Конспект уроку з ЯДС у 2 класі. Тиждень 21. Хочу-можу-треба.
Тема: Що може обмежувати бажання?
Мета:
вчити учнів розуміти роль розпорядку дня для здійснення мрій та збереження і зміцнення свого здоров’я;
розвивати в дітей вміння самостійно організовувати свою працю і відпочинок розширити знання про вплив емоцій на здоров’я людини;
закріпити знання про вплив емоцій людини на її здоровʹя;
збагачувати словниковий запас учнів відповідно до тематики тижня;
закріпити знання про час, вчити визначати час за годинником;
активізувати пізнавальну діяльність дітей;
розвивати критичне мислення, самостійне мислення, уяву, логічне мислення, доказове мовлення; зв’язне мовлення дітей, пам'ять, увагу, фантазію, навички вільного спілкування, дрібну моторику руки;
виховувати бажання дбати про своє здоров’я, бажання мріяти, поважати один до одного, взаєморозуміння, вдячність, тактовність, щирість у спілкуванні з іншими.
Очікуванні результати учіння:
з увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі;
розповідає про те, що його вразило;
звертається, вітається дотримуючись норм мовленнєвого етикету, використовує ввічливі слова;
спілкується з однокласниками та з вчителем;
організує своє робоче місце для навчання;
об’єднується з іншими дітьми у групу, в пари для спільної діяльності;
обговорює з іншими інформацію, яка зацікавила;
встановлює послідовність із запропонованих дій для виконання роботи у групі;
розуміє вплив розпорядку дня на здоров’я;
знає, чому мрія залежить від дотримання режиму дня;
знає, як емоції впливають на здоров’я людини;
складає алгоритм виконання свого бажання;
уміє визначати час за годинником.
Обладнання: картки для індивідуальної, парної, групової роботи, цеглинки LEGO.
I . Ранкова зустріч.
Розпочинаємо урок з руханки “А ти готовий?” https://youtu.be/Jl-L-zHQP2A
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться всі до мене,
Посміхніться і до себе.
Привітайтесь: Добрий день!
Хай гарно розпочнеться новий день!
2. Діагностична вправа «Кольоровий настрій».
Покажіть цеглинку LEGO, який відповідає вашому настрою. З чим у вас асоціюється обраний колір?
2. Новини дня. Дитина дня.
Календар погоди. Повідомлення синоптика.
Сьогодні___ (число)__________ (місяць)_________ (день тижня).
На дворі________ (пора року).
Коли в ранці я йшла до школи небо було _____(ясним, похмурим).
Опади (були/не було).
II. Повідомлення теми уроку. Тиждень 21.
Що може обмежувати бажання?
ХИТРОМУДРИЙ ЧАС
(за оповіданням Олени Касьян)
— Мамо, а як ти жила, коли мене в тебе не було?
— Ну, ось жила якось. Була спочатку маленька, потім росла, навчалася, тоді зовсім виросла, а там уже й ти з’явилася. І жити стало ще краще.
— Звісно, краще! — кажу я. — Ось я сукенку забрудню, а ти попереш. Я їсти захочу, а ти приготуєш. А без мене тобі геть нічого було б робити. Зовсім би нудно ти жила. Правда ж?
— Ой, рятівнице моя, — усміхається мама. — Піди-но, прибери в кімнаті.
Я йду до своєї кімнати, стаю посередині, заплющую очі й кажу:
— Раз, два, три, кімнато, приберися!
Але так не виходить. Просто тут усі дуже хитрі: і книжки, і одяг, і мої іграшки. Ось уночі, коли ніхто не бачить, вони всі оживають! Тільки їх дуже важко впіймати — я засинаю раніше.
— Поліно! По-лі-но! — це Данка з Касею кличуть мене гуляти.
— Не можу, я зайнята. У мене прибирання! У мене немає часу!
І я повертаюся до кімнати і думаю, як це так, що в мене немає часу? Он же він на стіні цокає! І не спить, і не ховається. Значить він є, навіть коли його немає? Я складаю книжки та іграшки, а сама тихенько за годинником підглядаю. Книжок у мене багато. Іграшок теж. Можна весь день складати!
А потім заходить мама і каже:
— Ну, все як завжди! Нічого не прибрала, а сама сидиш читаєш?
Я дивлюся: а й справді — зовсім не помітила, як так сталося, що сиджу на підлозі й читаю книжку. І навіть за годинником підглядати забула.
Запитання для обговорення:
- Як поставилася Поліна до прохання мами прибрати в кімнаті?
- Прочитай з відповідною інтонацією.
- Про що мріяла дівчинка, опинившись у своїй неприбраній кімнаті?
- Що обмежувало бажання дівчинки?
- Поліна вирішила уважніше ставитися до часу й не дозволяти йому обмежувати свої бажання. Для цього дівчинка розписала всі свої справи впродовж дня. Віднови режим дня Поліни, пронумерувавши.
- Чому важливо дотримуватися режиму дня?
- До чого може призвести його недотримання?
- Чи відрізняються режими вихідних днів і буднів? Чим саме?
3. Гра «Розсипанка».
- Зберіть слова і прочитайте вислів:
Здоров’я - це режим дня (Режим дня – це здоров’я).
- Як ви розумієте вислів режим дня? (Відповіді учнів).
Висновок. Щоб бути здоровим – треба дотримуватися розпорядку дня. Ваш організм працює, як годинник. Треба робити все, в один і той самий час лягати спати,прокидатися вранці,робити зарядку, вмиватися, йти до школи,тобто дотримуватися розпорядку дня.
Робота з підручником.Частина 2.( стор.35) Волощенко, Козак.
* Виконання домашніх завдань
* Обід
* Вільний час
* Вечеря
* Допомога батькам
* Заняття в гуртках
III.Вправа “Мікрофон”
☼ Чи важливо, на твою думку, дотримуватися режиму дня? До чого може призвести його порушення?
☼ Чи відрізняється твій режим дня у вихідні та у будні? Чим саме?
ІV. Практична робота «Мій режим дня».
Складіть свій режим дня.
VI. Підсумок уроку. Щоденні 5.
Мені сподобався урок, тим що...
Для мене найбільш цікаво було...
Урок мене навчив...
1