Конспект заняття з використанням методів і прийомів ТРВЗ
на тему «Казка в творчості дітей»
(для дітей старшого дошкільного віку)
Підготувала: Міщенко Людмила Юріївна,
вихователь ДНЗ №24 «Світлячок»
смт. Коцюбинське Київська обл.
Програмний зміст: Продовжувати вчити дітей переказувати казку емоційно, логічно, зберігаючи послідовність сюжету, передаючи добре відношення до героїв. Спонукати дітей до придумування нової кінцівки казки. Познайомити із значенням слова «самовпевнений». Закріпити уміння підбирати прикметники до слів, визначати послідовність звуків в словах та придумувати слова на заданий звук. Розвивати у дітей дивергентне мислення, багату уяву. Виховувати доброзичливість, незалежність в судженнях.
Матеріал: мішечок з подарунком, музичні інструменти, герої з казки «Троє поросят», скринька з сердечками.
Хід заняття
Вихователь: - Діти, ви любите казки? А які ви казки знаєте? (відповіді дітей)
Вихователь повідомляє дітей, що до них на заняття з’являться герої з казки
Коли звучать музичні інструменти, діти уявляють, хто під такі звуки може прийти.
Вихователь: - Тепер я відкрию секрет (показує героїв з казки «Троє поросят».
Вихователь показує дітям мішечок, який зав’язаний багатьма вузликами, ще й записку біля мішечка. В записці вказано, що вузлики можна розв’язувати тільки виконуючи певні завдання.
1-е завдання: переказати казку
Вихователь розпочинає розповідати казку, допускає помилки, які діти виправляють. Коли вихователь, ніби забуває продовження казки, діти розповідають далі. Під час розповіді дітьми казки, вихователь дає запитання.
Коли діти розповіли казку до того місця, де Вовк хоче потрапити в будинок Наф-Нафа, вихователь запитує:
Придумайте свій кінець казки, якби вовк був добрим. (відповіді дітей)
Вихователь: - Молодці. Ви цю казку добре знаєте. Який вам кінець більше сподобався, справжній чи той, що ви придумали?
Після виконання даного завдання розв’язується 1-ий вузлик.
Вихователь показує дітям скриньку, в якій лежать сердечка. Ці сердечка діти дарують тому герою, який їм найбільше подобається. (невеличкий підсумок)
Вовчик засумував (йому чи немає сердечка, чи менше, ніж у поросят)
2-ге завдання:
Вихователь вводить слово «самовпевнений» і пояснює його значення.
Слова, які діти підібрали до вовка, треба переставити до поросят. (наприклад, сірі поросята бувають коли покачаються по землі і будуть сірі від бруду).
Розв’язується 2-ий вузлик.
3-є завдання:
Для виконання цього завдання діти включають увагу.
Поросята стали в ряд, діти уважно їх розглядають, а коли поросята сховалися, то діти розказують, що в них схоже і чим вони відрізняються.
Розв’язується 3-ій вузлик.
4-е завдання:
Гра «Що добре, а що погано?»
Розв’язується 4-ий вузлик.
5-е завдання:
Придумати від слова вовк нові слова (вовчик, вовчище, вовчення)
Розв’язується 5-ий вузлик.
Діти з вихователем розглядають, що ж в чарівному мішечку.
В ньому знаходиться конструктор.
Діти будують свій будиночок для поросят.