Конспект заняття з ознайомлення із природою за темою: "Повітря потрібне для росту рослин"

Про матеріал
Дати дітям поняття про те, що для правильного росту і розвитку рослин потрібні певні умови зовнішнього середовища. Основні з них – повітря, вода, світло, тепло і поживні речовини.
Перегляд файлу

Ознайомлення з природою (6-й рік життя)

Тема: Для росту рослин, потрібне повітря

Програмовий зміст: ознайомити дітей з тим,що повітря є навколо нас, в усіх предметах, які нас оточують( повітрям дихають люди, рослини); повітря є у землі; воно прозоре, його можна відчути, але побачити не можна; повітря може бути чистим і брудним; учити робити висновки; розвивати увагу, мислення, пам'ять, спостережливість; виховувати бажання охороняти навколишнє середовище.

Матеріал: штучні і живі квіти, склянки з водою,пластикові трубочки, поліетиленові пакети, грудочка землі, олівці, папір , «Книга правил», вірші, загадка, музика.

Хід заняття

В зеленім лісі побував

Якийсь художник-і поволі

Дерева перефарбував

У золотисто жовтий колір.

Ти хто такий-

Я здивувавсь

Чому тебе не бачив досі?

То придивися-хтось озвавсь,і ти тоді побачиш…(осінь)

 

Так. А в нас діти знають вірші про осінь.( діти читають вірші про осінь)

Танок з квітами.

Бджілка. Діти, я скрізь літала і збирала з квітів солодкий нектар, але я так довго літала, що не помітила, як заблукала, і ось потрапила до вас. Тут так багато квітів, але на жодній із них немає нектару, який я дуже люблю, а я вже зовсім зголодніла. Що трапилося з цими квітами? На них жодна пелюсточка не ворушиться, жоден листочок не тріпоче?

Діти, а ви знаєте, чому на цих квітах немає нектару?

Так, ці квіти штучні, Вони зроблені з різних матеріалів, їх зробили люди. Чим штучні квіти відрізняються від живих?

А ще штучні квіти залишаються такими, якими їх зробив майстер.

Бджілка. Я знайшла живу квітку. Яка красуня! У неї є багато нектару.

А чи справді діти це жива квітка! Давайте перевіримо. Понюхаємо її, доторкніться до листочка, яке воно?

Як називається ця квітка?

Це літня чи осіння?

А що сталося з квітами, що цвіли влітку?

Бджілка. Люба квітко, я поласую твоїм нектаром.

А що потрібно для росту рослинам?( грунт, вода, сонце, тепло…)

Сідай, бджілко і послухай з дітьми Для росту рослин і всього живого на землі потрібно ще й повітря.

Діти а чи знаєте ви, що таке повітря? Подивіться уважно навколо: ліворуч, праворуч, угору, вниз. Ви бачите повітря? Спробуйте довести, що повітря є, але його не бачимо. А для цього ми «зловимо» його.

Проведення досліду№1

Візьміть поліетиленові пакети і підніміть їх над головою й різко опустіть. Закрутіть пакет. Що всередині пакета? (повітря). Якого воно кольору? Чи маєформу? Запах?

Як ми можемо відчути рух повітря? Помахаємо віялом

Проведення досліду №2

Запропонувати дітям подути в трубочку, один кінець якої занурений у склянку з водою. З’явились бульбашки. Що це? Повітря. Звідки воно взялося? З наших легень, ми вдихнули його. Отже повітря є всередині нас.

Проведення досліду №3

Візьмемо дзеркало вдихнемо повітря носиком і видихнемо на дзеркало.Що утворилося на дзеркалі? Пара, крапельки роси. Ще раз перевірили що повітря є всередині нас.

Проведення досліду №4

А чи дихають рослини? Давайте розглянемо кімнатну рослину, яку ми з вами перед заняттям накрили поліетиленовим пакетом. Що утворилося на стінках пакета? Так пар, крапельки води. Отже наша рослина дихає. А чим дихають рослини? (листям). Рослини сприяють очищенню повітря. А щоб рослині краще дихалося дощ змиває на вулиці пил на їх листі. А в кімнаті хто доглядає за квітами? Дорослі, діти. Як ми очищаємо квіти від пилу?( витираємо листя ганчіркою або обприскуємо). Рослина вільніше дихає і швидше росте. А ще дихають і корені рослин.

Проведення досліду №5

Грудочку твердої землі вкинемо в склянку з водою. Спостерігаємо появу бульбашок. Звідки вони взялися? (із землі) Рослини, як і всі живі істоти дихають повітрям. Воно необхідно їм для росту і розвитку. Якщо грунт твердий . повітря в ньому мало і кореням майже нічим дихати. Треба рятувати рослину від загибелі розпушити землю, тобто зробити «сухий полив». Діти розпушують грунт у рослини.

Мовна гра «Яке повітря?»

Яке повітря буває після дощу? (сире, вологе)

Яке повітря у пекарні? ( сухе, гаряче)

Яким повітрям ми дихаємо в лісі, парку? (чистим, свіжим)

Яке повітря там , де палять сухі рослини? (шкідливе, погане, забруднене)

Яке повітря взимку? (холодне, морозяне)

Яке повітря в час цвітіння садків? (пахуче, духмяне, приємне)

Якими ми будемо, коли дихатимемо чистим, свіжим повітрям? (здоровими, сильними, міцними).

На городі рослинам грунт розпушують люди, на полі трактор оре. А хто ж розпушує грунт у лісі, парку на луках?Це дощовий черв’як.

Проведення досліду №6

На передодні заняття ми заповнили грунтом і піскомдві прозорі банки. Чергували землю і пісок, усього шість шарів. Рівень грунту в обох банках був однаковий . в одну помістили дощових черв’яків, а в другу –ні.

Перевіримо чи змінилося, щось у цих банках? Що змінилося? У якій банці відбулися зміни? Яким став грунт у першій банці? (не видно шарів: усі шари грунту перемішались) Що можна сказати про рівень землі в банках? Як змінився рівень землі? ( у першій банці рівень піднявся , а в другій-залишився без змін) чому рівень грунту в першій банці піднявся? Хто підняв цей грунт? Яким став грунт у цій банці? (пухким, легким) Правильно дощові черв’яки повзаючи під землею й будуючи довгі ходи, розпушують грунт.

Рух повітря – це вітер. Давайте послухаємо , як шумить вітер. Слухання музики шуму вітру. За допомогою вітру розмножуються і рослини (дикорослі, дерева, квіти..)

Релаксація «Ми пушинки»

Фізкультхвилинка.

А зараз давайте звернемося до нашої «Книги правил».

  1.               Рослині для росту потрібен грунт.
  2.               Насінина це майбутня рослина незабудь її посадити.
  3.               Для росту рослин потрібна вода.
  4.               Для росту рослин потрібне сонце і тепло.
  5.               Для росту рослин потрібне повітря.

Діти малюють 5 правило, повітря позначають символом кружечком зафарбованим у голубий колір.

Підведення підсумків заняття.

 

docx
Додано
13 березня 2019
Переглядів
1843
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку