Схема календарно – тематичного планування організації життєдіяльності дітей
Дата – 14.06.2022 р. Пізнавальна тема тижня - «Загадковий світ емоцій»
Ранкове коло |
Бесіда «Мої добрі вчинки» |
Мета |
продовжувати вчити дітей утворювати коло, розширити уявлення дітей про світ людських почуттів та емоцій, формувати вміння встановлювати співвідношення між причинами та наслідками вчинків; розвивати увагу, пам’ять, комунікабельність; виховувати вміння сприймати відчуття інших, позитивні моральні якості щодо інших людей. |
Хід |
Формування кола. Любі діти! Я пропоную стати всім в коло і взяти один одного за руки. Хай це коло стане «колом добрих вчинків». А друзі, зустрічаючи один одного, з радістю вітаються і називають ім’я тих, до кого вони звертаються та добрий вчинок, який вони зробили чи збираються зробити протягом дня. Обговорення правил. Згадайте, які правила поводження в садочку вам відомі? Обмін інформацією. Вихователь пропонує дітям обговорити життєві ситуації, дати оцінку вчинкам героїв та розповісти про те, як би вони вчинили на їхньому місці. Наприклад: Двоє хлопчиків сперечаються через іграшку. З’ївши цукерку, дівчинка кинула обгортку прямо на підлогу. Зайшовши в автобус, хлопчик сів на єдине вільне місце, не звернувши уваги на те, що позаду нього йшла старенька бабуся. |
Ігрова діяльність |
|
Рухлива гра |
«Знайди і промовчи» |
Мета |
вчити орієнтуватися в просторі, дотримуватися правил гри; розвивати увагу, пам’ять; виховувати в дітей витримку, бажання гратись разом. |
Обладнання |
прапорець. |
Прийоми керівництва |
Ігровий момент. Вихователь читає вірш М. Новогроцької «Хованки»: Хотіло сонечко у хованки погратись Не довго думало, куди би заховатись: За темну хмарку, то напевно поміщуся. От сміху буде, як ніколи не знайдуся! Знайшло хмаринку товсту, темно-синю, Зарилось в пух хмарковий, як в перину, Проміннячко в кишені повпихало, Затамувало подих. Хух. Сховалось. Та все ж забуло про одну дрібничку, Що найясніше в світі мало личко. З хмаринки темної зробилась золотиста - Зітхнуло сонечко і знов на небо вийшло. Діти, сьогодні ми з вами пограємо у цікаву гру під назвою «Знайди і промовчи». Пояснення правил гри.
Закріплення, шляхом повторення правил гри дітьми. Диференційована оцінка. |
Дидактична гра |
«Упізнай настрій» |
Мета |
закріплювати вміння дітей визначати настрій; розвивати фантазію, логічне мислення; виховувати бажання гратись, любов до ігор. |
Обладнання |
картки із зображеннями ляльки в різному настрої, набірне полотно. |
Прийоми керівництва |
Ігровий момент. До дітей заходить в гості лялька Наталка з альбомом, у якому містяться фотографії ляльки в різному настрої. Діти, сьогодні ми з вами пограємо у інтересну гру під назвою «Упізнай настрій». Пояснення правил гри. Закріплення, шляхом повторення правил гри дітьми. Діти, чи знаєте ви, що іграшки та ляльки також мають настрій. Погляньте на набірне полотне, а на ньому зверніть увагу на картки із зображеннями ляльки в різному настрої. Діти, а зараз ваше завдання полягає у тому, щоб розповісти вихователю, який настрій у ляльки, і пофантазувати: Чому вона сміється? Чому плаче? Чим здивована? На кого або на що ображена? Чому здивована? Диференційована оцінка. |
Трудова діяльність |
«Допоможемо книжкам» |
Вид праці |
Господарсько-побутова праця |
Форма організації |
Колективна |
Мета |
закріплювати вміння дітей підклеювати книжки, підбирати смужки по формі, кольору та розміру книжки; вчити дітей допомагати молодшим дітям; розвивати у дітей увагу, акуратність, самостійність; виховувати дбайливе ставлення до книг, працелюбність, старанність у роботі, бажання працювати, допомагати один одному. |
Обладнання |
клей ПВА, пензлики для клею, ножиці, білий та кольоровий папір, зразки смужок, попередньо відібрані книжки, які потрібно підклеїти. |
Прийоми керівництва |
- Дітки, сьогодні ми з вами відкриємо майстерню. Знаєте яку? Ні? Я вам зараз розповім. (вихователь розповідає дітям історію) « Колись давно, в далекій країні, де постійно було затишно та весело, де діти й дорослі дуже любили читати, сталася біда. У бібліотеці почали з`являтись порвані книжки. У деяких з них навіть титульних сторінок не було. Це, звичайно, обурило працівників бібліотеки, а разом з ними й читачів. Вони всі почали шукати того, хто це робить. Придивлялися до всіх відвідувачів та постійних читачів бібліотеки. Згодом все – таки знайшли того, хто псував їхні книжки. - Як ви думаєте, хто це був? - Так, це був Незнайко. А чому його так називали? - А називали його так, тому що він не вмів та не любив читати. Тому і вирішив, що якщо він не вміє та не любить читати, то й інші не люблять. Люди спочатку хотіли покарати йог, але не зробили цього. Вони вирішили зробити так, щоб Незнайко сам усвідомив свою помилку. (Якщо раніше вони віддавали перевагу обговоренню тем у тісному колі, то зараз вони почали обговорювати вчинок Незнайка по всюди). «Ой як негарно діє Незнайко», - говорили вони. «Можливо це тому, що він ще не зовсім усвідомив наскільки важливими є книжки для людей!» Почувши це, Незнайку стало соромно перед однолітками та дорослими. Тому він вирішив якось загладити свою провину і виправити помилку.» Прийшовши до бібліотеки, він вибачився за те. Що псував книжки, і запитав, чи може чимось допомогти? На це йому відповіли, що він може разом з іншими відвідувачами по ремонтувати пошкоджені ним книжки. Незнайко погодився і вони всі разом почали лагодити книжки.» - Як ви Бачите Незнайко усвідомив свою помилку і виправив її. Як ви думаєте, він правильно зробив, що запропонував свою допомогу? (Діти висловлюють свої думки та припущення). - Молодці, ви всі вірно говорите. Так ось, у нас у групі теж є книжки, яку потрібно по ремонтувати. - Ви мені допоможете? Бо я не встигне їх всі відремонтувати, а разом ми все встигнемо. - Давайте поділимося на дві підгрупи. Та будемо виконувати важливу роль у цій справі. Сідайте за столики, одна група сідає за оці два столика, а інша – за інші два. - Ну що, готові? Тоді починаємо. - Ваша задача полягає у тому, що ви повинні вирізати з паперу смужки, яку будуть відповідати довжині, кольору та формі кожної книжки. Ось подивіться.(вихователь показує дітям приклад однієї смужки). - А ви (звертається до другої групи), будете наносити пензликами клей на ці смужки й обережно приклеювати на пошкоджені книжки. (Вихователь на декількох книжках різної величини, форми та кольору показує приклад ,як правильно це робити). Діти починають самостійно виконувати роботу. Одна група вирізає смужки, а інша, поки 1 група вирізає смужки, приклеюють заздалегідь приготовані вихователем смужки. (вихователь стежить за тим, щоб постава у дітей була правильна, та щоб діти правильно виконували поставлене перед ними завдання. При потребі, пояснює процес роботи знову). - От молодці, бачите як ми все швиденько зробили. А це тому, що ми все робили разом. - Давайте тепер по прибираємо свої робочі місця, а ввечері, коли прийдуть батьки, ви покажете їм, які гарні книжки у нас стали (діти у підгрупах по декілька чоловік прибирають робочі місця). Ви всі сьогодні молодці. Зробили таку гарну справу, по ремонтували книжки. Вони тепер дуже вам вдячні. -- Давайте надалі намагатися берегти книжки, щоб наша група була прикладом для молодших дітей. Диференційована оцінка. |
Індивід. робота |
«Читання віршів про емоції» |
Мета |
вчити уважно слухати та запам’ятовувати прочитане; розвивати увагу, пам’ять; виховувати любов до віршів. |
Обладнання |
вірші: Н. Григор’євої «Жадібність», В. Гужви «Вередуля», «Плакса». |
Прийоми керівництва |
Сьогодні, ти послухаєш три віршики про емоції, а щоб здогадатися про яку емоцію буде один з віршів, спочатку відгадай загадку: Плаче Маша в нас на лаві, Немов дощ ллє з лійки рано. Поливає город. Ні до чого нам водопровід! (Плакса) Так, правильно, це плакса. Сьогодні ти послухаєш виразне читання трьох віршиків: «Плакса» В. Гужви, «Вередуля» В. Гужви, «Жадібність» Н. Григор’євої. Тому уважно слухай, після прочитання я задам тобі декілька запитань. Читання віршів вихователем. «Плакса» Що за дівчинка Катруся? Не Катруся, а Мокруся! Завжди мокрі в неї очі. Плаче, коли спать не хоче. Коли треба підніматись, В дитсадок мерщій збиратись, Плаче: «Я не хочу їсти… Біля Насті хочу сісти… Я боюся павука-а-а… В мене лялька не така…» Плаче й плаче Катеринка, Кап-кап-кап з очей сльозинки — Вже сльозинок тих ріка… А ти, часом, не така? - Чому Катрусю звуть Мокруся? - Чому у неї мокрі очі? - Чому ж вона плаче? - Хто написав даний вірш? Як вірш, сподобався? Які емоції він викликає?
«Жадібність» Грають в пісочниці дітки, Таня і Галя — сусідки. Ось іграшки Галя в сусідки бере, Свої ж, ви пробачте, вона не дає. Боїться — Тетянка поцупить, А може, в пісочку загубить. Тетянці це прикро, бо їй не звикати І ляльку Галинці, і м’ячик давати, І форми, і сито, всі іграшки інші, Бо разом пограти завжди веселіше. Не вміє Галинка добро шанувати, Так може невдовзі й жаднюгою стати. - Чому Галя не дає свої іграшки Тані? - Чи Таня дає свої іграшки Галі? - Чому Таня дає свої іграшки Галі? - Хто написав даний вірш? Як вірш, сподобався? Які емоції він викликає?
«Вередуля» Хто це зранку і до ночі Вередує, як захоче: Чай солодкий, суп солоний, Знову з маслом макарони. Коле светрик, мов їжак, Шапку одягли не так. І щоранку черевики — То маленькі, то великі… Хто вона, ця вередуля, Вередуля-капризуля? - Хто така Вередуля? - Чому вона вередує? - Як вона вередує? - Хто написав даний вірш? Як вірш, сподобався? Які емоції він викликає? Давай прочитаємо вірші ще раз та спробуємо запам’ятати про що ж ці вірші. Диференційована оцінка. |
Ігри на обмеженій площині (у сховищі) |
Гра «Намалюй фігуру» |
Мета |
вчити малювати фігури по пам’яті з огляду на їх розмір і колір, точно відтворювати зображене на папері; розвивати пам’ять, увагу; виховувати старанність. |
Обладнання |
папір, кольорові олівці, 6 геометричних фігур: ромб, трикутник, квадрат, прямокутник, овал, п’ятикутник. |
Прийоми керівництва |
Ігровий момент. Посилка від кур’єра, у ній знаходяться геометричні фігури. Зараз ми пограємо з вами у гру під назвою «Намалюй фігуру». Пояснення правил гри. Закріплення, шляхом повторення правил гри дітьми. Діти, погляньте на геометричні фігури, назвіть їх, порахуйте, розгляньте уважно кольори. А тепер намалюйте на папері ті, які ви запам'ятали. Після намалюйте фігури, з огляду на їх розмір і колір. Перемагає той з вас, хто швидше і точніше відтворить всі фігури. Диференційована оцінка. |
Самостійна ігрова діяльність |
Сюжетно-рольова гра «Перукарня» |
Мета |
закріпити знання про роботу перукаря, манікюрниці, директора, прибиральниці, учити дітей розподіляти ролі, розширити і закріпити знання дітей про роботу в «Салоні краси», викликати бажання виглядати красиво; розвивати увагу, навички спілкування; виховувати культуру поведінки в громадських місцях, повагу, ввічливе ставлення до старших і один до одного. |
Обладнання |
простирадло, дзеркало, пензлик, флакони, гребінець, набір спеціальних іграшок «Дитячий перукар». |
Прийоми керівництва |
Вихователь створює ігрову ситуацію «Кастинг працівників до перукарні». Розповідь і показ дитячої перукарні з обладнанням в ігровій кімнаті. Підійшовши до перукарні, вихователь звертає увагу дітей на вивіску. У перукарні потрібно показати дітям інструменти, якими працюють майстри, ознайомлювати дітей з їх назвами, призначенням, способом дії з ними. Вихователь звертає увагу дітей на ті взаємини, в яких перебувають майстер, клієнти. Під час першого проведення гри роль «перукаря» вихователь бере на себе. Він своїми діями, питаннями, поясненнями спрямовує хід гри. Якщо дитина не знає, як поводитися під час гри, вихователь запитує у неї: Вам підстригти волосся? Чим будемо стригти волосся — ножицями або машинкою? Потрібно вас побризкати одеколоном? Після цього просить клієнта нагнути голову, заплющити очі. Диференційована оцінка. |
Навчально – пізнавальна діяльність |
Спортивна розвага «Подорож до Країни сонячних промінчиків» |
Мета |
заохочувати до участі в руховій діяльності разом з однолітками, залучити дітей до спільної ігрової діяльності для розвитку пізнавальної активності; розвивати пам’ять, зорову увагу, окомір, вміння орієнтуватися на площині, стимулювати прояв дитиною ініціативи у спільній діяльності; розвивати навички спілкування і мову (діалогічну і монологічну), просторову орієнтацію, мислення, пам’ять, увагу; виховувати моральні якості, дружні стосунки, позитивну налаштованість, бажання допомагати іншим та доводити розпочату справу до кінця, інтерес дитини до оволодіння новими діями з предметами. |
Обладнання |
жовті стрічки, зубна щітка, зубна паста, мило, гребінець, рушник, шампунь, носовичок, пляшка питної води, рюкзачки, аркуші паперу, кульки. |
Прийоми керівництва |
Під веселу музику діти заходять до залу. В е д у ч а. Добрий день, діти! Скажіть, в якій країні ми живемо? Як прийнято вітатися в нашій країні? («Доброго дня! Здрастуйте!») Я відкрию вам маленький секрет. Наше здоров’я можна порівняти з сонечком, у якого багато промінчиків. Сьогодні я вам пропоную вирушити в подорож Країною сонячних промінчиків. А щоб ви відчули себе справжніми жителями цієї країни, я подарую вам по одному сонячному промінчику. (Роздає дітям жовті стрічки.) А в цій країні свої звичаї, свої вітання одне до одного. Я вас зараз навчу. Давайте привітаємося спинками, колінками, щічками, носиками. (Діти виконують жартівливі вітання.) Як весело нам було! Ми будемо не просто подорожувати цією країною, а зав’язувати вузлики здоров’я на пам’ять. Ми вже можемо зав’язати перший вузлик, тому що нам було дуже весело. Всі один одному посміхнулись І праворуч повернулись. Раз-два, раз-два, Вище ноги, дітвора! (Діти йдуть в колоні, високо піднімаючи ноги.) Станем дружно на носочки, Обійдем горбки й пеньочки, Раз-два, раз-два, Веселіше, дітвора. (Діти йдуть у колоні на носках, руки на поясі, обходячи предмети.) По доріжці побіжімо, До сонечка поспішімо, Раз-два, раз-два, Поспішімо, дітвора. Діти біжать в колоні в середньому темпі. В е д у ч а. Ось ми з вами і прогулялися. Можемо зав’язати другий вузлик здоров’я на пам’ять. (Діти знаходять мішечок.) Виявляється, в Країні сонячних промінчиків можна знайти чарівний мішечок. Зазирнемо в нього? (Одна дитина на дотик відгадує предмет — зубна щітка. Називає предмет, дістає.) Зробіть крок вперед, у кого є вдома зубна щітка. А в Країні сонячних промінчиків дуже люблять грати в таку гру. Естафета «Збираємося в похід»: Діти об’єднуються у дві команди та стають одне за одним у колони. За командою ведучої добігають до столика, на якому лежать: зубна щітка, зубна паста, мило, гребінець, рушник, шампунь, носовичок і пляшка питної води. Беруть по одному предмету, повертаються бігом назад по прямій. Добігають до фінішу і складають в рюкзак. Виграє команда, яка правильно і швидко виконає завдання. В е д у ч а. Давайте подивимося, чи все ви правильно зібрали. А за те, що правильно зібрали в похід предмети особистої гігієни, зав’яжемо третій вузлик здоров’я на пам’ять. Скільки вузликів здоров’я на пам’ять ми вже зав’язали? А хочете ще вузлики зав’язати? Давайте пограємо з нашими помічниками. Ігровий масаж. Ведуча читає віршовані рядки, діти виконують ігрові рухи. Розітру долоньку сильно, (Розтирання долонь, пальчиків.) Кожен пальчик покручу. З нігтиками я пограю, (Потерти нігтики один об один, пом’яти пальці.) Один об один їх потру. Потім руки я помну, (Руки в замочок і тремо в різні боки.) Плечі м’яко розімну. Витягну я пальчики, (Руки вперед, ворушіння пальчиками.) Нехай біжать, як зайчики. В е д у ч а. Молодці! Давайте четвертий вузлик здоров’я зав’яжемо на пам’ять. А жителі Країни сонячних промінчиків полюбляють ходити по паперу. А ви ходили коли-небудь по паперу? Для цієї гри виберіть собі два аркуша одного кольору і станьте в дві колони. Естафета «Паперові перегони»: У кожної команди по два аркуші паперу. За умовами естафети під час змагання можна наступати тільки на аркуш паперу, тому треба ставати обома ногами на один аркуш, що лежить попереду, а другий класти перед собою. І так до наміченого місця і назад. Усі члени команди по черзі змагаються в такому пересуванні. В е д у ч а. Важко вам було? Але здоров’я точно у вас додалося, напевно, ми заслужили вузлик здоров’я на пам’ять. А ще в Країні сонячних промінчиків дуже полюбляють танцювати, тому там всі жителі стрункі і здорові. А ви стрункі? Здорові? Тоді час нам теж потанцювати. Ритмічний танок здоров’я. Діти разом із ведучою довільно танцюють у супроводі веселої музики. Ведуча показує спортивні танцювальні рухи, діти повторюють за нею. В е д у ч а. Зав’яжемо ще один вузлик здоров’я. Ура! Дивіться, що я знайшла! (Кульки.) Ну і що ми будемо з ними робити? Я пропоную прикрасити ці кульки нашими малюнками. Придумайте і намалюйте, що вам захочеться. (Діти прикрашають кульки.) І ми можемо, напевно, зав’язати ще один вузлик здоров’я на пам’ять. Наша подорож до Країни сонячних промінчиків добігає кінця. Ми отримали сім вузликів здоров’я на пам’ять. Діти, ви теж стали, як сонячні промінчики, — красиві, щасливі, дружні. Я бажаю вам бути завжди здоровими! |