«ПРИГОДИ З ЗАЙЧИКОМ!»
Мета: Вчити дітей відповідати на звернення та запитання дорослого, запитувати та поважно звертатись до дорослого та однолітків. Розвивати мовлення, поповнюючи словник. Систематизувати знання дітей про живу та неживу природу, вміти класифікувати овочі і фрукти, диких та свійських тварин. Закріпити сенсорні навички, порядкову лічбу, вміти порівнювати довжину предметів. Виховувати доброзичливе ставлення один до одного, до природи.
Матеріал: Зайчик-іграшка, чарівна торбинка з муляжами овочів та фруктів, штучка ялинка з морквинками, грибочки, конвертики з картинками, 2 скакалки різного кольору та довжини, макет-будиночка, іграшки- тварин.
Попередня робота: розгляд муляжів (овочі, фрукти) розгляд картинок з дикими та свійськими тваринами, заучування пальчикової гімнастики, порядкова лічба, знайомство з частинками картинок та з'єднання їх у одне ціле, знайомство з іграшками звірів та опис їх лагідними словами.
Хід заняття
В: Діти, подивіться, хто в нас сьогодні завітав, це хто? (Зайчик)
Коли я сьогодні вранці йшла, то побачила біля дитячого садка зайчика. Він дуже замерз, тому-що на вулиці дуже холодно. А чому? Яка зараз пора року? (Зима) Зайчик розповів мені, що він загубив своїх друзів, та дуже хоче як найшвидше їх знайти, але, щоб їх знайти, треба пройти, дуже нелегкий шлях і самому йому це не під силу. Але, якщо ми йому допоможемо, то ми їх обов'язково знайдемо.
Діти погоджуються.
В: Ой, а що це він нам приніс? Чарівну торбинку. А давайте поглянемо, що ж там, в тій торбині.
Д/г «Чарівна торбинка»
Мета: перевірити знання дітей, їх уміння класифікувати на овочі та фрукти, опис предметів, сенсорні здібності дітей.
В: Молодці діти. Допомогли нашому зайчику розібратися з торбинкою, але нам вже час вирушати далі, на пошуки друзів нашого гостя - зайчика. Але на нашому шляху знову перешкода, діти, що це? (Ялинка) Та ялинка не проста, знову чарівна. А чому вона не проста? (тому що з морквинками). А давайте ми їх порахуємо та розкажемо про неї, хто що знає?
Д/в «Діти рахують морквинки та гриби під ялинкою»
Мета: перевірити порядкову лічбу предметів, сенсорика (опис моркви).
В: Діти наші, зайчику, дивись які молодці, вправні та розумні. Але ми ще з діточками не перевірили розмір морквинок. Чи однакового розміру морквинки (ні). 3 великих, 5- маленьких.
В: Давайте продовжимо нашу подорож з зайчиком, а я вже здогадаюсь який сюрприз нас вже чекає. Це чергове завдання-перешкода, але ми вже не відступимо і обов'язково допоможемо нашому новому товаришу-зайчику. Адже ми з ним теж вже здружилися.
Підходять до столу.
Д/г «Склади картинку»
Мета: перевірити вміння дітей складати з частинок одне ціле.
В: А зараз нам вже час трішки відпочити та розважити нашого зайчика.
Пальчикова гімнастика
Узяла Олеся мило, добре пальчики помила, 1, 2, 3, 4, 5 дуже легко рахувать.
В: Ви вже трішки відпочили, а зараз час подорожувати далі. Дітки погляньте, а що це перед нами, мабуть це дві дороги, і нам треба обрати якусь з них.
Д/в «Знайди коротку дорогу для зайчика»
Мета: перевірити знання дітей з поняттями короткий-довгий, їх відмінності.
Дітки з зайчиком обирають короткий шлях та долають останню перешкоду на їхньому шляху.
Підходять прямісінько до будинку.
В: Діти, а ви хочете познайомитися з друзями нашого зайчика? (так) Ну давайте будемо знайомитись. По черзі достаю іграшки-звірів, знайомимось та називаємо іграшку лагідним словом.
Д/в «Класифікація тварин»
Мета: Перевірити знання дітей про диких та свійських тварин.
Танок звірят!
В: Молодці - дітки допомогли зайчику, ну а зараз нам вже час повертатися до своїх друзів у дитячий садок. А зайчику ми побажаємо більше ніколи не губити своїх друзів.