Заняття для дітей старшої групи " У пошуках Звуковичків"

Про матеріал
Мета: Познайомити дітей зі звуком л, його позначенням буквою Л, закріплювати знання про голосні та приголосні звуки, закріплювати вміння визначати звуки в словах і добирати слова з відповідними звуками, розвивати фонематичний слух, зв’язне мовлення дітей, вміння складати речення за мнемосмужками і будувати їх схеми, закріплювати вміння визначати рід слів-предметів, розвивати вміння працювати в команді, виховувати бажання допомагати товаришам.
Перегляд файлу

Заняття з грамоти

У пошуках Звуковичків

Мета. Познайомити дітей зі звуком л, його позначенням буквою Л, закріплювати знання про голосні та приголосні звуки, закріплювати вміння визначати звуки в словах і добирати слова з відповідними звуками, розвивати фонематичний слух, зв’язне мовлення дітей, вміння складати речення за мнемосмужками і будувати їх схеми, закріплювати вміння визначати рід слів-предметів, розвивати вміння працювати в команді, виховувати бажання допомагати товаришам.

Матеріал: відеозвернення, Гномики-Звуковички, матеріал до дидактичних ігор «Ланцюжок слів», «Чарівні квіти», мнемосмужки, фішки для звукового аналізу слів, фішки для побудови схем речень.

Хід заняття

Організаційний момент.

 Привітання

В добрий день і в добрий час

Завітали ви до нас.

Всіх гостей ми в нас вітаємо,

Подивіться, що ми знаємо.

Доброго ранку!

Ми вас раді вітати!

Підемо разом мандрувати,

Щось цікаве пізнавати.

Гра «Комплімент»

Основна частина

Звучить телефонний дзвінок. На екрані зявляється Дідусь Грамотій і звертається до дітей.

  •          Добрий день, малята. Я Дідусь Грамотій з Країни Звукляндії хочу звернутися до вас за допомогою. В моїй країні трапилася неприємна пригода. Мешканці країни Гномики-Звуковички посварилися і розбіглися, десь заховалися і не хочуть повертатися. Я вас прошу їх знайти і попросити , щоб вони повернулися в Країну Звукляндію. Де їх знайти, я вам надіслав підказки в SMS повідомленнях. До побачення.  Сподіваюся на вашу допомогу.
  •          Перша підказка. « Перший Звуковичок заховався в шухляді предмета, за яким ви їсте, займаєтеся, граєтеся, на місці, де сидить Аня.»                                      

Діти дістають гномика.

  •          Ось ми і знайшли першого Гномика Звуковичка. Він погодиться повернутися в Звукляндію, якщо ми виконаємо завдання.
  1. Виділення звука у вірші.

Чорно,чорно уночі.

Чорні очі у сичів.

Чорні очі, чорні крила.

Чорна тінь усе накрила

  •          Який звук найчастіше чуємо? Назвіть слова із звуком Ч.
  1. Гра « Ехо» ( повторити правильно склади)

Ча- чо- чу

Че- чи- чу

Чо-чу-чі

Ча- чі- чу

  1. Гра « Скажи лагідно»
  2. - Звук Ч на письмі позначається буквою Ч.

Гра « Подружимо звуки» (читання складів)

  •          Молодці! Гарно прочитали і з’явилося сонечко. Але воно світить та   не гріє. Чому? ( Бо немає промінців). А ось і промінці, але щоб їх повернути, потрібно прочитати склади, які на них написані.

Читання складів.

  •          Сонечко засяяло, пригріло і на галявині розквітли квіти. Але налетів злий вітрисько , всі пелюсточки повідривав і розкидав по галявині. Давайте повернемо пелюсточки квіточкам.

Дихальна вправа « Квіточки»

  •          В країні Звукляндії незвичайні квіточки, кожна з них має свій звук. Потрібно віднайти пелюсточки з відповідними картинками, в назвах яких є звук, що позначається буквою, що всерединці.

 

Гра «Поверни пелюсточки квіточці»

 

  •          Розквітли наші квіточки і гномик Звуковичок погодився повернутися в Звукляндію. Що ж відкриваємо другу підказку, але нам потрібно відпочити і набратися сили .

 

                    Фізкультхвилинка .

 

Друга підказка « Цей Звуковичок заховався в кімнаті, в якій ви ,діти, роздягаєтеся, коли приходите в садочок, в дев’ятій шафі.»

Діти знаходять другого Звуковичка.

  •          Які звуки промовляє цей Звуковичок? (голосні). Отже він любить співати, розмовляти, складати різні речення, оповідання. Він вам приготував шифрограму. Потрібно її розшифрувати.

Робота з мнемосмужками ( Діти складають речення і викладають їх схеми).

 

  •          І цей гномик погодився повернутися. Залишилося знайти останнього. Але нам потрібно підзарядитися.

 

                  Нейрогімнастика « Спритні долоньки»

 

  •          Відкриваємо третю підказку « Цей Звуковичок заховався в предметі, в якому ваші прабабусі та прадідусі складали і зберігали одяг» (скриня).

Діти знаходять третього гномика.

  •          Погляньте , який він сором’язливий. І цей гномик приготував вам завдання. Потрібно зробити звуковий аналіз слів.

 

Діти виконують звуковий аналіз слів на індивідуальних картках.

 

  •          Ось ми й знайшли всіх гномиків Звуковичків, виконали всі їхні завдання, але нам потрібно вказати їм шлях, доріжку по якій вони дістануться до Країни Звукляндії. Потрібно побудувати доріжку зі слів- картинок. Кожна наступна картинка повинна починатися тим звуком, яким закінчилося попереднє слово.

 

Дидактична вправа « Ланцюжок зі слів».

 

  •          Ось ми і повернули Звуковичків до Країни Звукляндії і дідусь Грамотій дякує вам за допомогу.
docx
Додано
27 вересня
Переглядів
8
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку