Зберігаємо спокій. Віримо в ЗСУ. Разом до перемоги! 🇺🇦

Інтегроване заняття з математики для 1 класу

Про матеріал

Інтегроване заняття з математики та логіки на тему: Усна та письмова нумерація чисел 11-100. Десятковий склад числа. Двоцифрові числа. Попереднє й наступне число до будь-якого числа в межах 100. Розряди двоцифрового числа: розряд десятків, розряд одиниць.

Перегляд файлу

МАТЕМАТИКА                

 

Тема. Усна та письмова нумерація чисел 11-100. Десятковий склад числа. Двоцифрові числа. Попереднє й наступне число до будь-якого числа в межах 100. Розряди двоцифрового числа: розряд десятків, розряд одиниць.

Мета: ознайомити з усною та письмовою нумерацією чисел 11 – 100; вчити визначати попереднє й наступне число до будь-якого числа в межах 100; формувати вміння утворювати двоцифрове число та визначати кількість одиниць певного розряду в цих числах; формувати математичну компетентність; розвивати увагу, пам’ять, критичне мислення; виховувати старанність, повагу до людей різних професій.

                                              Хід заняття

І . Вступна частина заняття

  1. Привітання до гостей

 

  • Математика вимагає багато розумових зусиль, тому спочатку потрібно потренувати клітини мозку та налаштувати його на гарну роботу.

 

  1.  Лаксики пропонують нам Нейробіку
  • Клітини мозку розім’яли, тепер продовжуємо розминку разом із нашими друзями  лаксиками. Наразі у нас «Математична розминка»

 

  1.  «Математична розминка»
  • Назвіть попереднє до 5,  7, 9.
  • Наступне… 2,5.

 

  • Назвіть числа більші  4-х, де вони стоять у числовому ряді?
  •  … менші 4, де вони стоять у числовому ряді?

 

  • Які математичні операції ви знаєте? (об’єднання та вилучення)
  • Яку дію виконуємо при операції об’єднання?
  • Яку дію виконуємо при операції вилучення?

 

  • А тепер лаксики  пропонують виконати нам завдання №2 на полі с.3

 

– Запишіть  числа більші  5 (діти вибігають писати на дошці)

-  від кожного з них відніміть 1;

 

- Яка закономірність зменшення числа на 1?

 

- внизу запишіть числа менші за 5;

- до кожного з них додайте число 1.

 

- Яка закономірність збільшення числа на 1?  Висновок

 

- Лаксики спостерігали за нашою розумовою розминкою та за тим, як ви записували числа, і побачили, що дехто з учнів не зовсім красиво написав цифру 5. Тому вони запропонували вам прописати цю цифру на дошках, щоб пересвідчитись у тому, що ви вмієте гарно писати. Але перед цим ви обов’язково подивіться на написання цифри 5.

 

  1. Каліграфічна хвилинка 5   (Слайд 1)
  2. Діти на дошках 5

 

  • Лаксики задоволені, тому продовжуємо нашу «Математичну розминку»

 

 

  1. Порахувати десятками в прямому і зворотному порядку.

Насті  рахують у прямому.

Хлопці рахують у зворотному порядку.

 

  1.  Приклади

(Слайд 2)  -  слово «швачка»

20+30=50-а                                   80-20=60-ч

40+50=90-к                                   70-30=40-в

70+30=100-а                                 40-10=30-ш

 

  •    Що означає це слово? (професія)     (Слайд 3)
  •    Хто така швачка?

 

 

  1. Робота за сюжетним малюнком  дня на с. 2-3.
  • Люди  яких професій зображені на сюжетному малюнку?

 

  • Скільки дівчаток?
  • Скільки хлопчиків?
  • Складіть задачу на  об’єднання об’єктів.     ( На дошці таблиці)
  • Складіть задачу на  різницеве порівняння.

 

8.Задача № 4 (моделі креслять на листочках)

  • Лаксики задоволені тим, що ви вмієте складати задачі, але ще хочуть перевірити, чи вмієте ви їх записувати. Тому пропонують вам розв’язати задачу на с.8.
  • Читання задачі.
  • Про кого йдеться у задачі?
  • Яку роботу вона виконувала?
  • Скільки пришила? 4 – це ціле чи частина? Підкреслюємо зеленим олівцем.
  • Скільки залишилося пришити? – 6 – це ціле чи частина? Підкреслюємо червоним.
  • Що запитується? Скільки потрібно було пришити. Це ціле чи частина? Ціде – підкреслюємо синім.

 

         Лаксик пропонує записати умову задачі за допомогою моделі                                                                                              ___________________________

 

 

  • Молодці.   Зафарбуйте кружечок, якщо можете навчити лаксиків розвязувати таку задачу. Якщо затрудняєтесь – зафарбуйте половину кружечка.

 

  •  Лаксики задоволені вашою роботою. Вони  бачать, що ви всі втомились, тому пропонують нам відпочити, виконати фізичні вправи з нашого журналу.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

 

  • Лаксики з нами теж відпочили.

 

ІІ. Основна частина заняття

  1. Завдання на с. 8.
  • Ви знаєте, що наближається жіноче свято. От і Лаксик Тук хотів би на занятті арт технології  виготовити й подарувати своїй подружці Таї подарунок – аплікацію, саме таку, як на с.8 у 1 завданні. Йому потрібно прикрасити її саме ґудзиками, але він не може полічити їх усі. Тому він просить допомоги у нас. Давайте допоможемо порахувати і навчимо його записувати числа 2-го десятка.

 

  • Скільки…. гудзиків?      2    5     6   6   18

 

  • Хто зможе записати визначену кількість? (1 біля дошки)
  • Яке це число? Двоцифрове
  • Тому скількома цифрами воно записується?
  •  Як воно утворилося?
  • Давайте розглянемо скільки ґудзиків у нижньому ряді?
  •                                скільки ґудзиків у верхньому ряді?
  • 8 на 10 утворилося число 18

 

  • А тепер давайте навчимо лаксиків утворювати числа 2-го десятка.

 

  1. Записування чисел у зошит (№2)   Закріплення на числовому ряді:
  • Назви це число…..
  • Покажи число 13,17, 19, 16
  • Попереднє до ….
  • Наступне до …..

 

  • Лаксик дуже задоволений, що вже може виготовити і подарувати аплікацію.        Зафарбуйте кружечок олівцем зеленого кольору.

 

  1. Зарядка для очей.

Оченята роблять вправи

Вліво – вправо / 2рази

Потім - вгору, потім – вниз,

Оченятами дивись.

 

  • Переходимо до більш важкого завдання. Я, навіть, не знаю, чи впораєтесь ви з ним.

 

  1. Робота з рахівницями.
  • Відкладіть 5 фішок.  Яке число? 5.
  • На другому дротику відкладіть 4 фішки. Яке число? 4 десятки.
  • 4 десятки та 5 одиниць – яке число -  45.

 

Зверніть увагу, що таке число ми  називаємо двома словами одне з яких кругле, а друге одноцифрове.

 

  • 5 одиниць на 1-му дротику - це розряд одиниць, а 4 одиниці на 2-му дротику – це розряд десятків.
  • Таким чином записувати у розрядну таблицю числа будемо так як на рахівниці ви виклали число 45(на 1-му місці справа – одиниці, а на 2-му - десятки)

 

  1. Завдання №6 (запис у розрядну таблицю)   (слайд 9)

83, 58, 25, 96.       ( Слайд 4)

 

  1. Відкладіть число….. на рахівниці.       Зафарбуйте кружечок.

 

  • Діти, ви так порадували і лаксиків , і мене, і гостей, що справились з таким складним завданням.

 

ІІІ. Заключна частина заняття

  • Після сьогоднішнього заняття чого ви зможете навчити лаксиків?
  • Як утворити  число 13?
  • Як утворити число75?
  • Які є розряди чисел?
  • На якому місці  у розрядній таблиці стоять десятки?

 

  • Лаксики дуже задоволені вашою роботою, тому зараз вони вам пропонують відпочити і переглянути релаксхвилинку.

 

 

            Релаксхвилинка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
8 травня 2018
Переглядів
1550
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку