Заняття з грамоти
У пошуках Звуковичків
Мета. Познайомити дітей зі звуком л, його позначенням буквою Л, закріплювати знання про голосні та приголосні звуки, закріплювати вміння визначати звуки в словах і добирати слова з відповідними звуками, розвивати фонематичний слух, зв’язне мовлення дітей, вміння складати речення за мнемосмужками і будувати їх схеми, закріплювати вміння визначати рід слів-предметів, розвивати вміння працювати в команді, виховувати бажання допомагати товаришам.
Матеріал: відеозвернення, Гномики-Звуковички, матеріал до дидактичних ігор «Ланцюжок слів», «Чарівні квіти», мнемосмужки, фішки для звукового аналізу слів, фішки для побудови схем речень.
Хід заняття
Організаційний момент.
Привітання
В добрий день і в добрий час
Завітали ви до нас.
Всіх гостей ми в нас вітаємо,
Подивіться, що ми знаємо.
Доброго ранку!
Ми вас раді вітати!
Підемо разом мандрувати,
Щось цікаве пізнавати.
Гра «Комплімент»
Основна частина
Звучить телефонний дзвінок. На екрані зявляється Дідусь Грамотій і звертається до дітей.
-
Добрий день, малята. Я Дідусь Грамотій з Країни Звукляндії хочу звернутися до вас за допомогою. В моїй країні трапилася неприємна пригода. Мешканці країни Гномики-Звуковички посварилися і розбіглися, десь заховалися і не хочуть повертатися. Я вас прошу їх знайти і попросити , щоб вони повернулися в Країну Звукляндію. Де їх знайти, я вам надіслав підказки в SMS повідомленнях. До побачення. Сподіваюся на вашу допомогу.
-
Перша підказка. « Перший Звуковичок заховався в шухляді предмета, за яким ви їсте, займаєтеся, граєтеся, на місці, де сидить Аня.»
Діти дістають гномика.
-
Ось ми і знайшли першого Гномика Звуковичка. Він погодиться повернутися в Звукляндію, якщо ми виконаємо завдання.
-
Виділення звука у вірші.
Чорно,чорно уночі.
Чорні очі у сичів.
Чорні очі, чорні крила.
Чорна тінь усе накрила
-
Який звук найчастіше чуємо? Назвіть слова із звуком Ч.
-
Гра « Ехо» ( повторити правильно склади)
Ча- чо- чу
Че- чи- чу
Чо-чу-чі
Ча- чі- чу
-
Гра « Скажи лагідно»
-
- Звук Ч на письмі позначається буквою Ч.
Гра « Подружимо звуки» (читання складів)
-
Молодці! Гарно прочитали і з’явилося сонечко. Але воно світить та не гріє. Чому? ( Бо немає промінців). А ось і промінці, але щоб їх повернути, потрібно прочитати склади, які на них написані.
Читання складів.
-
Сонечко засяяло, пригріло і на галявині розквітли квіти. Але налетів злий вітрисько , всі пелюсточки повідривав і розкидав по галявині. Давайте повернемо пелюсточки квіточкам.
Дихальна вправа « Квіточки»
-
В країні Звукляндії незвичайні квіточки, кожна з них має свій звук. Потрібно віднайти пелюсточки з відповідними картинками, в назвах яких є звук, що позначається буквою, що всерединці.
Гра «Поверни пелюсточки квіточці»
-
Розквітли наші квіточки і гномик Звуковичок погодився повернутися в Звукляндію. Що ж відкриваємо другу підказку, але нам потрібно відпочити і набратися сили .
Фізкультхвилинка .
Друга підказка « Цей Звуковичок заховався в кімнаті, в якій ви ,діти, роздягаєтеся, коли приходите в садочок, в дев’ятій шафі.»
Діти знаходять другого Звуковичка.
-
Які звуки промовляє цей Звуковичок? (голосні). Отже він любить співати, розмовляти, складати різні речення, оповідання. Він вам приготував шифрограму. Потрібно її розшифрувати.
Робота з мнемосмужками ( Діти складають речення і викладають їх схеми).
-
І цей гномик погодився повернутися. Залишилося знайти останнього. Але нам потрібно підзарядитися.
Нейрогімнастика « Спритні долоньки»
-
Відкриваємо третю підказку « Цей Звуковичок заховався в предметі, в якому ваші прабабусі та прадідусі складали і зберігали одяг» (скриня).
Діти знаходять третього гномика.
-
Погляньте , який він сором’язливий. І цей гномик приготував вам завдання. Потрібно зробити звуковий аналіз слів.
Діти виконують звуковий аналіз слів на індивідуальних картках.
-
Ось ми й знайшли всіх гномиків Звуковичків, виконали всі їхні завдання, але нам потрібно вказати їм шлях, доріжку по якій вони дістануться до Країни Звукляндії. Потрібно побудувати доріжку зі слів- картинок. Кожна наступна картинка повинна починатися тим звуком, яким закінчилося попереднє слово.
Дидактична вправа « Ланцюжок зі слів».
-
Ось ми і повернули Звуковичків до Країни Звукляндії і дідусь Грамотій дякує вам за допомогу.