Інтегроване заняття розвитку мовлення з ознайомлення з соціумом Незвичайна країна Правдивія

Про матеріал
Ознайомити дітей з їх правами на життя, ім’я, родину, на набуття громадянства відповідно до Конвенції про права дитини. Учити позитивно ставитись до себе, усвідомлювати свою значущість. Формувати в дітей уявлення про себе самого як окрему неповторну особистість. Розширювати поняття «голосний», «приголосний» звуки, їх умовні позначення, уміння розрізняти їх на слух; Закріплювати знання про те, що від народження дитина має своє ім’я та громадянство. Розвивати комунікативні навички, слухову увагу, мислення, фонематичний слух, слухову пам'ять; дрібну моторику, зорово-просторовий гнозис; мовне дихання, вміння регулювати силу голосу. пам’ять, зв’язне мовлення. Виховувати у дітей щирість, доброту, почуття власної гідності, любов до близьких людей, рідної землі; бажання проявляти творчу ініціативу, надавши для цього рівні можливості всім дітям.
Перегляд файлу

МОВЛЕННЯ + СОЦІУМ

НЕЗВИЧАЙНА КРАЇНА ПРАВДИВІЯ

Мета:  

Ознайомити дітей з їх правами на життя, ім’я, родину, на набуття громадянства відповідно до Конвенції про права дитини. Учити позитивно ставитись до себе, усвідомлювати свою значущість. Формувати в дітей уявлення про себе самого як окрему неповторну особистість. Розширювати поняття «голосний», «приголосний» звуки, їх умовні позначення, уміння розрізняти їх на слух; Закріплювати знання про те, що від народження дитина має своє ім’я та громадянство. Розвивати комунікативні навички, слухову увагу, мислення, фонематичний слух, слухову пам'ять; дрібну моторику, зорово-просторовий гнозис;  мовне дихання, вміння регулювати силу голосу.

 пам’ять, зв’язне мовлення. Виховувати у дітей щирість, доброту, почуття власної гідності, любов до близьких людей, рідної землі;  бажання проявляти творчу ініціативу, надавши для цього рівні можливості всім дітям.

 

Матеріали:

(звучить музика )

А ми з вами помандруємо в  незвичайну країну  Правдивію  - закриваємо очі і уявимо цю країну. В цій країні жили люди, тварини, комахи. В цій країні була чарівна книга в якій прописані права дитини, а називається вона «Конвенція про права дитини».

Конвенція була прийнята Генеральною Асамблеєю ООН 20 листопада 1989 року, це було 35 років тому.

У всіх мешканців цієї країни  були права: на життя, на волю, на відпочинок. А ще в цій країні був незвичайний сад, де жили люди.

(квітка щастя – на пелюстках права дітей)

В цьому саду росла квітка щастя, у неї були пелюстки з правами. Цих прав дотримувались жителі країни Правдивія.

Хай кожна знає дитина що в неї є права.

Права дітей ми поважаєм , малих дітей не ображаєм .

Права приємні коли  вони взаємні .

Захищаєм  Батьківщину – любим всім серцем  батьків і родину .

Вихователь: Людина – громадянин своєї батьківщини. Кожна людина має право на громадянство.

 

Вправа – релаксація «Чарівна країна».

 

У нашій  чарівній  країні росте зелена м’якенька травичка.

 

Діти спершу присідають, а потім повільно підіймаються, показуючи, як росте травичка.

Над травичкою літають метелики.

 

Діти стають на носочки, «літають» по колу, махаючи ручками.

А ще у чарівній країні ростуть квіти – червоні, сині, жовті.

 

Діти роблять руками рухи, ніби збираючи квіти.

Вони запашні та дуже гарні.

 

Діти «нюхають» квіти.

Їх легенько гойдає вітерець – пустунець.

 

Діти підіймають руки вгору та хитають ними.

Наші квіточки дуже люблять метеликів, бо вони легенько пурхають над ними.

 

Діти знову «літають».

Також тут ростуть високі та стрункі дерева.

 

Діти стають на носочки та тягнуть руки вгору.

Їх також гойдає вітерець.

 

Діти хитають руками.

На деревах сидять птахи та співають гарних пісень.

 

Діти імітують рухи крилець птахів та їхнє щебетання.

Дітям дуже сподобається жити  в чарівній країні.

 

Але одного разу нависли хмаринки а потім подув сильний вітер

 (аудіозапис шум вітру).

І всім жителям прийшлось ховатися хто куди міг. Але вітер стих й  знов виглянуло сонечко

Вихователь:Ой, подивіться всі пелюстки кудись зникли з квіточки, з правами -в цій країні стало зовсім сумно і самі люди теж стали сумними та по цей час шукають  пелюстки – незвичайної квітки .

Давайте допоможемо людям  цієї країни знайти пелюстки.

Вихователь: Ми в  Правдивію  підем    пелюстки ми всі знайдем ;

                        Будем далі прямувати  – треба всім нам поспішати .

 

1 пелюстка-  право на інформацію «Казка про звуки»

Жили-були шість голосних звуків, які вміли гарно співати. Поряд з ними жило ще багато звуків, але вони співати не вміли. Іншим звукам також дуже хотілося співати, та коли вони намагалися це зробити, у них виходило шипіти – «Ш-ш-ш», пихтіти – «П-п-п», свистіти – «С-с-с», бумкати – «Б-б-б» та видавати інші звуки, окрім співу. Коли хтось промовляв ці звуки, повітря не виходило вільно з ротика, а зустрічало перешкоду: то губки стуляться (М, П, Б), то спинка язика підніметься і закриє прохід (К, Х, Г). Тому ці звуки позначаються рискою – (неначе стулені губки). А голосні, які співаються – кружечком. Та найгіршим було те, що ці звуки не могли гратися, як голосні. наприклад, стануть у пару А та У, і чуємо, як у лісі люди гукають один одного А-а-а-у-у-у. Поміняються місцями У й А – чути, як плаче дитина У-у-у-а-а-а. підбіжить І до А – це десь неподалік закричав віслючок – іа-іа-іа.

Як же хотілося сусідам голосних звуків теж так гратися! І ось вони попросили голосні звуки погратися з ними.  Голосні звуки були добрими. Вони добре поміркували, як можна допомогти своїм сусідам і вирішили: щоб ті теж могли співати і так гратися,  Їм треба бути при голосних звуках. Сусідні звуки дуже зраділи. відтоді вони стали називатися приголосними звуками. Тепер приголосні звуки стають у пару з голосними. Скажімо, стали у пару А та М, і чуємо, як мати годує малечу – ам, а стали разом М і У – замукала корова – му-у-у.

Так і потоваришували голосні і приголосні звуки

2 пелюстка право на відпочинок Руханка

3 право на навчання «Знайомство з фішками»

Вихователь:  Час нам далі прямувати  третю  пелюстку шукати.

Візьміть у себе в конвертиках фішки.

Голосні звуки - це ті звуки, які ми вимовляємо без перешкод й можемо проспівати, позначають кружечком. Знайдіть у себе фішку з кружечком. Покажіть її.

Приголосні звуки – це ті звуки, які ми вимовляємо з перешкодами, їх позначають -. Знайдіть їх, покажіть.

Дидактична гра «Упізнай , якого звука бракує» за допомогою фішок.

Вихователь показує предмет і починає чітко, голосно вимовляти слово, а діти мають його закінчити. Далі гра ускладняється. Вихователь промовляє початок або закінчення слова без опори на наочність. (додавати приголосний звук)

Слова:  ра..(к), си..(р), сті(л) – право на харчування.

Телефон(н), ноутбук(к), планшет(т ), - право на інформацію, спілкування.

Пісо (к), пар(к), со (н), м’я(ч) – право на відпочинок та дозвілля.

Ні..(с),спор (т), ді(м)– право на охорону здоров’я та життя.

 

4 пелюстка право на захист

Вихователь:  Час нам далі прямувати  четверту пелюстку шукати. Пам’ятаєте  коли подув сильний вітер? В цей час на гілочці сиділа пташка.  Вітер був дуже холодний і  вона зовсім замерзла. Я пропоную її зігріти. На тарілочці у вас лежить пташка. Візьміть її в долоньки. Подмухайте на них. Зігрійте їх теплим повітрям. А ще пригорніть її до самого сокровенного  місця, яке є в людини  (до сердечка).  А чи помітили ви що  стало тепліше на душі? Як ви гадаєте,  чому ?

(бо ми піклуємося, захищаємо  інших ; робимо добрі справи).

- Так дітки, всі ми ще маємо право на захист.

Вихователь: Говоримо один,  два, три пташечко лети. (усі промовляють слова й пташечка летить на тарілочку. Пташка  полетіла і залишила нас, щоб ми прямували далі й інші пелюстки  шукали .

 

5 пелюстка  Час нам далі прямувати  п’яту  пелюстку шукати.

Для цього ми переглянемо відео.

Перегляд відео «Кожна дитина має право на ім’я»

https://youtu.be/NBTVypgaSBQ?si=AtpDAclZIcGAAC3Y

- Як називали дитину батьки? (хлопчик).

- Як називали дитину діти? (ей, ти).

- Що вирішили після цього зробити батьки? (дати ім’я).

- Кожне ім’я щось означає. Запитайте у батьків коли повернетеся додому, що позначає ваше ім’я.

Наприклад наші імена позначають:

Наталя, Наталія – благословенна, або різдвяна.

Вікторія – перемога.

Олена – сонячне світло.

Людмила – людям мила.

Вихователь:  Запам’ятайте, кожна людина, дитина – має право на сім’ю , ім’я.

6 пелюстка  Час нам далі прямувати  шосту  пелюстку шукати.

Графомоторика:  робота з картками

  1. Кожен з нас має право на харчування.  Візьміть картки й прості олівці.

Ось на картках вгорі ми  бачимо ягоди та фрукти. Що ще ми бачимо на картинці вгорі? (кошики).

- Погляньте уважно на кошики, що над ними зображено? (фішки).

- Які звуки позначають кружечком? (голосні).

- Які звуки позначають рисочкою? (приголосні).

- Ось ми з вами зараз й розкладемо ті фрукт чи ягоди, які починаються з голосного звука в кошик ліворуч, а які з приголосного – в кошик праворуч.

Вихователь:  Запам’ятайте, кожна людина, дитина – має право на харчування.

Звуковий аналіз слова на картках

- Коли в батьків народився хлопчик говорять, що народився хто? (син)

- Давайте зробимо звукову модель цього слова.

Син    -о-

7 пелюстка  Час нам далі прямувати  сьому  пелюстку шукати.

Дидактична гра «Заміни неправильний звук»

Вихователь читає речення та пропонує дітям знайти в кожному з них слово, що не відповідає змісту, і замінити один звук у цьому слові так,  щоб зміст речення набув належного сенсу.

  • У роті дитини  росте чимало дубів (зубів).
  • У дівчинки була туго заплетена русява та довга коза (коса).
  • Вулицею промчалась вантажна малина (машина).
  • Хлопчик сів на велосипед і покрутив медалі (педалі).

 

Робота з картинками на дошці (картинки з правами дитини).

Вихователь:  Той з вас, кого я назву виходить до дошки й показує те право, яке я назву (право на навчання, харчування, відпочинок, на здоров’я).

Підсумок заняття:

Ми право маєм дихати повітрям,

Спостерігати за хвостом комет.

І милуватись піснею веселки,

І зустрічати з вирію лелек.

Стрічати сонце й промені ловити,

І брати в руки крапельки роси,

І подумки до квітки говорити:

«Яке це щастя – жити і рости!» 

 

Вихователь:  Як приємно про таке почути. Малята, то ж головніше за все – це саме життя людини, її право на життя. І ніхто не має права порушувати його.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Бабенко Олена
Додано
20 листопада
Переглядів
104
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку