Інтегроване заняття «Подорож до Запорізької Січі» для дітей старшого дошкільного віку
Мета: продовжувати ознайомлювати дітей з назвою країни – Україна, корінним населенням країни (українцями), характерними рисами українського народу; продовжувати ознайомлювати з малими фольклорними жанрами;
розвивати інтерес до історичних подій на рідній землі;систематизувати та збагачувати уявлення про сучасне та минуле України; розвивати комунікативні здібності, адекватність мовленнєвих висловлювань, логічне мислення;
сприяти вихованню приналежності до українського народу, любові до Батьківщини.
Матеріали : скринька, карта, картинки, палиця, музичний запис, чарівна пір’їнка, мотузка, кубики Зайцева, мікрофон, вишиванка, карта України.
Попередня робота: розгляд ілюстрацій на патріотичні теми, вивчення прислів’їв про вишиванку, лічилок, рухів гопака.
Хід заняття
Вправа на включення.
Вихователь повідомляє , що дорогою до садочка знайшла стару скриньку.
(Вихователь дістає зі скриньки зістарену «козацьку» карту та пропонує здійснити подорож у минуле)
Вихователь звертає увагу дітей на зображення козака на карті.
Діти разом з вихователем розглядають зображення Запорізької Січі , козаків на карті, їх одяг та зброю.
Дидактична вправа «Що я знаю про козаків?»
Діти стають кружка і за допомогою лічилки обирають того , хто розпочинає гру.
Я козак , і ти козак,
Я вояк , іти вояк.
Щоб в бою стояти мужньо,
Ми повинні бути дружні.
Ми хоробрі вояки –
Побратими козаки.
Обраний гравець бере палицю й піднімає її вертикально, тримаючи однією рукою за кінець, а відтак називає слово , пов’язане з козаками . Наступний гравець , перехопивши палицю вище від руки першого гравця, називає інше слово. По черзі перехоплюючи палицю , гравці мають дійти до її верхнього кінця. Якщо діти й далі можуть називати слова, палицю можна перевернути, щоб продовжити гру.
Робота з картками. (Додаток 1.) Розгляньте малюнок. Розфарбуйте продукти, які стали козакам у нагоді. Обведіть овочі.
Завдання від козаків (Додаток 2): на картинці знайти двох однакових козаків, які виконують гопак.
(Вмикається запис і діти пробують повторити рухи танцю)
Мовленнєва вправа «Порівняй» (Додаток 3)
Мета: учити аналізувати .
Діти утворюють коло. Вихователь дає кольорову пір’їнку комусь із дітей. Дитина, яка отримала пір’їнку, має пояснити , чим схожі й відрізняються речі на предметних картинках та передає її іншій дитині.
Розповідь вихователя.
Червоний колір – це колір сонця, чорний - колір землі, блакитний – відблиск неба, а жовтий – неосяжні лани пшениці.
З народженням немовляти приходила в родину і нова радість. І вже маленькій дитинці шилася перша сорочка, вишивалася хрестиками на чисте , щасливе життя. Перші сорочки називалися льолями.
У наш час на свята теж одягають вишиванки. А у вас є така вишиванка?
(Діти розповідають про свої вишиванки)
А хто знає прислів’я про вишиванку:
У кого мати рідненька, у того сорочка біленька.
Рукави – як писанка, а личко - як маків цвіт.
Красивий , щедрий рідний край
І мова наша солов’їна.
Люби , шануй, оберігай
Усе,що зветься…(Україна)
Діти разом з вихователем за допомогою мотузки викладають карту України , а відтак вони викладають слова «Україна» та «українці» за допомогою кубиків Зайцева.
Рефлексія.
Я дізнався ...
Я навчився ...
Я зрозумів, що можу ...
Мені сподобалося ...
Для мене стало новим ...
Мене здивувало ...
У мене вийшло ...
Я придбав ...
Мені захотілося ...
Мене надихнуло ...
Додаток 1.
Додаток 2.
Додаток 3.