Інтегрований кейс - урок 4 клас
(Узагальнення знань)
Тема :« Людина і планета Земля»
( з предметів: я досліджую світ, математика, читання, українська мова. )
Мета:
сприяти узагальненню знань з теми « Людина і планета Земля», закріпити знання з теми материки та океани; формувати вміння працювати з картою; продовжувати працювати з різними видами текстів, визначати види, аналізувати їх, відповідати на запитання; розшифровувати слова, вдосконалювати вміння працювати з діаграмами; розв’язувати задачі з величинами; удосконалювати вміння працювати в команді.
Розвивати критичне та логічне мислення, допитливість, пізнавальний інтерес, креативність.
Виховувати емоційно–позитивне ставлення до предмета; любов до природи, почуття прекрасного, толерантність .
Обладнання:
Фізична карта, материки – пазли, інтерактивні вправи, філборд, малюнки тварин, кубик – блума, фішбоун.
Тривалість уроку : 1година 20 хвилин
Місце проведення : у класі
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Сьогодні на уроці діють п’ять правил:
Правило піднятої руки.
Співпраця з однокласниками
Уміння слухати.
Працювати творчо.
Працювати активно.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
-Який розділ ми завершили вивчати з предмету я досліджую світ?( Материки і океани)
Погляньте на фізичну карту півкуль, будь яка точка на карті нам уже відома. Ми зможемо помандрувати в любу точку на планеті.
Наша планета – блакитна, а на ній плавають великі і маленькі « шматочки» суші- це материки та острови.
ІІІ. Основна частина.
-Сьогодні ми помандруємо нашою планетою, щоб потрапити на якусь частину планети – будемо отримувати різні завдання. Але отримувати завдання ми будемо не лише з Ядс, а й з математики та української мови.
І завдання – складіть пазл, пізнайте материк за силуетом та дізнайтесь завдання, яке на вас чекає https://drive.google.com/file/d/1yHBi6qqk_ilkYrqiOmGhIegTvkaEwunF/view?usp=sharing
Євразія – Які океани омивають цей материк?
• Бліцвікторина
Найбільший океан. (Тихий)
- Найменший океан. (Північний Льодовитий)
- Океан, названий на честь міфічного героя. (Атлантичний)
- Найтепліший океан. (Індійський)
• Інтерактивна вправа
https://wordwall.net/uk/resource/55638497/
• Кейс з української мови:
- Послухайте 2 тексти, про що в них розповідається?
- В яких стилях описують океан?
Опис океану художній
Океан, мабуть, найзагадковіше місце у світі. Хто знає, які таємниці покриває собою морська вода… Що криється на дні морському?
Океан надзвичайно красивий. Вражає він не тільки своїми хвилями, що відчайдушно кидаються на скелі, а і своїм підводним світом. Як цікаво побачити риф, чи жителів водних просторів! Про це можна розповідати ціле життя…
Він окутаний легендами і розповідями про його красу, про темно-сині хвилі, що шепочуть нам казки, про кораблі з білими вітрилами і про піратів, що йшли по слідам їхнім…
Тому океан-чудове місце, на березі якого мріє опинитися кожна людина
Опис океану в науковому стилі
У світі існує п’ять океанів. Це Тихий океан, Атлантичний, Північний Льодовитий, Південний і Індійський.
Перший з них знаходиться на сході, другий – на заході від нас, Північний Льодовитий океан майже повністю займає полярні простори півночі. А широкі води Індійського океану розкинулися на півдні. Назва його відповідає розташуванню. Води цього океану омивають береги великого Індійського півострова. А ще – півострова Індокитай.
Раніше вважалося, що на планеті всього чотири океани. Нещодавно вчені погодилися визнати ще Південний океан. Він оточує засніжені землі Антарктики. На думку різних вчених в нашому світі існує чотири або п’ять океанів. Всі вони зберігають безцінні природні світи: царство риб, морських тварин і рослин.
https://dovidka.biz.ua/opis-okeanu/
-Спробуймо з’ясувати тему і мету кожного тексту. Порівняємо ці тексти.
(І -текст пояснює, що ж таке Світовий океан. Такий текст вживається у підручниках з природознавства, він називається науково – популярним, оскільки в доступній формі описує явища. А ІІ - текст художньо описує океан. Подібні описи використовуються у художніх творах для створення образу )
-Знайдіть у текстах слова і вирази, вжиті у переносному значенні (які таємниці покриває собою морська вода, вражає, відчайдушно кидаються, оповитий легендами, хвилі шепочуть казки)
Висновок. Слова в переносному значенні вживаються тільки в художніх текстах і їх немає в науково- популярних.
-Давайте порухаємось . https://www.youtube.com/watch?v=cUmvYKFcP2g
ІІ. Складаємо пазл – Африка
Отримуємо завдання.
Знайдіть 9 слів з теми « Африка»
З |
М |
А |
Д |
А |
Г |
А |
С |
К |
А |
Р |
С |
А |
В |
А |
Н |
А |
Ь |
А |
О |
Є |
О |
Т |
П |
Г |
М |
І |
Ш |
Л |
Х |
Н |
Д |
О |
Р |
Ю |
И |
Г |
Л |
Т |
Е |
А |
Г |
Р |
Д |
А |
Ь |
Е |
І |
Б |
О |
Е |
Р |
О |
Ш |
З |
У |
І |
Е |
Є |
П |
О |
Ж |
А |
Щ |
Ж |
Х |
С |
С |
А |
Н |
А |
П |
А |
Л |
Ь |
М |
А |
Я |
О |
Б |
А |
О |
Б |
А |
Б |
Р |
Ю |
Ж |
Придумайте історію з 6 словами з казки « Снігова Королева»
(Кай, Герда, скло, квіти, карета, гелікоптер)
ІV. Південна Америка
1.Хлопці прочитали в енциклопедії, що на заході Південної Америки є найдовша гірська система світу – Анди. Найвища вершина Анд -гора Аконкагуа – 6961 м. Напиши це число словами
2.Розшифруй назви річок
ОАМФЗНАК АНПАРА ( Амазонка, Парана )
3. Сашко проживає в Києві, а його тітка – в Аргентині. Хлопець зателефонував їй 0 14 год. 25 хв., щоб привітати з днем народження. В Аргентині в цей момент 9 год. 25 хв. Обчисли чому дорівнює різниця в часі?
На дошці записуються відповіді учнів в таблиці. Приймаються всі відповіді дітей, навіть неправильні.
Парасолька -Південна Америка -найвологіший материк.
Валянки -Антарктида - найхолодніший материк.
Літак - Євразія - найбільший материк.
Воду – Австралія - найсухіший материк.
Панаму – Африка - найжаркіший материк.
VІ .Антарктида
• Фішбоун.
Часто людина негативно впливає на Світовий океан.
-Якщо поглянути на Землю із Космосу, то видно , якою малою є наша планета порівняно зі Всесвітом. Це ще раз переконує людей у необхідності захищати свій дім – планету Земля
VІІ . Підсумок.
Обирають тварину та материк в якому вона проживає.
Євразія заєць-біляк
Пн. Америка лама
Пд. Америка ведмідь гризлі
Австралія кенгуру
Антарктида пінгвін
Африка жираф
• Кубик Блума « Материки» дай відповіді