Інтегроване заняття з використанням прийомів мнемотехніки «Якось у лісі»

Про матеріал
Програмовий зміст: - Продовжувати ознайомлювати дітей зі змінами в природі взимку. - Вчити розповідати про зиму, використовуючи мнемотехнічний прийом «піктограми». - Закріпити математичні поняття «високий», «низький». - Продовжувати вчити дітей правилам поведінки в лісі (прийом «нумератор»). - Формувати вміння узгоджувати рухи зі словами. - Закріпити навички наклеювання. - Розвивати креативність, художні та естетичні смаки. - Виховувати любов до лісу та його мешканців.
Перегляд файлу

Інтегроване заняття

з використанням прийомів мнемотехніки

 «Якось у лісі»

Програмовий зміст:

-                     Продовжувати ознайомлювати дітей зі змінами в природі взимку.

-                     Вчити розповідати про зиму, використовуючи мнемотехнічний прийом «піктограми».

-                     Закріпити математичні поняття «високий», «низький».

-                     Продовжувати вчити дітей правилам поведінки в лісі (прийом «нумератор»).

-                     Формувати вміння узгоджувати рухи зі словами.

-                     Закріпити навички наклеювання.

-                     Розвивати креативність, художні та естетичні смаки.

-                     Виховувати любов до лісу та його мешканців.

 

Обладнання:

-                     мнемотехнічні таблиці «Зима в лісі», «Зимові розваги»;

-                     тренажер «Правила поводження в лісі»;

-                     іграшки: їжачок, білочка, зайчик;

-                     сніжки;

-                     іграшкова сокира;

-                     паперові ялинки, виконані технікою «орігамі» - по одній на кожний столик, паперові заготовки круглої форми (ялинкові кульки), клей, пензлики, клейонки, серветки;

-                     костюм Лісовичка.

 

Хід заняття:

-                     Діти, яка зараз пора року? Що лежить на землі взимку? Давайте і ми перетворимось на сніжинки. Для цього треба плеснути в долоні.

-                     Ось ми і стали сніжинками. А що вони вміють робити? (Літати, кружляти, падати, сідати, танцювати)

-                     Давайте і ми покружляємо з вами, як сніжинки. (Діти танцюють під музику. Музика стихає, діти зупиняються.)

 

Закружляли тут сніжинки,

Як метелики прудкі.

Прилетіли до ялинки

Й почепились на гілки.

Голі кущики прикрили,

Притрусили поріжок,

І доріжку побілили –

Зовсім інший став лужок.

 

-                     Тепер плеснемо у долоні і перетворимося на діток. Подивіться, на яку чарівну галявину ми потрапили? Що ви тут бачите? Давайте розкажемо про ліс взимку. (Складання розповіді по мнемотехнічній таблиці, розповіді дітей).

Прийшла зима. Сонце світить та не гріє. Стало холодно. Випав білий пухнастий сніг. Він укрив білою ковдрою голі дерева, землю, будинки. Їжачок заснув у теплій нірці. Білочка заховалася в дуплі. Вовку і лисичці важко знайти їжу. Зайчик в білій шубці причаївся під кущиком.

 

Діти, а які зимові розваги ви знаєте? (Катання на санчатах, лижах, ковзанах, можна зліпити снігову бабу, пограти в сніжки.)

Показати мнемотехнічну таблицю «Зимові розваги».

-                     Давайте і ми з вами пограємо в сніжки.

Гра зі сніжками

-                     Діти, позбирайте сніжки в кошик і підійдіть до мене. Яке свято ми святкуємо взимку? Так, це Новий рік. А як ми готуємось до свята? (Вчимо пісні, вірші, таночки, прикрашаємо ялинку).

-                     Так, діти, який же Новий рік без ялинки. Ми з вами в лісі, навколо багато ялиночок. Подивіться, тут є і високі ялинки, і низенькі. Ця ялинка яка? (висока – піднятися навшпиньки, показати, яка висока) А ця яка? (низенька - присісти).

Гра «Висока і низька»

-                     Давайте візьмемо одну ялиночку до себе в садочок. Яку ми виберемо, високу, чи низеньку? Так, нам потрібна найвища ялинка. Яка з них? Ось ця. Десь була в мене сокира, зараз ми її зрубаємо.

З замету виходить Лісовичок.

-                     Ліс.: Не дам рубати ялинку! Не можна знищувати дерева!

-                     Вих..: Лісовичок, нам на свято треба ялинка. Дай нам, будь ласка.

-                     Ліс.: Не дам, вона жива, росла багато років. А під цією ялинкою в теплій нірці спить їжачок. Не можна рубати дерев, не можна турбувати лісових мешканців. Ось, візьміть правила поводження в лісі, вивчіть їх і завжди виконуйте.

Правила поводження в лісі:

  •     Забирай сміття з лісу.
  •     Розмовляй тихо.
  •     Бережи рослини.
  •     Не нашкодь тваринам, птахам, комахам.

 

-                     Ліс.: Діти, ви завжди будете виконувати ці правила? Я бачу, що ви добрі діти. Я дозволяю вам поводити хоровод навколо ялиночки - красуні.

Хоровод навколо ялинки «У лісі народилася»

-                     Дякуємо тобі, Лісовичок, що дозволив нам хоровод поводити, що навчив нас, як треба себе поводити в лісі. Але як же нам Новий рік зустрічати без ялинки?

-                     Ліс.: Я вам дам не одну ялинку, а багато. Але вони незвичайні, вони паперові. Якщо ви їх прикрасите, свято прийде до вас у групу.

-                     Дякуємо, Лісовичку, за подарунок. Нам час повертатися у садочок.

Закружляли тут сніжинки,

Як метелики прудкі.

Прилетіли до садочка

Й посідали на стільці.

(Діти кружляють, плескають у долоні)

 

-                     Ось і закінчилася наша пригода. Ми знову у садочку. Сідайте за столи, пригадайте, де ми сьогодні були? Кого ми бачили? Що цікавого ми дізналися про ліс?

-                     А давайте подивимось, який подарунок зробив нам Лісовичок. Ці ялинки такі гарні. Але на них немає святкових прикрас. Чим прикрашають ялинки на свято? Так, кульками. У вас на столах теж є ялинкові прикраси. Подивіться, якої вони форми?  Якого кольору?

Показ способу дії:

-                     Давайте пригадаємо, як треба наносити клей на паперові кульки? (від середини до країв).  Розташовуйте кульки по всій ялиночці. Не забувайте промочувати зайвий клей серветкою. Приступайте до роботи.

Під час самостійної роботи дітей здійснюю індивідуальний показ, пояснення, допомогу.

 

docx
Додано
1 грудня 2023
Переглядів
148
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку