Неймовірне перевтілення мальовничого пензлика.

Про матеріал
Навчання дітей малювати асиметричний візерунок на круглій формі за мотивами петриківського розпису, передавати його характерні особливості; розвивати у дітей відчуття композиції у зв'язку з побудовою узору на різних формах, здібності розрізняти стилі в декоративному мистецтві і використовувати їх окремі елементи в своїй творчості, композиційні уміння в ритмічному розташуванні елементів в узорі на крузі, відчуття кольору - уміння красиво поєднувати контрастні кольори, уміння в малюванні різних великих і дрібних форм - простих елементів узору, технічні навички в користуванні пензлем (легко торкатися паперу, роблячи крапки; діяти всією поверхнею пензля, проводячи смуги, мазки).
Перегляд файлу

Неймовірне перевтілення мальовничого пензлика.

Мета:

-   учити дітей малювати асиметричним візерунком на круглій формі за мотивами петриківського розпису, передавати його характерні особливості: «цибулька», калина; розміщувати візерунок таким чином, щоб він підкреслював круглу форму;

- розвивати у дітей відчуття композиції у зв'язку з побудовою узору на різних формах;

- розвивати здібності розрізняти стилі в декоративному мистецтві і використовувати їх окремі елементи в своїй творчості;

- розвивати композиційні уміння в ритмічному розташуванні елементів в узорі на крузі;

- розвивати відчуття кольору - уміння красиво поєднувати контрастні кольори;

- розвивати уміння в малюванні різних великих і дрібних форм - простих елементів узору;

- розвивати технічні навики в користуванні пензлем (легко торкатися паперу, роблячи крапки; діяти всією поверхнею пензля, проводячи смуги, мазки).

-розвивати окомір, чуття композиції, естетичний смак; виховувати цікавість до народної творчості.

- закріплювати у дітей знання про петриківський розпис, кольори гами (тепла і холодна), про правильне композиційне розміщення;

-закріплювати технічні прийоми малювання всією шириною пензля та кінчиком, малювання перехідним мазком та пальчиком;

активізувати словник дітей словами: петриківський візерунок,квітка-цибулька, вільний мазок.

 

Обладнання: для вихователя – набір фарб; пензлі № 4, 10; аркуш паперу круглої форми діаметром 30см; зразок;великий мальовничий пензлик;склянка з водою; серветка; для дітей – набір фарби гуаш (6 кольорів)
пензлі № 4; 10; папір круглої форми діаметром 20см; склянки з водою; серветка.


ХІД ЗАНЯТТЯ

  • До нас в гості завітав наш давно  знайомий мальовничий пензлик та поцікавився :чи хочете ви сьогодні бути художниками і чи готові ви з ним подорожувати?

Розминка для зосередженості уваги дітей:

Всі художники – малята – (рухи в сторони)

Дуже люблять малювати (удають ніби малюють)

І дерева, і травичку (показують дерево, травичку)

І зайчаток невеличких («Вушка»)

Квіти, сонце, небеса – (показують)

Подивись, яка краса! (руки вперед)

(Під час уявного малювання діти дивляться на кінчики своїх пальчиків)

- Я гадаю , що мальовничий пензлик зрозумів, що ви готові до подорожі з ним в чарівну країну декоративного малювання. І сьогодні, як завжди, він приніс із собою щось цікаве….

Вихователь демонструє дітям тарілку, розписану петриківським розписом.

  •                         Подивиться уважно на цей візерунок. Які майстри намалювали його? (Петриківські)
  •                         Як ви здогадалися?
  •                         Давайте розглянемо і визначимо, так це чи ні. На якій формі намальовано? (На крузі)
  •                         Що намальовано у візерунку? («Цибулька», калина, листя, смородина, дрібні квіточки)
  •                         Як вони розташовані? (По колу)
  •                         Скільки великих квіточок - «цибульок»?
  •                         Де вони розташовані? (Майже у центрі)
  •                         Який наступний великий елемент? (Калина)
  •                         Де вона знаходиться? (За квітами)
  •                         А між «цибулькою» та калиною що? Які вони за розміром?
  •                         Що намальовано за калиною? (Смородина) Ягоди поступово зменшуються до кінця гілочки.
  •                         Що ще намальовано у візерунку? (Дрібні квіточки)
  •                         Скільки їх?
  •                         Які за розміром усі елементи? (Різні)
  •                         Так, квітка -«цибулька» і велика, і менша, нижні листочки – найбільші. Де знаходяться дрібні елементи? Що ще є у візерунку? (Дрібні квіточки, тонкі лінії-вусики, крапки)
  •                         Так, характерною рисою петриківського розпису є використання в декоративних композиціях рослинних мотивів. Рослини зображують не так, як вони виглядають насправді, а декоративно, узагальнено.

Вихователь пропонує розглянути демонстративний матеріал та пригадати основні елементи розпису.

                      Вусики хвилясті,

                      Тендітні завитки

                       І соняхи жовтасті,

                       Жоржини, колоски.

                       Їх із теплом малюють

                       І радість нам дарують

                       Петриківочки майстри.

  •                         Якими кольорами намальований візерунок? Який колір переважає? (Червоний)
  •                         Як називаються червоний, жовтий, оранжевий кольори? (Теплі)
  •                         Тому ми вважаємо, що візерунок намальовано теплими кольорами. А які кольори холодні? Чи малюють петриківські майстри холодними кольорами? (Так, якщо хочуть намалювати зимову тематику, наприклад, малюнок морозу на склі.)
  •                         А чи можна було б намалювати тут не червону «цибульку», а синю? Пояснить свою думку.

Фізкультхвилинка

Вихователь збирає дітей навколо себе.

                       Усі малята стали в коло,

                       Подивилися навколо.

                       А тепер, мої малята,

                       Покрокуємо завзято.

                       Взялись за ручки, мов віночок, -

                       І хороводний в нас таночок.

Діти жваво водять хоровод під будь-яку веселу українську народну музику, співають.

  •                         Молодці, гарні українці, добре співали! А зараз ви перетворитеся на петриківських майстрів. Подивиться: перед вами кольорова площина форма. Уявіть собі, що це тарілочка, яку ви зараз оздоблюватимете візерунком.
  •                         Поміркуйте, якими кольорами ви малюватимете свій візерунок. Я нагадую вам, як малювати. З чого начнемо малюнок? Так, спочатку намалюємо тоненьку гілочку, яка є такою саме круглою, як і тарілка. Тепер на гільці квіти -«цибульки» великі й дрібніші. Кожен із вас нехай добере свій колір.

Вихователь показує дітям прийом малювання квітки вільним мазком (попарно малювати пелюстки, починаючи від середини, збільшувати довжину зовнішніх пелюсток). Вихователь пояснює, що розмір, колір, кількість пелюсток квітки можуть різнитися.

  •                         Чим можна швидко та красиво намалювати кетяг калини? Так, пальчиками. Не забудьте, що ягоди необхідно малювати близько одна до одної і розташувати їх півколом. Листя намалюємо не одним, а двома кольорами. Як це зробити? Малюйте листочки зубчасті, а пензлем ніби погладжуйте папір. Необхідно ще прикрасити візерунок тоненькими гілочками-вусиками та крапками-ягідками. Але це ви зробите самостійно.
  •                         Мальовничий пензлик цікавиться, а чи не забули ви  з чого потрібно починати малювання і чи пам’ятаєте ви казочку про нього?

Вихователь разом з дітьми згадують, що пензлик спочатку потрібно змочити водою, обов’язково — чарівною (чарівною вона стає, якщо її неспішно розмішувати пензликом за годинниковою стрілкою — якщо ж цього не зробити, то гноми обов’язково розливатимуть воду, або бризкатимуть на ваш папір з чужого пензля.).

Дітям  пропонують взяти пензлі й розповідають казку: про воду, про пензлика, що мандрував собі й зайшов у гості до фарби. Перед її будиночком пензлик вимив та витер ніжки, трохи погостював у фарби й пішов собі далі… Він довго гуляв на папері, дивуючись тому, які чудернацькі сліди тепер залишає…

Ну гаразд, згадали про пензлика, про воду, про аркуш паперу, — нікого не забули, про всіх розповіли чарівні історії і — вперед! Беремо фарби— і розпочинаємо малювати квіточки.

Наприкінці заняття вихователь разом з мальовничим пензликом проводить аналіз робіт. Він звертає увагу на композицію виконаних робіт: технічну правильність виконаних елементів; добре поєднання кольорів.

Вихователь пропонує зробити виставку робіт маленьких петриківських майстрів.

 

1

 

doc
Додано
17 січня 2019
Переглядів
608
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку