Інтегроване заняття з комунікативно - мовленнєвої та художньо - естетичної діяльності для дітей логопедичної групи, на тему : "Допоможемо зайчатам"

Про матеріал
закріпити знання дітьми основної сюжетної лінії та персонажів відомих казок, залучати до активної комунікації за їх змістом. Продовжувати вчити дітей моделювати сюжет казки з використанням предметів – замісників. Вправляти дітей в інтонаційно виразній передачі голосів та інтонацій персонажів казки під час її театралізації.
Перегляд файлу

                                «Допоможемо зайчатам»

Програмовий зміст: закріпити знання дітьми основної сюжетної лінії та персонажів відомих казок, залучати до активної комунікації за їх змістом. Продовжувати вчити дітей моделювати сюжет казки з використанням предметів – замісників. Вправляти дітей в інтонаційно виразній передачі голосів та інтонацій персонажів казки під час її театралізації.

                                                  Хід заняття

Організаційний момент:

Вихователь: -Добрий день, мої малята, любі хлопчики й дівчата. Сьогодні до нас завітали гості, давайте ми з ними привітаємося.

Доброго ранку, доброго дня

Хай плещуть долоньки.

Тупотять ніжки,

Працюють голівки.

Я вас вітаю, люблю пізнаю,

Бо ми зібралися в одному садку.

 

Вихователь: Діти, я запрошую вас підійти до куточка природи. Подивіться, до нас залетіла чарівна сніжинка, вона принесла нам загадку.  Відгадаємо?!

Сніг на полях

Лід на річках

Вітер гуляє

Коли це буває?

Діти: - Зима!

Вихователь: - Правильно, діти, зараз у нас зима. А як називається перший зимовий місяць?  (грудень).

Д/ вправа  «Продовж прислів’я»

Вихователь: Зараз ми з вами пограємо у гру «Продовж прислів’я», я почну, а ви продовжити:

Багато снігу – багато хліба.

Лютий наступає, мороз людей обіймає.

Зимою деньок, як комарів носок.

Такий мороз, аж зорі скачуть.

Зима спитає, що літо припасло.

Вихователь: Зараз я вам пропоную розповісти про зиму за допомогою картинок. (підібрати прикметники до слова Зима.)

Сюжетні картинки про зиму: 

Якщо у нас є вода і мороз, що утворюється?

Вода + Мороз = Крига (крижана)

Вітер + Сніжинки = Віхола (засніжена)

Лижі + Гірка = Зимові розваги (весела)

Дід Мороз + Ялинка = Новий рік (святкова)

Вихователь: -Діти, ви чули, що це за звуки? Зараз піду подивлюся.

(Вихователь заводить дівчинку з лижами в руках)

Дівчинка: - Добрий день, дітки. Я завітала до вас бо мені потрібна ваша допомога!

Вихователь:

Дівчинка:  Лисичка зруйнувала домівку зайчиків, вони замерзають та голодні. Давайте підемо до лісу, знайдемо звірят та спробуємо їм допомогти.

Ритмічна розминка (різні види ходьби)

Дівчинка: Зимонька до нас прийшла

                 Сніг пухнастий принесла

І летять, летять сніжинки

На дерева на стежинки

У заметах сніг лежить

Під ногами він скрипить

А тепер на лижі стали

І до зайчиків помчали

(артикуляційна вправа)

Ас-ас-ас- падає сніжок на нас.

Си-си-си- заморозимо носи.

Са-са-са- яка кругом краса.

Ас- ас- ас- прийшла зима до нас.

Вихователь:   Ой, ви чули, хто це плаче під ялинкою? Але під ялинкою багато снігу,  давайте роздмухаємо сніжинки та побачимо хто це плаче.

Вправа для дихання «Подуй на сніжинку»

(Круг ялинки лежать сніжинки – шматочки вати)

Вихователь: - Візьміть кожен свою сніжинку, покладіть на руку, набираємо повні легені повітря, вдихаємо через ніс, видих через рот, губи трубочкою і дмухнули. Подивіться, малята, ось хто плакав під ялинкою. Хто це?

Діти: Це зайчата.

 (Діти знаходять за ялинкою зайчат. Раптом з’являється лисичка, яка хоче з’їсти зайчат.)

Дівчинка: - На тобі пиріжків, тільки не їж зайчат (віддає лисичці тарілочку з пирогами)

Дівчинка: - Вам холодно, бідненькі?

Зайчата: - Так, холодно, змерзли ми!

       -Ди-ди-ди!

(Дівчинка вкриває їх своєю хусткою. Зайчата дякують дівчинці.)

Вихователь: Діти, з якої казочки ці герої?

Діти: Так, ця  казочка називається «Дівчинка та зайці».

Зверніть увагу, що зима не лише весела пора року, вона ще й перевіряє на добро. Адже в холодну пору сильні і ситі повинні піклуватися про голодних і слабких.

Вихователь: Дітки, давайте з вами присядемо  тут на галявині, трішки відпочинемо та пригадаємо казочку «Дівчинка і зайці».

(Діти сідають у спільне коло.)

Зв’язне мовлення. Ведення діалогу.

  •                   Як на вашу думку, чому маленьку дівчинку можна назвати сильною і сміливою?
  •                    
  •                   Сподобалось вам спостерігати за життям зайчиків? (Так)
  •                   Скільки зайчиків дівчинка зустріла у лісі? (Вона зустріла два зайчика)
  •                   Як змогла дівчинка зігріти зайчат? (Дівчинка дала їм свою хустинку)
  •                   Зайчикам стало тепліше? (Трішки стало тепліше)
  •                   А що хотіла зробити лисиця? (Вона хотіла з’їсти зайчиків)
  •                   Як дівчинці вдалося перехитрити лисицю? (Дівчинка віддала пиріжки лисиці)
  •                   Що дівчинка зробила щоб зайчата перезимували безпечно? (Вона збудувала хатинку для них)

Вихователь: Молодці з усім впоралися. А тепер давайте збудуємо зайчикам  хатинки зі своїх з’єднаних рук.

(Дві підгрупи будують хатинку для кожного зайчика)

Вихователь: Але є  ще зайчики в лісі, які не мають будиночка. Давайте побудуємо казкову хатинку та прикрасимо її.

(Запрошуємо дітей створити Будиночок для зайців за допомогою різних видів крупи)

Діти сідають, перед кожним на столі розкладені раніше намальовані будиночки. Запропонувати дітям утеплити домівку для зайчиків за допомогою манки в білий колір та запалити світло у віконечку за допомогою пшона.

Вихователь: Діти, чи сподобалася вам наша подорож? А ось дивіться і лисичка наша подобріла, хоче з нами подружитися та вирішила поділитися з нами пиріжками.

docx
Додано
9 грудня 2021
Переглядів
497
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку