Реалізація інтегрованого підходу у сучасній освіті є актуальною проблемою, оскільки з його успішним методичним впровадженням відкриваються нові перспективи у формуванні конкурентоздатної, розвиненої, творчої, креативної особистості.
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИЧЕРНІВЕЦЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ ЮРІЯ ФЕДЬКОВИЧА Факультет педагогіки, психології та соціальної роботи. Кафедра педагогіки та методики початкової освітиІНТЕГРОВАНІ ФОРМИ НАВЧАННЯ НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ РОЗВИТКУ ОСВІТИ студентки 4 курсу, спеціальності «Початкова освіта» Курик Юлії Сергіївни
Номер слайду 2
Мета роботи полягає в теоретичному дослідженні проблеми інтеграції змісту освіти в початковій школі. Завдання дослідження1. Розкрити сутність поняття «інтеграція».2. Визначити механізми процесу інтеграції.3. Охарактеризувати форми інтегрованого навчання.4. Розробити інтегрований урок.
Номер слайду 3
Об'єктом дослідження є інтеграція як провідна ідея в реалізації змісту освіти, а предметом – інтегровані форми навчання, зокрема особливості їх розробки та проведення в традиційній системі навчання.
Номер слайду 4
Установлено, що компетентнісно-інтегративний підхід в освіті спрямований на якісне вдосконалення існуючих педагогічних систем і спричиняє інноваційному типу діяльності сучасних навчальних закладів. При реалізації єдиної стратегії компетентісно-інтегративного підходу важливе місце відведено ідеї триступеневого рівня інтеграції: інтеграції діяльності (розумових дій), інтеграції змісту, інтеграції ідей.
Номер слайду 5
Опрацювання наукової літератури в галузі дидактики (Є. Голант, В. Гузєєв, Б. Єсіпов, І. Лернер, М. Скаткін, М. Сорокін, Т. Хлєбнікова) дозволило розкрити інтегровані форми організації навчання як чітку організацію навчальної діяльності учнів із засвоєння інтегрованого змісту освіти. Останній є результатом оптимізації зв’язків і системного поєднання декількох навчальних тем або предметів, що сприяє цілісному сприйняттю й засвоєнню школярами навчальної інформації. До інтегрованих форм організації навчання в початковій школі належать:інтегрований урок (виклад навчальних тем, близьких за змістом, логічно взаємопов’язаних, об’єднаних провідною ідею, реалізація якої забезпечує цілісність заняття, підвищення його пізнавальної цінності); інтегровані дні (проведення протягом навчального дня серії уроків, що підпорядковуються спільним навчально-пізнавальним цілям і завданням); проектна робота (групове та індивідуальне розв’язання учнями комплексних педагогічних завдань, що передбачає застосування сукупних знань і вмінь із різних шкільних дисциплін); інтегровані тижні
Номер слайду 6
Інтегроване навчання – це навчання, яке ґрунтується на комплексному підході. Освіта розглядається через призму загальної картини, а не ділиться на окремі дисципліни. Інтеграція предметів дає змогу дитині сприймати предмети і явища цілісно, різнобічно, системно та емоційно.