Інтегроване заняття з пріорітетом природничих завдань з використанням лепбука
«Перелітні та зимуючі птахи»
(природа +художня література + розвиток мовлення)
Мета: розвивати діалогічне мовлення, увагу, спостережливість, пам’ять; виховувати дбайливе ставлення до птахів, бажання оберігати та допомагати їм; продовжувати ознайомлювати дітей з різноманітністю рідного краю; формувати уявлення і знання про перелітні і зимуючі птахи; вчити дітей розуміти віршований твір та відгадувати загадки; вправляти в умінні аналізувати, порівнювати, робити висновки.
Хід заняття
1.Привітання
-Діти погляньте сьогодні до нашої групи завітало дуже багато гостей. Давайте привітаємось з ними:
Доброго ранку!
Всіх ми вітаємо,
Доброго ранку!
Людям бажаємо.
Доброго дня!
Щиро вітаємось,
Будьте здорові
Людям всміхаємось.
2.Організаційний момент
-Всі мерщій сідайте діти
Домовляємось не шуміти,
На занятті не дрімати
Та на питання відповідати.
3.Основна частина
-Діти а яка зараз пора року?
-Зима
-Що змінилось у природі як настала зима?
-Випав сніг, холодно стало…
-Діти ми з вами часто ходимо на прогулянки, чи звернули ви увагу, чому не чути співу пташок?
-Полетіли в теплі краї.
-Діти хто мені скаже, що в мене за папка? Як вона називається?
-Ця папка називається лепбук.
-А що на вашу думку там є цікавого?
-Там є ігри та завдання.
-Так звісно тут є багато ігор і завдань. Як ви думаєте про що цей лепбук?
-Про птахів.
-Чому ви так думаєте?
-Тому що там зображені пташки.
-Так діти, адже у птахів зараз дуже важкий період у житті. Як ви думаєте чому?
-Тому що холодно і немає ніде їжі.
-Як ми можемо допомогти пташкам?
-Насипати зерна у годівничку.
-Отож бо будьте уважні і за кожне виконане завдання з лепбука ми будемо насипати корму у годівничку.
Перше завдання:
Дидактична гра «Відгадай пташку»
А зараз слухайте уважно і вгадуйте пташку
-Я проворна легкокрила
Роздвоєний хвіст наче вила
Якщо я літаю низько
Значить дощик десь близько…
-Ластівка
-А чому ви думаєте що це ластівка?
-Тому що в неї роздвоєний хвіст наче вила.
-Молодці, слухайте наступну загадку:
-Ось хатинка в ній співак
А цю пташку звати…
-Шпак
-А як ви здогадались що це шпак?
-Тому що шпак живе в хатинці.
-Маленький хлопчик
У сірій свитині
По дворах літає
Крихти збирає…
-Горобець
-А чому ви думаєте що горобець?
-Бо він збирає крихти по дворах.
-А ось наступна загадка
-Пташина невелика
В неї білі щічки
Сірі лапки чорна шапка
Фартушок жовтенький
Голосок тоненький
Ця пташка невеличка
Називається …
-Синичка
-А чому саме синичка?
-Тому що в неї жовтенький фартушок.
-Так, звісно , в синички жовтий фартушок. А що це пташка? Слухайте уважно :
Сама сірувата
Хода мішкувата
Горда персона
Звуть її …
-А чому саме (персона) ворона?
- Тому що вона горда персона
-Добре молодці, а чи відгадаєте наступну пташку?
Стрибає між гілок
Пташина білобока
Криклива, крадькувата
А звуть її …
-Сорока
-Так, справді сорока, а чому ви так вирішили?
- Тому що вона крадувата і криклива.
-Молодці, ви справились з завданням, тож за це завдання ми насиплемо пташкам у годівничку крихти хліба.
Друге завдання :
У нас на дошці є багато пташок, тож давайте поділимо пташок по групах.
Дидактична гра «Перелітні та зимуючі птахи»
-Скажіть, будь ласка, як ви думаєте чому ми називаємо деяких птахів зимуючими?
-Тому що вони зимують на Україні
-Правильно, а як на вашу думку чому люди називають деяких птахів перелітними?
-Тому що вони летять у теплі краї зимувати
А для цієї гри мені потрібно взяти з лепбука ось ці фішки, і ми будемо ділити птахів на зимуючих та перелітних.
-Погляньте, що зображено на цій фішці?
-На фішці зображена сніжинка.
-Яких птахів будемо позначати цією фішкою?
-Зимуючих птахів.
-А такою фішкою яких птахів будемо позначати?
-Такою фішкою будемо позначати перелітних птахів.
-Давайте для прикладу я покажу ,як ділити та описувати птахів.
-Це є снігур. Він зимуюча пташка. В нього червоне пір’ячко на грудях. Вона є дуже гарна.
-Діти описують пташок…
-Молодці, ви справились з завданням, і за це ви насиплете в годівничку пшениці.
Фізкультхвилинка.
Крильця пташки розправляють
Їх до сонця піднімають
Потім можна політати
І комашок поганяти
На галявину злетілись
Там комах вони наїлись
Потім знову полетіли
У гніздечка хутко сіли
Діти сідають на місця
-Ось діти погляньте тут у нашому лепбуці є багато цікавих віршів про птахів. Послухайте один із них:
Читання вірша
Автор цього вірша Олесь Гончар а називається вірш «Годівничка»
Ми зробили для синички
Дерев’яну годівничку
Приладнали ще й дашок
Захищає хай пташок
Щедро всипали зерна
Й почекали край вікна
Тож тепер маленькі друзі
Чорночубі, жовтохвості
Прилітають радо в гості.
-Отож діти ми прослухали з вами вірш. Хто його написав?
-Цей вірш написав О.Гончар.
- А як називається вірш?
-Цей вірш називається «Годівничка»
-А для кого ми зробили годівничку?
- Для пташки
- А як ви розумієте слово «чорночуби»?
-Це ті пташки,які мають чорний чуб.
-А жовтопузі?
- Це ті пташки, які мають жовте пір’ячко на пузі.
-Так дітки ви молодці, ви справились з завданням, і тому давайте напислемо у годівничку зернят.
- і останнє завдання у вас на столах.
Дидактична гра «Четвертий зайвий»
-Зараз зіграймо у гру «Четвертий зайвий» . Тут на картинках зображені птахи. А які це птахи?
-Перелітні і зимуючі.
-Так, уважно подивіться серед зимуючих птахів залукала перелітна пташка або навпаки. Для вас завдання знайти ту пташку зайву і закрити її сніжинкою. Та сказати які пташки у вас переважають.
Діти знаходять пташок і називають птахів які у них птахи переважають, а яка пташка зайва.
-так молодці, і це завдання ви виконали правильно тож насиплемо в годівничку насіння. А я бачу гра вам сподобалась, ми складемо її у наш лепбук.
Підсумок заняття.
-Діти, скажіть про що ми сьогодні говорили?
- Ми говорили про зимуючі і перелітні птахи.
-А що вам було складно на занятті?
-Знаходити пташок, яка заблукала серед інших.
-Який вірш ми слухали?
-Хто його написав?
-Яка пташка найбільше запам’яталась?