Інтегрований бінарний урок з позакласного читання та розвитку мовлення на тему "Чому важливо бути доброю людиною" для учнів 4 класу

Про матеріал

Конспект уроку стане в пригоді вчителям початкової школи. На уроці з позакласного читання та розвитку зв`язного діти опрацьовують проблему: чи потрібно людині бути доброю? Для цього вони познайомилися самостійно з творами В. Сухомлинського з цієї проблеми та рекламували їх. На уроці опрацьовується оповідання "Який слід повинна залишити людина на землі". У конспекті запропоновані інтерактивні вправи роботи з учнями, які розвивають у них критичне мисленя та мовлення.

Перегляд файлу

Інтегрований бінарний урок з позакласного читання та розвитку мовлення на тему :

 “Чому важливо бути доброю людиною?”

 

   Завдання з читання: розширити знання дітей про життя і творчість В.Сухомлинського; на прикладі змісту оповідань донести до свідомості учнів, що доброта – найкраща риса характеру людини; формувати оцінні судження щодо ознак добра і зла; збагачувати словник учнів; формувати читацький інтерес; розвивати вміння колективно обговорювати прочитане, уважно і зацікавлено слухати товариша і доповнювати його відповідь у ході бесіди; виховувати інтерес до художньої літератури;

          Завдання з мови:  закріплювати навички учнів складати текст-міркування на подану тему; вчити учнів розкривати абстрактно-загальні поняття; збагачувати словник дітей ; розвивати зв'язне мовлення, увагу, пам'ять, критичне мислення, вміння логічно й послідовно викладати думки на папері, словесно передавати свої почуття й переживання;            

       Виховні завдання:  виховувати в учнів доброту, чуйність, милосердя до близьких людей, осуд проявів жорстокості, байдужості, заздрості, недоброзичливості.

Обладнання: виставка книг, портрет В.О.Сухомлинського, магнітофон, телевізор, картки-пазли, терези, кубики, мікрофон, аудіозаписи, відеозапис, фотографії.

1 урок з позакласного читання

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку

1. Привітання з гостями

Доброго дня, діти! Сьогодні у нас на уроці присутні гості, тому поверніться, привітайтеся і подаруйте їм свої посмішки! А щоб у вас був гарний настій для роботи на уроках, створимо наше ранкове коло.

2. Вправа для емоційного настрою “Ранкове коло”

Потріть свої долоньки. Візьміться за руки. Що ви відчуваєте? Що хочете передати і побажати своєму товаришеві? (Діти ланцюжком говорять побажання один одному)

Із цих промінчиків добра, що засвітились на ваших обличчях, ми розпочнемо наш урок.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Гра “Шифрувальник”

Розшифруйте анаграму, яка записана на дошці. Прочитайте тему наших двох уроків.

МоЧу ливоваж утби роюбод диюлною? (Чому важливо бути доброю людиною?)

2. Оголошення теми уроку.

Прочитайте назви оповідань на дошці ( “Сьома дочка”, “Добре слово”, “Красиві слова і красиві діла”, “Скажи людині: “Доброго дня!”, “Чому дідусь такий добрий?”, “Щоб ти став кращим”, “Як Сергійко навчився жаліти”). Хто є автором? Отже, сьогодні ми знову звернемося до педагогічної спадщини великого педагога нашої країни Василя Сухомлинського. Епіграфом до нашого уроку будуть віршовані рядки Любов Забашти (слайд 1)

Живи, добро звершай,

 Та нагород за це не вимагай.

 Хай оживає істина стара

 Людина починається з добра.

3. Вправа очікування.

Що кожен з вас очікує від сьогоднішнього уроку?

Які завдання ставить перед собою?

ІІІ. Робота над темою уроку

1. Зустріч з автором (слайд 2)

А хто такий Василь Сухомлинський? Давайте згадаємо, що означають ці дати та числа в його житті? (28 вересня 1918 р.; 7, 17, 1948 р.,1500)

2. Панорама книг і оповідань В. Сухомлинського.

Діти, зверніть увагу на книжкову виставку. Назвіть книги, які ви бачите на виставці. Які книги мають не одного автора? Твори Сухомлинського для дітей зібрані у різних книгах. У нашій шкільній бібліотеці можна прочитати ось такі збірки, як “Вічна тополя”, “Пшеничний колосок”.

 

3. Вправа “Моя міні-реклама”.

Я знаю, що ви прочитали різні оповідання В. Сухомлинського і підготувати коротку рекламу про нього з такою   метою, щоб   однокласники теж   захотіли прочитати ці твори.

4. Хвилинка відпочинку

Релаксаційна вправа « Квітка доброти»

( Звучить класична музика, спокійна)

Закрийте очі і уявіть, що у вас в руках знаходиться чарівна квітка – Квітка Доброти. Ваші руки відчувають незвичайне тепло, квітка зігріває вас, ваше тіло, вашу душу. Ви протягуєте вашу руку і розглядаєте Квітку  Доброти. Придивіться, якого вона кольору. Можливо вона має запах. А можливо ви чуєте приємну музику яка лине від квітки. Подумки зберіть усю доброту від Квітки Доброти і помістіть у себе в сердечку.

Ваші серця наповнені добром. Хочу щоб ви зробили добру справу.

5. Робота над оповіданням В. Сухомлинського “Який слід повинна залишити людина на землі?”

а)Вправа “Передбачення”

 Вчитель демонструє малюнок із слідом дитячої ноги.

Діти, що ви бачите на цьому малюнку? Як ви гадаєте, а про який слід буде йти мова у новому оповіданні? Давайте прочитаємо його та дізнаємося, чи мали ви рацію у своїх передбаченнях

б) Словникова робота

осторонь, затвердів, здвигують плечима, випестував, закам'янілий

- прочитати “Луною”

- з подивом

- що означають слова осторонь, випестував?

в) Читання оповідання вчителем та підготовленими дітьми.

г) Робота над змістом тексту

- Чи справдилися ваші передбачення щодо змісту тексту?

- Прослідкуйте за поведінкою хлопчика від початку твору до кінця. Як у нього змінюється настрій?

- Як ви розумієте вислів “ні до чого не прихилявся — ні руками, ні душею”?

- Над чим примушує замислитися цей твір кожного з нас?

- А який свій слід плануєте залишити на цій землі?

 

ІV. Підсумок уроку.

1. Перегляд відеосюжету.

Пропоную переглянути невеликий відеосюжет про ваших однолітків із зарубіжної країни.

Чого вчить він нас? Яке потрібно мати серце справжній людині?

2.Складання пазлів-сердець.

У В. Сухомлинського було велике серце, яке він віддавав до останнього свого подиху дітям.

Складіть із пазликів сердечко і візьміть до нього лише ті чесноти, з якими ви будете жити. Тож чого вас навчив наш урок?

2 урок з розвитку зв'язного мовлення

Хід уроку

І. Організаційний момент.

1. Оголошення завдань на урок

На цьому уроці ми повинні написати твір-міркування по темі нашого уроку. Тому проведемо підготовчу роботу.

 

ІІ. Актуалізація знань

 

1. Дослідження слова “добро” за допомогою асоціативної квітки.

Зараз ми будемо справжніми дослідниками. За допомогою нашої асоціативної квітки дослідимо наше слово “добро”. (Де бачимо добро, де його відчуваємо? Яке воно на смак, запах та дотик?)

 

2. Гра “Магніт”.

Які слова притягуються, як магніти до слова “доброта”? Виберіть і запишіть до свого зошита ст. 22 завдання 2.

(допомога, співчуття, уважність, байдужість, вдячність, жадібність, чуйність, ласка, любов, злість, заздрість, турбота, ввічливість, брехливість, справедливість).

 

ІІІ. Робота над темою уроку

1. Робота зі словничком “Слово про слово”

Поміркуйте і скажіть, чому так говорять: у людини добре серце, у людини добра душа. Для цього скористайтеся словничком “Слово про слово на ст. 24.

 

2. Робота в парах  з фотоілюстрацією.

Розгляньте фотоілюстрації на ст. 23. На якій з них зображено добру людину, а на якій злу? Своїми міркуваннями поділіться з сусідом по парті.

 

3. Робота над будовою тексту міркування.

- Пригадаємо, з яких частин складається будь-який текст?

- Який текст називають міркуваням?

- Які особливості у будові тексту-міркування?

 

4. Робота кореспондентів.

Наші кореспонденти взяли інтерв'ю у своїх рідних питання навіщо дюдині бути доброю. Ось які відповіді вони отримали.

 

5. Написання учнями власних текстів-міркувань

А тепер і ви спробуєте дати відповідь на це питання. Свої роздуми викладіть на сторінці 24 вашого зошита. Але перед тим, як ви почнете писати , пригадаємо деякі правила складання тексту. Для цього скористуйтеся пам'яткою.

 

 

 

ПАМ’ЯТКА

1.Кожну частину тексту писати з абзацу.

2.Речення будувати невеликі.

3.Послідовно викладати свої думки.

4.Наводити приклади, докази.

5.Стежити за мовою.

6.Уникати повторів слів.

7. Під час написання складних слів користуватися орфографічним словником.

6. Зачитування учнівських творів.

 

ІV. Підсумок уроку

1. Гра “Терези”

Діти, як ви думаєте, чи завжди добро перемагає зло? А давайте самі в цьому переконаємося. На одну тарілку терезів я буду класти кубик зі злом, а на іншу ви кубик із добром, яке ви зробили у своєму житті.

2. Рефлексія.

- Що сподобалося, зацікавило вас на уроці?

- Що тобі вдалося зробити?

- Які були труднощі?

- Як плануєш їх подолати?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слова-магніти

допомога, співчуття, уважність, байдужість, вдячність, жадібність, чуйність, ласка, любов, злість, заздрість, турбота, ввічливість, брехливість, справедливість

 

Слова-магніти

допомога, співчуття, уважність, байдужість, вдячність, жадібність, чуйність, ласка, любов, злість, заздрість, турбота, ввічливість, брехливість, справедливість

 

Слова-магніти

допомога, співчуття, уважність, байдужість, вдячність, жадібність, чуйність, ласка, любов, злість, заздрість, турбота, ввічливість, брехливість, справедливість

 

Слова-магніти

допомога, співчуття, уважність, байдужість, вдячність, жадібність, чуйність, ласка, любов, злість, заздрість, турбота, ввічливість, брехливість, справедливість

 

Слова-магніти

допомога, співчуття, уважність, байдужість, вдячність, жадібність, чуйність, ласка, любов, злість, заздрість, турбота, ввічливість, брехливість, справедливість

 

Слова-магніти

допомога, співчуття, уважність, байдужість, вдячність, жадібність, чуйність, ласка, любов, злість, заздрість, турбота, ввічливість, брехливість, справедливість

 

Слова-магніти

допомога, співчуття, уважність, байдужість, вдячність, жадібність, чуйність, ласка, любов, злість, заздрість, турбота, ввічливість, брехливість, справедливість

 

Слова-магніти

допомога, співчуття, уважність, байдужість, вдячність, жадібність, чуйність, ласка, любов, злість, заздрість, турбота, ввічливість, брехливість, справедливість

 

Слова-магніти

допомога, співчуття, уважність, байдужість, вдячність, жадібність, чуйність, ласка, любов, злість, заздрість, турбота, ввічливість, брехливість, справедливість

 

 

Слова-магніти

допомога, співчуття, уважність, байдужість, вдячність, жадібність, чуйність, ласка, любов, злість, заздрість, турбота, ввічливість, брехливість, справедливість

 

Слова-магніти

допомога, співчуття, уважність, байдужість, вдячність, жадібність, чуйність, ласка, любов, злість, заздрість, турбота, ввічливість, брехливість, справедливість

 

Слова-магніти

допомога, співчуття, уважність, байдужість, вдячність, жадібність, чуйність, ласка, любов, злість, заздрість, турбота, ввічливість, брехливість, справедливість

 

Слова-магніти

допомога, співчуття, уважність, байдужість, вдячність, жадібність, чуйність, ласка, любов, злість, заздрість, турбота, ввічливість, брехливість, справедливість

 

Слова-магніти

допомога, співчуття, уважність, байдужість, вдячність, жадібність, чуйність, ласка, любов, злість, заздрість, турбота, ввічливість, брехливість, справедливість

 

Слова-магніти

допомога, співчуття, уважність, байдужість, вдячність, жадібність, чуйність, ласка, любов, злість, заздрість, турбота, ввічливість, брехливість, справедливість

 

Слова-магніти

допомога, співчуття, уважність, байдужість, вдячність, жадібність, чуйність, ласка, любов, злість, заздрість, турбота, ввічливість, брехливість, справедливість

 

Слова-магніти

допомога, співчуття, уважність, байдужість, вдячність, жадібність, чуйність, ласка, любов, злість, заздрість, турбота, ввічливість, брехливість, справедливість

 

Слова-магніти

допомога, співчуття, уважність, байдужість, вдячність, жадібність, чуйність, ласка, любов, злість, заздрість, турбота, ввічливість, брехливість, справедливість

 

 

Слова-магніти

допомога, співчуття, уважність, байдужість, вдячність, жадібність, чуйність, ласка, любов, злість, заздрість, турбота, ввічливість, брехливість, справедливість

 

Слова-магніти

допомога, співчуття, уважність, байдужість, вдячність, жадібність, чуйність, ласка, любов, злість, заздрість, турбота, ввічливість, брехливість, справедливість

 

Слова-магніти

допомога, співчуття, уважність, байдужість, вдячність, жадібність, чуйність, ласка, любов, злість, заздрість, турбота, ввічливість, брехливість, справедливість

 

Слова-магніти

допомога, співчуття, уважність, байдужість, вдячність, жадібність, чуйність, ласка, любов, злість, заздрість, турбота, ввічливість, брехливість, справедливість

 

Слова-магніти

допомога, співчуття, уважність, байдужість, вдячність, жадібність, чуйність, ласка, любов, злість, заздрість, турбота, ввічливість, брехливість, справедливість

 

Слова-магніти

допомога, співчуття, уважність, байдужість, вдячність, жадібність, чуйність, ласка, любов, злість, заздрість, турбота, ввічливість, брехливість, справедливість

 

Слова-магніти

допомога, співчуття, уважність, байдужість, вдячність, жадібність, чуйність, ласка, любов, злість, заздрість, турбота, ввічливість, брехливість, справедливість

 

Слова-магніти

допомога, співчуття, уважність, байдужість, вдячність, жадібність, чуйність, ласка, любов, злість, заздрість, турбота, ввічливість, брехливість, справедливість

 

Слова-магніти

допомога, співчуття, уважність, байдужість, вдячність, жадібність, чуйність, ласка, любов, злість, заздрість, турбота, ввічливість, брехливість, справедливість

 

 

doc
Додано
30 січня 2018
Переглядів
987
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку