Інтегроване заняття з пріорітетом природничих завдань з використанням лепбука «Перелітні та зимуючі птахи» (природа +художня література + розвиток мовлення)

Про матеріал
розвивати діалогічне мовлення, увагу, спостережливість, пам’ять; виховувати дбайливе ставлення до птахів, бажання оберігати та допомагати їм; продовжувати ознайомлювати дітей з різноманітністю рідного краю; формувати уявлення і знання про перелітні і зимуючі птахи; вчити дітей розуміти віршований твір та відгадувати загадки; вправляти в умінні аналізувати, порівнювати, робити висновки.
Перегляд файлу

Інтегроване заняття з пріорітетом природничих завдань з використанням лепбука

«Перелітні та зимуючі птахи»

(природа +художня література + розвиток мовлення)

Мета: розвивати діалогічне мовлення, увагу, спостережливість, пам’ять; виховувати дбайливе ставлення до птахів, бажання оберігати та допомагати їм; продовжувати ознайомлювати дітей з різноманітністю рідного краю; формувати уявлення і знання про перелітні і зимуючі птахи; вчити дітей розуміти віршований твір та відгадувати загадки; вправляти в умінні аналізувати, порівнювати, робити висновки.

   Хід заняття

1.Привітання

-Діти погляньте сьогодні до нашої групи завітало дуже багато гостей. Давайте привітаємось з ними:

Доброго ранку!

Всіх ми вітаємо,

Доброго ранку!

Людям бажаємо.

Доброго дня!

Щиро вітаємось,

Будьте здорові

Людям всміхаємось.

2.Організаційний момент

-Всі мерщій сідайте діти

Домовляємось не шуміти,

На занятті не дрімати

Та на питання відповідати.

3.Основна частина

-Діти а яка зараз пора року?

-Зима

-Що змінилось у природі як настала зима?

-Випав сніг, холодно стало…

-Діти ми з вами часто ходимо на прогулянки, чи звернули ви увагу, чому не чути співу пташок?

-Полетіли в теплі краї.

-Діти хто мені скаже, що в мене за папка? Як вона називається?

-Ця папка називається лепбук.

-А що на вашу думку там є цікавого?

-Там є ігри та завдання.

-Так звісно тут є багато ігор і завдань. Як ви думаєте про що цей лепбук?

-Про птахів.

-Чому ви так думаєте?

-Тому що там зображені пташки.

-Так діти, адже у птахів зараз дуже важкий період у житті. Як ви думаєте чому?

-Тому що холодно і немає ніде їжі.

-Як ми можемо допомогти пташкам?

-Насипати зерна у годівничку.

-Отож бо будьте уважні і за кожне виконане завдання з лепбука ми будемо насипати корму у годівничку.

Перше завдання:

Дидактична гра «Відгадай пташку»

А зараз слухайте уважно і вгадуйте пташку

-Я проворна легкокрила

Роздвоєний хвіст наче вила

Якщо я літаю низько

Значить дощик десь близько…

-Ластівка

-А чому ви думаєте що це ластівка?

-Тому що в неї роздвоєний хвіст наче вила.

-Молодці, слухайте наступну загадку:

-Ось хатинка в ній співак

А цю пташку звати…

-Шпак

-А як ви здогадались що це шпак?

-Тому що шпак живе в хатинці.

-Маленький хлопчик

У сірій свитині

По дворах літає

Крихти збирає…

-Горобець

-А чому ви думаєте що горобець?

-Бо він збирає крихти по дворах.

-А ось наступна загадка

-Пташина невелика

В неї білі щічки

Сірі лапки чорна шапка

Фартушок жовтенький

Голосок тоненький

Ця пташка невеличка

Називається …

-Синичка

-А чому саме синичка?

-Тому що в неї жовтенький фартушок.

-Так, звісно , в синички жовтий фартушок. А що це пташка? Слухайте уважно :

Сама сірувата

Хода мішкувата

Горда персона

Звуть її …

  • Ворона

-А чому саме (персона) ворона?

- Тому що вона горда персона

-Добре молодці, а чи відгадаєте наступну пташку?

Стрибає між гілок

Пташина білобока

Криклива, крадькувата

А звуть її …

-Сорока

-Так, справді сорока, а чому ви так вирішили?

- Тому що вона крадувата і криклива.

-Молодці, ви справились з завданням, тож за це завдання  ми насиплемо пташкам у годівничку крихти хліба.

Друге завдання :

У нас на дошці є багато пташок, тож давайте поділимо пташок по групах.

Дидактична гра «Перелітні та зимуючі птахи»

-Скажіть, будь ласка, як ви думаєте чому ми називаємо деяких птахів зимуючими?

-Тому що вони зимують на Україні

-Правильно, а як на вашу думку  чому люди називають деяких птахів перелітними?

-Тому що вони летять у теплі краї зимувати

А для цієї гри мені потрібно взяти з лепбука ось ці фішки, і ми будемо ділити птахів на зимуючих та перелітних.

-Погляньте, що зображено на цій фішці?

-На фішці зображена сніжинка.

-Яких птахів будемо позначати цією фішкою?

-Зимуючих птахів.

-А такою фішкою яких птахів будемо позначати?

-Такою фішкою будемо позначати перелітних птахів.

-Давайте для прикладу я покажу ,як ділити та описувати птахів.

-Це є снігур. Він зимуюча пташка. В нього червоне пір’ячко на грудях. Вона є дуже гарна.

-Діти описують пташок…

-Молодці, ви справились з завданням, і за це ви насиплете в годівничку пшениці.

Фізкультхвилинка.

Крильця пташки розправляють

Їх до сонця піднімають

Потім можна політати

І комашок поганяти

На галявину злетілись

Там комах вони наїлись

Потім знову полетіли

У гніздечка хутко сіли

Діти сідають на місця

-Ось діти погляньте тут у нашому лепбуці є багато цікавих віршів про птахів. Послухайте один із них:

Читання вірша

Автор цього вірша Олесь Гончар а називається вірш «Годівничка»

Ми зробили для синички

Дерев’яну годівничку

Приладнали ще й дашок

Захищає хай пташок

Щедро всипали зерна

Й почекали край вікна

Тож тепер маленькі друзі

Чорночубі, жовтохвості

Прилітають радо в гості.

-Отож діти ми прослухали з вами вірш. Хто його написав?

-Цей вірш написав О.Гончар.

- А як називається вірш?

-Цей вірш називається «Годівничка»

-А для кого ми зробили годівничку?

- Для пташки

- А як ви розумієте слово «чорночуби»?

-Це ті пташки,які мають чорний чуб.

-А жовтопузі?

- Це ті пташки, які мають жовте пір’ячко на пузі.

-Так дітки ви молодці, ви справились з завданням, і тому давайте напислемо у годівничку зернят.

- і останнє завдання у вас на столах.

Дидактична гра «Четвертий зайвий»

-Зараз зіграймо у гру «Четвертий зайвий» . Тут на картинках зображені птахи. А які це птахи?

-Перелітні і зимуючі.

-Так, уважно подивіться серед зимуючих птахів залукала перелітна пташка або навпаки. Для вас завдання знайти ту пташку зайву і закрити її сніжинкою. Та сказати які пташки у вас переважають.

Діти знаходять пташок і називають птахів які у них птахи переважають, а яка пташка зайва.

-так молодці, і це завдання ви виконали правильно тож насиплемо в годівничку насіння. А я бачу гра вам сподобалась, ми складемо її у наш лепбук.

Підсумок заняття.

-Діти, скажіть про що ми сьогодні говорили?

- Ми говорили про зимуючі і перелітні птахи.

-А що вам було складно на занятті?

-Знаходити пташок, яка заблукала серед інших.

-Який вірш ми слухали?

-Хто його написав?

-Яка пташка найбільше запам’яталась?

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Вернигора Лариса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
5 квітня 2020
Переглядів
2635
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку