Інтегроване заняття з правового виховання з пріоритетом морального виховання "Моя сім'я"

Про матеріал
Учити турботливо та з любов’ю ставитися до своїх рідних, дарувати їм радість; удосконалювати знання про Україну, про права та обов’язки дітей в нашій державі.
Перегляд файлу

(Інтегроване заняття з правового виховання з пріоритетом морального виховання)

Тема: Моя сім'я

Мета:

    закріплювати знання дітей про сім'ю;

   учити турботливо та з любов'ю ставитися до своїх рідних, дарувати їм радість;

   удосконалювати знання про Україну, про права та обов'язки дітей в нашій державі;

    розвивати мислення, інтерес, уважність, спостережливість, кмітливість;

    виховувати любов до рідних, Батьківщини, бережливе ставлення до людей.

Матеріали: карта України, родинне дерево, атрибути до дидактичних ігор, казкові герої.

Попередня робота: читання творів , відгадування загадок про членів сім'ї, виготовлення «долоньок».

Хід заняття

І.Вступна частина

З року в рік кладе життя мости,

Без коріння- саду не цвісти,

Без водиці- човен не пливе,

Без родини- гине все живе.

Діти, сьогодні ми з вами згадаємо про наші родини, наших любих матусь, татусів, бабусь, дідусів,братів і сестер - усіх тих,хто живе з нами, любить нас, дбає про нас, оточуючи ніжністю та піклуванням.

(підводжу дітей до стенду «Родинне дерево» )

Розгляньте будь ласка фотографії. На них зображені члени сім'ї, які люблять вас, допомагають зростати веселими, здоровими, добрими.

-Хто з вас скаже , що означає слово «сім'я»?

-Хто входить до складу сім'ї? (відповіді дітей)

До складу сім'ї входять тато, мама, братики, сестрички, дідусі, бабусі. Усе це - рід, родина. Сьогодні ми з великою любов'ю та сердечною теплотою згадуватимемо своїх родичів, свої родини.

-Хто про нас піклується, і як саме? (відповіді дітей)

- матусі доглядають нас, готують їжу, перуть одяг. Співають колискових пісень

- татусі гуляють з нами. Читають нам книжки

- бабусі пригощають нас пиріжками, жаліють нас, лікують нас

- дідусі розповідають нам цікаві історії

- сестрички і братики граються з нами

Вихователь:молодці! Ви дуже добре знаєте, що всі рідні люблять вас і піклуються про ваш добробут. Вони сумлінно виконують ваші права на отримування турботи і любові, право на сім'ю. У вас також є обов'язки щодо вашої родини.

(кладу зображення права на дошку)

-А як же ми повинні ставитися до членів нашої родини?

(любити рідних, оберігати та не засмучувати їх, допомагати, поліпшувати їм настрій)

-А чи кожен з вас чинить саме так?

ІІ.Основна частина

-А зараз послухайте, будь ласка прислів'я про наших рідних:

   Батьків не хліб годує, а добре слово дітей.

    На сонці тепло, а біля мами добре.

    Скрізь добре, а вдома- краще.

    Дитина- плаче, а мамі- боляче.

    Нема в світі дорожчого, ніж родина.

    Усе купиш... Лише тата і маму -ні.

Діти підходять до фотостенду «Родина»

(Пропоную кожній дитині розповісти про те, як вона допомагає вдома, відповідаючи на питання)

-У що ти любиш гратися?

-Про кого ти піклуєшся?

-Чим займаєшся вдома, які маєш обов'язки?

-Твої улюблені справи.

-Які лагідні слова говориш до рідних?

   Дидактична гра «Добрі перетворення»

Мета: розвивати зв'язне мовлення, творче мислення, пам'ять, увагу, спостережливість; виховувати моральні якості, самостійність.

Матеріали: два набори карток із зображеннями позитивних і негативних вчинків.

Хід гри

Вихователь пропонує розглянути малюнки і відповісти, як можна виправити негативні вчинки на малюнках. Кожна дитина бере картку із зображенням негативного вчинку, шукає серед карток сюжетний малюнок із виправленою ситуацією і пояснює, що змінилося.

-Слід завжди допомагати і співчувати дорослим.

-Діти, як ви гадаєте: відвідування хворої  бабусі - це добрий вчинок? Чому?

Фізкультхвилинка

-Уявіть, що ви потрапили до казкового лісу (звучить музика зі звуками лісу) - Пограємось!

1,2.3,4- у лісочок ми ходили,

Зайця сірого зустріли.

Зайчик прудко так стрибає,

Пташка весело літає.

Швидко миш десь пробіжить,

їжачок в кущах сидить.

Посиділи і ми трішки,

Щоб спочили ручки й ніжки.

Всі спочили?От чудово!

А тепер сідаймо знову!

   Дидактична гра «Права та обов'язки членів сім'ї»

Мета: закріплювати знання дітей про обов'язки дитини в сім'ї; розвивати в дошкільнят вміння користуватися своїми правами та обов'язками в житті, використовувати їх відповідно до життєвих ситуацій, виховувати почуття любові, відповідальності за членів своєї родини, гуманне ставлення до оточуючих.

Матеріали: ігрові поля, у центрі яких зображені члени родини (мама, тато, бабця, дідусь, дитина) та порожні клітинки; по боках - добірка маленьких карток фішок, на яких зображені знаряддя праці дорослих, іграшки дітей, предмети навчання тощо.

Хід гри

Дітям роздаються ігрові поля. Ведучий, який має маленькі картки - фішки, називає предмет або дії дорослого , зображені на картці, й заповнюють ними відповідні ігрові поля. Виграє той, хто найшвидше заповнить своє ігрове поле і пояснить, хто зображений і які обов'язки він має виконувати.

- Молодці діти!ви впоралися із грою, отже ви - справжні помічники вдома!Але, на жаль, часто трапляється, що помічники ненавмисно додають роботи дорослим. Ви знаєте таких?

(Читаю вірш «Маня- помічниця»)

-Послухайте вірша:

Маня вимила підлогу,

Утворився океан.

Братик Гриша дуже радий.

Він у кріслі- капітан.

Потім Маня мила посуд-

Перебила склянки всі.

Братик Гриша дуже радий,

Ставить досліди на склі.

Маня кашу готувала-

В піч дровець напхала вежу-

братик Гриша дуже радий:

«Мабуть буду я пожежним!»

Вчасно мама повернулась.

Засмутився братик Гриць:

Завтра дуже прошу, мамо, Пізніше, люба, повернись!»

-Але не тільки наші родини піклуються про нас. Наші сім'ї оберігає і об'єднує в одну велику родину українців наша славна, щедра, квітуча Батьківщина-Україна. Існують закони для дітей, які зазначають, що всі діти мають право на любов і піклування, право на те,щоб рости в сім'ї,

ІІІ.Підсумкова частина.

-Діти погляньте на карту нашої держави (звучить мелодія гімну)

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься Україна.

Бо зберігає рідний край

Життя маленької дитини!

-Давайте заплющимо очі, уявімо своїх рідних і подумаємо, за що ж ми можемо їм подякувати.

-Розплющіть очі! Давайте подякуємо рідним за все, що вони роблять для нас.

   Дидактична гра «Потяг турботи»

Мета: формувати в дітей поняття про турботу й повагу, їх прояви та значення в

житті дитини; розвивати вміння дітей визначати позитивні якості людини,

пояснювати можливі причини й наслідки негативного ставлення до

людей; виховувати в дошкільників почуття турботи та уважного ставлення до

оточуючих.

Матеріали: макет потяга із вагончиками; набір карток із зображеннями казкових і мультиплікаційних героїв.

Хід гри

Дорослий на столі розкладає макет потяга із вагончиками, у яких є кишеньки для карток. На столі лежать маленькі картки із героями казок і мультиків-добрими і злими. Вихователь пропонує дітям, обґрунтовуючи свій вибір посадити у потяг тільки турботливих і позитивних персонажів. Можна запропонувати дітям дати рекомендації  для злих героїв:як їм виправитися, щоб їх узяли до потяга.

-Давайте і ми будемо наслідувати хороших казкових героїв - будемо добрими, турботливими, та ввічливими. Прикрасимо нашими «долоньками» дерево обов'язків.

Підсумок заняття

-Про що ви дізналися на занятті?

 

docx
Додано
13 березня 2019
Переглядів
1691
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку