Комплексне заняття «Яблуко в осінньому саду»
Програмовий зміст: продовжувати вчити дітей уважно слухати твір, розуміти його, відповідати на запитання, добирати прикметники до іменника, закріпити прийоми ліплення, кольори, форму. Розвивати спостережливість, мовлення, пам'ять, дрібну моторику рук, творчу уяву, мислення
Обладнання: збірка творів В. Сухомлинського «Квітка сонця», коло Луллія. пластилін, дощечки для ліплення, стеки, серветки, яблуко.
ХІД ЗАНЯТТЯ
Вихователь. Любі малята! Осінь запрошує нас на прогулянку. Яка осінь? Якими фарбами вона розмалювала сад?
Подивіться, а що це? Звідки? (Відповіді дітей.) Розгляд яблука. Дид. гра «Назви фрукти» Мовна вправа «Яке яблучко?»
— А бажаєте, я вам прочитаю оповідання Василя Сухомлинського «Яблуко в осінньому саду». Він любив природу рідного краю. Оспівував усі пори року, не є винятком і осінь.
Діти розміщуються кому як зручно, вихователь читає оповідання.
Яблуко в осінньому саду В.Сухомлинський
Пізньої осені маленькі близнятка Оля й Ніна гуляли в яблуневому саду. Був тихий сонячний день. Майже все листя з яблунь опало й шурхотіло під ногами. Тільки де-не-де на деревах залишилося пожовкле листячко.
Дівчатка підійшли до великої яблуні. Поруч із жовтим листком вони побачили на гілці велике рожеве яблуко. Оля й Ніна аж скрикнули від радості. Як воно тут збереглося? — з подивом запитала Оля. Зараз ми його зірвемо, — сказала Ніна і зірвала яблуко. Кожній хотілося потримати його в руках. Олі хотілося, щоб яблуко дісталось їй, але вона соромилась висловити це бажання, а тому сказала сестрі;
— Хай тобі буде яблуко, Ніно. Ніні хотілося, щоб яблуко дісталося їй, але вона соромилась зізнатися в цьому. Ніна сказала:
— Хай тобі буде яблуко, Олю. Яблуко переходило з рук у руки, дівчатка не могли дійти згоди. Та ось їм обом сяйнула одна й та ж думка: вони прибігли до мами радісні, схвильовані. Віддали їй яблуко. У маминих очах сяяла радість.
Мама розрізала яблуко й дала дівчаткам по половинці.
Розбір незрозумілих слів. Бесіда за твором.
Запитання до дітей:
Відповіді дітей. Вихователь спонукає дітей до обговорення відповідей, аналізу думок інших.
Запропонувати дітям за бажанням переказати твір за допомогою кола Луллія.
Яблучко одне, а ви хочете багато? Показ і пояснення роботи. Самостійна робота дітей. Виставка робіт.
Частування дітей яблуком. Підсумок.