Інтегроване заняття для дітей молодшого дошкільного віку
«Пригоди колобка»
Програмовий зміст: продовжувати вчити дітей розуміти зміст знайомої казки, спонукати їх до промовляння і повторення слідом за вихователем окремих слів і фраз, вчити обривати папір, ліпити з тіста колобків; активізувати в мові дітей слова: старенькі, слабенькі, злий, страшний, сірий, клишоногий, великий, рижа, хитра, влесливий, гарна, весела; спонукати дітей до висловлювання у вигляді повних пропозицій. Розвивати естетичні почуття передачею художнього казкового образу в продуктивній діяльності; розвивати артикуляційний апарат, мовне дихання, дрібну моторику пальців рук, формувати просторово – образне мислення, чуттєве сприйняття. Виховувати чуйність, доброзичливість, виховувати любов до художньої літератури.
Матеріал: зроблені ляльки– бабуся, дідусь; хатинка, іграшки: колобок, заєць, вовк, ведмідь, лисиця; манна крупа для малювання в тарілочках (за кількістю дітей); ескіз з зображенням радісного і сумного Колобка, жовтий двосторонній папір, жовті серветки, клей ПВА, піднос, вирізані з паперу очі, ніс і рот для Колобка; тісто, барвники, дощечки,тарілочки з водою, серветки з портретом ведмедя; музичні інструменти.
Хід заняття.
Вихователь пропонує дітям здійснити подорож у казку. Після того, як вихователь отримує згоду дітей, спочатку діти розповідають на чому можна подорожувати, вирішуємо, що на поїзді. Під музику вирушаємо.
В.: Нас вже зустрічають. Подивіться, хто це?
Перед дітьми в хатинці дідусь і бабуся.
Д.: Дідусь, бабуся.
В.: Який дідусь? Яка баба?
Д.: Старенькі, слабенькі.
В.: А з якої вони казки?
Д.: «Ріпка», «Курочка ряба», «Колобок».
В.: Сьогодні ми потрапили в казку «Колобок».
Вихователь починає розповідати казку.
В.: «Жили – були дід і баба. Ось як-то раз дід просить бабу:
-Спечи мені, стара, колобок.
Бабуся пішла і, набрала борошна дві жмені. Замісила баба тісто, та й спекла колобок»
Пальчикова гра «Колобок» з м'ячиками з елементами самомасажу.
Пригадайте як у казці, Дід із Бабою жили. ( перекладати масажний м’ячик з руки в руку) І любили дуже-дуже, На сметані колобків. (катати м’яча по животу) |
Хоч у бабці мало сили, Вона тісто так місила. (стискати м’яча то однією рукою, то іншою) |
Так солила, так перчила, (характерний рух пальцями рук) А вже потім в піч садила. (простягнути руки вперед, долонями вгору) |
Ой, які ж вони смачненькі! (зробити глибокий вдих) |
Не солоні, солоденьки. (рухи вказівним пальчиком) Ароматні і красиві,(катати м’ячика між долоней) Ні, не будем їсти ми їх!(заховати м’яч за спину) Потанцюєм з колобками, Подаруєм радість всім. (стрибки) |
Вихователь дістає іграшку – колобок.
В.: Який колобок?
Д.: Рум'яний, круглий.
В.: Правильно. Колобок вийшов рум'яний, круглий. Та ось біда неслухняний він вийшов. Лежав собі колобок на віконечку, лежав, та й покотився в ліс. Добре колобок вчинив?
Д.: Ні, не спитав дозволу, в ліс ходити не можна без дорослих.
В.: Але колобку так хочеться піти в ліс погуляти.
Кого колобок може зустріти в лісі? Як називають цих тварин (дикі), чому?
Колобок покотився по доріжці в ліс.
В.: Покотився колобок прямо в ліс, а в лісі вітер дме. Спочатку тихо (діти і вихователь зображують вітер), а тепер сильно (діти і вихователь зображують вітер).
В.: Котиться колобок, котиться, а назустріч йому зайчик йде.
Який зайчик?
Д.: Маленький, сіренький, шубка в нього пухнаста, довгі вушка, хвостик коротенький, боягузливий.
В.: Зайчик Побачив колобка і говорить. Колобок, колобок, я тебе з'їм. А колобок та й каже: "Не їж мене, я з тобою пограю».
Музична гра «Зайчик сіренький сидить»
Зайчик сіренький сидить, (Діти, сидячи навпочіпки, імітують рухи)
І вухами ворушить, (руху вух зайчика руками біля голови)
Ось так, ось так,
І вухами ворушить.
Зайцю холодно сидіть, (Діти встають, плескають в долоні)
Треба лапочки зігріть,
Ось так, ось так
Треба лапочки зігріть.
Зайцю холодно стоять, (Діти стрибають, як зайчик)
Треба зайцю пострибать,
Ось так, ось так,
Треба зайцю пострибать.
В.: Зайчикові дуже сподобалося, як Колобок грав, і вирішив він не їсти колобка. Відпустив його.
Котиться колобок, котиться, а назустріч йому вовк іде.
В.: Який вовк?
Д.: Злий, страшний, сірий, вушка у нього короткі, хвостик довгий, зубки гострі.
В.: «Побачив вовк колобка і говорить. Колобок, колобок, я тебе з'їм. А колобок та й каже: "Не їж мене, я тобі інших колобків намалюю».
Діти малюють пальчиками по манній крупі колобків.
В.: Вовкові дуже сподобалися намальовані колобки, і вирішив він не їсти нашого колобка. Відпустив його.
Котиться колобок, котиться, а назустріч йому ведмідь йде.
В.: Який ведмідь?
Д.: Великий, клишоногий, вушка у нього короткі, хвіст короткий.
В.: «Побачив ведмідь колобка і говорить. Колобок, колобок, я тебе з'їм.
Ведмідь: У мене є мрія, щоб хто – небудь намалював мій портрет. Намалюйте мене, будь ласка.
Вихователь: Що ж робити, адже у колобка з собою немає фарб? А давайте зробимо портрет ведмедика з серветок. (Всередині серветки намальований портрет ведмедика. Діти опускають серветку у тарілку з водою, видно ведмедика).
Ведмідь: Який гарний портрет вийшов, піду покажу його друзям.
В.: Ведмедю дуже сподобалося, як дітки грали, і вирішив він не їсти колобка. Відпустив його.
Котиться колобок, котиться, а назустріч йому лисиця йде.
В.: Яка лисиця?
Д.: Хитра, руда, влесливий, вушка в неї короткі, хвіст довгий, пухнастий.
В.: «Побачила лисичка колобка і говорить. Колобок, колобок, я тебе з'їм. А колобок та й каже: «Не їж мене, я тебе за це похвалю».
Педагог пропонує дітям похвалити лисичку, що б вона не з'їла колобка.
Мовна вправа «Яка лисичка?»
Діти хвалять лисицю (хороша, красива, весела, розумна, руда).
В.: Лисичка влеслива була, дуже їй сподобалися наша похвала, і вирішила вона не є нашого колобка. Відпустила його.
В.: Зрадів колобок, покотився додому до дідуся з бабусею, і став розповідати, кого він бачив у своїй подорожі.
Давайте йому в цьому допоможемо.Розкажемо за допомогою музичних інструментів кого зустрів Колобок.
Казка - шумілка
В.: Діти, ми з вами слухали казку «Колобок.» А чи бажаєте ви зробити колобків?
Одна група дітей готує паперове «тісто» для Колобка шляхом обривання серветок. Педагог нагадує, що потрібно відривати дрібні шматочки. Приготоване «тісто» кожна дитина висипає з свого підноса на заздалегідь намальований клеєм коло. Вийде один великий Колобок. Задається питання, чого ж йому не вистачає. Педагог показує веселого і сумного Колобка.
Діти визначають, якою буде їх Колобок і чому. Наклеюють відсутні деталі особи.
Друга група дітей готує різнокольорове тісто (змішує тісто з барвниками), потім ліплять Колобка.
Заняття закінчується розглядом веселого Колобка і його різнокольорових друзів.