Інтегроване заняття з ознайомлення з довкіллям і ручної праці (орігамі) на тему "Водний транспорт"

Про матеріал
Розширити знання дітей про водний транспорт; поповнити словник різними частинами мови (іменниками, прикметниками, дієсловами); ознайомити дітей з професіями людей, які працюють на судні; навчити дітей робити кораблик в техніці орігамі, удосконалювати навички складання паперу навпіл, загинання кутів до середини, притискання пальчиком лінії згину; -розвивати увагу, мислення, спостережливість, естетичний смак, дрібну моторику рук; -виховувати інтерес до водного транспорту, зацікавленість виготовити корабель своїми руками.
Перегляд файлу

Інтегроване заняття з ознайомлення з довкіллям

 і ручної праці (орігамі)

Група: Старша

Тема: Водний транспорт

Програмовий зміст: розширити знання дітей про водний транспорт; поповнити словник різними частинами мови (іменниками, прикметниками, дієсловами); ознайомити дітей з професіями людей, які працюють на судні; навчити дітей робити кораблик в техніці орігамі, удосконалювати навички складання паперу навпіл, загинання кутів до середини, притискання пальчиком лінії згину;

-розвивати увагу, мислення, спостережливість, естетичний смак,  дрібну моторику рук;

-виховувати інтерес до водного транспорту, зацікавленість виготовити корабель своїми руками.

Словник: водний транспорт; судно, лайнер, човен, моторний човен, гідроцикл, яхта, палуба, каюта, вітрильна яхта, корабель, теплохід, катер, курс, матрос, капітан, кок, юнга, штурман, боцман, якір, вітрила, штурвал, рятувальна шлюпка.

Матеріали: ілюстрації, художні твори (казка «Зайчин кораблик»; вірш «Дві качки»), відео(«Водний транспорт для дошкільного віку», «Зайчин кораблик», «Морська руханка»); зразок кораблика, папір за кількістю дітей.

Методи і прийоми: загадування загадки, читання казки, вірша, бесіда, запитання, показ відео, пояснення, підказування, розповідь, аналіз, оцінка.

                                       Підготовка вихователя:

1)Опрацювала методичну літературу:

1.Дитина: освітня програма для дітей від 2 до 7 р/ наук. кер проекту В.О.Огнев’ю; авт.кол: Г.В.Белєнька та ін. Київ: ун-т ім. Грінченка, 2020-.440с.

2.Інтернет ресурси.

2)Склала конспект, підготувала наочність.

                                                   Хід заняття:

І. Вступна частина

-Добрий день, діти! Сідайте на стільчики і послухайте мене уважно.

-Малята, скажіть мені, що таке транспорт?

- А який транспорт ви знаєте? (літак, потяг, машина)

-Молодці, вірно! Дітки, а як одним словом можна назвати автобус, машину, потяг? (наземний транспорт)

-Так, правильно, а літак-це який вид транспорту? (повітряний) 

-А метро, дітки, це який вид транспорту? (підземний)

-Правильно, молодці!

-Дітки, а відгадайте загадку:

                                            Через море-океан,

                                            В сильний шторм чи ураган

                                            Впевнено вперед прямує,

                                            А на ньому люд мандрує.

                                                                                       (корабель)

-Що це, малята? Вірно, це корабель! (показ)

-Дітки, а знаєте, як корабель можна назвати інакше? Його можна назвати-судно.

-А корабель, це який вид транспорту? (водний)

-Так, це водний транспорт.

-А які ви ще знаєте назви водного транспорту? (катер, човен, корабель)

ІІ. Основна частина

-Давайте подивимось невеличке відео і запам’ятаємо назви водного транспорту.

Перегляд відео про водні види транспорту.

Лайнер - це пасажирське судно (корабель), яке ходить по океану за визначеним розкладом по певному маршруту.

Човен - це зазвичай веслове судно, призначене для пересування по річках, озерах.

Гідроцикл (водний мотоцикл)  - його використовують для відпочинку, в спортивних цілях, а іноді також як рятувальний засіб.

Яхта - легке, швидке судно з палубою (поверх) і каютою (кімната) для спортивних або туристичних цілей.

Вітрильна яхта - це яхта з вітрилами, за допомогою вітрил яхта швидше пливе.

Корабель - це загальна назва великих суден.

Теплохід - судно, яке замість вітрил, пливе за допомогою двигуна і пального.

Моторний човен - маленький човен, але вже з мотором.

Катер - загальна назва невеликих суден.

- Отже, прикладів водного транспорту дуже багато, це тільки декілька з них. Давайте з вами повторимо, як ви їх запам’ятали.

Запитання за змістом відео.

-Діти, які ви запам’ятали назви транспорту, який плаває по річках?

-А який по морях та океанах?

-Молодці, як добре ви запам’ятали назви.

-Дітки, а послухайте ось такий віршик:

ДВІ КАЧКИ

А було колись і так:
Біля водокачки 
Запитав мене моряк,
Чи боюсь я качки.

Я на дядька моряка 
Гордо так дивлюся:
— Та я навіть гусака 
Зовсім не боюся!

Що й казати, того разу 
Я змолов дурницю,
Бо моряк мав на увазі 
Качку-хитавицю —

Качку, котра на морях 
Кораблі гойдає,
А не ту, що по ставках 
Рясочку збирає.

Запитання за змістом вірша:

- Дітки, а хто такий моряк, хто мені скаже? (плаває на кораблі)

-Малята, моряків ще називають матросами. Повторіть «матроси».

-Так, а качка на морі, як ви розумієте цей вислів? (на хвилях хитає корабель)

-Добре, дітки, а чи знаєте ви, хто керує кораблем? (капітан)

-Вірно, дітки, а ви знаєте, що на кораблі є хлопчики, помічники, вони навчаються морській справі і їх називають - юнгами. Давайте повторимо «юнга».

-А хто ще є на кораблі, хто знає?

-Повар є, його називають кок! Повторіть «кок».

-А ще є штурман - він відповідає за курс (шлях) корабля, який доведеться пройти судну до місця призначення. Повторимо «штурман».

-Ще є боцман, він головний над всіма матросами  і відповідає за роботу на судні, а також за рятувальне знаряддя. Повторіть «боцман».

-Дітки, а які речі, що є на кораблі, ви знаєте?

-Вітрила (показ картинки).

-Штурвал (кермо), повторіть «штурвал» (показ ілюстрації)

-Рятувальна шлюпка і круг (показ картинки)

-Що ще є? Якір - це пристосування для утримання корабля на місці. Повторіть «якір» (показ ілюстрації)

-Молодці, дітки, стомилися? Тоді встаньте, щоб вам було зручно і проведемо музичну гру «Морська руханка».

Повертаєм друзі жваво,

Головою вліво-вправо.

Не лінуйсь, не відставай,

Плечики ти піднімай.

Чітко вправу ти роби,

Руки вниз і догори.

Скоро берег, ну а поки,

Нахиляємося в боки.

Хвиля в морі, не звертай,

А гарненько присідай.

Всі розходьтесь по порядку,

Молодці, кінець зарядки (2 рази)

-Дітки, сідайте на свої місця і послухаєм  казочку В. Сутєєва, яка називається «Зайчин кораблик».

  Побудував Іванко кораблик А капітаном зробив свого улюбленого плюшевого зайчика. Подув попутний вітер - і кораблик поплив по річці. Пливе кораблик, вітер роздуває вітрила! Підлетіла до кораблика пташка і проспівала:

-Капітане, капітане! Візьми мене з собою! Я здалеку лечу, у мене крильця втомилися! Пусти мене відпочити!

-Сідай! - говорить капітан-зайчик. -Удвох пливти веселіше!

 І полинув кораблик далі річкою. Побачив кораблик каченя. Поплило за ним, ледве наздогнало!

-Візьміть мене з собою! - каже. -Мені он туди треба, в очерет, на мене там мама чекає!

-Не візьмемо! - чирикнула пташка. -Ти і сам допливти можеш!

-Ну, візьміть, будь ласка, я маленький, я втомився! - просить каченя.

-Гаразд, сідай, - погодився зайчик, - відвеземо тебе до мами!

  Пливе кораблик далі, швидко пливе! Побачила кораблик жабка.

-Ква-ква-ква! От і маєш! Кораблі по річці пустили! КВАпітане! ПроКВАти на кораблі!

-Ні! Ні! - закричали пташка і каченя. - Нам і так вже тісно!

-Ну проКВАти! - жабка кумкає. - Ніколи на кораблях не плаКВАла! Все життя мрію!

  Ну як тут відмовиш? Дозволив капітан жабці на корабель застрибнути.

Кораблик поплив далі. Повільно пливе, ледве-ледве. Пасажири не задоволені: що сталося? То летів під усіма вітрилами, а тепер ледве повзе.

  Раптом бачать - риба хвостом махає. Рот відкриває, а слів не чути.

-Вона, напевно, підштовхнути нас хоче, - сказала пташка. -Щоб ми пливли швидше.

  Тут усі як закричать рибі:

-Штовхай! Штовхай!

  Зраділа риба. Стала підніматися на палубу. Адже вона теж хотіла покататися, просто її риб’ячої мови ніхто не зрозумів.

  Нахилився кораблик. Став тонути. Пасажири кричать рибі:

-Не чіпай кораблик!

-КВУди лізеш?

-Пливи сама, не заважай!

  А риба знай собі на кораблик лізе!

  Добре, що Іванко поруч був, берегом йшов, на кораблик дивився. Хлопчик врятував зайчика, а решта самі вибралися.

  Ось тільки кораблик потонув! Ну, нічого! Іванко для зайчика новий кораблик  побудує!

Запитання за змістом казки:

-Малята, ким Іванко зробив капітаном корабля? (зайчика)

-Так, вірно, а кому сподобався кораблик, хто просив в капітана дозволу, щоб поплавати? (пташка, жабка, каченя, рибка)

-А чому почав тонути кораблик, з чого він був зроблений? (з паперу)

-Дітки, а давайте ми з вами допоможемо Іванкові і виробимо кораблик.

Та не один, а багато, бо нас же з вами багато! Тоді і рибка, і каченя, і пташка, і жабеня, і ще багато хто зможе поплавати на корабликах. А кораблик ми будемо робити незвичайний в техніці орігамі. Хто знає, що це за техніка? Так, вірно, техніка виготовлення виробів з паперу.

Ручна праця (орігамі)

Показ і пояснення виконання виробу орігамі у поєднанні з самостійною роботою дітей.

Керівництво вихователя. Слідкую за роботою дітей та допомагаю за потребою.

Для роботи нам знадобиться один аркуш паперу.  Тож, діти, слухайте та дивіться уважно, як я буду робити кораблик і повторюйте за мною.

Беремо аркуш паперу і складаємо його навпіл, потім у згорнутому вигляді зігнутою стороною до гори, загинаєм кути до середини, щоб вийшов трикутник. Пальчиками притискаємо наші загини. Далі, нижню частину загинаємо догори і так само з іншої сторони. Пальчиками із середини розгортаєм і складаєм квадрат. Два хвостики, які дивляться на нас, ми закладаємо один за один, так само робимо з іншої сторони. В нас вийшов ось такий квадрат. Потім ми знов складаємо трикутник, загинаючи догори ту частину, з якої в нас згорнуті хвостики, притискаємо пальчиками і повторюємо так само з іншої сторони. Ретельно притискаємо ще раз наші загини, потім знову розкриваємо із середини і виходить в нас ромб. Згори беремо за куточки і розкриваємо.

-Подивіться, дітки, які виходять чудові кораблики.

-Дітки, давайте покажемо всі свої кораблики, які ви молодці!

Виставка дитячих робіт.

ІІІ. Заключна частина

Підсумок заняття:

-Дітки, з яким новим видом транспорту ви сьогодні познайомились (корабель, катер, гідроцикл, лайнер, вітрильна яхта).

-Так, молодці, а хто працює на кораблі, дітки? (капітан, штурман, боцман, кок, матроси, юнга).

-Вірно, а які речі ви запам’ятали, що є на кожному судні? (якір, вітрила, штурвал, рятувальні речі).

-Діти, а що ви виготовляли?

- Кому ви подаруєте свої роботи?

-Добре, молодці! Сьогодні ви чудово попрацювали, дізналися багато нового про який вид транспорту? (водний).

-Так, вірно, діти, на цьому наше заняття завершено. До побачення!

docx
Додано
17 квітня 2023
Переглядів
1412
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку