Інтегрований курс "Я досліджую світ"

Про матеріал
Ознайомити учнів із значенням води в житті людини. Виховувати бережне ставлення до води.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

ВИХОВНІ ЗАХОДИ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ

 

 

 

Із досвіду роботи

вчителя вищої категорії

КЗ «Безруківський ліцей»

Дергачівської районної ради  

Уманець Людмили Миколаївни

 

 

 

 

2018 р.


 

 

 

 

 

 

ВИХОВНІ ЗАХОДИ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ

 

 

 

Із досвіду роботи

вчителя вищої категорії

КЗ «Безруківський ліцей»

Дергачівської районної ради  

Уманець Людмили Миколаївни

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2018 р.

 

 

Тема виховного заходу „ Без води нема життя”.

Мета заняття: ознайомити учнів із значенням води в житті людини.

   Виховувати бережне ставлення до води.

Обладнання: картки з написами водоймів.

 

    

(Під веселу музику виходить клоун Боба).

Клоун. Привіт, дівчатка! Привіт хлоп”ятка!

Як вас тут багато! А кого ж більше: хлопчиків чи дівчаток? Мабуть хлопчиків, та ні, здається дівчаток. Зараз переконаємося.

Ану, всі дівчатка голосно крикнули – „а”, а тепер хлопчики „у”. Зрозуміло. Я ніби щось забув? Ага, познайомитись. Я – веселий клоун Боба. А як звати вас, ми дізнаємося,

 коли привітаємося. Тож дружно, на рахунок 1, 2, 3, кожен скаже своє ім,я. Ось і познайомилися. А які ви дружні ми зараз перевіримо.

Вчитель. Добрий день, Бобо! Ти дізнався, що у нас сьогодні свято і завітав до нас. А чи знаєш ти яка тема нашого заняття?

Клоун.

От забув чому ми тут зібралися. Ну, тоді я вам згадаю загадки, а ви їх будете відгадувати. А потім разом дізнаємось тему заняття.

  • Відома звіку рідина, усяк її вживає.

Буває хмаркою вона, пушинкою буває.

Бува, як скло крихка, тверда,

Звичайно, діти, це ……(вода).

Вчитель. На сьогоднішньому занятті ми говоритимемо про воду, її значенні в житті людини. Учні-ерудити з кожного класу об,єднались в творчі групи і назвали свої групи так: ДЖЕРЕЛА, ОЗЕРА, РІЧКИ, МОРЯ, ОКЕАНИ. Вони будуть відгадувати загадки, візьмуть участь у вікторині. А в кінці заходу ми визначемо переможців.             

 Сьогодні ми ознайомимося із поняттями водойми, їх значенням в житті людини і відправляємося в заочну мандрівку. Назву першої зупинки дізнаємося, відгадавши першу загадку. Але відгадуватимуть її вболівальники.

 Вється, плине річечка,

 Як срібляста стрічечка.

 Починалась річка ця

 Із малого ……..(джерельця).

Тому перша зупинка – ДЖЕРЕЛА. Слово надається капітану команди ДЖЕРЕЛА.

*Підземні води рухаються, і там, де глина підходить до поверхні землі, вода витікає на поверхню. Те місце називають джерелом. Джерела утворюються на дні ярів, балок, схилах горбів, крутих берегів.

Вчитель.

А яка вода в джерелах? Солона чи прісна?

Вода в джерелах прісна, смачна. З давніх-давен люди вважали джерельну воду цілющою. Джерела – природне багатство країни. Їх потрібно охороняти.

Вчитель. Дорогі вболівальники! Відгадайте назву іншої зупинки.

 Між берегів текла – текла,

 Мороз зміцнів – під скло лягла.

        (Річка).

Слово надається капітану команди РІЧКИ.

*Кожна річка має витік. Витоком може бути невеличкий струмок, озеро, болото, льодовик у горах. Річка тече по заглибині, що називають руслом.

Як називається найбільша річка в Україні?

Яка вода в річках, прісна чи солона?

Вчитель. Назву наступної зупинки знову відгадують вболівальники.

 Серед поля лежить дзеркало –

 Скло голубе, а рама зелена……..(Озеро).

Слово надається капітану команди ОЗЕРА.

  • Озеро- це природна западина на поверхні землі, що заповнена водою. Озера відрізняються розмірами, глибиною, солоністю води, віком.

Вчитель. Вболівальники відгадують назву наступної зупинки.

*Навкруги вода, а з питвом – біда……( Моря).

Слово надається капітану команди МОРЯ.

Море – це частина океану, що заходить у сушу. Море завжди з”єднане з океаном. Вода в морі є гірко – солоною.

-Назвіть моря України?

Вчитель. Вболівальники відгадують наступну зупинку.

 Дуже великі простори води,

 Що вкривають земну поверхню, називають …..(океанами).

*Слово надається капітану команди ОКЕАНИ.

Океан – найбільша частина Світового океану, обмежена материками. На землі умовно виділяють чотири океани: Тихий, Атлантичний, Індійський, Північний Льодовитий.

Вчитель. В природі є три багатства……………….

Перевіримо знання з  даної теми в наших ерудитів. Візьміть листочки, з надписом „ЗАГАДКИ” і відгадайте загадки. Відгадки записуйте на цих листочках.

  1. Поміж луг, поміж вербички,

Повилась блакитна стрічка.

Щось наспівує тихенько

І біжить у даль швиденько.        (Річка).

 2.  Без крил – летить,

 Без ніг – біжить.

 Без паруса – по небу плине.       (Хмара).

 3.  Цей блакитно довгий звір

 Має дивну звичку;

 З скелі, з кручі стрімголов

 Падає у річку.                               (Водоспад).

4.Не море, не земля,

 Човни не плавають,

 І ходити не можна.                      (Болото).

5. Біжить, біжить – не вибіжить,

 Тече, тече – не витече.                 (Вода).

6. Не скляний він, не з металу,

 А прислухатись – дзвенить.         (Джерело. Струмок).

Вчитель. Кожна правильна відповідь оцінюється двома балами.

Запрошую до слова ерудитів.

Ерудит №1. Молодці, дружно відгадували загадки. Тож ми з вами поговоримо про воду та її значення в житті. Ви мабуть знаєте, що 22 березня всі святкують День води. А чому? – ви запитаєте. Бо вода потребує захисту, адже з кожним роком її меншає, їй загрожує небезпека.

Ерудит №2. Я знаю, що вода займає 70% поверхні. Але більша частина усієї води знаходиться у морях і океанах. А це яка вода? Правильно, солона і непридатна для пиття.

Вчитель. Океани, моря і ріки регулюють кругообіг життя на Землі. Вони займають велику площу поверхні землі; впливають на клімат; зберігають рослинний і тваринний світ. Перевіримо ваші знання і проведемо вікторину. Візьміть листочки на яких написано ВІКТОРИНА.

  1. Як називають перший місяць весни? (Березень).

 

  1. Скільки океанів на нашій планеті?(4).
  2. Як називається найхолодніший океан?(Північний Льодовитий).
  3. Яка квітка не може рости без води?   (Латаття).
  4. Де живуть білі ведмеді?               (На північному Полюсі).
  5. Який птах плаває, як риба?           (Пінгвін).

Говорять ерудити. Ерудит №3.

До нас долетіла звістка, що одному з наших морів загрожує небезпека. У Чорному морі може початися другий „Чорнобиль”. А небезпеку там спричиняють зелені водорості, які виділяють з”єднання важких металів. Це все призводить до аномалій у розвитку живих істот, гине риба, а з нею отруйні речовини можуть потрапити і до нас на стіл.

 Вчитель.Захисники природи стверджують, що екологічний стан Чорного моря є дуже тяжким, а це створює загрозу людям.

 Ерудит№4.

Прісної води з кожним роком стає менше. Ріки й озера висихають, а всі отруйні й небезпечні відходи з заводів і підприємств стікають у землю, а звідти потрапляють у воду.

 Ерудит№5.

Всі ми знаємо, що вода – це не просто дар природи, це – основа життя. З її появою з”являється життя, а без неї все гине. Так і наше тіло складається на 60% із води. Коли води в організмі не вистачає, ми почуваємося втомленими, якщо кількість води в організмі зменшується на 5%, піднімається температура тіла, а коли ми втрачаємо 10% вологи – перестає битися серце.

 Вчитель. Але дуже важлива не тільки кількість води, а її якість. 80% усіх захворювань – наслідок уживання забрудненої води.

 Щодня від холери, й інших хвороб, причиною яких є відсутність належної санітаріі та гігієни, помирає 5 тисяч дітей. Тож ми повинні запам”ятати дуже прості правила збереження чистоти та гігієни.

     ПРАВИЛА,

1.Рано – вранці прокидайся

Та швиденько умивайся.

 

 

2.А поснідав – не забудь

 Зуби чисть, охайним будь.

 

3.З друзями в дворі гуляй

 Руки з милом вимивай.

 

4.А коли захочеш спати –

 Обов”язково покупайся!.

 

5.Зуби почисть і спочивай

 Вода – здоров”я. Пам”ятай!

 

6.Знай сам і друзям накажи:

 Люби водицю й бережи.

 Гра”Бережливі”

Вчитель ставить 5 порожніх стаканів. А напроти них миски з водою ї ложки. Учні беруть ложки і переносять воду з миски у стакан дуже обережно, щоб не розлити воду. Виграє та команда, яка перенесе більше води за 1 хвилину.

Вчитель.   

Ну, що ж, час біжить швидко, і нам пора прощатися.

                                                                                                 Доглядайте наші землі, наші води

      І тонесеньку билиночку любіть.

      Не вбивайте звірів у природі.

      І природу рідну бережіть! 

 

 

 

 

 

 

Тема виховного заходу:

“Здоров’я – найбільше багатство у світі”.

Мета заходу. Розширити знання дітей про особисту гігієну;

Формувати навички особистої гігієни.

Виховувати санітарну культуру. 

Учень 1.  Добрий день, дорослі і малята!

Запрошуємо всіх на наше свято,

  Ми свято здоров’я проводимо нині

  Дуже потрібне кожній дитині.

 

Учениця 2. Ми – школярики маленькі –

  Проводимо свято “Будьмо здоровенькі”,

  Бо здоров’я – основа всього на світі,

  Знають у школі найменші діти.

 

Учениця 3.Зрозуміло, всім відомо,

  Що приємно буть здоровим.

  Тільки треба знати,

  Як здоровим стати.

 

Учень 5. - Здоров’я? А що це?

  Спитає вас дехто.

  - Хіба без нього не прожить?

  - Здоров’я – це цінність,

  Яку нам треба не згубить!

 

Учень 6. Усе в житті піде чудово

  Якщо будеш ти здоровим,

  І духовно, і фізично

  Будеш людям симпатичним.

 

Учень 7. Тож розумного навчайся,

  А шкідливого цурайся.

  Будь веселим і кмітливим,

  Будь здоровим і щасливим.

 

Вчитель: А зараз з вами помандруємо

  До Королівства Здоровя.

  І вам ми пропонуємо

  Слухать нас уважно

Бо ви - діти чемні,
До мети дійдете, напевно!

 

   (сценка)

 

Дівчинка: Ой, немає сили!

  І світ мені не милий.

  Що ж мені робити?

  Як же далі жити?

 

Хлопчик: Все болить у мене...

  Шкіра вже зелена.

  Я не хочу грати.

  Буду весь час спати...

 

Дівчинка: Все мене дратує

  Настрій мені руйнує,

  Що ж мені робити?

  Як же далі жити?

 

Хлопчик: Хто ж мені вже допоможе?

  Більше я терпіть не можу.

  Лікарю, рятуйте!

  Здоров’я подаруйте!

 

Лікар: Чую-чую! Не шуміть!

  Що там трапилось, кажіть!

 

Дівчинка: Я не знаю, що казати...

  Я не хочу більше грати,

  Бо у мене все болить

  І ніщо не веселить.

 

Лікар: Так, так, так!

  Оце так, так!

  Що ж ви, діти, наробили?

  Так себе занапастили!

 

Діти (разом): Лікарю! Врятуйте!

     Здоров’я подаруйте!

 

Лікар: Любі діти! Це не так!

Лікувати я мастак,
Та здоров’я не дарую,

 Та не плачте ви! Врятую!

 Нате вам цю карту

 Не звертайте ви з маршруту!

 Плакати не варто,

Хоч і буде скрутно.

 

Дівчинка: Вибору немає...

  Треба йти в дорогу.

  Що ж це там так сяє!

  Може це підмога?

 

Принцеса Харчування:   

  Хто це, хто це там іде

  До мене у гості?

  Ви проходьте, відпочиньте.

  Не стійте на помості.

 

Хлопчик: Ми вирушили в цю путь,

  Щоб здоровими буть.

  Як його знайти?

  А хто ти?

 

Принцеса Харчування:

  Я – Принцеса Харчування.

 Старша дочка Королеви Здоров’я. Без їжі людина не може жити.

Отже, щоб бути здоровим, потрібно правильно харчуватися. А ще є у мене помічники, мої братики. Це – вітаміни. Вони потрібні для нормального росту і розвитку дитячого організму.

 

Вітамін В: Я необхідний для розумової і фізичної праці. Вітаміни групи В містяться у гречаній та вівсяній крупах, у горосі, печінці, м’ясі, яйцях.

 

Вітамін С: Якщо ви любите капусту, помідори, цибулю, картоплю, а також чорну смородину – то в них є я, вітамін С.

 

Вітамін Д: Я вітамін Д. Я зміцнюю кістки. Мене багато у яйцях, печінці, молочних продуктах, риб’ячому жирі. Крім того, вітамін Д людина отримує із власної шкіри, у якій він утворюється під дією сонячних променів.

 

Дівчинка: Дякую тобі, принцесо! І твоїм братикам! Я зрозуміла, що правильне харчування – неодмінна умова нашого життя.

 

Принцеса Харчування:

 Я бачу, що діти зрозуміли, як правильно харчуватися. Ви можете рушати далі, до мого брата – Принца Руху.

 Ідіть по цій дорозі.

 Нікуди не звертайте.

  Мій брат вам допоможе

 Ну все, бувайте.

 

Дівчинка: Ой, хтось плаче,

 Ти не чуєш?

 

Лісовик: Та це я, може ти мене врятуєш?

 

Хлопчик: Хто ти?

 

Лісовичок: Я – лісовик.

 

Хлопчик: А чому ти плачеш?

Лісовичок: Все у мене так болить,

 Що не знаю, що робить.

 Я до школи не ходив

 І зарядку не робив,

 Не приходив вранці – рано,

 Не робив зарядки вправно.

 Ось і виріс дуже хворим,

  Не ходжу уже до школи.

 Все у мене так болить,

 Що не можу більше жить.

 Що робити, я не знаю,

 Підкажіть мені, благаю!

 

(Виходить Принц Руху)

Принц Руху: Добре, добре, не реви!

 Допоможем ми тобі.

 Роби з нами ти зарядку

 Станеш дужим, як тигрятко.

 

Учениця 8.Кожен день по розпорядку

  Маємо робить зарядку.

 Для здоров:я вона плюс
Намотай собі на вус.

 

Фізкультхвилинка.

 Довго, довго ви сиділи,

 Ваші ніжки заніміли,

 А тепер всі дружно встали...

 Як Зайчата пострибали

 І підняли руки вгору,

 Захиталися як море.

 Щоби спинка не боліла,

 Нахилились дружно вліво.

 Щоби спинка була справна,

 Нахилились дружно вправо.

 Все, сідайте ви, будь ласка,

 Бо продовжуєм ми казку.

 

(Входить Баба Яга)

Баба Яга: Хто це, хто це так шумить?

 І ногами тупотить.

 

Діти: Це ми, діти. Йдемо у країну Здоров’я. А хто Ви?

 

Баба Яга: Я – старенька бабуся.

 Навіщо вам іти у ту країну?

 А як здоровим бути

 Можете і від мене почути.

 

Поради: Не вмивайтеся ніколи

 І не мийте навіть рук.

 Непомітне це заняття,

 Не вартує стільких мук.

   

 Знов замурзаються руки,

 Шия, вуха, все у вас...

 То навіщо сили тратить,

 І даремно гаять час?  

 

Принцеса Чистоти:

 Що я чую?

 Я – Принцеса Чистоти.

 Середня дочка Королеви Здоров’я.

 Ти зійди мерщій з дороги.

 Дітям ти не заважай

 А я дам скоріш підмогу

 Все! Мерщій зникай!

 

Бруднуля. Краще ти мене послухай,

 Я живу і бід не знаю,

 Мила в очі не пускаю,

 Щітка Десна не дере

 І мочалка вже не тре.

 

Принцеса Чистоти. Щоб бути здоровим, потрібно знати і виконувати правила гігієни, одягу, житла. Чистота – шлях до здоров’я.

 

Дівчинка: Дякуємо тобі, принцесо.

 Нам дуже допомогла ти.

 А тепер вкажи нам куди далі йти.

 

Принцеса Чистоти:

 Ідіть ось так рівненько

 Потрапите до моєї неньки.

 Ії Здоров’ям звуть.

 Рушайте швидше в путь!

 

Хлопчик: Я не хочу більше йти!

 І набридла мені ти!

 

Дівчинка: Ти що кажеш? Схаменися!

 І на мене подивися!

 Ти ж без мене пропадеш!

 І дорогу не знайдеш!

 

(Входить принцеса Чемність)

Принцеса Чемність:

 Досить, досить, не сваріться

 І на мене подивіться!

 Я – Принцеса Чемність. Молодша донька Королеви Здоров’я. Як приємно бачити усміхнене обличчя, почути ласкаві, звернені до тебе слова. І тоді твій настрій стає піднесеним, веселим. Так само і людям приємно почути від тебе лагідні, добрі слова.

 

(Діти називають приємні слова, а вчитель складає їх у скриньку).

 

Вчитель: А зараз ми відчинемо вікно і випустимо ці слова у світ. Нехай всі люди знають, як багато добрих слів ви знаєте, хай усім від цього стане приємніше, веселіше жити на землі. Адже весела людина – здорова людина.

 

Дівчинка: Ой, у мене ж нічого не болить!

 Як хороше у світі жить!

 

Хлопчик: Та ми ж з тобою вже прийшли

 І здоров’я не знайшли.

 

Королева Здоров’я:

 Так, я – Королева Здоров’я.

 Щоб мене знайти

 Потрібно нелегкий шлях пройти.

 Але ви не злякалися, і до мене добралися.

   Намагайтесь своє здоров’я

   Все життя берегти

   Виконуйте поради,

   Що дали братик і сестра.

   Гарно в школі вчіться,

   Старайтесь, не лініться.

 

Королева Здоров’я:

 Ну все, доволі.

 Розумні діти в Безруківській школі.

 Пам’ятайте:

  Здоров’я – найбільше багатство, яке має людина.

 Будьте здоровими та щасливими!

(Звучить пісня “Як здоровими нам буть”).

 

Учень 4: Будьте здоровими,

 Будьте щасливими,

 Будьте розумними,

 Будьте красивими.

 

Учень 5: Здоров’я – це сила!

 Здоров’я – це клас!

 Хай буде здоров’я у вас і у нас!

 

(Учні з кульками, на яких написані літери З Д О Р О В ’ Я виходять вперед)

 

  Ми даруєм вам здоров’я

 Будьте здоровими та щасливими.

      

 

 

 

 

 

 

 

 

ТЕМА ВИХОВНОГО ЗАХОДУ:

„Прощання з Букварем”

Звучить музика «Учат в школе, учат в школе, учат в школе»

(Завіса. На завісі замок)

На сцені сидить гном і спить.

Виходить Білосніжка. Підходить до гнома. «Гноме, любий, прокидайся. Нас запросили в Безруківську школу на свято «Прощання з Букварем».

А чарівний замок відчинити я не змогла. Клич своїх братів на допомогу.

(Танець гномів. Чарівний замок відчинився і відкривається завіса.

1 учень. 1 клас, 1 клас.

      Запросив на свято вас!

 

2 учень Ми були такі маленькі,

      Нас носили наші рідні на руках.

 

3 учень. А тепер но, подивіться, ми які.

  Вже дорослі ми школярики – школярі.

 

4 учень.      І сьогодні в нашім залі.

  День прощання з Букварем.

  Тато мій також колись – то

  Був маленьким школярем.

 

5 учень.     Любі гості, мами й тата,

  В нас – букварикові свято.

  Добре, що прийшли до нас

  Привітати зі святом нас

 

6 учень.     Ми всіх гостей вітаємо.

  І дуже вам радіємо.

  Усі вже букви знаємо,

  Книжки читати вміємо.

 

7 учень.      Буквар взяли ми перший раз,

  Як зайшли у перший клас.

  І як нам радісно сказати

  Тепер вже вміємо читати.

 

Вчитель: Свято Букваря – а самого Букваря чомусь на святі немає. Діти, давайте покличемо його.

  • Букварику, запрошуємо в гості!
  •  

Буквар.

Спасибі хлопчики, дівчатка,

що Букваря на світле свято

Ви не забули запросити

За шану я вам вдячний, діти.

В країну Знань вам шлях відкрити

Я щиро всім допомагав.

Як з літер слово утворити,

Вас, новачків, навчав.

Рік швидко пролетів,

Ви підросли і помужніли.

Тепер вже знаєте багато.

Та гарно вмієте читати.

 

Вчитель.

Присядь, Букварику, і послухай слова подяки для тебе. Сьогоднішнє наше свято – це перша сходинка у нашому шкільному житті, яку діти подолали власною працею. Як було тяжко починати писати і читати!  Не слухалися букви маленьких дитячих рук.

 

8 учень.     В мене дома є підмога.

  Труднощів я не боюсь,

  Бо зі мною допомога:

  мама і рідний мій татусь

 

9 учень. Недавно-дуже  дивно – здавалося мені!

               і як писати рівно ці літери трудні?

 

Букварик. Я мандрую по країнах, я з абеткою дружу

          І малечу як зустріну, грамоті одразу вчу.

          Я щасливий дуже, і тому радію,

          що всі діти в 1 класі вже читати вміють.

                  От ми гуртом і розбирем, як ви мене учили,

                 Чи всі зі мною – Букварем, весело дружили.

Щиро зі всіма ділюся –

Не шкодую своїх знань

Безліч хитрих і цікавих

Маю для малят завдань.

Відповідай, коли Мастак

Єдиним словом «ні» чи «так!»

 

- Треба гарно вам читати?      (Так)

- Треба менших ображати?  (Ні)

- На перерві пострибати?  (Так)

- А всі парти пописати?   (Ні)

- Друга треба виручати?  (Так)

- А треба слухатись матусю?  (Так)

- Брудне взуття носити в школі?  (Ні)

- Завжди старших поважати  (Так)

- І малюків не ображайте?  (Так)

 

Вчитель здає рапорт директору: За час навчання в 1 класі вивчено 33 літери алфавіту. Списано у зошиті багато сторінок. Загублено 50 ручок, 100 олівців, 28 гумок, 30 ґудзиків. Над важкими задачами «поламано» 5 голів, порвано 5 штанів. У шкільному коридорі розбито 10 носів, набито 12 шишок. Клас живе цікаво і не збирається зупинятися на досягнутому. Рапорт зданий. (ВИСТУП ДИРЕКТОРА ШКОЛИ).

ВЧИТЕЛЬ.

Букви шикуйсь! Рапорт здати! Перекличка 1-2-3, перша буква говори

А.      Голосиста буква А нам Букварик відкрива

 Не одна вона іде, а всю азбуку веде

 

Б. Будинок білий біля річки

 З балконами на кожен бік.

 

В. Веселі вишні вкрили віти

 Виблискують в гущавині

 

Г. Гриб у лісі заблудився

 Бо гіллячкою накрився.

 

Г.  Голубок на ганок сів,

 Гулю гусачок набив.

 

Д. ,Джерело дзюрчить – іскриться,

 Дай водиці нам напиться.

 

Е. «Е» - сказала буква Е,

 Звір мене – не здожене!

 

Є. Єноти вивели гуляти

 Своє єдине дитинча.

 

Ж. Жуки дзижчать в садочку літом,

 По стежці жабка плиг та плиг!

 

З. Зіна в зарослі пішла

 Зіна зайчика знайшла.

(Вибігає Зайчик).

 

Зайчик. Це моя літера. Я оббігав сто доріг.

 І на свято я прибіг.

 Бо мої малі зайчата

 Хочуть літери вивчати.

 І просили дуже вас

 Записать їх в 1клас.

 Кожен Зайчик – Побігайчик

 Хоче зватись Зайчик – Знайчик.

 Кожен має довгі вуха,

 Кожен вміє добре слухать.

 

Вчитель. То як, діти, запишемо зайчат до 1 класу.

 

Діти. Запишемо.

 

Зайчик. Дякую! Побіжу порадую своїх зайчат.

 

и. и – великої немає

 и – слова не починає.

 

І.  Іваночку, Іваночку,

 Іди посидь на ганочку!

 

Ї. Їхав кіт на коні,

 їв перепічки смачні.

 

Й. Йод в аптеці ми купили,

 Його пляшечку відкрили.

 

К. Куй, ковалику, підкову

 Коник мій поскаче знову.

 

Л. Літають люди вище всіх

 На літаках своїх легких!

 

М. Мишко клиглоногий в барлозі,

 Мале мишеня у підлозі.

 

Н. Ніна, Нонна і Наталка

 Не сварилися із малку.

 

О. Осел по вулиці гаса –

 Осла ужалила оса.

 

П. Похмуро плещуть хвилі в морі,

 Пливе на північ пароплав.

 

Р. Рік у рік біля воріт

 Риє нірку чорний кріт

 

.

С. Спить старий сердитий сом,

 Сому сниться сьомий сон.

 

Т. Тигреня ричати вчиться,

 Тигра всякий звір боїться.

 

У.  Уродила груша рясно.

 Урожай зібрали вчасно.

 

Ф. Фізкульт-ура! Фізкульт-ура!

 Футбол для нас найкраща гра!

 

Х. Ховрахи хотіли хліба

 Ховрахам давали рибу.

 

Ц. Цап до цапа в гості йшов,

 Цап дороги не знайшов.

 

Ч. Через річку, через брід

 Ходить чапля на обід.

 

Ш. Шишка впала – не розбилась,

 Шишка в трави закотилась.

 

Щ. Щиглик – щебетун щасливий

 Щебече, пурхнувши на кущ.

   (співає щиглик)

 

Ь.  Я не шість, я – м’який знак,

 Це повинен знати всяк.

 

Ю. Юля юшку вранці їла,

 Юля юшки не хотіла.

 

Я. Яскраве сонечко сія,

 Абетку славно вивчив я!

 

(Вибігає лисичка.)

Ой, куди я потрапила?

Діти:

На свято в 1 класі.

 

Лисичка.

Я Лисичка, я сестричка

Хитрувати маю звичку,

Але тут, на цьому святі

Я не буду хитрувати

Буду вам допомагати

Я – Лисичка, я – сестричка,

Маю дуже гарну звичку:

Лінуватись не люблю

І за це себе хвалю!

 

Вчитель. Лисичка, а хіба гарно себе вихваляти?

 

Лисичка. Лінуватись не люблю

  А працювати і співати люблю.

 

Вчитель. Ну заспівай нам

(Лисичка співає «Пісню про Лисичку»)

 

Учитель.    Добрий Букварику, перша книжко!

  Хочеться навіть поплакати трішки:

  Жаль розлучатися, хоч і треба,

  Ми не забудем ніколи про тебе.

 

Учитель    Прощавай Букварику,

  В школі перший друже,

  Ми тобі, Букварику,

Всі діти.

  Дякуємо дуже!

 

Буратіно.   Веселе місто Алфавіт,

  В нім кожне слово – цілий світ.

 

Незнайко.  В нім кожна літера жива –

  Із них складаються слова.

 

Мальвіна. Ви розпізнати їх зуміли!

  Запам’ятали, зрозуміли?

  Тоді до зустрічі в книжках.

 

Буквар. А  тепер вам, діти,

      Ось із ким дружити.

(Заходять підручники: Читанка і Рідна мова)

Читанка. Я – читанка нечитана,

  Навчатиму ваш клас.

  Я з вами говоритиму

  Про наш прекрасний час.

  Букварику, мій братику,

  Розумна голова,

  Твої веселі літери

  Складуть нові слова.

  А ти спочинь до вересня,

  Чи просто погуляй.

  Букварику, мій братику,

  Спасибі! Прощавай!

(Виходить до Читанки Рідна мова).

 

Рідна мова. Я не з лісу, я не з поля.

  Нелегка у мене доля.

  Через радість та біду

  Я з віків до вас іду.

 Я дитину колисала,

 Батьківщину захищала.

 І від роду і до роду

 Зберігала свою вроду.

  Всі народи мову мають.

  Всі пісень своїх співають.

  Бо хто має мову рідну,

  Той багатий, а не бідний.

 

Привітання учнів 5 класу.

 

      1учень. Ми теж були малими школярами

  І букви старанно вивчали також.

  Щоб ви не дивились старанно і косо,

  Ніколи не вчіться писати ви носом.

 

 2учень. Нещастя женіть, наче воду крізь сито!

      Найкраще – це вчасно перекусити.

 

 3учень. Хай у науці кожен привчиться

      Покуштувати хрону й перчиці

      Зате, КОЛИ БУДЕ В НАВЧАННІ ТЯЖКО,

 

ДВАНАДЦЯТКИ В ЖУРНАЛІ ЦВІСТИМУТЬ РОМАШКАМИ.

 

(ДІТИ СПІВАЮТЬ ПІСНЮ).

 

 

Тема виховного заходу:

„Посвята в читачі”

Зал святково прикрашений. Книжкова виставка «Дружба з книгою – це свято». Звучить музика. Під її звуки на сцену виходить дві чарівниці – хранительки книжкових багатств.

  1. Чарівниця.

Дружба з книгою – це свято,

Не було б його у нас

Ми не знали б так багато

Про новий і давній час.

  1. Чарівниця.

Багато мусим знати,

Про все, що є навкруг.

То ж слід книжки читати,

Бо книжка – вірний друг.

1. Чарівниця.

 Добрий день, діти!

 Ми веселі чарівниці –

 Хранителі книжкових багатств.

2. Чарівниця.

 Сьогодні у нас свято. Ми зустрілися з вам для того, щоб урочисто прийняти вас у читачі бібліотеки.

Мушкитер.

 Щоб ви змогли відкрити чарівні таємниці планети і зірок, розгадати складні загадки природи потрібно багато читати

(На сцену із книгою виходить Червона Шапочка)

Червона Шапочка.

 Скільки в небі зірок,

 Скільки в лісі квіток,

 Скільки крапель в Дніпрі –

 Стільки книг на землі.

 Діти! Ви впізнали мене? Я – Червона Шапочка. Вітаю вас усіх зі святом. Я вже записалася у бібліотеку. Ось взяла книгу почитати. Бажаю і вам стати хорошими читачами. (Виходить)

(У супроводі музики вибігає на сцену Баба Яга. Вона когось шукає. Назустріч виходить дівчинка.)

Дівчинка.

 Люба бабусю! Кого ви тут шукаєте? Івасика-Телесика забрало лебедятко на крилятко і понесло до матінки, до батечка.

Баба Яга.

 Що, Телесика? Я його ще впіймаю. А зараз я шукаю іншого хлопчика, Буратіно, чи чули про такого, чи знаєте, що він задумав? Він хоче подарувати вам, майбутнім читачам бібліотеки чарівного ключика від Країни Знань, щоб ви могли багато читати і про мене все довідаєтесь. Я цього не хочу.

Дівчинка.

 Вгамуйтеся, шановна бабусю! Краще привітайтеся з дітками. Бачите, зібралася публіка.

Баба Яга.(Нюхає все навколо)

 Та не бачу я ніякого бублика. (Звертається до дітей)

 Добрий день, коли голову не морочите. А побитися зі мною не хочите?

Дівчинка.

 Бабусю! У нас свято, а Ви битися. І не соромно Вам!

Баба Яга.

 Ви мене навчати хочете? Я вас уже не чую. (Затуляє вуха) Краще полечу шукати отого поганця Буратіно.

(Стук в двері. З’являється поштар Печкін з сумкою, в шапці-ушанці. В сумці – телеграма.)

Поштар Печкін.

 Це я, поштар Печкін. Приніс вам телеграми, тільки вони без підписів. Я зараз їх буду читати, а ви, відгадуйте від кого ці послання.

  • «Дуже засмучена. Мишка випадково розбила яєчко. Прийти на свято не зможу.»
  • «З’їв семеро козенят. Дуже болить живіт.»
  • «Ніяк не можемо витягнути ріпку, тому прибути на свято не зможемо.»

(Звучить ніжна мелодія. Входить Королева Книга)

Королева Книга.

 Ось ми з вами і зустрілися в моєму книжковому царстві. Огляньте мої володіння.

(За сценою чути стогін. Входить, шкутильгаючи, книга. Вона брудна, сторінки загнуті.)

Королева Книга.

 Що трапилося, книжечка? Хто тебе образив?

Книга.

 Ой, я втекла від хлопчика, який жбурляв мене  і зовсім не беріг.

(Вбігає хлопчик. На ньому брудний одяг, замурзане обличчя.)

Хлопчик.

 А, ось де ти, книжечко. Я тебе шукаю скрізь, а ти тут. Я ж тобі нічого поганого не зробив, тільки вдарив тобою кілька разів свого сусіда по парті та вчора забув тебе у дворі. А вночі пішов дощ. Ранком я пішов тебе шукати і не знайшов. А ти ось де.

Книга.

 Я не хочу повертатися до цього хлопчика! Заберіть мене до себе в бібліотеку!

Королева Книга.

 Добре! Ми полікуємо тебе у книжковій лікарні, а потім ти разом з усіма книжечками стоятимеш у нашій бібліотеці на чистій полиці і читатимуть тебе хороші діти.

Хлопчик.

  А я буду без книжечки? Я ж її дуже, дуже люблю.

(Виходить лікар Айболить.)

Лікар Айболить.

 Кого тут потрібно лікувати? А, бачу, бачу! Яка ж ти бідолашна. Але нічого , не сумуй. Я тебе вилікую, тому що я працюю у книжковій лікарні.

 В книжковій лікарні, у цьому будинку.

 Я щодня працюю не одну годинку.

 А хлопчик нехай запам’ятає правила поводження з книгою:

  • Беріть книги чистими руками.
  • Не читай книги під час їжі.
  • Не загинай сторінки, користуйся закладин кою.
  • Щоб книга довше служила, обгорни її.

(Під веселу музику вибігає Буратіно)

Буратіно.

 А я утік від Баби Яги і приніс вам чарівного ключика від Країни Знань. Хочу вручити його вам. А хочете, я вам ще загадки загадаю?

  • Не кущ, а з листочками.

Не сорочка, а зшита.

Не людина, а говорить.(Книга)

  • Дуже я потрібна всім –

І дорослим, і малим.

Всіх я розуму учу,

А сама завжди мовчу.

(На свято запрошено бібліотекаря)

(Виступ бібліотекаря)

1 Учень.

 Книги дружать з дітворою.

 Полюби їх у житті.

 І улюблені герої

 Будуть друзями в путі.

2 Учень.

 Сторінки книжок завітних

 Всіх нас доброму навчать.

 Працювати і учитись,

 І Вітчизну шанувать.

(На сцені всі учасники свята. Звучить пісня.)

 

doc
Додав(-ла)
Уманец Людмила
Додано
30 березня 2020
Переглядів
762
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку