Інтегроване заняття "Протидія булінгу в учнівському середовищі".

Про матеріал
Інтегроване заняття міістить цікаві вправи та завдання для учнів початкової школи,спрямовані на протидію булінгу в учнівському середовищі.
Перегляд файлу

Інтегроване заняття для учнів 3 класу

 

Тема: Запобігання насильству серед дітей.

           Правила безпечної поведінки.

 

Мета: Розвивати навички толерантного спілкування, відповідальної, безпечної

           поведінки; навчати дітей розпізнавати ситуації булінгу, розробити правила,

           які допомагають вирішувати конфлікти мирним шляхом; формувати модель

           ненасильницької поведінки; надати відомості про те, куди можна звернутися

           у разі небезпеки.

Загальна тривалість: 60 хв.

Обладнання та необхідні матеріали: ноутбук, телевізор, кольоровий папір, ватман, маркери, малюнки смайлів, клей, ножиці.

 

План заняття

1. Привітання.

2. Вправа “Ми — різні, ми — рівні”.

3. Ознайомлення з поняттям “булінг”.

4. Перегляд мультфільму “Про пташок”.

5. Руханка “Якщо друзі усміхаються тобі”.

6. Робота в групах. Складання правил безпечної поведінки в учнівському середовищі.

7. Колективне обговорення напрацювань в групах.

8. Вправа “Рука допомоги”.

9. Підсумок заняття. Рефлексія. Вправа “Мій настрій”.

Хід проведення

1. Привітання учнів та учениць.

Мета: привітати учнів та учениць, ознайомити з метою заняття.

Час: 2 хв

2. Вправа “Ми — різні, ми — рівні”.

Мета: розкрити поняття “толерантність”, вчити встановлювати стосунки

            на доброзичливій основі.

Час: 5 хв

Учні вирізають фігурки людей з кольорового паперу, встають в коло, об’єднують вирізані фігурки.

Запитання для обговорення:

- Чи однакові ваші фігурки?

- Чи можемо сказати, що хтось виконав роботу неправильно?

- Чи буває так, що ви оцінюєте людину тільки з огляду на те, чи робить вона щось

  так само або не так само як ви?

- Чим кожний з вас відрізняється від іншого?

- Чого навчає ця вправа?

3. Ознайомлення з поняттям “булінг”

Мета: дати визначення поняттю “булінг”, розказати про його прояви, наслідки.

Час: 10 хв

Запитання для обговорення:

- Чи спостерігали ви таку ситуацію, коли в дитячому колективі “обирається”

  дитина, яка відрізняється від інших зовнішнім виглядом, поведінкою і цю

  дитину постійно зневажають та застосовують до неї прізвиська, штовхають,

  чіпляються, псують особисті речі та інше?

- Які відчуття у вас викликає така ситуація?

- Як ви вважаєте почуває себе дитина в такій ситуації?

Перегляд відеоролика “Як розпізнати булінг”

https://www.ukrinform.ua/rubric-society/2454239-unisef-znav-videoinstrukciu-ak-rozpiznati-buling.html

- Які права дитини порушуються в ситуації булінгу?

4. Перегляд та обговорення мультфільму “Про пташок”

https://www.youtube.com/watch?v=G_4Eo2vFpRc&t=97s

Мета: розглянути прояви булінгу, формувати поведінку під час булінгу та вчити

           як його уникати.

Час: 8 хв

Запитання для обговорення:

- Як поводилися пташки? Чому?

- Як в цій історії проявляється булінг?

5. Руханка “Якщо друзі посміхаються тобі”.

https://www.youtube.com/watch?v=S8T5wWGGcY4

Час: 3 хв

6. Робота в групах. Складання правил безпечної поведінки в учнівському середовищі.

Мета: виробити правила уникнення булінгу в дитячому колективі.

Час: 15 хв

7. Колективне обговорення напрацювань в групах.

Час: 5 хв

Мета: презентувати та обговорити напрацювання груп, обмінятись враженнями.

8. Вправа “Рука допомоги”

Мета: ознайомити учнів та учениць з рекомендаціями для тих, хто потерпає

            від булінгу.

Час: 10 хв

Учні вирізають долоньки з кольорового паперу.

Завдання: написати на долоньках способи боротьби з булінгом, які ви можете запропонувати.

До кого звертатися у разі булінгу:

• у своєму закладі освіти до соціального педагога, практичного психолога, класного керівника, вчителя, медичного працівника

• до батьків, до людини, з якою у вас довірливі стосунки

• до поліції за номером “102”

• Центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді

• дільничного офіцера поліції

• служби у справах дітей

• на Національну дитячу “гарячу лінію” за номерами

0800500225  або 116111 (безкоштовно)

9. Підсумок заняття. Рефлексія. Вправа “Мій настрій”.

Мета: підбити підсумки заняття, обмінятись враженнями; сприяти позитивному завершенню заняття.

Час: 2 хв

- Що ви дізналися на занятті?

- Який висновок зробили?

- Чи змінилося ваше ставлення до інших, не таких як усі? Чому?

- Пам’ятайте, що кожен та кожна з вас унікальний та унікальна особистість!

Використані джерела:

1. Методичний посібник “Протидія булінгу в закладі освіти: системний підхід”.

Київ. 2019

2. Запобігання та протидія насильству. Методичні рекомендації.

Київ. 2018

3. Мультфільм “ Про пташок”

https://www.youtube.com/watch?v=G_4Eo2vFpRc&t=97s

4. Руханка “Якщо друзі посміхаються тобі”

https://www.youtube.com/watch?v=S8T5wWGGcY4

5. Відеоролик “Як розпізнати булінг”

https://www.ukrinform.ua/rubric-society/2454239-unisef-znav-videoinstrukciu-ak-rozpiznati-buling.html

 

doc
Додано
27 листопада 2023
Переглядів
44
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку