КОНСПЕКТ заняття з дослідно-експерементальної діяльності
з дітьми старшого дошкільного віку
КОНСПЕКТ
заняття з дослідно-експерементальної
діяльності
з дітьми старшого дошкільного віку
Підготувала і провела
вихователь старшої групи
Степанова А.І.
Програмовий зміст: продовжувати знайомити дітей з властивостями піску (вологий, сухий, сиплеться, ліпиться); розвивати мовну активність, логічне мислення за допомогою вирішення проблемних ситуацій; збагачувати пізнавальний емоційний і сенсорний досвід дітей про властивості піску за допомогою прийомів експериментування (дослідів); виховувати бажання займатися, вміння доводити розпочату справу до кінця.
Матеріал: лист від Феї, розрізні картинки- пазл піску, тарілки з сухим піском, лупи, вода, лопатки, паски, стаканчики з водою, миска з водою.
Хід заняття
Зібрались всі діти в круг,
Я твій друг, і ти мій друг.
Разом за руки візьмемось,
І друг другу посміхнемось.
-Діти, подивіться, що це лежить на столі?
Вірно, це лист від Феї. Послухайте, що вона нам пише:
«Любі друзі! Вітаю! Багато хорошого про вас чула, які ви сміливі, вмілі, що багато різних дослідів знаєте. Тому хочу попросити у вас допомоги. Мені потрібно досліджувати речовину для будівництва чарівного замку. А яке вам підкаже картинка, яку я вам відправила. Не відмовте в моєму прохання.
Ваша казкова Фея.»
-Діти, ви згодні допомогти Феї? (так)
- У конверті лежать чарівні картинки (Дістаю і викладаю на стіл) Вам потрібно зібрати маленькі картинки в одну велику і ви побачите, яка речовина ми будемо досліджувати.
- Що зображено на зібраної картині? (Пісок)
- Як ви думаєте, що ми будемо з вами дослідити? (Пісок)
- Для цього нам потрібно пройти в лабораторію.
- Перш ніж йти в нашу лабораторію, нам потрібно повторити правила безпеки:
- Які правила безпеки ви знаєте? (Сидіти спокійно, не брати пісок в рот, не обсипатися піском, не терти очі брудними руками) Чому?
-Діти, на столі стоять тарілки з піском. Подивіться на нього, візьміть щіпку піску. Що ви помітили? Який пісок? (сипкий, сухий)
А що сталося з піском?
Спробуйте зробити паску. Вийде? (ні) Чому? (відповіді дітей)
Подивіться крізь лупу, який пісок?
-А тепер повернемось до пісочниці.
Візьміть трохи піску з пісочниці, який він? (мокрий)
А він ліпиться?
Візьміть паски та зробіть фігури з піску біля пісочниці.
А як пісок став мокрим?
Правильно, я його полила.
Пропоную і вам самостійно зробити мокрий пісок
(діти діляться парами та наливають у пісок воду)
-Я дивлюсь ви втомились, давайте потанцюємо та відпочинемо, а потім продовжимо.
-А як ви гадаєте, що тяжеліше: пісок чи вода?
Зараз перевіримо.
Зараз у миску з водою насипемо трохи піску, якщо потоне, то тяжеліше, якщо вспливе – легше.
А скажіть, пісок зник у воді? (ні) Чому? (відповіді дітей)
Тому що пісок не розчиняється у воді.
- Що нового ви дізнались про властивості піску?
- А що знали раніше?
- Що розповісте батькам?
- А тепер я пропоную вам допомогти Феї та прибрати пісок у пісочницю.