Інтегроване заняття з мовленнєвого розвитку з елементами фольклору.
«На гостини до калини» для 2 мол.гр.
Вихователь Негрей Світлана Олександрівна.
Програмовий зміст :
Формувати знання дітей про народні символи ; знайомити дітей з калиною ,її значення в житті людей , використовувати в побуті, як ліки ; закріпити вміння малювати ягоди калини відбитком пальця ; активізувати і поповнити словник дітей ; узгоджувати слова з діями під час пальчикової гімнастики ; розвивати творчі здібності , дрібні м’язи пальців рук , уяву, здатність милуватись красою рідної природи. Виховувати любов до рідного краю.
Матеріал : запис пісні «Калинонька» сл.. В.Кленца, муз. Т.Димань ,калинові грона, імітований кущ, віночок , рушничок , верба, заготовки малюнків із контуром кетяга калини ,червона гуаш , вологі серветки, баночки з водою, калинове варення .
Хід заняття :
Наш український народ з великою повагою та любов’ю відноситься ось до цих речей (на столі – віночок ,рушничок ,калина, верба ). Назвіть їх.
Це народні символи України. У народі кажуть : «Без верби і калини нема України» , «Любиш Україну посади калину».
І дівчатка і хлоп’ятка дуже люблять мандрувати .
Вирушаємо ми нині до червоної калини.
(під пісню «Калинонька»3куплет , діти підходять до калини)
У пучечках невеличких
На кущі живуть сестрички
З гіллячок звисають
Вогником палають
Що це за красуня дивна?
То в гаю стоїть …(калина)
(звучить пісня «Калинонька» 1куплет)
Тож давайте, дітки, привітаємося з калинкою .
Ягідки калини ростуть разом, дружно у пучечку . Такий пучечок ягідок називають гроно (показую)
Вірш : На городі біля тину
Чепурилася калина.
Почепила ягід грона
Повна мисочка червоних .
І співала ніжно й тихо
Не робіть калині лиха,
Не ламайте , бо калина ,
Це маленька Україна .
(Пропоную сісти за столик і покоштувати калинку , тільки обережно , бо там є кісточка .)
- Чи сподобалась на смак калина ? - Яка вона ?- На що схожа кісточка?
- Із калини можна приготувати лікувальний джем .
Давайте разом «приготуємо» ( фізкультхвилинка) :
Зібрали ягідки калини
Перетрем всі намистини ,
Цукру додамо хутенько ,
Потовчемо все гарненько .
Буде джем від хвороби
Бережіться всі мікроби .
Знищимо усіх умить
В нас нічого не болить .
Як додати ще любові ,
Будуть дітлахи здорові .
Ось , який джем у нас вийшов . (візьміть ложечки і спробуйте його)
( Діти в колі, передають гілочку та називають яка вона )
Молодці , дітки .
Пропоную вам намалювати калинові грона . На аркуші , де намальовані гілочки , ми будемо малювати ягідки калини .
Вказівний пальчик потрібно вмочити у червону фарбу та залишити відбиток на гілочці . Починаємо малювати зліва на право.
Це у нас будуть ягідки калини, їх багато .
Пальчикова вправа :
Ось калинка в нас яка ,
Дуже гарна і смачна.
Не малина , не ожина ,
А червоная калина.
( самостійна робота дітей)
Які гарні у вас вийшли роботи! На згадку про наше заняття хочу пригостити вас смачним та корисним чаєм із калини . Пригощайтесь, любі дітки .