Інтегроване заняття з використанням елементів Ментаніума з логіко-математичного й природничого розвитку на тему «Подорож на літаючому килимку» для дітей середнього дошкільного віку

Про матеріал
Вчити дітей користуватися картою та виконувати словесну інструкцію, продовжувати вчити орієнтуватися на аркуші, правильно тримати олівець, доводити розпочате до кінця; активізувати мовленнєві, пізнавальні й розумові процеси; спонукати до спостережливості та аналізу, повних відповідей на запитання, продовжувати вчити встановлювати зв’язок між явищами природи, Розвивати кмітливість, увагу, асоціативне мислення, вміння орієнтуватися в просторі; закріплювати знання дітей про геометричні фігури; продовжувати розвивати зорову пам’ять, зорове й просторове сприйняття, дрібну моторику рук, координацію рухів та розвиток міжпівкулевих зав’язків; Виховувати дружні взаємини, допитливість, бажання разом, підгрупою чи самостійно вирішувати певні завдання, узгоджувати свої дії та допомагати товаришеві, створювати позитивний емоційний настрій.
Перегляд файлу

Інтегроване заняття з використанням елементів Ментаніума з

логіко-математичного й природничого розвитку на тему

«Подорож на літаючому килимку»

Мета:

Вчити дітей користуватися картою та виконувати словесну інструкцію, продовжувати вчити орієнтуватися на аркуші, правильно тримати олівець, доводити розпочате до кінця;  активізувати мовленнєві, пізнавальні й розумові процеси; спонукати до спостережливості та аналізу, повних відповідей на запитання, продовжувати вчити встановлювати зв’язок між явищами природи,

Розвивати кмітливість, увагу, асоціативне мислення, вміння орієнтуватися в просторі; закріплювати знання дітей про геометричні фігури; продовжувати розвивати зорову пам’ять, зорове й просторове сприйняття, дрібну моторику рук, координацію рухів та розвиток міжпівкульних зав’язків;

Виховувати дружні взаємини, допитливість, бажання разом, підгрупою чи самостійно вирішувати певні завдання, узгоджувати свої дії та допомагати товаришеві, створювати позитивний емоційний настрій.

Матеріали: аудіозапис різних уривків музики,  стрічки червоного кольору для утворення сердечка на підлозі, аудіозаписи плачу та слів Мавки та слів Лісовика,  блакитні сльозинки для гри «Збери пару», роздрукована кольорова фігура Мавки, скриня, 4 частини карти,  картинка роздрукована кольорова Лісовика, 4 частини килимка, скриня, матеріал до  дидактичної гри « Встанови зв’язок», музика для нейровправи, матеріал до гри «З якого дерева листочок?»,

білий аркуш паперу А4, 4 мотузки, які приєднані до килимка, кольоровий портрет веселої Мавки, аудіозапис літака, декорації лісу (дерева виготовлені зі шпалер, ялинки, пеньки), кошик з картинками для гри «Виклади, як на картинці», картинка-задачка, кошик зі смаколиками.

 

 

 

 

 

 

 

 

                              (Звучить музика чарівна, на підлозі наклеєна

                                   червона стрічка в вигляді сердечка)

-         Діти, станьмо всі на червону лінію й привітаємося. Так, як ранок ввічливої людини завжди починається з привітання.

Від серця до серця,

Лунають вітання.

Прийми найщиріші мої побажання:

Щоб ти був старанний,

Щоб ти був завзятий,

Веселий, щасливий,

Здоровий, багатий.

-         А тепер погляньте вниз, яку ми з вами створили фігуру?

     ( відповіді дітей)

-         Так, дітки, це серце.

     ( чути плач – аудіозапис)

-         Ой, а що це?

     ( відповіді дітей)

-         Так, діти, хтось плаче. Але ж хто це? Ти хто? 

   ( аудіозапис – Я , лісова Мавка)

 - Ти де? Ми тебе не бачимо.

              (аудіозапис – Де я, вам вкажуть мої сльозинки, які я розгубила, але вони чарівні. Вони складаються з двох частин, коли знайдете всі, то уважно на них подивіться і з’єднайте їх парами)

                             Дидактична гра «Знайди пару»

( звучить аудіозапис - Які ви молодці всі сльозинки знайшли мої, пари зі сльозинок зібрали. А тепер візьміться за руки, утворіть квадрат і закрийте очі.

Тільки не підглядайте! Та коли зазвучить чарівна музика скажіть:

1, 2, 3 – чарівну Мавку нам покажи!

       (звучить чарівна музика й вихователь знімає накидку

 з роздрукованої кольорової фігури Мавки і біля неї стоїть скриня)

-         Мавко, а що з тобою трапилося?

        (звучить аудіозапис – Мене зачаклував Лісовик)

-         А як ми можемо тобі допомогти й розчаклувати тебе?

(звучить аудіозапис – потрібно виконати завдання Лісовика

й прилетіти в ліс на літаючому килимку)

-         А де нам килимок знайти?

( аудіозапис голосу Мавки: Біда в тому, що Лісовик його розрізав на 4 шматки й заховав у різних місцях, у мене є лише карта, яка лежить у скринці)

-         Діти, а ми допоможемо Мавці зібрати частини килимка й злітати до Лісовика? Попросити, щоб він її розчаклував?

(відповіді дітей)

-         Діти, давайте поглянемо, що в цій скрині.

( вихователь пробує відкрити, але в нього не виходить)

-         Нам потрібно відкрити замок.

(виконання пальчикової гімнастики «Замок» під музику)

                        Пальчикова гімнастика «Замок»

-         Так, ми знайшли скільки частин карти?

(відповіді дітей, потім рахуємо разом – 4)

-         Спочатку ми яку візьмемо частину карти? Яка цифра йде спочатку?

(відповіді дітей)

-         Так, дістаємо частину карти під номером 1.

-         Завдання: поділіться на три команди використовуючи «Чарівну торбинку».

-         Один, два, три швидко в коло стали ми!

                        (діти стають у коло й з чарівної торбинки

                                            дістають цифри 1, 2, 3)

-         Капітаном 1 команди буде (вибираю дитину).

-         Підійдіть до свого капітана ті діти, хто дістав з торбинки цифру 1.

- Капітаном 2 команди буде (вибираю дитину). 

     - Підійдіть до свого капітана ті діти, хто дістав з торбинки цифру 2.

     - Капітаном 3 команди буде (вибираю дитину) .

     - Підійдіть до свого капітана ті діти, хто дістав з торбинки цифру 3.

     -    А тепер кожна команда шукає стіл-галявину, щоб ваша цифра відповідала цифрі на столі.

                                   (діти підходять до своїх столів,

                            дидактична гра « Встанови зв’язок»)

-         Погляньте уважно на столі лежить картка й картинки.

-         Увага завдання! Вам потрібно встановити зв’язок між картинками в рядочку й доповнити пусту клітинку відповідною картинкою.

         ( триває гра й проводиться індивідуальна робота

                          з підгрупами за потреби)

    ( фото Лісовика вихователь відкриває, поки діти зайняті завданням)

-         Ну що, Лісовику, виконали ми твоє завдання?

(голос Лісовика – Так, молодці. Тримайте першу частину килимка. Але закрийте очі й не підглядайте, бо не віддам. )

-         Один, два, три – очі всі закрили руками ми.

( діти закрили очі, а вихователь дістає з-за ширми

                       першу частину килимка)

аудіозапис слів Лісовика: Беріть другу частину карти)

-         Ой, діти тут таке нам завдання! Лісовик нас перевірити хоче на уважність. Будемо уважні й допоможемо Мавку розчаклувати?

                     (відповіді дітей)

-         Значить сідаємо всі на килимок, слухаємо уважно й виконуємо зі мною.

          Нейровправа  «Ось така цікава вправа» (з інтернету)

(дітей яким потрібна допомога саджу поруч з собою)

https://drive.google.com/file/d/1g03Cny-M4eRUc3eSfex7htaDX4WiIT0Q/view?usp=drive_link

Ось така цікава вправа

(долоньки то лицевою стороною, то внутрішньою)

Зайчик зліва (показуємо зайчика двома пальцями лівої руки)

Кільце справа (показує правою рукою кільце)

Поміняли (зайчик правою рукою-кільце лівою)

Поміняли (зайчик лівою-кільце правою)

Поміняли (зайчик правою рукою-кільце лівою)

І сховали (обидві руки в кулачок)

-         Ну що, Лісовику, виконали ми твоє завдання?

-         (голос Лісовика – Так, молодці. Тримайте другу частину килимка. Але закрийте очі й не підглядайте, бо не віддам. )

-         Один, два, три – очі всі закрили руками ми!

( діти закрили очі, а вихователь дістає з-за ширми

                       другу частину килимка)

(аудіозапис слів Лісовика: Беріть третю частину карти.)

-         Діти, Мавка живе в лісі, а там багато дерев. Щоб ми її потім знайшли то нам з вами потрібно пригадати дерева. Лісовик пропонує нам бути уважними пограти в гру «З якого дерева листочок?»

-         Ви ж пам’ятаєте хто в якій команді був? Знову підходимо до своїх столиків-галявинок 1, 2, 3.

-         Увага! Завдання: знайти якому деревцю належить листочок й поєднати їх.

-         Один, два, три – гру почали!

( триває гра під музику, а вихователь проводить

        за потреби індивідуальну роботу)

- Ну що, Лісовику, виконали ми твоє завдання?

 (голос Лісовика – Так, молодці. Тримайте третю частину килимка. Але закрийте очі й не підглядайте, бо не віддам. )

- Один, два, три – очі всі закрили руками ми.

( діти закрили очі, а вихователь дістає з-за ширми

                       третю частину килимка)

-         Ми вже втомилися давайте відпочинемо.

(Фізхвилинка з аркушем паперу під музику)

-         Щоб летіти на килимку рятувати Мавку ми маємо підготуватися. Для цього ви дивитеся на цей аркуш паперу, який я тримаю в руках і повторюєте все, що відбувається з папером.

( звучить музика й діти повторюють всі рухи)

-         Діти, а скільки ми вже отримали частин килимка? Скільки нам ще залишилося виконати завдань й отримати частин килимка, щоб полетіти рятувати Мавку?

               (відповіді дітей)

      (аудіозапис слів Лісовика: Беріть четверту частину карти.)

-         Щоб летіти на килимку, ми ще й правильно маємо дихати. Ось Лісовик й пропонує нам з вами виконати дихальну гімнастику.

-         Один, два, три – швидко в коло стали ми!

(під музику проводиться дихальна гімнастика)

Дихальна гімнастика «Сонячна лісова галявина»

(з хустинками в руках)

В и х о в а т е л ь.

Яка чудова сонячна галявина, лине духмяний квітковий запах!

(Підняти руки вгору — в сторони, вдихнути через ніс,

видихнути, опустити руки.)

Подув теплий вітерець.

(Вдих носом, видих зі звуком «ш-ш-ш!»)

Прилетіли метелики.

(Руки через сторони вгору — вдих носом, плавні рухи

руками вниз, присісти, вдих через рот.)

Закувала зозуля.

(Тривалий вдих, видих: «Ку-ку-ку!»)

Збираємо букет.

(Присісти, «зірвати жовту квітку» (взяли хустинку

з полу) — вдих, понюхати — тривалий видих.)

Загубилися діти в лісі.

(Вдих тривалий, видих: «Агов-ов-ов!»)

  - Ну що, Лісовику, виконали ми твоє завдання?

  (аудіозапис голосу Лісовика – Так, молодці. Тримайте останню частину килимка. Але закрийте очі й не підглядайте, бо не віддам. )

- Один, два, три – очі всі закрили руками ми!

( діти закрили очі, а вихователь дістає з-за ширми

                       четверту частину килимка)

(аудіозапис слів Лісовика: Беріть останню, четверту частину килимка.)

-         Які ми розумники, що всі частини килимка зібрали. Давайте їх порахуємо.

                     (рахуємо разом з дітьми)

- Щоб всі частини килимка з'єдналися нам потрібно закрити очі й промовити чарівні слова.

- Один, два, три- очі закрили ми!

(звучить чарівна музика, вихователь з'єднує всі частини килимка на липучки, які завчасно нашиті на всіх частинах килимка. Чарівні слова вивчали під час попередньої роботи до заняття)

Нічка тихо чаклувала

Нічка зорі розсипала

А з розсипаних зірок

Вийшов гарний килимок

Чаклі- маклі-бум!

- Дивіться килимок готовий до польоту. Ставаймо на нього.

(аудіозапис голоса Лісовика- килимок летить тільки тоді, коли зарядиться дитячими посмішками)

- Стоячи на килимку давайте утворимо коло. Й спробуємо зарядити килимок своїми посмішками.  (звучить музика)

Психогімнастика «Усміхнись» (з відповідними картинками)

Усміхнуся сонечку: «Здрастуй золоте!»

(Руки підняти вгору.)

Усміхнуся квіточці — хай вона росте!

(Показати на підлогу.)

Усміхнуся дощику: «Лийся, мов з відра!»

(Руки піднімати по черзі біля голови.)

Усміхнуся друзям — бажаю вам добра!

(Узятись за руки, усміхнутись.)

(аудіозапис голосу Лісовика:

Ви виконали всі мої завдання, тому я розчаклую Мавку)

- Діти, килимок зарядився візьміться за руки, щоб підтримати один одного в польоті й закрийте очі.

(звучить звук літака й помічник вихователя з однієї сторони бере за мотузки, які прив'язані до килимка, а вихователь- з іншої й трішки розгойдують. Також вихователь швидко знімає накидки з декорацій лісу й фото Мавки веселої)

(аудіозапис голосу Мавки: Дякую Вам, я помітила, що ви розумнички. А чи не могли б ви виконати останнє моє прохання?

- Яке Мавко?

(аудіозапис слів Мавки: Я так люблю все кольорове, чи не могли б ви викласти з кольорових олівців картинки, які є в кошику й відгадати задачку-загадку. А я вас за те, що ви мене розчаклували й виконали моє прохання, пригощу смаколиками.

                                                   (відповіді дітей)

- Один, два, три в коло стали ми!

(вихователь проходить по колу, діти беруть картинки)

- Знову пригадаймо, як ми поділялися на команди й до того столика-галявини підходимо. Дивіться на картинку уважно й беріть тільки потрібного кольору олівці.

- Один, два, три викладати почали!

(гра «Виклади, як на картинці» під музику, за потреби вихователь проводить індивідуальну роботу)

- Молодці, виконали. А тепер ще нас Мавка просила задачку-загадку відгадати.

(картина-загадка)

На травиці біля хати.

Метушаться цуценята,

Двоє білих, наче сніг.

Троє чорних, скільки всіх?

(відповіді дітей)

 -Молодці дітки, правильно порахували.

(аудіозапис голосу Мавки: дякую вам, то кожен з вас, так як я живу в лісі отримає по 5 маленьких медвежат. Прощавайте, щиро вам дякую!)

 (Вихователь бере кошик з печивом-ведмежатами)

- Прощавай, давайте покажемо Мавці серденько.

- Дітки. А зараз хто отримує серденько-іграшку, той говорить, що йому на занятті запам'яталося найбільше й сподобалося.

(вихователь дає серденько по черзі дітям на вибір- вони відповідають.

- Ось, які ми молодці. Допомогли Мавці, виконали багато завдань. А тепер йдемо ласувати смаколиками.

 

 

     ДОДАТКИ (картинки-завдання з інтернету)

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
20 лютого
Переглядів
62
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку