Дослідницька діяльність з дітьми старшого дошкільного віку

Про матеріал

КОНСПЕКТ заняття з дослідно-експерементальної діяльності

з дітьми старшого дошкільного віку

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КОНСПЕКТ

заняття з дослідно-експерементальної

діяльності

з дітьми старшого дошкільного віку

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала і провела

вихователь старшої групи

Степанова А.І.

 

 

 

          Програмовий зміст: продовжувати знайомити дітей з властивостями піску (вологий, сухий, сиплеться, ліпиться); розвивати мовну активність, логічне мислення за допомогою вирішення проблемних ситуацій; збагачувати пізнавальний емоційний і сенсорний досвід дітей про властивості піску за допомогою прийомів експериментування (дослідів); виховувати бажання займатися, вміння доводити розпочату справу до кінця.

          Матеріал: лист від Феї, розрізні картинки- пазл піску, тарілки з сухим піском, лупи, вода, лопатки, паски, стаканчики з водою, миска з водою.

Хід заняття

  1. Організаційний момент. Психогімнастика.

Зібрались всі діти в круг,

Я твій друг, і ти мій друг.

Разом за руки візьмемось,

І друг другу посміхнемось.

  1. Ігровий прийом. Надходження листа від Феї.

-Діти, подивіться, що це лежить на столі?

Вірно, це лист від Феї. Послухайте, що вона нам пише:

«Любі друзі! Вітаю! Багато хорошого про вас чула, які ви сміливі, вмілі, що багато різних дослідів знаєте. Тому хочу попросити у вас допомоги. Мені потрібно досліджувати речовину для будівництва чарівного замку. А яке вам підкаже картинка, яку я вам відправила. Не відмовте в моєму прохання.

Ваша казкова Фея.»

-Діти, ви згодні допомогти Феї? (так)

- У конверті лежать чарівні картинки (Дістаю і викладаю на стіл) Вам потрібно зібрати маленькі картинки в одну велику і ви побачите, яка речовина ми будемо досліджувати.

- Що зображено на зібраної картині? (Пісок)

- Як ви думаєте, що ми будемо з вами дослідити? (Пісок)

- Для цього нам потрібно пройти в лабораторію.

- Перш ніж йти в нашу лабораторію, нам потрібно повторити правила безпеки:

- Які правила безпеки ви знаєте? (Сидіти спокійно, не брати пісок в рот, не обсипатися піском, не терти очі брудними руками) Чому?

  1. Дослід 1.

-Діти, на столі стоять тарілки з піском. Подивіться на нього, візьміть щіпку піску. Що ви помітили? Який пісок?  (сипкий, сухий)

А що сталося з піском?

Спробуйте зробити паску. Вийде? (ні) Чому? (відповіді дітей)

Подивіться крізь лупу, який пісок?

  1. Дослід 2.

-А тепер повернемось до пісочниці.

Візьміть трохи піску з пісочниці, який він? (мокрий)

А він ліпиться? 

Візьміть паски та зробіть фігури з піску біля пісочниці.

А як пісок став мокрим?

Правильно, я його полила.

Пропоную і вам самостійно зробити мокрий пісок

(діти діляться парами та наливають у пісок воду)

  1. Музична фізхвилинка.

-Я дивлюсь ви втомились, давайте потанцюємо та відпочинемо, а потім продовжимо.

  1. Дослід 3.

-А як ви гадаєте, що тяжеліше: пісок чи вода?

Зараз перевіримо.

Зараз у миску з водою насипемо трохи піску, якщо потоне, то тяжеліше, якщо вспливе – легше.

А скажіть, пісок зник у воді? (ні) Чому? (відповіді дітей)

Тому що пісок не розчиняється у воді.

  1. Підсумок заняття. Трудова діяльність.

- Що нового ви дізнались про властивості піску?

- А що знали раніше?

- Що розповісте батькам?

- А тепер я пропоную вам допомогти Феї та прибрати пісок у пісочницю.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
19 вересня 2019
Переглядів
272
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку