Інтегроване заняття "Кольровий світ природи"

Про матеріал

Незвичайна цікава пригода Курчатка в лісі з художньо-продуктивною діяльностю. Завдяки інтегрованому занятті виховується доброзичливе ставлення до ігрових персонажів, сприяє фізичному, психічному та соціальному, духовному здоров'ю дітей,викликає співчуття до героя казки і бажання допомогти йому.

Перегляд файлу

Інтегроване заняття «Кольоровий світ природи» молодша група

Рідна природа, мовленнєве спілкування, художня література, сенсорика, оздоровчі заходи, нетрадиційне малювання.

Мета: формувати у дітей уявлення про кольоровий світ природи; закріпити назви основних кольорів: жовтий, синій, зелений, червоний; збагачувати словник дітей використовуючи фолькльорні твори, а саме вірші; розвивати твору уяву під час малювання, використовуючи нетрадиційну техніку малювання; створити сприятливі умови для рухово- оздоровчого простору; сприяти фізичному, психічному та соціальному, духовному здоровю дітей.

Хід заняття

Вихователь:

Казка в гості завітала

Привітаємо її.

Казко, казочко, з'явись

Покажись та розкажись!

(Вихователь звертає увагу дітей на галявину та макет хатки Курчатка)

На зеленому лужку

У гарненькому садку

Хатка кольорова стоїть

Хто у хатці спить?

(Діти з вихователем підходять до макету хатки)

Вихователь:

Тук-тук-тук, тук-тук-тук

Несміливий чути стук.

То з яєчка, мов із хатки

Вилупилося Курчатко.

Курчатко, Курчатко!

Де ж ти, не ховайся

Вийди, любе Курчатко

З нами привітайся.

( з хатки виходить дитина одягнена в костюм Курчатка)

Курчатко: Хто це мене гукає?

Вихователь: Це малята до тебе в гості прийшли. Добрий ранок!

Курчатко: Доброго ранку, доброго дня!

Все добрим навколо добрим

Хай буде щодня.

Вихователь: Любе, Курчатко!

Яка гарна в тебе хатка

Різнокольорова, весела та чудова.

Курчатко: Я хатку сам розфарбував

Багато й довго працював.

Вихователь: Так ти справжній майстер, талановитий художник.

Курчатко: Дякую вам за приємні слова. Але ось яка пригода сталась, мої фарби закінчились і я не можу домалювати свою картину і мені сумно.

Вихователь: Не сумуй Курчатко. Ми разом з малятами спробуємо тобі допомогти.

Коли за хочему намалювати

Картину незвичайної краси.

Розглянемо ми у природи барви

Й позичимо найкращі кольори.

Нас кличе дорога

Час вирушати

У кошик чарівний

Фарби збирати.

Вихователь: Сонечко ясне сміється згори

До нього поближче

Підійдемо ми.

(Діти підходять до «сонечка», яке розміщене під стелею і кріпиться на волосіні трохи вище витягнутої руки дитини вгору)

Вихователь: Малята, а якого кольору сонечко? Давайте подаруємо для сонечка гарні слова, скажемо яке воно.

Діти: сонечко – ясне, тепле, ласкаве, лагідне, веселе, гаряче, жовте.

(Вихователь пропонує дітям простягнути руки до променів сонечка, начебто взяти їх у долоньки, кілька разів зімкнути і розімкнути кулачки під слова вірша) Пальчикова гімнастика « Сонячні промінчики»

Вихователь: Я сонячний промінчик

Долоньками візьму

Його я привітаю

І посміхнусь йому.

Діти: Світи, світи промінчик

Даруй своє тепло

Щоб хоч на мить тепліше

Усім-усім було.

Вправа для зору для зняття зорової напруги

Сонячні промінчики, веселі пустуни

Плиг- скік – заплющуйте очі

Плиг- скік – вже немає ночі

Плиг- скік – час оченятами нам поморгати

Плиг- скік – годі вже нам спати

Будемо разом, день новий вітати.

(Грає спокійна музика, релакс під час проведення психогімнастики «Сонечко»)

Вихователь: Промінчики подарували своє тепло. Уявіть, що ви всі перетворились на ласкаве сонечко.

(Вихователь з дітьми беруться за руки і утворюють коло для проведення психогімнастики)

Вихователь: Я- ласкаве сонечко. Я прокидаюсь, вмиваюсь. Я розчисую свої промені й піднімаюсь вільно, урочисто. В мене багато тепла і світла. Мої промінці зігрівать все навколо. Я посміхаюсь від щастя, що мене люблять і чекають. День скінчився, ніч настає сонце за обрій спати іде.

( під час психогімнастики діти виконують вправи: сидять навпочіпки, повільно піднімаються, імітують вмивання і причісування, потім стають в коло спиною один до одного і проводять долонями рук по спині попередньої дитини, обіймаються в парах, потім присідають «засинають» )

Вихователь: А тепер підводьтесь, ви вже всі не сонечко, а вправні дівчатка та хлопчики.

Вихователь: На згадку про нашу зустріч, сонечко дарує нам свій промінчик.

(вихователь знімає стрічку «промінчик» з сонечка).

  • Якого кольору промінець?
  • Подякуємо сонечку за подарунок і покладемо його у кошик.

Вихователь: Час далі вирушати

Кольорові барви

У кошик збирати.

Ой, як небо потемніло

Це хмаринка прилетіла.

До хмаринки ближче

Підійдемо ми.

(Діти підходять до макету хмарки, яка підвішана до стелі)

Вихователь:

Якщо помовчати, хоч трошки

І зупинитись хоч на мить

Почути можна, як навколо

Чарівна музика звучить.

(Звучить аудізапис «Дощ»)

  • Діти, хто пісеньку співає?
  • Подивіться уважно, якого кольору дощова хмарка?
  •  

Вихователь пропонує дітям виконати пальчикову гімнастику «Ходить дощик по травиці»

Вихователь: Ходить дощик по травиці

Діти: Крап, крап, крап ( роблять рухами рук, вгору-вниз начебто ловлять «крапельки»

Вихователь: Тихо-тихо наче киця

Діти: Крап, крап, крап (Долоні розвернуті вниз і рухати руками, зжимати пальці в кулачки і розжимати)

Вихователь: Лапки в дощика м’які

Діти: Тяп, тяп, тяп ( по черзі погладжують руки від ліктя до кісті)

Вихователь: Тільки ж мокрі он які!

Діти: Так, так, так ( стряхують пальцями)

Вихователь: А зараз ми спробуємо назвати і показати дії дощу

Вихователь: Дощ іде.

Діти: крокують на місці.

Вихователь: Дощ ллє.

Діти: роблять хвилеподібні рухи руками.

Вихователь: Крапає дощик.

Діти: грають на металафоні

Вихователь: Дощик шелестить

Діти:

Вихователь: Дощик дріботить

Діти: тупотять ніжками, « дрібушечки»

Вихователь: Дощик шумить

Діти: виграють брязкальцями.

Вихователь: Молодці малята! Хмаринці сподобалось які ви вправні та розумні. І тому дарує нам свою краплинку-веселинку.

-Якого кольору краплинка?

Вихователь: Синьої барви візьмемо собі трішки, нею так гарно малюють всі діти.

( «краплинку» вихователь кладе в кошик)

Вихователь:

Час далі рушати

Кольорові барви

У кошик збирати.

Вихователь: Ой, а це що за дивина? Подивіться ось вона і колюча і струнка.

( діти підходять до ялинки)

  • Що це за красуня лісова ?

Діти: Ялиночка.

Вихователь: Якого кольору ялинка?

Діти: Зеленого

Вихователь разом з дітьми читає уривок вірша

Вся зелена – от дива!

У ялиночки на ручках

Замість пальчиків колючки

Ти ялинко не колись,

Краще з нами подружись.

Вихователь:

ОХ! І запашна вона.

Щоб здоровими зростати

Втоми і хвороб не мати

Треба хвою ялинки вдихати.

Дихальна гімнастика « Вдихаємо аромат хвої»

( вихователь разом з дітьми знімає з ялинки аромо мішечки в яких знаходиться хвоя з ялинки, та пропонує їх понюхати, звертаючи увагу на правильність вдиху та видиху)

Вихователь:

Ялинка нам радість дарує

Красою нам око милує

Хвоєю своєю лікує

Чи можна ялинку рубати?

Чи можна гілочки ламати?

Діти: Ні, не можна, ялинку ображати.

(Вихователь кладе мішечок з хвоєю у кошик)

Вихователь: Який колір подарувала ялинка? Подякуємо ялинці за подарунок.

Діти: Дякуємо, ялинко!

Вихователь:

Далі малята у гайок підемо

Гарні квіточки знайдемо.

Біля квіточок по мрієм

Разом з ними по радієм,

І вони всміхнуться

До нашого серця.

(Вихователь з дітьми підходять до імпровізованої галявини на яких розміщені штучні квіти червоного кольору)

Вихователь: Навколо галявини сідайте, помилуйтесь красою квітів.

Вихователь: Діти, а якого кольору квіти?

Діти: Квіти червоного кольору.

Вихователь: Зараз ми трохи пограємо і покажемо пальчиками квіточку.

Пальчикова гра «Квіточка»

Червоненькі квіточки

Розпустили пелюстки.

Вітер легко дише

Квіточки колише.

Червоненькі квіточки

Постуляли пелюстки,

Тихо засинають

Голівки схиляють.

(З’єднати долоні обох рук, з напівзігнутими пальцями, утворивши «бутон», повільно розвести пальці рук «пелюстки», потім повільно стулити їх і легенько погойдувати «голівкою»)

Вихователь:

Малята, квіти бережіть

І ніколи їх не рвіть.

Хай, вони ростуть у лузі

Бо всі квіти наші друзі.

Вихователь: А давайте попросимо у квітки одну пелюсточку до нашого чарівного кошика.

Діти: Люба квіточка, подаруй пелюсточку

Щоб малята не сумували, а малюнки малювали.

(Вихователь бере одну пелюсточку і кладе у кошик)

Вихователь: Ось малята ми і зібрали у природі цілий кошик кольорових барв. Подивіться от дива, всі подаруночки у кошику перетворилися у кольорові баночки з фарбами.

Тепер ми зможемо допомогти Курчатку домалювати картину. А малювати сьогодні ми будемо пальчиками та штампами.

Давайте пригадаємо, що ми можемо малювати пальчиком, а що штампом.

(Показати дітям підготовлені заготовки)

Вихователь: До сонечка, що ми домалюємо?

Діти: Промінчики.

Вихователь: Якого кольору промінчики? Нагадайте мені, як малюємо пальчиком проміння.( Діти з вихователем показують в повітрі, як проводять прямі лінії)

Вихователь: А якого кольору може бути дощова хмарка? Що крапає з хмарки? Покажіть, як намалюємо крапельки? (Діти показують в повітрі, як виконують «примакування»)

-А якого кольору буде ялинка? За допомогою чого ми намалюємо ялинку?

Діти: За допомогою трафарету та штампу.

-А квіти якого кольору можуть бути? За допомогою чого ми їх намалюємо?

Діти: Теж за допомого штампу.

Тож вибирайте малята, хто що хоче намалювати.

Самостійний вибір дітей та малювання за бажанням.

Вихователь: Так, малюнки вже готові

І які вони чудові

Подивіться ось які – різнокольорові.

Виставка дитячих робіт у вигляді цілой картини

Вихователь: Фарби чарівні та пальчики вправні

Допомагають творити дива

Ожила на папері казка кольорова

Синя, зелена, жовта, червона.

Курчатко: Дякую, малята, за допомогу.

Вихователь: Час прийшов нам з курчатком та казочкою прощатись. Попрацювали ви завзято

Всі добре потрудились

І багато чого навчились.

До побачення! До нових зустрічей.

.

docx
Додано
20 лютого 2023
Переглядів
772
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку