Негрей Світлана Олександрівна
Білоцерківський ЗДО №23 «Дзвіночок»
Інтегроване заняття з пріоритетом логіко-математичних завдань для дітей старшого дошкільного віку.
«Космічна мандрівка»
Програмовий зміст:
Формувати уявлення дітей про безмежність Всесвіту,інтерес до зоряного неба, про планети, які обертаються навколо Сонця.
Закріпити знання дітей про числа і цифри в межах 10,вміння лічити кількісною,порядковою та зворотною лічбою; розрізняти та називати геометричні фігури. Удосконалювати вміння розв’язувати арифметичні задачі , прочитувати слова . Розвивати логічне мислення , пам'ять, увагу, мову, кмітливість . Виховувати дружні взаємини.
Хід :
Увага ! Увага! Збиратися час,цікава мандрівка чекає на нас .
Гляньте ви тепер за обрій,
Там чекає всіх нас дім.
А який ? Секрет у тім :
Знають всі цей дивний дім,
Що у космосі літає.
Як його ми називаєм ? ( Ракета)
« Космонавтом бажаєш стати – повинен багато – багато знати».
Космонавту потрібно виконати програму польоту, а це багато різних завдань.
Керувати польотом сьогодні буду я .
Пропоную підготувати для польоту ракету. Роздивіться схему ракети.
Хід гри:
Діти: «Ждуть дітей швидкі ракети для польотів на планети. Тільки дружний зореліт може взяти у політ.
Вихователь: «Тільки очікує вас новина: хто запізнився – тим місця нема! Екіпаж по два ставай (по три, по одному) і тд.
Вірш:
По порядку всі планети ми назвемо дружно:
Раз – Меркурій
Два – Венера
Три – Земля
Чотири – Марс
П’ять –Юпітер
Шість – Сатурн
Сім – Уран
За ним _ Нептун
Тут нас чекає перше завдання – «Порахуй шматочки метеоритів» (індивідуально за столиками).
На жовту смужку викладіть стільки чорних шматочків метеоритів, скільки пролунає звуків (10 ударів паличкою).
Жовтих шматочків метеоритів викладіть на 1 менше.
Скільки чорних шматочків? (10)
Скільки жовтих? (9)
Яких більше? (Чорних)
Що треба зробити, щоб їх стало порівну?
Молодці! Перше завдання виконано!
Д/г «Цифри загубилися».
1___3___5___7
Молодці, завдання виконано!
Д/г «Порахуй і прищіпи» ( з прищіпками)
Скільки тут зірок! Візьміть по одній.
Яка в тебе цифра? (питаю у кожної дитини) .
Під музику будемо рухатись , в довільному напрямку , коли музика закінчиться – потрібно знайти своє місце в ряду. Шикуватися пропоную від Сонечка.
(Цифрами-зірками можна обміняти і ще раз погратися).
(Робота за столиками) «Розв’яжи приклад» .
Ця планета підготувала нам цікаві ситуації , слухаємо уважно.
Перша ситуація: « Ти ввечері ліг спати, а вранці прокинувся на іншій планеті. Щоб ти став робити?»
Друга ситуація : « На планеті Земля ти зустрів інопланетянина , що ти з ним будеш робити ? » (Відповіді дітей).
Космічні задачі:
1.У віконці видно зорі, 2.Чотири ракети на Марс летіли,
Різні, різні кольорові, Дві з них на Місяці сіли
Дві червоні, жовта, сіра, Скільки ракет на Марс
Скільки їх усіх? (4). Прилетіли? (2).
Вправа «Зашифровані слова» (Цифри викласти по порядку та прочитати слово)
К О С М О С
1 2 3 4 5 6
П Л А Н Е Т А
1 2 3 4 5 6 7
М Е Р К У Р І Й
1 2 3 4 5 6 7 8
Наша подорож підходить до завершення , нам час повертатися на нашу планету ! Ми вирушаємо на планету ….? Земля!
Починаємо зворотній відлік : 10, 9, 8, 7,…….2, 1, пуск !
Ось ми повернулися на нашу планету ! Яка вона ? (гарна, квітуча…..)
Давайте разом розкажемо вірш , про планету Земля !
Вірш : У космосі планет парад,
Та є одна планета – сад,
Лиш тільки тут ліси шумлять
І птахи в небесах летять ,
У лузі розквітають квіти,
Сміються весело тут діти,
«Земля» планету називають,
Такої іншої не має !
Усі молодці ! Всім дякую !
Політ завершений ! Можна виходити з космічного корабля.