"Інтегроване заняття «Подорож до Запорізької Січі» для дітей старшого дошкільного віку "

Про матеріал
Ознайомлення дітей з назвою країни – Україна, корінним населенням країни (українцями), характерними рисами українського народу; продовжувати ознайомлювати з малими фольклорними жанрами; розвивати інтерес до історичних подій на рідній землі;систематизувати та збагачувати уявлення про сучасне та минуле України; розвивати комунікативні здібності, адекватність мовленнєвих висловлювань, логічне мислення.
Перегляд файлу

Інтегроване заняття «Подорож до Запорізької Січі» для дітей старшого дошкільного віку

Мета: продовжувати  ознайомлювати дітей  з назвою країни – Україна, корінним населенням країни (українцями), характерними рисами українського народу; продовжувати ознайомлювати з малими фольклорними жанрами;

розвивати інтерес до історичних подій на рідній землі;систематизувати та збагачувати уявлення про сучасне та минуле України; розвивати комунікативні здібності, адекватність мовленнєвих висловлювань, логічне мислення;

сприяти вихованню приналежності до українського народу, любові до Батьківщини.

Матеріали : скринька,  карта,  картинки, палиця, музичний запис, чарівна пірїнка, мотузка, кубики Зайцева, мікрофон, вишиванка, карта України.

Попередня робота: розгляд ілюстрацій на патріотичні  теми, вивчення прислів’їв про вишиванку, лічилок, рухів гопака.

Хід заняття

Вправа на включення.

Вихователь повідомляє , що дорогою до садочка знайшла стару скриньку.

  • Діти, що може в ній бути?
  • Хочете ми її зараз відкриємо і дізнаємось?

(Вихователь дістає зі скриньки зістарену «козацьку» карту та пропонує здійснити подорож у минуле)

Вихователь звертає увагу дітей на зображення козака на карті.

  • Діти, як ви гадаєте, що означає слово «козак»? (метод інтервю)
  • «Козак»  означає «вільний воїн». Козаки- запорожці захищали український народ та рідну землю від ворогів. На островах , що лежали посеред Дніпра, вони заснували Запорізьку Січ. Це  було грізне бойове укріплення. Його оперізували високі земляні вали , глибоченний рів та сторожові вежі. Підступ до Січі охороняли дозорці. Тому ні туркам, ні татарам не можливо було дістатися на Січ. Тут запорожці опановували воєнну науку , готувалися до походів.

Діти разом з вихователем розглядають зображення Запорізької Січі , козаків на карті, їх  одяг та зброю.

Дидактична вправа «Що я знаю про козаків?»

Діти стають кружка і за допомогою лічилки обирають того , хто розпочинає гру.

Я козак , і ти козак,

Я вояк , іти вояк.

Щоб в бою стояти мужньо,

Ми повинні бути дружні.

Ми хоробрі вояки –

Побратими козаки.

Обраний гравець бере палицю й піднімає її вертикально, тримаючи однією рукою за кінець, а відтак називає слово , повязане з козаками . Наступний гравець , перехопивши палицю вище від руки першого гравця, називає інше слово. По черзі перехоплюючи палицю , гравці мають дійти до її верхнього кінця. Якщо діти й далі можуть називати слова, палицю можна перевернути, щоб продовжити гру.

  • Вирішили козаки обід приготувати. Потягло смачним духом. Це запорозькі кухарі куліш варять. А ви хочете дізнатись рецепт справжнього куліша? (Вихователь дістає зі скриньки картки-замінники  )
  • Казан із джерельною водою ставлять на відкрите багаття. Додають сіль , пшоно, картоплю, смажене сало з цибулею та зелень. Варять. Куліш готовий.

Робота з картками.  (Додаток 1.) Розгляньте малюнок. Розфарбуйте продукти, які стали козакам у нагоді. Обведіть овочі.

  • А яка ваша улюблена страва?
  • Козаки не тільки з ворогами билися, а й любили відпочивати та танцювати улюблений танок – гопак.

Завдання від козаків (Додаток 2): на картинці знайти двох однакових козаків, які виконують гопак.

  • А ви хочете  затанцювати гопак?

(Вмикається запис і діти пробують повторити рухи танцю)

  • А тепер козаки запрошують нас на мовленнєву стежинку.

Мовленнєва вправа «Порівняй» (Додаток 3)

Мета: учити аналізувати .

Діти утворюють коло. Вихователь дає кольорову пір’їнку комусь із дітей. Дитина, яка отримала пір’їнку, має пояснити , чим схожі й відрізняються речі на предметних  картинках та передає її іншій дитині.

  • Поміркуйте , чому сорочка не має пари.
  • Пригадайте, що знаєте про національне вбрання.

Розповідь вихователя.

  • Здавна українці свято шанували одяг, а особливо  вишивану сорочку. Вірили, що вишивана  сорочка оберігає від хвороб і лиха. Сорочки вишивали здебільшого червоними та чорними нитками. Кожен колір у вишиванці має значення.

Червоний колір – це колір сонця, чорний -  колір землі, блакитний – відблиск неба, а жовтий – неосяжні лани пшениці.

З народженням немовляти приходила в родину і нова радість. І вже маленькій дитинці шилася перша сорочка, вишивалася хрестиками на чисте , щасливе життя. Перші сорочки називалися льолями.

У наш час на свята теж одягають вишиванки. А у вас є така вишиванка?

(Діти розповідають про свої вишиванки)

А хто знає  прислів’я про вишиванку:

У кого мати рідненька, у того сорочка біленька.

Рукави – як писанка, а личко -  як маків цвіт.

 

  • Остання позначка на карті - це карта нашої Батьківщини. Відгадавши загадку ви пригадаєте як називається наша Батьківщина.

Красивий , щедрий рідний край

І мова наша соловїна.

Люби , шануй, оберігай

Усе,що зветься…(Україна)

Діти разом з вихователем за допомогою мотузки викладають карту України , а відтак вони викладають слова  «Україна»  та «українці» за допомогою кубиків Зайцева.

  • Діти, ось і підходить до кінця наша подорож до Запорізької Січі, давайте пригадаємо, чому ви навчилися, про що дізналися, що вас здивувало.

Рефлексія.

Я дізнався ...

Я навчився ...

Я зрозумів, що можу ...

Мені сподобалося ...

Для мене стало новим ...

Мене здивувало ...

У мене вийшло ...

Я придбав ...

Мені захотілося ...

Мене надихнуло ...

 

Додаток 1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2.

 

 

 

Додаток 3.

docx
Додано
26 березня 2020
Переглядів
1116
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку