Інтегроване заняття в групі раннього віку
«Пепа в дитячому садочку»
Підготувала вихователь - методист
ДНЗ (ясла – садок) №12 міста Києва
Поліщук Ірина Володимирівна
Хід заняття
Лунає дзвоник.
Вихователь: Малята, хто це до нас прийшов? Хочете дізнатися? (так)
Підходять до дверей, а там стоїть спинка Пепа. Вона вітається з дітьми, запитує як їх звати, який у них настрій. Пепа тримає чарівний килимок та пропонує полетіти на ньому до цікавої країни Сенсорики. Малята беруться за краї килимка - подорож починається.
Вихователь: Наша перша зупинка - на галявинці "Пограємось".
-Ви ж любите грати? ЗБЕРИ НАМИСТО
Обладнання: Будь-які предмети з отворами для нанизування різної величина, форми і кольору, шнур або м'яка дріт.
Хід: Вихователь пропонує дитині зібрати намисто, нанизуючи їх на шнур. Показує, як це потрібно робити і пропонує малюкові продовжити. Якщо дитина не може, вихователь допомагає йому.
Можна збирати різні намиста в залежності від того, які цілі переслідуються. Наприклад: намисто, що складаються з кульок і кубиків різного розміру і кольору; з котушок від ниток, макаронІв, колечок, пробок з отворами різних кольорів і розмірів.
Вихователь: Ви добре програлися, молодці. Летимо далі. Друга зупинка - "Веселі чайники"
Чайники вітаються з дітьми, розповідають про себе.
Вихователь: Я чайничок хі - хі. У мене всередині є водичка. Хочете дізнатися, холодна вона чи тепла? Погладьте мене по животику. Яка в мене водичка? (тепла)
Другий чайничок: А я чайничок ха - ха. Погладьте і мій животик. Яка в мене водичка? (холодна)
Вихователь:. Діти, а яку водичку приємно пити?
Експеримент з чайною квіткою.
Попрощаймося з чайниками і летімо далі.
Третя зупинка - "Чарівні коробочки". А де ж вони? Заховались? Пошукаймо. (Діти знаходять коробочки під столом). Де були коробочки? А тепер де? (Кладе на стіл). Так вони на столі.
ЧАРІВНІ КОРОБОЧКИ
Мета: Вчити дітей проштовхувати геометричні форми у відповідні отвори.
Обладнання: Коробки з отворами круглої і квадратної форми і відповідні їм за розміром кубики і кульки.
Хід: Вихователь показує дітям коробочки з «віконцями» і говорить, що в них можна проштовхнути кульки і кубики. Потім обводить пальцем круглий отвір, відзначаючи, що воно кругле, що у нього немає куточків, і проштовхує в нього кульку. Те ж саме робить і з квадратним отвором, відзначаючи, що воно квадратне і у нього є куточки і проштовхує в нього кубик. Далі, завдання виконують діти. При кожному проштовхуванні, вихователь здивовано-захопленим тоном вигукує: «Ой, немає кульки! Ой, немає кубика! », Тим самим, стимулюючи дитини продовжувати гру і викликаючи позитивні емоції.
Також цю гру можна використовувати і для закріплення величини предметів, роблячи в коробках великі і маленькі отвори різних однорідних геометричних форм. Можна додавати отвори і інших геометричних форм, наприклад - трикутні, прямокутні.
Вихователь: Четверта зупинка - "Сумні мавпочки". - Мавпочки журяться, що не можуть розібратися, де чия чашка, ложка. Допоможемо їм? -Це яка мавпочка за величиною? [велика)- Яка їй потрібна чашка? (велика} -А ложка? (теж велика) Візьміть усе це і покладіть перед нею. - А ця мавпочка якої величини? (маленька) Діти, дайте їй чашку та ложку за розміром. Гаразд ми розібралися, що кому треба. Мавпочки вже не журяться й дякують вам за допомогу.
Велика мавпочка пропонує дітям пограти у гру "Де я?" Вихователь піднімає її вгору і запитує: "Де я?" (високо) Так само закріплюються поняття "низько", "далеко", "близько".
Вихователь: Мавпочки, а що це у вас під серветкою? Ой тут склянки. А що в них? (вода) Хочете скуштувати? Ця вода яка на смак? (солона)
А тут який смак заховався? (солодкий) Будьте здорові, мавпочки, й не журіться. Ми летимо далі.
П'ята зупинка - "Чарівний пісок" Ось тепер ми можемо привітатися з пісочком. Вправа «Здрастуй, пісочку!». Давайте привітаємось спочатку одним пальчиком, потім однією долонькою, а тепер двома долоньками. Що ви відчуваєте, пісок який? (прохолодний, гладенький, м’який). Наберіть пісок у кулачок, міцно стисніть і поступово розжимайте .
Вчимося користуватися ножем. З піску пасочки різних форм , ковбаску або батон, який пропонуємо малюкам розрізати за допомогою ножа. Після того, як малюки розріжуть ковбаску – рахуємо кількість шматочків, які вийшли.
Вихователь: А тепер , діти , нам час повертатись до групи.