Конспект відкритого заняття з основ безпеки життєдіяльності «Не жартуйте ви з вогнем, щоб не шкодувати потім»

Про матеріал
Конспект відкритого заняття з основ безпеки життєдіяльності «Не жартуйте ви з вогнем, щоб не шкодувати потім»
Перегляд файлу

 

 

 

Конспект

відкритого заняття

з основ безпеки життєдіяльності

«Не жартуйте ви з вогнем, щоб не шкодувати потім»

 

 

 

 

 

Підготувала

і провела:

вихователь середньої групи

«Перлинка»

Степанова А.І.

 

Програмовий зміст: закріплювати знання про причини виникнення пожежі, правила пожежної безпеки, правила поведінки при загорання і задимлення; вправляти у малюванні; розвивати увагу, зв’язне мовлення, почуття рими, загальну і дрібну моторику; виховувати повагу до праці пожежників, відповідальність за свої вчинки, усвідомлене бажання дотримуватись правил пожежної безпеки.

 

Матеріал: Аудіозаписи: звуки горіння, сирени пожежної машини.

Склеєний з картону конус-факел.

Серветки червоного кольору.

Малюнок із зображенням давніх людей.

Олівці червоного кольору.

Дерев’яні тонкі палички, вирізані з коричневого паперу кола.

Картонне зображення печі.

Стрічки червоного, жовтого, блакитного кольорів.

Лупи.

Залишки згорілої папери на тарілочках.

Каски, вогнегасники, топірці, брандспойти з набору іграшок «Пожежники».

Ляльки, вологі рушники, відра, телефони.

 

Хід заняття:

 

  1. Сюрпризний момент:

– Діти, на наших заняттях, святах, іграх часто бувають гості. Сьогодні гостей у нас багато. Прийшли вихователі з інших груп, ви вже привіталися з ними. І буде ще один, дуже незвичайний гість. Цей гість буває корисним і шкідливим, добрим і злим, помічником і руйнівником. Послухайте його. (Відтворюється аудіозапис звуків горіння).

Я можу захистити.

Я можу освітити.

Я можу нагодувати.

І зігріти я можу.

Я – помічник вам, друже, безвідмовний слуга,

Але не зліть мене даремно.

Адже тоді я перетворююся на злого ворога

З беспощадною жахливою силою.

– Ви вже здогадалися, хто ж буде нашим гостем? Це вогонь.

 

 

  1. Бесіда.

Вогонь освітлює

– А тепер давайте поміркуємо. як вогонь може висвітлювати, адже ми користуємося електричним освітленням? Якщо електричного освітлення немає, то можна запалити свічку або лампу. Електрикою люди стали користуватися не так давно. А раніше давав їм світло вогонь свічки, Факела. Лампи.

– Я пропоную вам зробити старовинний факел. Візьміть серветку червоного кольору. Зімніть її, не дуже сильно, і вкладіть всередину готового факела (картонного конуса). Підніміть вище ваші факели і покажіть нам.

Вогонь захищає

– У стародавніх людей було багато ворогів, і дуже мало друзів. Вогонь був їхнім головним захисником від диких звірів, бо всі тварини дуже сильно бояться вогню. Тому стародавні люди завжди підтримували вогонь у вогнищі перед своїми оселями. На картинці у вас зображені давні люди біля вогнища. Але вогонь дуже слабкий, маленький. Запаліть велике вогнище – домалюйте полум’я.

Вогонь годує

– А як вогонь може нагодувати? Щоб приготувати їжу, ми запалюємо вогонь на газовій плиті. А як вогонь може нагодувати нас далеко від дому, в лісі, наприклад? Можна приготувати їжу на вогнищі. Давайте зробимо саморобку «шашлик». Візьміть паличку і одягніть на неї паперові круги-шматочки м’яса.

Вогонь зігріває

– Що зігріває нас в квартирах і тут, в дитячому садку? Теплі батареї. Але раніше, коли ще не придумали нагрівати веду і пускати її по трубах в батареї будинків, людей зігрівав вогонь. А знаєте як? Люди обігрівалися за допомогою пічок: в них горіли дрова і вугілля, а від вогню йшло тепло.

  1. Читання вірша.

Для забави, для гри ви

Сірники до рук не беріть.

Не жартуєте ви з вогнем.

Щоб не шкодувати потім.

Дарма вогню не розпалюйте

І іншим не дозволяйте!

Навіть крихта-вогник

Від пожежі не далекий.

 

 

  1. Рухлива гра «Вогонь і вода»

Розгорається вогонь!

Полум’я вище, полум’я крутіше.

Дістає до самої хмари.

(Діти стають у дві шеренги обличчям один до одного. У дітей однієї шеренги в руках червоні стрічки, у іншого – блакитні. Діти з команди «вогонь» повільно йдуть назустріч команді «вода» і махають стрічками).

Але з’явиться вода,

І вогню тоді біда!

(Діти з команди «вода» виступають вперед і махають блакитними стрічками).

Але вітер роздмухує вогонь,

І полум’я знов палахкотить.

(Один з дітей-«вітер» пробігає між шеренгами з султанчік з прозорих пакетів).

Але ми додамо води,

Щоб уникнути біди!

(Діти з команди «вода» виступають вперед і махають блакитними стрічками).

  1. Дидактична гра «Слухай уважно»

Вихователь ставить запитання, а діти хором повинні відповідати: «Це я, це я, це все мої друзі».

– Хто, почувши запах гару, повідомляє про пожежу?

– Хто з вас, помітивши дим, закричить: «Пожежа, горимо!»

– Хто з вас шаліт з вогнем вранці, ввечері і вдень?

– Хто від маленької сестрички непомітно ховає сірники?

– Хто з вас шаліт з вогнем? Зізнайтеся чесно.

– Даремно вогнища не розпалює і іншим не дозволяє?

  1. Ігри-пантоміми:

– Покажіть «добрий вогонь», зобразіть вогонь «злий», полум’я свічки, багаття, пожежі.

Але якщо раптом біда сталася, що робити?

– Пожежні машини пофарбовані в колір небезпеки в червоний колір і мають звуковий сигнал сирени. (Звучить аудіозапис сирени пожежної машини).

І пожежні миттю

На виклик примчать

Свою справу рятувальники знають:

Шланги довгі тягнуть,

Лихе полум’я заливають водою.

І вдарить струменем крижана вода.

І пожежа потроху згасне…

Ось така трапляється з тими біда.

Хто балує з вогнем даремно.

  1. Естафета «На пожежі»

Діти по черзі набирають номер «101», надягають каску, беруть вогнегасник, розмотують шланг, прикладають до особі мокрий рушник, рятують дитину, сокирою зламують двері, переносять відро з водою.

  1. Дидактична гра «Доскажи слівце»

Пожежа ми швидко переможемо

Якщо зателефонуємо … (101)

У пожежників не марно

Колір машини яскраво … (червоний)

Уздовж по вулиці, як птах,

На пожежу машина … (мчить)

Щоб вогонь нам здолати,

Потрібно вчасно … (встигнути)

При пожежі не позіхай,

Вогонь водою … (заливай)

На пожежі чекає біда,

Якщо скінчиться … (вода)

Знати зобов’язаний кожен мешканець

Де висить (вогнегасник)

  1. Підсумок заняття. Питання до дітей.

Наше заняття підійшло до кінця. Ось ці картинки з зображенням пожежної машини ви можете взяти собі і розфарбувати у вільний час.

  • Про що ми говорили на занятті?
  • Що нового ви дізнались?
  • Що було найскладнішим?
  • Що найбільше запам’яталось? Сподобалось?
  • Що розповісте батькам?

 

 

 

docx
Додано
19 вересня 2019
Переглядів
3641
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку