МАТЕМАТИКА
Тема. Усна та письмова нумерація чисел 11-100. Десятковий склад числа. Двоцифрові числа. Попереднє й наступне число до будь-якого числа в межах 100. Розряди двоцифрового числа: розряд десятків, розряд одиниць.
Мета: ознайомити з усною та письмовою нумерацією чисел 11 – 100; вчити визначати попереднє й наступне число до будь-якого числа в межах 100; формувати вміння утворювати двоцифрове число та визначати кількість одиниць певного розряду в цих числах; формувати математичну компетентність; розвивати увагу, пам’ять, критичне мислення; виховувати старанність, повагу до людей різних професій.
Хід заняття
І . Вступна частина заняття
-
Привітання до гостей
-
Математика вимагає багато розумових зусиль, тому спочатку потрібно потренувати клітини мозку та налаштувати його на гарну роботу.
-
Лаксики пропонують нам Нейробіку
-
Клітини мозку розім’яли, тепер продовжуємо розминку разом із нашими друзями лаксиками. Наразі у нас «Математична розминка»
-
«Математична розминка»
-
Назвіть попереднє до 5, 7, 9.
-
Наступне… 2,5.
-
Назвіть числа більші 4-х, де вони стоять у числовому ряді?
-
… менші 4, де вони стоять у числовому ряді?
-
Які математичні операції ви знаєте? (об’єднання та вилучення)
-
Яку дію виконуємо при операції об’єднання?
-
Яку дію виконуємо при операції вилучення?
-
А тепер лаксики пропонують виконати нам завдання №2 на полі с.3
– Запишіть числа більші 5 (діти вибігають писати на дошці)
- від кожного з них відніміть 1;
- Яка закономірність зменшення числа на 1?
- внизу запишіть числа менші за 5;
- до кожного з них додайте число 1.
- Яка закономірність збільшення числа на 1? Висновок
- Лаксики спостерігали за нашою розумовою розминкою та за тим, як ви записували числа, і побачили, що дехто з учнів не зовсім красиво написав цифру 5. Тому вони запропонували вам прописати цю цифру на дошках, щоб пересвідчитись у тому, що ви вмієте гарно писати. Але перед цим ви обов’язково подивіться на написання цифри 5.
-
Каліграфічна хвилинка 5 (Слайд 1)
-
Діти на дошках 5
-
Лаксики задоволені, тому продовжуємо нашу «Математичну розминку»
-
Порахувати десятками в прямому і зворотному порядку.
Насті рахують у прямому.
Хлопці рахують у зворотному порядку.
-
Приклади
(Слайд 2) - слово «швачка»
20+30=50-а 80-20=60-ч
40+50=90-к 70-30=40-в
70+30=100-а 40-10=30-ш
-
Що означає це слово? (професія) (Слайд 3)
-
Робота за сюжетним малюнком дня на с. 2-3.
-
Люди яких професій зображені на сюжетному малюнку?
-
Скільки дівчаток?
-
Скільки хлопчиків?
-
Складіть задачу на об’єднання об’єктів. ( На дошці таблиці)
-
Складіть задачу на різницеве порівняння.
8.Задача № 4 (моделі креслять на листочках)
-
Лаксики задоволені тим, що ви вмієте складати задачі, але ще хочуть перевірити, чи вмієте ви їх записувати. Тому пропонують вам розв’язати задачу на с.8.
-
Читання задачі.
-
Про кого йдеться у задачі?
-
Яку роботу вона виконувала?
-
Скільки пришила? 4 – це ціле чи частина? Підкреслюємо зеленим олівцем.
-
Скільки залишилося пришити? – 6 – це ціле чи частина? Підкреслюємо червоним.
-
Що запитується? Скільки потрібно було пришити. Це ціле чи частина? Ціде – підкреслюємо синім.
Лаксик пропонує записати умову задачі за допомогою моделі ___________________________
-
Молодці. Зафарбуйте кружечок, якщо можете навчити лаксиків розв’язувати таку задачу. Якщо затрудняєтесь – зафарбуйте половину кружечка.
-
Лаксики задоволені вашою роботою. Вони бачать, що ви всі втомились, тому пропонують нам відпочити, виконати фізичні вправи з нашого журналу.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
-
Лаксики з нами теж відпочили.
ІІ. Основна частина заняття
-
Завдання на с. 8.
-
Ви знаєте, що наближається жіноче свято. От і Лаксик Тук хотів би на занятті арт технології виготовити й подарувати своїй подружці Таї подарунок – аплікацію, саме таку, як на с.8 у 1 завданні. Йому потрібно прикрасити її саме ґудзиками, але він не може полічити їх усі. Тому він просить допомоги у нас. Давайте допоможемо порахувати і навчимо його записувати числа 2-го десятка.
-
Скільки…. гудзиків? 2 5 6 6 18
-
Хто зможе записати визначену кількість? (1 біля дошки)
-
Яке це число? Двоцифрове
-
Тому скількома цифрами воно записується?
-
Як воно утворилося?
-
Давайте розглянемо скільки ґудзиків у нижньому ряді?
-
скільки ґудзиків у верхньому ряді?
-
8 на 10 утворилося число 18
-
А тепер давайте навчимо лаксиків утворювати числа 2-го десятка.
-
Записування чисел у зошит (№2) Закріплення на числовому ряді:
-
Назви це число…..
-
Покажи число 13,17, 19, 16
-
Попереднє до ….
-
Наступне до …..
-
Лаксик дуже задоволений, що вже може виготовити і подарувати аплікацію. Зафарбуйте кружечок олівцем зеленого кольору.
-
Зарядка для очей.
Оченята роблять вправи
Вліво – вправо / 2рази
Потім - вгору, потім – вниз,
Оченятами дивись.
-
Переходимо до більш важкого завдання. Я, навіть, не знаю, чи впораєтесь ви з ним.
-
Робота з рахівницями.
-
Відкладіть 5 фішок. Яке число? 5.
-
На другому дротику відкладіть 4 фішки. Яке число? 4 десятки.
-
4 десятки та 5 одиниць – яке число - 45.
Зверніть увагу, що таке число ми називаємо двома словами одне з яких кругле, а друге одноцифрове.
-
5 одиниць на 1-му дротику - це розряд одиниць, а 4 одиниці на 2-му дротику – це розряд десятків.
-
Таким чином записувати у розрядну таблицю числа будемо так як на рахівниці ви виклали число 45(на 1-му місці справа – одиниці, а на 2-му - десятки)
-
Завдання №6 (запис у розрядну таблицю) (слайд 9)
83, 58, 25, 96. ( Слайд 4)
-
Відкладіть число….. на рахівниці. Зафарбуйте кружечок.
-
Діти, ви так порадували і лаксиків , і мене, і гостей, що справились з таким складним завданням.
ІІІ. Заключна частина заняття
-
Після сьогоднішнього заняття чого ви зможете навчити лаксиків?
-
Як утворити число 13?
-
Як утворити число75?
-
Які є розряди чисел?
-
На якому місці у розрядній таблиці стоять десятки?
-
Лаксики дуже задоволені вашою роботою, тому зараз вони вам пропонують відпочити і переглянути релаксхвилинку.
Релаксхвилинка