло і передають дзвоник на кому він зупиниться , той і відповідає)
- От ми і виконали перше завдання (Звучить музика і з'являється частинка зображення , пазл)
- Молодці!
- Давайте згадаємо назви осінніх місяців?
- Який зараз місяць, чому він так називається?
- Згадайте вірші про осінь.
- Чудово впорались і з цим завданням. (З'явився 2 пазл зображення осені)
- Погляньте уважно на сонечко. Яким є осіннє сонце?
-А це клумба для квітів, але вона чомусь сумна. Як ви гадаєте, чому?
(Згадати як колись прикрашали клумбу квітами)
На зеленому горбочку
Поломеніють квіти:
Чорнобривці золотисті,
Майори тендітні,
Білосніжні хризантеми,
Синьоокі айстри,-
Усе осінь позбирала в вінок свій прекрасний.
- Чудово справилися і з цим завданням.(З’являється 3 частинка пазла)
- Діти, прислухайтесь в королівстві осені щось шумить, шелестить.
- Ой, подивіться скільки різнокольорових листочків. Звідки вони взялися тут?
- Візьміть по листочку. Якого вони кольору?
- Чому листочки змінюють свій колір восени?
- Давайте попускаємо їх у водичці .
Вітер щоки товсті
Надув, надув, надув
І на листочки наші
Подув, подув, подув.
- На що сході листочки?
-А зараз послухайте загадку.
Ну, навіщо мені листя,
Коли вже іде зима.
Коли холодно вже стало
І пташок ніде нема
Краще скину я листочки і тихесенько засну.
- Хто це говорить?( Дерева, кущі)
- Які дерева ви знаєте?
Д/г ,,З якого дерева листочок?"
- Молодці!
-А зараз закрийте очки і уявіть себе деревом. Ви міцно прикріплені корінням до землі, у вас міцний стовбур, а в горі гарна крона. Повільно піднімайте руки і потягніться до сонечка своїми руками-гілочками, прислухайтесь, як випрямляється ваш стовбур, його наповнює сила землі. Земля дає силу вашим плечам, рукам, які плавно колишуться, коли на них повіває легкий вітерець. Ви підросли, стали сильнішими, а силу вам дала земля. І тепер, восени, коли сонечко не так гріє, земля потребує тепла. Відпустіть листочки, щоб вони вкрили землю і зігріли її.
- Ще одне завдання виконане(4 частина пазла) і ми вже скоро зможемо побачити осінь, але для цього нам потрібно ще справитись з деякими завданнями.
Д/г ,,Перелітні, зимуючі".
-І з цим завдання ми з легкістю впорались.(5 частинка пазла)
- Чим багата осінь, які дарунки нам приносить?
-Молодці. У королеви осені є свій чудо-город. Хочете побувати на ньому?
Королева осінь
Всіх до столу просить
Всіх без винятку частує
Для зими запас готує.
- Скажіть що тут росте?
- Назвіть овочі і фрукти червоного кольору.
- Скільки картоплин… цибулин… яблук…
- Які овочі не можна їсти сирими?
- Які овочі та фрукти круглої форми?
- Які овочі ростуть під землею?
- Які овочі ростуть над землею?
-А зараз зберіть в один кошик овочі в інший фрукти.
-І з цим завданням ви чудово впорались.
-Я думаю ,що наша красуня осінь буде дуже рада, якщо ми їй заспіваємо пісню.
Пісня,,Осінь щедра пора".
( З'являється картинка осені, що була на початку заняття і заходить осінь з кошиком яблук)