КОНСПЕКТ
відкритого заняття
«КРАСА ЗЕМЛІ ТВОЄЇ , УКРАЇНО»
Програмовий зміст: формувати у дітей усвідомлення про приналежність до народу України. Закріпити знання дітей про Батьківщину, яка називається Україною, народ-українців, українці розмовляють українською мовою.
Продовжувати знайомити з колисковими піснями, українським одягом, народними іграми, лікарськими рослинами.
Розвивати мову, пам'ять , інтерес до українських звичаїв, традицій.
Виховувати гордість за себе, за свою країну, вміння бачити красу рідної землі.
Словник: Україна, українці, м'ята , мати-й-мачуха, календула, сорочка, стрічка, чоботи, спідниця, фартух.
Попередня робота: вивчення віршів, колискової, розглядання ляльок в національному одязі, ознайомлення з лікарськими рослинами.
Матеріал: колиска з лялькою, скриня, р/гра «Склади лікарську рослину», картинки лікарських рослин.
Хід
Добрий день наші шановні гості, низький вам уклін. Сподіваємося, що сьогодні буде ясно в нашій залі. Ясно від ваших щирих посмішок, гарного настрою. Сьогодні ми відправимося в цікаву подорож.
-Скажіть , будь ласка, в якій державі ми живемо? Як називаються люди, які живуть в Україні? Пропоную виконати вправу «Чарівна кулька» (діти передають «чарівну кульку» та промовляють «я українець», «я українка».
-Діти, а якою мовою ми говоримо? Давайте послухаємо вірш про рідний край:
Дитина. Ми українці-хлопці та дівчата
Рідний край наш – Україна
Дитина: Рідне небо, ясне сонце,
місяць, зорі срібні.
Рідний народ-українці, всі до нас подібні.
Дитина: Рідний народ шанувати і для нього жити.
Присягаємо наш край рідний, над усе любити.
Дитина: Кохаю край наш дорогий, що зветься Україна.
Вітчизні хочу я своїй зрости достойним сином.
Я впевнена, що всі діти будуть вірними синами і дочками нашої країни.
Колискові пісні мама співала їх кожному з вас, передавала в них любов і ніжність. Лагідність маминого голосу передавалась дитинці і вона ставала також лагідною, як квіточка, що тягнеться своїми пелюсточками до сонця.
-А ви знаєте, про що співається в колискових? (про котика, птахів, вовчика, природу, зорі, місяць).
Пісня колискова
То найперша розмова, пахне вона м'ятою і літом,
Чебрецем і суничним цвітом.
Пісня в мандрівку нас закликає
Чуєте-ось колискова лунає.
(Звучить колискова)
Україна – наша друга матір. А до матері в нашому народі ставимося з великою пошаною. Дитячі сердечка завжди будуть зігрівати своїм теплом любих матусь.
Куди ми підемо – чи то до лісу , чи на луки, поля, скрізь нас привітно зустрічають усмішки рідної землі – чарівні квіти. І всі вони лікарські. Лікарські рослини є тим місточком між людиною і природою, тією рятівною соломинкою, за яку хапається хворий.
-Одже «Назви рослину» (м'ята , подорожник, ромашка)
-Що вони лікують?
-А це календула. Погляньте, які листочки, квіточки. Вона лікує серце, печінку. Збирають квіточки календули, сушать, а потім заварюють лікувальний напій.
Гра «Склади лікарську рослину»
-Що ти склав?
-Рослини всі запам'ятали і хворіти не бажаєм.
4. Зупинка «Ігрова»
Гра називається «Хто швидше складе стрічку»
(діти біжать до стільців де висять стрічки, складають та вертаються назад)
Завжди славились українські матері, бабусі вмінням вишивати. І їхні діти завжди були, немов польові квіточки-гарні та веселі.
Давайте розглянемо одяг, який є в скрині.
-Що це? (сорочка, спідничка, фартушок, хустка, намисто, чобітки, віночок)
-Чого немає в нашому віночку? (стрічок)
-В народі є повір'я : стрічки бережуть наше волосся від чужих очей.
-Діти, а які є стрічки? (різнокольорові).
-Їх треба прив'язувати до віночка у певному порядку. Ось послухайте, як одна дівчинка в'язала стрічки на віночку: сиділа дівчинка на галявині та й плела вінок, подивилася на землю – матінку та й пов'язала першу стрічку – коричневу.
-Що означає? (земля)
А потім пригріло сонечко. Посміхнулась дівчинка і прив'язала – яку стрічку? (жовту)
-Що означає? (сонце)
Гріло сонечко та й вибивалася із землі молода травичка, яку стрічку прив'яжемо? (зелену)
-А потім глянула дівчинка на небо, а воно блакитне, без хмарки і прив'язала блакитну стрічку.
-Що означає (небо)
-А тут почала в'янути без водички травинка. Набігли хмаринки і впали на землю перші краплинки – сині- сині. Що означає? (водичку)
-Зраділа дівчинка і пшеничка. Достигла пшеничка і зібрали люди урожай, напекли хліба. З'їла дівчинка хліба і прив'язала рожеву стрічку. Радісно стало людям у хаті. Стали вони багатими.
Давайте одягнемо вінок ляльці і підемо у веселий танок.
Ось і завершується наша подорож.
Здавна жодне велике свято не обходилося без танцю. Всю душу вкладав в нього народ.
Ось і ми одягнемо ляльці вінок і всі підем у веселий танок.
Танок «Ой, весела дівчина Оленка»
-Діти наша подорож закінчилася. Багато цікавого ви дізналися і розповіли про свій рідний край. Немає кращої землі, ніж наша Україна. Любимо землю її родючі поля і ріки, міста і села в квітучих вінках садів, мову, пісні і таночки.
А наш обов'язок , малята, з вами цю країну і її чарівність зберегти, щоб милуватися полями, лісами, бо більше ніде такого краю не знайти.
Добро хай панує у вашому домі,
і мир нехай буде завжди.
Здоров'я міцного і щедрої долі,
Бажаєм на довгі роки.
Діти прощаються та виходять.