Поради батькам щодо вибору іграшки для дитини
l Краще не купувати прикраси на стихійних ринках — дешева продукція невідомих виробників не найкращий подарунок: окрім видимих небезпек (неякісно оброблені, гострі деталі), ви ризикуєте придбати і приховані (токсичні речовини у складі виробу).
l не обирайте іграшки, що дуже яскраво пофарбовані, лаковані, адже фарба може виявитися токсичною і небезпечною для здоров’я;
l не слід купувати для дітей молодшого віку іграшки з дрібних деталей, які дитина може відламати і проковтнути;
l не обирайте іграшки, що мають відчутний запах;
l коли обираєте іграшки, перевірте наявність знака відповідності технічним регламентам і переконайтеся в якості продукції;
l іграшка повинна розвивати малюка. Вона повинна бути корисною і цікавою для дитини. Її головна мета - це активізувати осмислену творчу активність з перших місяців життя. Іграшка ніколи не набридне, якщо з нею можна грати в різні ігри. Наприклад: кубики, мозаїка, конструктор;
l У цей період дитина також хоче вивчати світ тактильно, тобто через дотик, з’являється нова гра: вона намагається брати до ручок деталі. Для відпрацювання дрібної моторики малюк може використовувати розвиваючий коврик з великою кількістю таких змінних деталей. Тут дитина відпочиватиме, а іграшка водночас стане чудовим майданчиком для знайомства із навколишнім світом. Немовля зможе гратися із елементами коврика, лежачи на спині чи животику, кожна деталь іграшки дозволить вивчати нові форми, а спроби дитини дістати предмет сприятимуть фізичній активності.
l коли малюк навчиться сидіти, стане доступною нова гра – тепер іграшки можна кидати, ставити чи котити, тому необхідно забезпечити більше забавок:
u м’які іграшки, ляльки та м’ячики;
u великі ключі;
u блоки конструктора;
u кільця та кубики різних кольорів;
u вагончики залізниці, машинки;
u іграшки для пісочниці;
u іграшкове кухонне начиння для дитини;
u картонні книги тощо;
l список іграшок однорічної дитини перекликається із попереднім – машинки, конструктори, набори для пісочниці чи дитяча кухня, та його варто розширити новими книгами, пірамідками і, наприклад, сачком, яким маля зможе «виловлювати» інші іграшки.
l для розвитку 2-3 річної дитини чудово підійдуть ляльки, яких треба годувати та вкладати спати, та такі, яких одягають на руку для постановки сценок – батьки можуть за участі свого чада спільно влаштовувати мінітеатр. Окрім того, малюк здатний проявляти перші творчі здібності, тому радять вибирати іграшки, котрі дозволять розвивати уяву. Чудовим варіантом є розширення арсеналу книг з різнобарвними малюнками. Зображення мають бути досить великими та чіткими, аби дитина «познайомилася», наприклад, із різними видами рослин;
l коли вік дитини лежатиме в діапазоні 3-6 років вона просто мусить мати майданчик для розвитку творчого потенціалу. Саме гра дасть можливість висловлювати своє «я» доступним способом та втілювати у життя кольорові фантазії з допомогою нових іграшок. Для цього чудово підійдуть набори для малювання, ліпки (як-от пластилін чи полімерна глина) та виготовлення аплікацій. Залюбки дитина впорається із нескладними головоломками, складатиме різноманітні картки, конструктори та нанизуватиме кульки на шнурки;
l батьки не повинні забувати і про нові книги, м’які іграшки, ляльки різних професій і аксесуари для них (одяг, іграшки, будиночки);
l вже у шкільному віці дитина досягає високого рівня майстерності, їй цікаві складніші ігри – варто звернути увагу на відповідні «настолки», предмети для ігор на свіжому повітрі (м’ячі, обручі, скакалки, повітряних зміїв), складні конструктори. Рекомендовано розширити арсенал іграшок творчого напряму – чадо «оцінить» нові набори для малювання, фокусів чи вишивання, або ж готові розграфлені картини, які треба розмалювати відповідно до нумерації, гарно допоможуть сконцентруватися;
l чим дорослішою стає дитина, тим складніші іграшки їй потрібні – після восьми років знадобляться складніші головоломки та пазли, інтерактивні іграшки, набори для моделювання, настільні ігри, що потребують розробки тактики та стратегії, автомобілі чи літачки із дистанційним керуванням тощо. Зрештою, дитина від 6-7 років розуміє, що їй подобається найбільше: якщо вона любить проводити дослідити у школі, потрібно купувати нові дослідницькі набори. Однак, не треба на цьому обмежуватися – чим більше буде можливостей, тим більш всебічно розвиненим виросте ваш нащадок.