Тема: «Все починається з добра»
Інтегроване заняття з розділу мовленнєвий розвиток, у світі природи, малювання для дітей старшої групи.
Програмовий зміст: Уточнити та поглибити знання дітей про добро. Закладати основи духовності дитини. Вчити відчувати настрій іншої людини. Формувати вміння висловлювати власну думку, об’єктивно оцінювати свої та чужі вчинки. Розвивати здатність розуміти необхідність доброзичливих стосунків з ровесниками та іншими людьми. Виховувати прагнення бути добрим, милосердним, допомагати слабшому, любов та бережне ставлення до природи.
Словник: доброта, радість, страх, хороший вчинок, поганий вчинок, любов, природа.
Матеріал: прислів’я і вірші про добро, серця біле і чорне, картки зелені, червоні, ілюстрації до казок, дидактичні ігри «Добро не тільки в діях, айв словах», «Правила природи», добрики – розмальовки (паперові сердечки), кольорові олівці, фломастери.
Хід
«Доброго ранку, доброго дня! Все навкруги добрим хай буде щодня. Ви, любі діти, дорослі і квіти сонцю всміхайтеся мило щодня»
-Діти, я сьогодні хочу вас запросити до країни Доброти. А щоб туди потрапити, поясніть як ви розумієте ось такі прислів’я:
«Не одяг красить людину, а добрі діла», «Як сам добрий, той тобі добротою відповідають», «Доброму скрізь добре».
-А тепер закрийте оченята. Я скажу чарівні слова: «Крібле, крабле, бом». Ось ми і потрапили до країни Доброти. Хто це нас зустрічає? Як тебе звати хлопчику? Андрійко-добрійко, покажи нам свою країну. Діти, як ви гадаєте, чому країна має таку назву? Щоб краще це зрозуміти, помандруємо нею.
Дидактична гра «Настрій відшукай та назву йому дай»
-В країні доброти живуть різні казки. Розгляньте ілюстрації і назвіть їх. Давайте поспостерігаємо за казковими героями і спробуємо визначити , який у них настрій. Одні з них робили хороші вчинки, інші – погані. Поясніть свою думку. Хто з героїв радіє, хвилюється, боїться?
Гра « Оповідки від дітей»
-Пригадайте, чи було у вашому житті ось так: спочатку ваші справи були кепські, погані, а після доброго вчинку когось стало краще та добре. Пропоную про це скласти оповідки – це такі маленькі оповідання. А допоможуть вам у цьому два сердечка: біле означає щось хороше, а чорне – щось погане.
Гра « У якому вчинку живе добро»
-Зараз пограємо в цікаву гру. Я буду називати вчинок, а ви повинні визначити який він - добрий чи поганий. І підняти відповідну картку: зелена – добрий вчинок, червона – поганий вчинок. Будьте уважні! 1. Допомогти другові в біді. 2.Когось образити. 3. Захистити слабкого. 4. Когось обдурити. 5. Поважати людей. 6. Ділитися тим, що маєш. 7. Не слухати пораду батьків. 8. Берегти природу».
Дидактична гра «Відгадай правила природи»
-До природи, діти, люди мають ставитися з любов’ю та добротою. Ми повинні берегти все живе: дерева, кущі, квіти, річки, моря, озера, тварин, комах, птахів. Розгляньте уважно картинки: кого і що ви бачите на них. Зображення перекреслені лінією. Це означає, що цього не можна робити в природі. Відгадайте і назвіть правила поводження в природі.
Читання вірша « Буду я природі другом»
Дидактична гра «Добро не тільки в діях, а й в словах»
-Діти, ви, мабуть, знаєте, що інколи вистачає одного доброго слова,щоб зробити людині щось приємне, допомогти, заспокоїти, розвеселити. Недарма кажуть: «Від теплого слова й лід розмерзає». Поміркуйте, що ви можете порадити у даній ситуації.(діти розглядають малюнки і пояснюють).
Гра – розмальовка «Кольоровий настрій»
-Андрійко – добрійко на згадку про себе подарував вам «добрики». А щоб насправді вони стали добрими, їх потрібно оживити-розмалювати. ( практична діяльність дітей)
-До побачення, Андрійку, дякуємо за цікаву подорож, за подарунки. Малята зрозуміли, що таке добро. І як важливо бути доброю людиною.