Конспект заняття для дітей середньої групи:
"Моя суперсила спокою "
Програмовий зміст: Ознайомити дітей із поняттям сили спокою як внутрішнього ресурсу, який допомагає долати тривоги та відчувати радість. Розвивати здатність дітей концентруватися, заспокоюватися, розуміти свої емоції. Стимулювати творчу уяву та художню діяльність через вправи й малювання. Виховувати в дітей вміння підтримувати один одного та ділитися добрими емоціями.
Матеріали та обладнання: Кольоровий папір, олівці, фарби, клей, ножиці, картки з малюнками емоцій (радість, сум, злість, спокій), тихий дзвоник або інший музичний інструмент для вправи "Сила спокою", музика для релаксації (звуки природи або спокійна мелодія), плакати із зображенням серця для гри "Моя сила спокою", наліпки чи маленькі прикраси для оздоблення серця спокою, подушки чи килимки для зручності під час релаксаційної частини.
Хід заняття:
Діти стають у коло.
Вихователь: "Кожен із нас сьогодні прийшов із своїм настроєм. Давайте зробимо з нашого настрою маленьку мелодію!"
Вправа привітання "Мелодія настрою"
Вихователь пропонує кожній дитині вибрати звук або рух (наприклад, плескати в долоні, тихо шелестіти), і разом вони створюють гармонійну "мелодію настрою".
Вихователь: Друзі, ми створили чудову мелодію настрою і можемо продовжувати, вмощуйтеся зручно (діти сідають, утворюючи коло) .
-А ви знаєте, що у кожного з нас є щось чарівне і особливе? Це не видно очима, але відчувається всередині. Коли ми радіємо або відчуваємо спокій, ця чарівна сила допомагає нам бути сильними. Хочете дізнатися більше? Уявіть, що одного разу в далекому лісі жив маленький Вогник. Він був не звичайним, а чарівним. Його сила допомагала всім, хто поруч, відчувати спокій і радість. Але як і кожен із нас, цей Вогник мав свої секрети. Слухайте уважно, я зараз розкажу цю історію:
«Жив-був у чарівному лісі маленький Вогник. Він був сильний, коли залишався спокійним. Але коли з'являвся вітер тривоги чи дощ смутку, Вогник слабшав. Тоді друзі – Сонце, Хмаринка й Зірка – допомагали йому згадати про силу спокою всередині нього".
Вправа "Сила спокою"
Вихователь: "Заплющте очі. Уявіть, що в середині вас є Вогник, як у казці. Він теплий і лагідний. Коли ви робите глибокий вдих, він світиться сильніше. А коли видихаєте, вітер тривог зникає".
Вихователь тихо дзвонить у дзвоник після кожного видиху, допомагаючи дітям відчути спокій.
Гра "Моя суперсила спокою"
На великому плакаті зображено серце.
Завдання дітей – назвати, що їм допомагає заспокоїтися (наприклад, обійми, спокійна музика, казка), і прикрасити це серце наклейками чи квітами, символізуючи, як їхня сила додається до спільного серця спокою.
Вихователь: Маленький Вогник у нашій історії мав свою особливу силу – він допомагав усім відчувати радість і спокій. А як ви думаєте, який Вогник живе всередині вас? Чи він веселий, чи лагідний, чи, може, кольоровий? Уявіть, як виглядає ваш Вогник. Можливо, він має яскраві промінчики, як сонечко, або теплий світ, як лампочка в темній кімнаті. А тепер давайте намалюємо свій Вогник! Ви можете використовувати різні кольори, форми або навіть намалювати, як він змінюється, коли ви радієте чи заспокоюєтеся. Ваш Вогник – це ваше серце і ваша сила, тому створіть його таким, яким відчуваєте саме ви!"
Практична діяльність: "Мій Вогник"
Кожна дитина малює свій внутрішній Вогник сили спокою. Він може бути різного кольору, форми – таким, як його відчуває дитина.
Діти презентують малюнки, пояснюючи, чому їхній Вогник саме такий.
Вихователь: "Що сьогодні допомогло нам знайти силу спокою? Як ви будете використовувати цю силу, коли стане сумно або тривожно?"
Вихователь: "Давайте зробимо ланцюжок добра: кожен скаже щось приємне тому, хто сидить поруч".
Вправа «Ланцюжок добра».