Середня група
Підготувала:
Вихователь методист
вищої категорії
Філонова О. С.
Програмовий зміст
Фізичний розвиток: вправляти малюків в ігрових рухових вправах, удосконалювати моторні навички;
Соціально – моральний розвиток: викликати бажання доглядати за птахами, усвідомлюючи значущість своєї діяльності.
Емоційно – ціннісний розвиток: давати знання про самоціннісність кожного птаха. Викликати радість та задоволення від спостережень за птахами, слухання художніх та музичних творів.
Пізнавальний розвиток: збагачувати знання малят про птахів поширених у нашій місцевості, їх види ( перелітні, зимуючі), особливості вигляду. Учити називати місця гніздування птахів.
Мовленнєвий розвиток: учити правильно називати диких птахів, складати поширені речення про їх особливості поведінки та пересування. Розвивати фонематичний слух, навички монологічного мовлення, покращувати артикуляцію, розуміння правильно наголошувати слова.
Художньо – естетичний розвиток: збагачувати враження дітей від образотворчої діяльності, поєднуючи її з відповідною музикою і поетичним словом. Виховувати любов до літератури.
Креативний розвиток: розвивати спостережливість і творчі вміння вихованців. Сприяти розвитку дитячої фантазії й уяви, заохочувати здатність малюків творчо перевтілюватися в заданий образ.
Хід заняття:
Привітання до гостей:
Доброго ранку, сонечку ясному.
Доброго ранку, всьому прекрасному.
Доброго ранку, в небі пташкам.
Доброго ранку, всім нам і гостям.
- А й справді, ласкаве сонечко відчинило двері весні – і все навколо ожило. З кожним днем помітніше, як природа пробуджується від зимового сну. Природа оживає.
Сонце навесні засяяло,
Промінці порозсипало,
А один промінчик – скік-
В ліс стежиною утік!
- Давайте підемо шукати сонячний промінчик. А, можливо, не потрібно його шукати? Навіщо нам потрібне сонечко? (відповіді дітей)
- Тоді потрапити до лісу нам допоможуть ось ці клубочки. Скільки їх у мене? Вони всі різного кольору. Як ви гадаєте, чому? Якого кольору клубочок нам допоможе потрапити до весняного лісу? А до зимового? До осіннього? До літнього?
(кидаю зелений клубочок і пропоную дітям іти за ним)
- Ось ми і у весняному лісі. Вдихніть на повні груди свіжого, весняного повітря. Чим пахне весна? Гра «Говоримо про весну».
Чути спів пташок (фонограма)
Гра «Перелітні – зимуючі »
Обладнання: загадки про птахів, силуети пташок, два дерева: весняне та зимове.
Фізкультхвилинка :
Рано вранці, пташка встала
Крилечками помахала.
Наша пташечка мала,
Голівоньку підняла.
Ніжками затупотіла,
І у небеса злетіла.
А тепер в гніздечко сіла.
Вирушаємо далі шукати промінчика.
Казка « Будиночок не для всіх »
В одному селі чоловік знайшов пораненого лелеку, вилікував його і випустив на волю. На весні лелека повернувся до хати свого рятівника. З гілок та паличок просто на даху сільської хати влаштував своє гніздо. Це була подяка свій порятунок. Адже в народі кажуть: «Де лелека гніздо зводить, там і щастя вродить».
Лелека : я великий і красивий,
Сам я білий чорні крила.
Гострий дзьоб , тоненькі ноги,
Повернувся із дороги.
У червоних чобітках.
Білому халаті,
Я з весною прилетів
Звив гніздо на хаті.
Ведуча: Вранці – рано на світанку.
Запримітивши гніздо,
Прилетіла дивна пташка.
Відгадайте, діти, хто?
(Фонограма співу птах : шпака)
Шпак: Перший я приніс весну,
Розбудив усе від сну,
І співаю під вікном,
Люди звуть мене шпаком.
В цім гніздечку буду жить,
Діточок своїх ростить.
Лелека: Тут живу я вже давно,
Це лелечине гніздо.
А ти пташко час не гай.
Іншу хатку, пошукай.
Шпак: друзі, ви допоможіть.
Мою хатку покажіть.
(діти показують будиночок для шпака)
Ведуча: (Фонограма співу птах : ластівка)
тільки сонечко пригріло,
Ластівка тут прилетіла,
Запримітила гніздечко,
Зойкнуло її сердечко.
Ластівка: пташка я швидка, моторна,
Знизу біла, зверху чорна.
Для мене це гарний дім,
Буде любо жити в нім.
Лелека: Тут живу я вже давно,
Це лелечине гніздо.
А ти пташко час не гай.
Іншу хатку, пошукай.
Ластівка: друзі, ви допоможіть.
Мою хатку покажіть.
(діти показують будиночок для шпака)
Ведуча: (Фонограма співу птах : дятел)
В лісі чути стук – та – стук,
Хто це б є у стовбур тут.
(відповіді дітей)
Дятел: вірно людям я служу,
Їм дерева стережу.
Дятел я, і про ліс дбаю.
Та житла я ще не маю.
Бачу гарну хатку я
Тут буде жити моя сім я.
Лелека: Тут живу я вже давно,
Це лелечине гніздо.
А ти пташко час не гай.
Іншу хатку, пошукай.
Дятел : друзі, ви допоможіть.
Мою хатку покажіть.
Діти: в дереві, у дуплі,
Будеш жити ,дятле, ти.
Ведуча: (Фонограма співу птах : синичка)
тихий день уже минає,
Ось і вечір наступає.
Лиш синичка все літає,
Та хатиночку шукає.
Синичка: мене звуть - Синичка.
В мене білі щічки.
Фартушок жовтенький,
Голосок тоненький.
Ось гніздечко я знайшла.
Буду жити тут лиш я.
Лелека: Тут живу я вже давно,
Це лелечине гніздо.
А ти пташко час не гай.
Іншу хатку, пошукай.
Синичка : друзі, ви допоможіть.
Мою хатку покажіть.
Ведуча: Кожна пташка знайшла свій будиночок, і стала жити в ньому весело і щасливо, дякуючи всім, хто їм в цьому допоміг. Ось і казочці кінець. А хто слухав – молодець.
Сонце в небі виграє,
І тепло всім роздає,
Сонечко до нас іди ,
Веселіше засвіти.
( Виходить дівчинка – сонечко, розповідає вірш та роздає всім дітям промінчики.)
Я сонечко яскраве,
Привітне та ласкаве.
Прокидаюсь на світанку,
Всіх вітаю з «Добрим ранком!»
Зігріваю я травичку,
І в гаю буджу синичку.
Заплітаю віти в коси,
Та збираю в кошик роси.
Заглядаю в кожну хату,
Прокидайтеся малята.
Гляньте у віконечко,
Я – весняне сонечко.
(Танок «Промінчик сонечка»)
- Діти, а щоб сонечко завжди лишалося з нами, і нам було тепло і радісно, я пропоную зробити нам сонечко.
Продуктивна діяльність: орігамі «Сонечко» (з кружечків).
- Тут нам треба попрощатись
І додому повертатись.
Сонце світить нам гарненько,
Стежку ми знайдем швиденько.
Гостям: Ви друзі з нами сонечко теж шукали,
Діти: До побачення ми вам теж сказали.