План-конспект інтегрованого групового логопедичного заняття з використанням нетрадиційної техніки малювання з лексичної теми «Пори року. Зима»
ЗНМ 3 рівень. Старша група ДНЗ
Тема: «Зима чарівниця»
Мета: * навчальна (формування знань про пори року, а саме зиму, формувати вміння розповідати про ознаки зими, вчити відповідати на запитання педагога, продовжувати знайомити вихованців з художніми творами, формувати вміння малювати нетрадиційним матеріалом, ритмічно завдаючи відбиток на папір);
* корекційно-розвивальна (встановлення атмосфери взаємодовіри, викликати емоційний відгук під час малювання, розвиток зв’язного мовлення, пам’яті, уваги, дрібної моторики, артикуляції);
* виховна (виховувати акуратність в роботі з фарбами).
Обладнання: артикуляційна гімнастика, папір, серветки, зразок, зубні щітки, трафарети дерев, кучугур та сніжинок, синя фарба різних відтінків, ємність з водою, сніжинки з паперу, аудіозапис
Хід заняття
І. Вступна частина
Вправа «Пальчикова гра»
На галявину, на лужок
Тихо падає сніжок
вляглися сніжинки
Білі пушинки.
ІІ. Основна частина
Артикуляційна вправа
У будиночку своєму язичок шукає двері (вправа "Горішки")
На прогулянку зібрався він умився (вправа "Смачне варення")
Причесався (рухи язиком згори вниз, торкаючись губ)
На сусідів озирнувся вправо-вліво обернувся (рухи язичком вправо-вліво)
Вниз упав (витягнути язик)
Вгору забрався (підняти язик вгору до носика)
Раз, і в ротику сховався ( закрити рот)
Знову вийшов язичок погуляти до діточок
Заглядав у віконечка (рухи язиком вправо-вліво )
Гріється на сонечку (витягнути і широко розпластати язик)
Тут повіяв вітерець заховався пустунець (закрити рот)
В гості кішечка прийшла. Просить: "Дайте молочка". (язичок облизує)
Потім коник прискакав. Все копитом вибивав. (прицмокування язика до піднебіння)
"Тпр-ру",- сказав і геть помчав
А тут двері відчинились. Появились гості товсті (надути щічки)
За ними худі - лиш шкіра та кості (втягнути щічки всередину рота)
Ми їм щиро усміхнулись (вправа "Усмішка")
Поцілувати потягнулись (вправа " Хоботок")
І співати будем ми з ними звуки голосні (фонетична зарядка)
(проспівування голосних А, О, У, І,Е,И)
Давайте подивимося картинки «Зима в лісі».
Педагог: - Що намальовано на цих картинках (багато білого снігу, сніг на деревах). Подивіться, діти, як білий, пухнастий сніг укутав дерева та ялинки в лісі, вони ніби вкриті м'яким покривалом.
- Діти, скажіть мені, будь ласка, яка пора року зображена на картинках? (Зима)
- Яка погода в той час, холодно або тепло? (Холодно)
Подивіться і скажіть, що це біле лежить на землі, на деревах, на дахах на малюнку?
- Правильно! Це - сніг! А ви бачили, як падає сніг на землю? Як кружляють сніжинки? (Бачили)
- А ви хочете так само покружляв як сніжинки? (Хочемо)
- Подивіться, що це у мене в руках? (Сніжинки)
- Уявіть, що ви теж маленькі, легкі сніжинки, давайте ми з вами покружляв так само тихо, плавно під музику (звучить вальс, діти кружляють зі сніжинками в руках під музику)
Педагог: Я вам пропоную теж намалювати зимову картину. Ми сьогодні будемо малювати зимовий пейзаж «Сніг іде».
Намалюємо як сніжок укутав дерева і доріжки пухнастим покривалом.
Малювання зубною щіткою за допомогою трафаретів «Незвичайний снігопад»
«Сипле сніг» Марійка Підгірнянка
Сипле, сипле, сипле сніг…
Мов метелики сріблисті,
Ті сніжинки білі, чисті,
Тихо стеляться до ніг…
Сипле, сипле, сипле сніг…
Сипле, сипле, сипле сніг…
Тихо, легко і спроквола
Покриває все довкола,—
Ні стежок, ані доріг…
Сипле, сипле, сипле сніг.
Сипле, сипле, сипле сніг…
Все присипав — доли, гори,
Вже весь світ, мов біле море.
Біле море без доріг…
Сипле, сипле, сипле сніг…
Вирізаємо з білого паперу шаблони стовбура, крон дерев різного розміру, сніжинок та заметів. Накладаємо на аркуш паперу шаблони стовбура дерева та сніжинок. Зубну щітку вмочаємо в гуаш синього кольору та зубочисткою проводимо по щітці над аркушем, аби фарба розбризкалася над шаблонами. Зверху кладемо більший шаблон крони і більший шаблон заметів та в такий самий спосіб розбризкуємо фарбу. Відтак виконуємо такі самі дії, накладаючи менші шаблони крони та заметів. Наприкінці приймаємо всі шаблони, крім стовбура і сніжинок, які приймаємо після останнього розбризкування.
- А тепер ви спробуйте намалювати так само самі свій пейзаж.
Самостійна діяльність дітей
Діти самостійно малюють. Педагог за потреби допомагає, контролює процес малювання дітей.
ІІІ.Заключна частина
- Дивіться, який гарний зимовий пейзаж у нас вийшов! Які всі дерева красиві, снігові, скільки багато заметів.
-Що ми з вами малювали?
-Чим малювали? -Що вам сподобалося найбільше?