Дослідницька діяльність з дітьми старшого дошкільного віку

Про матеріал

КОНСПЕКТ заняття з дослідно-експерементальної діяльності

з дітьми старшого дошкільного віку

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КОНСПЕКТ

заняття з дослідно-експерементальної

діяльності

з дітьми старшого дошкільного віку

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала і провела

вихователь старшої групи

Степанова А.І.

 

 

 

          Програмовий зміст: продовжувати знайомити дітей з властивостями піску (вологий, сухий, сиплеться, ліпиться); розвивати мовну активність, логічне мислення за допомогою вирішення проблемних ситуацій; збагачувати пізнавальний емоційний і сенсорний досвід дітей про властивості піску за допомогою прийомів експериментування (дослідів); виховувати бажання займатися, вміння доводити розпочату справу до кінця.

          Матеріал: лист від Феї, розрізні картинки- пазл піску, тарілки з сухим піском, лупи, вода, лопатки, паски, стаканчики з водою, миска з водою.

Хід заняття

  1. Організаційний момент. Психогімнастика.

Зібрались всі діти в круг,

Я твій друг, і ти мій друг.

Разом за руки візьмемось,

І друг другу посміхнемось.

  1. Ігровий прийом. Надходження листа від Феї.

-Діти, подивіться, що це лежить на столі?

Вірно, це лист від Феї. Послухайте, що вона нам пише:

«Любі друзі! Вітаю! Багато хорошого про вас чула, які ви сміливі, вмілі, що багато різних дослідів знаєте. Тому хочу попросити у вас допомоги. Мені потрібно досліджувати речовину для будівництва чарівного замку. А яке вам підкаже картинка, яку я вам відправила. Не відмовте в моєму прохання.

Ваша казкова Фея.»

-Діти, ви згодні допомогти Феї? (так)

- У конверті лежать чарівні картинки (Дістаю і викладаю на стіл) Вам потрібно зібрати маленькі картинки в одну велику і ви побачите, яка речовина ми будемо досліджувати.

- Що зображено на зібраної картині? (Пісок)

- Як ви думаєте, що ми будемо з вами дослідити? (Пісок)

- Для цього нам потрібно пройти в лабораторію.

- Перш ніж йти в нашу лабораторію, нам потрібно повторити правила безпеки:

- Які правила безпеки ви знаєте? (Сидіти спокійно, не брати пісок в рот, не обсипатися піском, не терти очі брудними руками) Чому?

  1. Дослід 1.

-Діти, на столі стоять тарілки з піском. Подивіться на нього, візьміть щіпку піску. Що ви помітили? Який пісок?  (сипкий, сухий)

А що сталося з піском?

Спробуйте зробити паску. Вийде? (ні) Чому? (відповіді дітей)

Подивіться крізь лупу, який пісок?

  1. Дослід 2.

-А тепер повернемось до пісочниці.

Візьміть трохи піску з пісочниці, який він? (мокрий)

А він ліпиться? 

Візьміть паски та зробіть фігури з піску біля пісочниці.

А як пісок став мокрим?

Правильно, я його полила.

Пропоную і вам самостійно зробити мокрий пісок

(діти діляться парами та наливають у пісок воду)

  1. Музична фізхвилинка.

-Я дивлюсь ви втомились, давайте потанцюємо та відпочинемо, а потім продовжимо.

  1. Дослід 3.

-А як ви гадаєте, що тяжеліше: пісок чи вода?

Зараз перевіримо.

Зараз у миску з водою насипемо трохи піску, якщо потоне, то тяжеліше, якщо вспливе – легше.

А скажіть, пісок зник у воді? (ні) Чому? (відповіді дітей)

Тому що пісок не розчиняється у воді.

  1. Підсумок заняття. Трудова діяльність.

- Що нового ви дізнались про властивості піску?

- А що знали раніше?

- Що розповісте батькам?

- А тепер я пропоную вам допомогти Феї та прибрати пісок у пісочницю.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мухіна Людмила В`ячеславівни
    Дякую, дуже гарний план заняття!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
19 вересня 2019
Переглядів
2653
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку