Корекційне заняття "Весняні квіти"

Про матеріал
Корекційне заняття. Підготувала вчитель – дефектолог Ірина Куличева. Лексична тема:Весняні квіти. Мета: Знайомити дітей з першими весняними квітами. Вчити дітей узагальнювати поняття «квіти». Вчити уважно слухати та відгадувати загадки, розвивати мовлення, узгоджувати слова у множині. Закріпити поняття який, яка, яке. Розвивати увагу, пам`ять, мислення. Виховувати бережливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

   Корекційне заняття.

 Підготувала вчитель – дефектолог Ірина Куличева.

Лексична тема:Весняні квіти.

Мета:  Знайомити дітей з першими весняними квітами. Вчити

дітей узагальнювати поняття «квіти». Вчити уважно слухати та відгадувати загадки, розвивати мовлення, узгоджувати слова у множині. Закріпити поняття який, яка, яке. Розвивати увагу, пам`ять, мислення. Виховувати бережливе ставлення до природи.

Словник: квіти, весняні, кульбабка, тюльпан, барвінок, яскраві, казкова.

                   Хід заняття.

         Привітання.

Дефектолог : Доброго ранку, дівчатка та хлоп’ята.

Радо всіх я вас вітаю! Щиро всім добра бажаю!

Доброго ранку, Сонечко! Сонечко, а де ти було?

З ким мандрувало? І за чим спостерігало?

Кого довелося зустріти і теплом своїм зігріти?

Сонечко: Я мандрувало по всьому світу. А зустріло я таку красуню. Хто це ?  Вгадайте самі:

Де вона проходить – там травиця сходить,

Квіти розквітають, солов’ї співають!

Дефектолог: Так це ж Весна. Діти, Сонечко зустрілось з Весною. Весна вступила в свої права і як би не злилась Зима – її час закінчився! Про Весну кажуть: весела, зелена, сонячна, яскрава, казкова, чарівна, барвиста, святкова, квітуча.

Сонечко, а як ти гадаєш: чому на неї кажуть  «квітуча»?

Сонечко: Де я пригрію – квітка розквітає, сніги зійшли,

Людей весна так вітає, щоб красу побачити змогли.

Я багато спостерігаю за весняними квітами. Подивіться які вони гарні. Сьогодні, малята, я розкажу вам про квіти, які розквітають навесні. Найпершими від снігу вибираються до нас білосніжні підсніжники, не хочуть ховатися і синьоокі проліски, вони наче увібрали всю блакить неба. Радіють сонцю навесні кольорові крокуси, наповнюють усе навколо ярким ароматом тюльпани. Тендітні кульбабки причепурилися в траві наче маленькі сонечка, але варто  трішки зачекати і яскраво жовте забарвлення перетворюється на

легкі білі парашутики. Барвінок радісно підняв свою голівку догори. Гордо підняв голову нарцис, майорять і райдужні гіацинти. У затінку нахиляються до нас дзвіночки конвалії.

Дефектолог: Сонечко, а давай  ми з тобою пограємо та дізнаємось:

Чи всі квіти знають діти?

Загадки:

Які квіти з’являються першими з під снігу: низенькі, блакитні, мають

вузенькі листочки, ростуть у лісі. Яка це квітка?

Сонечко: Я знаю, знаю! Це пролісок. І він лісовий.

Вихователь: Жовті, яскраві, схожі на великі зірочки, ростуть в саду. А це

яка квітка?

Сонечко: А це нарцис! Він садовий.

Вихователь: Ароматна квітка білого кольору, на тоненькому стеблі має

багато білих дзвоників, росте у лісах. Яка це квітка?

Сонечко: Це квітка конвалія. Вона лісова квітка.

Дефектолог: Квіточки схожі на маленькі жовті кульки, які вдень

відкриваються, а ввечері закриваються, ростуть на лузі. Яка

це квітка?

Сонечко: Жовті, жовті кульки – це кульбабка і вона лугова квітка.

Вихователь: Сонечко, а як ми скажемо про квіти коли їх багато?

             Д/г « Один – багато»

підсніжник – багато підсніжників

пролісок – багато пролісків

нарцис – багато нарцисів

тюльпан – багато тюльпанів

барвінок – багато барвінку

фіалка – багато фіалок

конвалія – багато конвалій

кульбабка – багато кульбаб

гіацинт – багато гіацинтів

крокус – багато крокусів

Дефектолог: Давайте разом будемо промовляти чистомовки та пригадаємо: якого кольору весняні квіти.

           Вправа: «Чистомовки»

си-си-си – жовті нарциси

алія-алія-алія – біла конвалія

пан-пан-пан – жовтий тюльпан

сок-сок-сок – блакитний пролісок

кус-кус-кус – рожевий крокус

аба-аба-аба – жовта кульбаба

ник-ник-ник – білий підсніжник

Сонечко: А ще я знаю цікаву, загадку про квіти.

        Загадка:

Навесні вони зростають, білі сукні одягають.

Їх збирають малюки, плетуть віночки залюбки!... (кульбабка)

Розповідь про кульбабку:

 Кульбаба – одна із перших з’являється навесні.

 

Немов жовте сонечко в зеленій траві.

У яскравий сонячний день золота квіточка.

Сильний вітер дме, пелюстки несе.

З білою кулею пухнастою красувалась в полі чистому

Ти на кульку подуй злегка – була кулька і нема.

Давайте з вами виконаємо дихальну вправу.

 

             Дихальна вправа:

 У яскравого сонечка

В травах квітня донечка.

Запашна в неї шапка

А ім’я її – кульбабка. ( діти дмухають на долоньку..)

 

Сонечко: А ще я хочу дізнатися: чи знаєте ви для чого потрібні квіти?

Дефектолог: Щоб ними милуватися.

Сонечко: А ще для чого вони потрібні?

Дефектолог: Щоб їх всім дарувати.

Сонечко: А ще, а ще?

Дефектолог: Щоб навкруги приємний аромат був, а ще щоб прикрашали

природу.

Дякую тобі, Сонечко, що ти до нас завітало. Ми дізналися

багато цікавого про весняні квіти.

Дефектолог До побачення

Сонечко: До побачення

 

 

 

 

docx
Додано
11 вересня
Переглядів
39
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку