Занятття. Пригоди з метеликом.

Про матеріал
Закріплювати з дітьми вміння рахувати кількісною і порядковою лічбою, визначати предмет за порядком; вчити порівнювати предмети за масою (використовуючи досліди) та позначати відповідними словами: важкий, легший; закріплювати навички орієнтації у просторі.
Перегляд файлу

Формування логічного мислення у дітей старшого дошкільного віку

                        Літні пригоди з метеликом

Мета: закріплювати з дітьми вміння рахувати кількісною і порядковою лічбою, визначати предмет за порядком; вчити порівнювати предмети за масою (використовуючи досліди) та позначати відповідними словами: важкий, легший; закріплювати навички орієнтації у просторі.

Матеріал: саморобна квітка з метеликом, намальований стовбур дерева, індивідуальні картки з різними завданнями, серветки, матеріали для дидактичних ігор: «Знайди квітку для метелика»(цифри), «Закрий фішкою предмет за заданим порядком», «Порахуй і назви»

                                                    Хід заняття

  • Добрий день, діти! Сьогодні я підготувала для вас цікаву подорож- загадкову пригоду з чарівним гостем. Хто б це міг бути? (Здогадки дітей)

У мене є підказка- будиночок- квітка, яка захищає нашого гостя, коли іде дощ.

(Вихователь демонструє саморобну квітку, в якій ховається метелик.)

Загадка:

Живу лише в літку,

Шовкові крильця маю.

Із квіточки на квітку

В садочку я літаю.

(Метелик)

  • Так, це яскравий метелик, він кличе нас у подорож. Ви готові до пригод, перешкод і важких завдань? (Так)

Тоді ми вирушаємо!

Дидактична гра « Знайди квітку для метелика»( цифри)

Мета: вправляти дітей у знанні рахунку кількісною лічбою, співвідношенні цифри і відповідної кількості предметів в межах 9

Загадка

Полунички й вишні

Зрілі у садку.

Бджоли раді цвіту

На луку барвисті квіти.

Нам дарує щедре…(Літо)

 

  • Яка зараз пора року? (Літо)
  • Чому комашки радіють? (Тому, що гріє сонечко, квіти зацвіли і комахам є чим живитися.)
  • Малята, добре нам усім жити в такому гарному, прекрасному світі, який нам подарувала природа. Який світ навколо нас? (Вихователь допомагає дітям дібрати та повторити слова-ознаки: світ великий, красивий, багатий, яскравий).
  • Правильно. В ньому багато мешканців які живуть, ростуть та радіють сонечку. Хто це? (Люди, звірята, пташки, рослини)
  • Подумайте і скажіть, про кого ця загадка: про людей, тварин чи рослин:

П’ють дощову водичку,

Під сонцем підростають.

Зеленими листочками

Всіх радісно вітають

Що це? (рослини)

  • Назвіть, які ви знаєте рослини? Опис рослин.
  • А зараз сюрприз від ведмедика. (Намальований стовбур дерева.)

    Це дерево. Погляньте, який міцний у дерева стовбур. Він щільно вкритий     корою, але йому чогось не вистачає. Ніяк не здогадаюся, що не так? (Дереву  не вистачає зелених листочків.)

  • Давайте виконаємо завдання-загадки і отримаємо за правильні відповіді листочки для нашого дерева.

Дидактична вправа «Третій зайвий»(індивідуальні картки з різними завданнями)

Мета: розвивати логічне мислення та доказове мовлення, вміння виокремлювати серед трьох предметів два за спільними ознаками, пояснюючи свій вибір, закріпити знання про геометричні фігури.

(Існує декілька варіантів «третього зайвого», тому дитина повинна пояснити, за яким принципом діяла, чому обрала той чи інший варіант.)

Дидактична вправа «Закрий фішкою предмет за даним порядком»

Мета: закріпити вміння визначати предмет за порядком, розвивати вміння доводити справу до кінця.(Кожна дитина має свою індивідуальну картку, виконує завдання самостійно за вказівкою вихователя.)

   Закрийте фішкою п’ятий предмет.(Восьмий, четвертий, шостий і. т. д.)

Дидактична вправа «Порахуй і назви»

Мета: закріпити вміння рахувати в межах 9, розвивати увагу, самостійність.

   Порахуйте , будь ласка, скільки кольорових горошин на ваших картках.

   Підніміть картки ті діти, у кого 5 (10, 9, 8, 7, 6, 4, 3) горошин.(Діти виконують завдання.)

      Фізкультхвилинка.

Раз –підняти руки вгору,

Два-нагнутися додолу,

Не згинайте, діти, ноги,

Як торкаєтесь підлоги,

Три, чотири- прямо стати,

Будем знову починати.

Хто зуміє присідати

І ногам роботу дати?

Раз- піднялись, два- присіли,

Хай мужніє наше тіло.

Хто втомився присідати,

Може вже відпочивати.

Руки в боки, руки так,

Руки вгору, як вітряк.

   Наше дерево, завдяки виконаним правильно завданням, зазеленіло. А що йому потрібно для гарного росту, життя? (Повітря, земля, тепло, світло, вода.)

    Так, вода потрібна всім живим істотам.

   Я пропоную трохи проексперементувати з водою. Вона така звична для нас.                             Яка вона буває? (Холодна, прозора, чиста, солодка, кольорова і. т. д.)

     Досліди з водою.

  • Сьогодні метелик подарував нам чудову, цікаву подорож. Ми багато чого з вами згадали, гарно  попрацювали. У нас з вами вийшло справжнє літнє дерево. Я пропоную прикрасити його ще й квітами, щоб наш метелик міг заховатися від дощу і вночі спати в обраній домівці.(Діти роблять квіти з серветок методом скручування, приклеюють їх на гілочки дерева.)

 

docx
Додано
13 лютого 2021
Переглядів
642
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку