Конспект
відкритого заняття
з основ безпеки життєдіяльності
«Не жартуйте ви з вогнем, щоб не шкодувати потім»
Підготувала
і провела:
вихователь середньої групи
«Перлинка»
Степанова А.І.
Програмовий зміст: закріплювати знання про причини виникнення пожежі, правила пожежної безпеки, правила поведінки при загорання і задимлення; вправляти у малюванні; розвивати увагу, зв’язне мовлення, почуття рими, загальну і дрібну моторику; виховувати повагу до праці пожежників, відповідальність за свої вчинки, усвідомлене бажання дотримуватись правил пожежної безпеки.
Матеріал: Аудіозаписи: звуки горіння, сирени пожежної машини.
Склеєний з картону конус-факел.
Серветки червоного кольору.
Малюнок із зображенням давніх людей.
Олівці червоного кольору.
Дерев’яні тонкі палички, вирізані з коричневого паперу кола.
Картонне зображення печі.
Стрічки червоного, жовтого, блакитного кольорів.
Лупи.
Залишки згорілої папери на тарілочках.
Каски, вогнегасники, топірці, брандспойти з набору іграшок «Пожежники».
Ляльки, вологі рушники, відра, телефони.
Хід заняття:
– Діти, на наших заняттях, святах, іграх часто бувають гості. Сьогодні гостей у нас багато. Прийшли вихователі з інших груп, ви вже привіталися з ними. І буде ще один, дуже незвичайний гість. Цей гість буває корисним і шкідливим, добрим і злим, помічником і руйнівником. Послухайте його. (Відтворюється аудіозапис звуків горіння).
Я можу захистити.
Я можу освітити.
Я можу нагодувати.
І зігріти я можу.
Я – помічник вам, друже, безвідмовний слуга,
Але не зліть мене даремно.
Адже тоді я перетворююся на злого ворога
З беспощадною жахливою силою.
– Ви вже здогадалися, хто ж буде нашим гостем? Це вогонь.
Вогонь освітлює
– А тепер давайте поміркуємо. як вогонь може висвітлювати, адже ми користуємося електричним освітленням? Якщо електричного освітлення немає, то можна запалити свічку або лампу. Електрикою люди стали користуватися не так давно. А раніше давав їм світло вогонь свічки, Факела. Лампи.
– Я пропоную вам зробити старовинний факел. Візьміть серветку червоного кольору. Зімніть її, не дуже сильно, і вкладіть всередину готового факела (картонного конуса). Підніміть вище ваші факели і покажіть нам.
Вогонь захищає
– У стародавніх людей було багато ворогів, і дуже мало друзів. Вогонь був їхнім головним захисником від диких звірів, бо всі тварини дуже сильно бояться вогню. Тому стародавні люди завжди підтримували вогонь у вогнищі перед своїми оселями. На картинці у вас зображені давні люди біля вогнища. Але вогонь дуже слабкий, маленький. Запаліть велике вогнище – домалюйте полум’я.
Вогонь годує
– А як вогонь може нагодувати? Щоб приготувати їжу, ми запалюємо вогонь на газовій плиті. А як вогонь може нагодувати нас далеко від дому, в лісі, наприклад? Можна приготувати їжу на вогнищі. Давайте зробимо саморобку «шашлик». Візьміть паличку і одягніть на неї паперові круги-шматочки м’яса.
Вогонь зігріває
– Що зігріває нас в квартирах і тут, в дитячому садку? Теплі батареї. Але раніше, коли ще не придумали нагрівати веду і пускати її по трубах в батареї будинків, людей зігрівав вогонь. А знаєте як? Люди обігрівалися за допомогою пічок: в них горіли дрова і вугілля, а від вогню йшло тепло.
Для забави, для гри ви
Сірники до рук не беріть.
Не жартуєте ви з вогнем.
Щоб не шкодувати потім.
Дарма вогню не розпалюйте
І іншим не дозволяйте!
Навіть крихта-вогник
Від пожежі не далекий.
Розгорається вогонь!
Полум’я вище, полум’я крутіше.
Дістає до самої хмари.
(Діти стають у дві шеренги обличчям один до одного. У дітей однієї шеренги в руках червоні стрічки, у іншого – блакитні. Діти з команди «вогонь» повільно йдуть назустріч команді «вода» і махають стрічками).
Але з’явиться вода,
І вогню тоді біда!
(Діти з команди «вода» виступають вперед і махають блакитними стрічками).
Але вітер роздмухує вогонь,
І полум’я знов палахкотить.
(Один з дітей-«вітер» пробігає між шеренгами з султанчік з прозорих пакетів).
Але ми додамо води,
Щоб уникнути біди!
(Діти з команди «вода» виступають вперед і махають блакитними стрічками).
Вихователь ставить запитання, а діти хором повинні відповідати: «Це я, це я, це все мої друзі».
– Хто, почувши запах гару, повідомляє про пожежу?
– Хто з вас, помітивши дим, закричить: «Пожежа, горимо!»
– Хто з вас шаліт з вогнем вранці, ввечері і вдень?
– Хто від маленької сестрички непомітно ховає сірники?
– Хто з вас шаліт з вогнем? Зізнайтеся чесно.
– Даремно вогнища не розпалює і іншим не дозволяє?
– Покажіть «добрий вогонь», зобразіть вогонь «злий», полум’я свічки, багаття, пожежі.
Але якщо раптом біда сталася, що робити?
– Пожежні машини пофарбовані в колір небезпеки в червоний колір і мають звуковий сигнал сирени. (Звучить аудіозапис сирени пожежної машини).
І пожежні миттю
На виклик примчать
Свою справу рятувальники знають:
Шланги довгі тягнуть,
Лихе полум’я заливають водою.
І вдарить струменем крижана вода.
І пожежа потроху згасне…
Ось така трапляється з тими біда.
Хто балує з вогнем даремно.
Діти по черзі набирають номер «101», надягають каску, беруть вогнегасник, розмотують шланг, прикладають до особі мокрий рушник, рятують дитину, сокирою зламують двері, переносять відро з водою.
Пожежа ми швидко переможемо
Якщо зателефонуємо … (101)
У пожежників не марно
Колір машини яскраво … (червоний)
Уздовж по вулиці, як птах,
На пожежу машина … (мчить)
Щоб вогонь нам здолати,
Потрібно вчасно … (встигнути)
При пожежі не позіхай,
Вогонь водою … (заливай)
На пожежі чекає біда,
Якщо скінчиться … (вода)
Знати зобов’язаний кожен мешканець
Де висить (вогнегасник)
Наше заняття підійшло до кінця. Ось ці картинки з зображенням пожежної машини ви можете взяти собі і розфарбувати у вільний час.