Малювання візерунка за мотивами петриківського розпису на тарілці

Про матеріал
навчання дітей малювати асиметричним візерунком на круглій формі за мотивами петриківського розпису, передавати його характерні особливості: «цибулька», калина; розміщувати візерунок таким чином, щоб він підкреслював круглу форму; закріплювати у дітей знання про петриківський розпис, кольори гами (тепла і холодна), про правильне композиційне розміщення; закріплювати технічні прийоми малювання всією шириною пензля та кінчиком, малювання перехідним мазком та пальчиком;
Перегляд файлу

Малювання візерунка за мотивами петриківського розпису на тарілці

Мета : учити дітей малювати асиметричним візерунком на круглій формі за мотивами петриківського розпису, передавати його характерні особливості: «цибулька», калина; розміщувати візерунок таким чином, щоб він підкреслював круглу форму; закріплювати у дітей знання про петриківський розпис, кольори гами (тепла і холодна), про правильне композиційне розміщення; закріплювати технічні прийоми малювання всією шириною пензля та кінчиком, малювання перехідним мазком та пальчиком; активізувати словник дітей словами: петриківський візерунок; розвивати окомір, чуття композиції, естетичний смак; виховувати цікавість до народної творчості.

Обладнання: для вихователя – набір фарб; пензлі № 4, 10; аркуш паперу круглої форми діаметром 30см; зразок; склянка з водою; серветка; для дітей – набір фарби гуаш (6 кольорів)
пензлі № 4; 10; папір круглої форми діаметром 20см; склянки з водою; серветка.

ХІД ЗАНЯТТЯ

Вихователь демонструє дітям тарілку, розписану петриківським розписом.

  • Подивиться уважно на цей візерунок. Які майстри намалювали його? (Петриківські)
  • Як ви здогадалися?
  • Давайте розглянемо і визначимо, так це чи ні. На якій формі намальовано? (На крузі)
  • Що намальовано у візерунку? («Цибулька», калина, листя, смородина, дрібні квіточки)
  • Як вони розташовані? (По колу)
  • Скільки великих квіточок - «цибульок»?
  • Де вони розташовані? (Майже у центрі)
  • Який наступний великий елемент? (Калина)
  • Де вона знаходиться? (За квітами)
  • А між «цибулькою» та калиною що? Які вони за розміром?
  • Що намальовано за калиною? (Смородина) Ягоди поступово зменшуються до кінця гілочки.
  • Що ще намальовано у візерунку? (Дрібні квіточки)
  • Скільки їх?
  • Які за розміром усі елементи? (Різні)
  • Так, квітка -«цибулька» і велика, і менша, нижні листочки – найбільші. Де знаходяться дрібні елементи? Що ще є у візерунку? (Дрібні квіточки, тонкі лінії-вусики, крапки)
  • Якими кольорами намальований візерунок? Який колір переважає? (Червоний)
  • Як називаються червоний, жовтий, оранжевий кольори? (Теплі)
  • Тому ми вважаємо, що візерунок намальовано теплими кольорами. А які кольори холодні? Чи малюють петриківські майстри холодними кольорами? (Так, якщо хочуть намалювати, наприклад, календ арик на зимові місяці.)
  • А чи можна було б намалювати тут не червону «цибульку», а синю? Пояснить свою думку. Поміркуйте, якими кольорами ви малюватимете свій візерунок. Я нагадую вам, як малювати. З чого начнемо малюнок? Так, спочатку намалюємо тоненьку гілочку, яка є такою саме круглою, як і тарілка. Тепер на гільці квіти -«цибульки» великі й дрібніші. Кожен із вас нехай добере свій колір.

Вихователь показує дітям прийом малювання квітки вільним мазком (попарно малювати пелюстки, починаючи від середини, збільшувати довжину зовнішніх пелюсток). Вихователь пояснює, що розмір, колір, кількість пелюсток квітки можуть різнитися.

  • Чим можна швидко та красиво намалювати кетяг калини? Так, пальчиками. Не забудьте, що ягоди необхідно малювати близько одна до одної і розташувати їх півколом. Листя намалюємо не одним, а двома кольорами. Як це зробити? Малюйте листочки зубчасті, а пензлем ніби погладжуйте папір. Необхідно ще прикрасити візерунок тоненькими гілочками-вусиками та крапками-ягідками. Але це ви зробите самостійно. Беріться до роботи!

Наприкінці заняття вихователь проводить аналіз робіт. Він звертає увагу на композицію виконаних робіт: технічну правильність виконаних елементів; добре поєднання кольорів.

 

 

doc
Додано
17 січня 2019
Переглядів
1631
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку