В ГОСТІ ДО БАБУСІ ЗИМИ
Інтегроване заняття з пріоритетом мовленнєвих завдань з використанням елементів ТРВЗ
Мета. Активізувати мовленнєву діяльність дітей за допомогою ігор, вправ, використання елементів ТРВЗ. Формувати вміння активно і творчо мислити. Виховувати бажання підтримувати запропоновану тему розмови, відповідати на запитання, використовувати у відповіді елементи передбачення, порівняння. Вправляти дітей в узгодженні слів у роді, числі, відмінку. Формувати вміння вживати у мовленні різні типи речень, дотримуватись правильного порядку слів у побудові речень. Розвивати активне мовлення, фонематичний слух, естетичне сприймання, уяву, фантазію,творчий потенціал. Виховувати вміння співпрацювати в колективі.
Матеріал: сундучок, штучні сніжинки, зображення зайця, їжачка, лисиці, ведмедя, сніговичок.
Хід заняття.
І. Підготовчий етап
Встаньте, дітки, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться всі до мене,
Посміхніться і до себе.
Привітайтесь: Добрий день!
Хай гарно розпочнеться новий день!
ІІ. Основна частина
- Діти, вранці біля групи я знайшла посилку. Від кого ж ця посилка?
О, тут конверт, може він допоможе нам дізнатися від кого посилка.
Відкриваємо конверт. А тут загадка.
Прийшла до нас бабуся
У білому кожусі
Поля причепурила,
Пухнастим снігом вкрила.
Вгадайте , хто вона,
Бабуся чепурна?
- Про кого ця загадка? Відповідаємо , вживаючи слова: « Я думаю…, я вважаю…, на мою думку…»
- Отже, посилку нам надіслала Зима. Діти, а як ви вважаєте, що може надіслати в посилці Зима? ( Відповіді дітей)
Відкриваємо посилку.
- Ой, діти, а тут сніжинки, а сніжинки незвичайні, до них прикріплені конвертики.
1 сніжинка. Нам Зима приготувала загадки. Спробуємо їх відгадати.
1. На долоню зірка впала,
Я дмухнув – вона розтала.
То не зірка вже, краплинка,
А була вона …
(Сніжинка)
2. Зачепились за карниз
І ростуть носами в низ.
Не морквинки , не цибульки.
А прозорі це … ( бурульки).
3. Він малює на вікні
Гарні квіти крижані,
На дитячих щічках – маки,
З ним узимку дружить всякий.
(Мороз)
4. Скрізь зима,
Та що це, сон?
- Сад цвіте! – гука Антон.
- Білий цвіт он на калині!..
Та ми знаем, що це…
(Іній)
5. Прозорий, як скло,
Та не вставиш у вікно. ( Лід)
6. Коли падаю я з неба,
Люди кажуть: «Так і треба».
Восени тоді вважай —
Буде добрий урожай.
(Сніг)
7. Біга баба між осель
Закрутила карусель. (Завірюха)
2 сніжинка. «Яке слово зайве».
3 сніжинка. Гра «Поліном фантазії»
Мета. Активізувати словник, розвивати асоціативне мислення.
Діти загадують будь-яке слово Для кожного звука діти добирають нові слова. Наприклад, слово «сніг». Розкладаємо його у морфологічній таблиці у верхньому рядку на букви та добираємо під кожною слова, що починаються на таку букву.
СНІГ |
|||
С |
Н |
І |
Г |
СОНЦЕ |
НІС |
ІНЕЙ |
ГІРКА |
СНІЖИНКА |
НАКРИТИ |
ІДЕ |
ГОРОБЕЦЬ |
САНЧАТА |
НЕСЕ |
ІГРАШКА |
ГОРОБИНА |
Слова, що дібрали можна позначити картинками або умовними малюнками.
Довільно обираючи слова по одному з кожного рядочка, діти складають речення
4 сніжинка. Музична фізкультхвилинка.
5 сніжинка. Дидактична гра « Незвичайний килимок »
- Зима нам приготувала незвичайний килимок (килимок зі слідами тварин) , і просить розгадати , хто походив по килимку.
Діти вгадують сліди звірів , вживаючи присвійні прикметники.
6 сніжинка.
Наступна гра « Що переплутав художник»
Діти визначають, що не притаманне для зими.
7 сніжинка
Гра «Добери прикметник»
Зима ( яка ?) - …
Сніг ( який ?) - …
Сонечко ( яке?) -…
8сніжинка.
Гра «Складаємо картину»
Діти вибирають картинки, які характерні для зими.
9 сніжинка .
( Діти , передаючи сніжинку, відповідають, за що вони люблять зиму.)
І нарешті остання сніжиночка.
Вихователь дістає план групи.
-Діти, а що це нам прислала Зима? За цим планом ми, мабуть, знайдемо подарунки від Зими. Хто нас поведе цим шляхом ? ( Діти йдуть за стрілочками на плані).
ІІІ. Підсумок
Ви ,малята, молодці!
До мети своєї йшли,
Подаруночки знайшли.
Ці яблучка смачненькі,
Гарні і кругленькі.
Вітаміни ви вживайте,
Про хвороби забувайте.
До побачення , малята. З повагою Зима.
Кінець заняття.